PANIKK BLANT FOLK

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

CITY STROLLING

____

Hvilken hyggelig formiddag min kjære og jeg hadde i byen her om dagen! Vi hadde jobbet fremfor hver vår mac i flere timer, før vi til slutt holdt på å krepere av å sitte i ro. Vi kledde godt på oss, og dro til byen for å få luftet sinnet litt. Vi tenkte å dra på en café, men da fikk vi oss en overaskelse. Jeg mener, vi har jo ingen oversikt over hverken restauranter eller caféer her i byen. Sååå.. Dere kan jo gjette dere frem til hvor vi endte opp? Haha. Det er jo nesten litt flaut, dere..

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Vi vlogget selvsagt denne dagen! JUHU! Vloggen kommer ut på kanalen vår i morgen.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

*Trommelvirveeeel!*. Vi endte opp på Fridays! Er det muuulig.. Vi er definitivt deres beste stamkunder, om jeg får si det selv. 😉 Vi satt med hver vår kaffe (kremt, varm sjokolade) og nøt en dessert mens vi brainstormet litt rundt fremtidige videoer vi planlegger å spille inn. Kortfattet: en date hvor både business og pleasure stod sentralt. Vårt forhold i et nøtteskall!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Det var en liten sak som hendte, som gjorde at jeg ble litt svett. Jeg vet ikke hva det er som skjer med meg for tiden, men jeg har begynt å smått få panikk når jeg er blant folk. Det er vanvittig frustrerende, for jeg vet ikke hva det er som utløser det eller hvordan jeg skal håndtere det. Jeg prøver febrilsk å late som ingenting, men sannheten er den at jeg får en stor, ekkel klump i magen og jeg begynner å stresse noe vanvittig innvendig. Gud.. Jeg har jo fortalt dere om dette tidligere, men det ser jo ikke ut til å bli noe bedre med tiden. Det skremmer meg..

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Hva skal dere i dag? Jeg skal straks fikse håret, og så skal vi spille inn en challenge. Noen som klarer å gjette hvilken? Skrives senere, fininger. Klem!
 

32 kommentarer
    1. Hei. Kan høres ut som du har litt sosialangst innimellom… Har slitt med det selv, det gjelder bare å “tvinge” seg til å være i ukomfortable settinger blant folk så blir det bedre på sikt, det funket for meg iværtfall. Øve seg liksom… I kveld skal jeg på grillhyttefest med gode venner, det gledes! Ha en fin kveld dere to😊

    2. Begynte nesten å tro dette var klikk tull ,siden pointe ikke kom før på enden av innlegget nesten. Men virke kkke ut wom du har angst for folk siden du er ute blant dek hele tiden

    3. Du burde prøve å bare eksponere deg selv for situasjonene som gjør det engstelig, da vil du merke at angsten gradvis synker. Kan også være lurt å bare prøve å akseptere angsten, tenke litt sånn “jaja, nå kjenner jeg litt angst, men det er bare en følelse, den går bort etterhvert”.

    4. Rart spørsmål som ikke har noe med dette innlegget å gjøre, men hvor myk er du? Kan du f eks gå ned i spagat? 😀

    5. Om du fortsetter å slite med panikkfølelsen,anbefaler jeg deg å oppsøke hjelp for det.Det er som du skriver frustrerende og kan oppleves veldig skremmende. Men du kommer ut av det,blir ikke slik for alltid. Masse lykke til !!!

    6. “Sosial angst” kommer jo forsåvidt i flere grader, til deg over her. Og det er ikke alle som unnlater å dra ut, av den grunn. Synes bare kommentaren din var litt vel generaliserende. Blir nesten som å si “virker ikke som om at du er rasist siden du er ute blant folk fra forskjellige land hele tiden” for å sette poenget på spissen.
      Folk har forskjellig måte å leve med ting på, og man skal dessuten være litt varsom ifht. å “diagnosere” og analysere andres problemer. Det umyndiggjør jo problemet, istedetfor at man kommer med noe konstruktivt av relevans.
      Verden er et sykt sted, så det er ikke rart du organisk kjenner en dragning ut fra store folkemengder i blant.
      For det er jo overhodet ikke naturlig for mennesker å skulle oppholde seg på begrensede arenaer, preget av millioner av forskjellige faktorer hva gjelder omstendighetene man er omgitt av. Det blir for mye å forholde seg til, og det utløser både psykiske og fysiske reaksjoner, når kroppen føler seg overeksponert (hvilket man jo ér i slike settinger) og stresset. Vil jeg tro. Logikk, some how.
      Ha en fin kveld. 🙂

    7. Kjenner meg igjen, er kanskje agorafobi (definert som: angst for å oppholde seg alene utenfor hjemmet, spesielt på steder hvor det er andre mennesker). For meg kom den angsten snikende på, en blanding av lav selvtillit, at jeg er veldig selvbevisst og at samboeren min og jeg er veldig mye sammen, resulterte i at det plutselig var veldig vanskelig å komme seg ut av døra uten han eller andre. Og selv med andre så kan den komme snikende på når det er veldig mange mennesker i rundt, som på et shoppingsenter, på kino el. Det eneste som hjelper er også det vanskeligste: eksponering.

    8. Angst følelsen du beskriver er nok mer vanlig enn folk flest ønsker og snakke om. Har slitt med det samme siden barndommen, i perioder og det kan plutselig dukke opp når en minst aner det. Du er menneskelig 🙂 Søk hjelp hos psykolog hvis det er ett problem for deg. Ønsker deg en fin helg 🙂

    9. Dere er så flinke!! Gleder meg til videoene 🙂 Jeg håper lørdagskvelden din er fin <3 Selv har jeg tilbragt hele dagen med familien, noe som har vært superkoselig! Klem

    10. Kan du legge ut bilde av forskjellen av leppene dine når du har tegnet utenfor kanten og et der leppene er uten noe utenfor leppene? 🙂

    11. Du er ei flott ei altså <3 hvis det bare blir verre of du føler angst for angsten ville jeg prøvd å skaffe meg et kontor med andre mennesker. Er veldig vanlig å bli litt "redd" når man har en jobb uten kollegaer. Hvis tanken på å ha et kontor i et landskap med andre mennesker skremmer deg, ville jeg tvunget meg selv. For det blir ikke bedre av å unngå mennesker. Men, hæhæ. Dette kommer fra mine erfaringer. Alle er forskjellige. Du vet jo hva som er best for deg. Her er det er som heier veldig på deg i all fall. 🎉🎉

    12. Hei!
      Vil du skrive et innlegg om tips til ting man kan gjøre på en søