DERFOR DRO JEG IKKE PÅ VIXEN

Nå som Vixen stod på, var det veldig forventet av dere at jeg skulle være tilstedet på prisutdelingen. Det skjønner jeg for så vidt også, i og med at jeg er en av Norges største bloggere. Grunnen til at jeg ikke dro i år, i likhet med i fjor, er fordi jeg ikke synes slike eventer er.. jeg vet ikke hvilket ord jeg skal bruke? Jeg blir automatisk veldig ukomfortabel i store folkemengder, spesielt når jeg vet at det er mye presse, oppmerksomhet og greier som skjer. Det er dumt at det er sånn, men jeg blir veldig utilpass. I tillegg til det føler jeg ikke helt at jeg passer inn, heller. Jeg kjenner så og si ingen av de andre bloggerne, er ny i gamet og har liksom ikke utvekslet et eneste ord med noen foruten om noen få på nett. Dere vet jo hvordan jeg er når det kommer til å bli kjent med nye mennesker og hele den biten, så jeg tenker ikke å skrive en roman om det enda en gang.

Jeg vet også at flere av de som møter opp på disse eventene er personer med ekstremt sterke meninger om meg, og enkelte av dem har publisert lange tekster hvor de langer ut om meg med tekster som inneholder både hersketekniker og latterliggjøring. Jeg skal være helt ærlig med dere å si at jeg ikke synes det er særlig fristende å støte på disse personene. Jeg har ikke lyst til å dra et sted jeg på forhånd vet at jeg blir dømt, kritisert og snakket stygt om. Det er ingen situasjon jeg ønsker å sette meg selv i. Kanskje litt feigt, ja. Men jeg vil heller være det, enn å dra dit å føle meg veldig, veldig liten.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Det at jeg ikke vil dra på slike eventer er også grunnen til at jeg ikke har nevnt noe om avstemningen til selve Vixen Blogawards. Så og si alle andre bloggere har bedd om lesernes stemmer, men hos meg har det aldri vært et eneste ord angående det. Og det gjorde jeg med vilje, for jeg vil ikke bli nominert. Nå mener ikke jeg at jeg tror at jeg hadde vunnet en pris uansett om jeg hadde delt det på bloggen eller ikke, men det kunne kanskje vært en større sjanse til å i det hele tatt bli nominert (ikke vinne pris, men nominert!), med tanke på lesertallet mitt. Og det fryktet jeg nesten litt, for da føler jeg nesten at man “må” dra. Dere vet jo hvor flink jeg er på å mase og dele ulike saker som er viktige for meg, så det var mange som reagerte på at det ikke kom et innlegg hvor jeg “spurte” om stemmer haha..

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Sånn, da vet dere hvordan alt står til haha. Jeg har tenkt lenge på om jeg i det hele tatt skal skrive noe om det, men jeg innså til slutt at det er noe som egentlig er ganske vesentlig å prate om. Så here you go – et dønn ærlig innlegg fra blogg-bærta som valgte Gran Canaria over Grand hotel. Så får vi se da.. Fortsettelse følger – kanskje blir jeg å ta Vixen med storm neste år?

Til slutt må jeg selvfølgelig gratulere alle som stakk av med priser i går! Hurra, hurra, hurra!

69 kommentarer
    1. Jeg skjønner deg veldig godt jeg!! Du har ingenting å skjemmes over eller skjule! Vær den du er! <3

    2. Så fint og ærlig innlegg Isabel 😊 Du er fin, og fortjener langt ifra så mye negativitet som du får! Stå på!😍

    3. Nå må du slutte å oppføre deg som et offer!! Bloggere skriver GENERELT om bloggere som utfører det ene og det andre. At DU føler deg truffet, blir en helt annen sak!

    4. Ikke tenk på det Isabel. Folk som har snakket dritt om deg skal du ikke bry deg om for i virkeligheten har di ikke baller nok til å si noe. Alle i blogg-norge har noen dem ikke liker, hev deg over det og møt opp på event. Vis deg selv, du er trossalt norges 3. største blogger.

    5. Syntes det er flott at du er så ærlig jeg! Vi er ikke alle like, og liker ikke de samme tingene. Det er både lov og greit 🙂 Håper du får en flott helg!

    6. jeg har ikke fått med meg innlegg hvor du blir latterliggjort av andre, bare at enkelte har skrevet om andre som gjør inngrep etc. kan du skrive hvem som har lagt ut dine bilder og ditt navn?

    7. Er innom bloggen din av og til, mest for å se hvordan du klarer å dra i land alle de merkelige click bait-overskriftene… men dette syns jeg var riktig så bra skrevet, noe av det mest ærlige som er skrevet på norsk blogg de siste åra. Det er ingen tvil om at Norge er ett lite land, og det syns spesielt godt på slike arrangementer, hvor alle “kjenner” alle og klør hverandre på ryggen. Følger man ikke strømmen, er man liksom ikke med. Heier på deg etter dette innlegget! Lykke til videre😊

    8. du har blogget lenger enn flere der. Tror uansett ikke at du ville blitt stemt frem av dommerne. Pga dine usunne holdninger til bl.a operasjoner. Når du blir mer moden vil du helt sikkert forstå det veldig godt. Og hvordan du ter deg iforhold til penge kasting og ekstrem sløsing. Slike ting er veldig tabu og slike ting aksepteres ikke av folk flest, ikke bare hos andre bloggere. Du burde virkelig tatt en helomvending:-) Så hadde du kanskje fått det bedre med deg selv- og andre.

    9. Forstår deg veldig godt! Men du skal vite du gjør en bra jobb – vixen eller ikke! Nydelige bilder!<3

    10. Men hvorfor ikke prøve og bli kjent med dem da? føler
      egentlig du dømmer de også, “vil ikke møte på slike mennesker”
      er ikke sikkert alle er like ille og man skal ikke høre på alt som
      blir sagt heller. Virker som du ikke har lyst eller er åpen forming bli kjent
      med nye mennesker, da kan man ikke forvente så mye heller. Er helt
      sikker på at de fleste der hadde hvert hyggelige og slått
      av en prat om du hadde ønsket det.

    11. Kan du utdype hersketeknikker? Ser du skriver det over alt å om alt så lurer på i hvilken sammenheng blir dette brukt?

    12. Jeg forstår det kjempe godt! Støtter deg veldig i dette (og mye annet!). Håper du har det fint der du er <3 Klem til deg
      Ps.....du kler den badedrakten helt syykt godt!!!

    13. Du ser så sterk ut på utsiden men det er klart nå hvor svak du er!! Hvis du synes folk skal kritisere deg eller se ned på deg, stå opp og gjør noe for å forandre meningene deres og ikke gjem deg i et annet land. Jeg vet at du ikke har erfaring og er fortsatt ung og ny i bransjen. Men hvis du skal fortsette med det du gjør så kommer det en dag hvor du må dra. Ikke kast tiden med å leke sterk og stor, gjør noe for å bevise det!!

    14. linn therese: Jeg er ikke negativ til de andre bloggerne, det er ikke det jeg mener 🙂 Flere av dem virker super hyggelige, men noen har vært veldig ufine mot meg, og de ønsker jeg naturligvis ikke gå å “slå av en prat med”, hehe.

    15. Står i stor respekt at du er så ærlig, Isabell. Ikke la de negative kommentarene påvirke deg! Senk skuldrene og nyt ferien din. Klem:)

    16. Gjør som du har lyst til 🙂 Syntes det er helt i orden at du velger det vekk.
      Gjør som du vil, du gjør jo det så bra :-*

    17. Egentlig veldig voksen innstilling. Den vixen greia er jo egentlig bare overfladisk, det er jo lesertallene som driver bloggen videre, ikke priser og nominasjoner. Du føler ikke at det er din greie og det er helt fair.

    18. Er en av grunnene at du er operert ifra topp til tå? Du tør ikke vise hva du har forandret i din helhet?

    19. Haha er jo ingen poeng i å dra på Vixen for deg når du ikke er nominert i noe som er godt forståelig i og med at du kun blogger for din egen fortjeneste om overfladiske ting som nelly, negler, sminke og operasjoner og ting du får sponset. 🙂 Du gir jo en blanke f i leserne dine og det er klart og tydelig at eneste grunnen du blogger for er pga pengene og at du ser på det som en jobb, mens resten av de som er nominert prøver faktisk å utgjøre en FORSKJELL med plassen sin høyt opp på listen ved å bruke stemmen sin på saker som faktisk betyr noe :))) Jeg driter en lang i ditt utseende og hva du fikser på, whatever makes u happy. Men at du skriver at du har gjort det med vilje at du ikke er blitt nominert er det største bullshittet jeg har hørt så langt i år.

    20. Der synes jeg du svarer fint ass <3 nei, det er kanskje ikke optimalt å fremme det å Fikse på kroppen mtp de små jentene som leser blogg...men det er fanken meg ikke noe bedre å henge ut andre og heve seg over andre slik flere har gjort mot deg. Take The High road Isabell!! You go girl <3

    21. Don’t take this the bad way: du har umodne holdninger og i tillegg deler du de med unge lesere. Greit nok at du ikke ber om å være et forbilde, men hvis du ser realistisk på det så er du det uansett. Hvorfor bli nominert hvis du ikke har noe bra å bidra med. Sophie Elise ble ikke “Årets blogger” da hun trodde hun levde i barbie-verden, men når hun ble samfunnsengasjert etc. og modnet til å bli en voksen person. Kanskje det vil bli hyggeligere stemning blant de andre bloggerene og deg selv om du slutter å bruke overskrifter som lurer til deg lesere til et innlegg som ikke har noe mening og slutte å tro at du lever på en rosa sky. Åpne øynene dine og bruk intelligensen din på andre viktige ting, vær en stemme som kan formidle noe positivt til Norge. Da blir nok hele Norge bli mye snillere mot deg:) du er flink til å skrive, så ikke misbruk det til noe uviktig!

    22. Skjønner hva du mener, for all del. Tenker samtidig at forklaringen din er litt for svak. At du ikke kjenner noen fra før siden du ikke har snakket med dem ansikt til ansikt? Om du drar på slike eventer blir du jo det. Det er jo der man blir kjent med hverandre. At du ikke vil gå å snakke med de som rakker ned på deg skjønner jeg kjempegodt! Det er jo ikke slik at alle er med alle, så da kunne du funnet deg noen andre å snakke med 🙂 Om noen skulle være så frekke og dumme å komme til deg for å rakke ned på deg også i virkeligheten er det jo bare å være et bedre og mer voksent menneske å heve deg over det og heller gå bort. Ha tro på deg selv, så går det som regel alltid bra. Vet at det er lett å si men… Prøver på ingen måte å rakke ned på deg nå, bare så du er klar over det! Jeg liker både deg og bloggen din svært godt <3 Stå på.

    23. Drit i vixen. Det er bare bløff fra ende til annen. Hvis du klarer å bygge deg mer opp uten dem vil du få langt mye mer respekt. Les på KG -kvinneguiden-rampelys og tråden -vixen, bare en bløff. Der står det mye konstruktiv kritikk av vixen hvordan alt henger sammen MED kildehenvisninger og hele pakken.
      Gå din egen vei sraad! Jeg er ikke fan av deg og bloggen din men klikker meg inn fra tid til annen.
      Og jeg tenkte, hvilken fantastisk forskjell ville ikke du gjort om du tok avstand fra måten vixen er drevet på.
      Venners venner over hele linja der. Litt som markedskorrupsjon og manipulering. Det er alt hva Vixen er. Bryter egne regler i fleng.
      Gå din egen vei sraad 🙂 jeg tror også at norge er for lite for deg. Norge styres kun av vennskapstjenester både i politikk og marked.

    24. Dette var utrolig bra skrevet ! Jeg følte faktisk jeg kunne kjenne på følelsen, og vi alle føler det vel sånn i visse sammenhenger! Har full forståelse for at du velger å avstå fra å utsette deg selv for noe sånt! Men, så vil jeg gjerne legge til: det er ingen mennesker i verden som har noe rett til å dømme deg for hvem du er! Antagelig hadde ikke vixen vært så ille som antatt, og når du velger å dra en gang i fremtiden så håper jeg du blir positivt overrasket. Men ja, det er et samfunnsproblem at nordmenn er lite inkluderende, og flere bør bli flinkere til å invitere andre til feks “skal vi dra dit sammen?” Osv, enten det gjelder vixen eller klassefest:) stå på, fine deg, og synd for vixen som gikk glipp av en solstråle i år !

    25. okei, kjipt at andre tar seg friheten til å “henge” ut andre, lite kult. voksent innlegg av deg, og jeg skal droppe å sjekke ut innlegget til linnea av den grunn at jeg ikke vil gi henne klikk for noe så idiotisk!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg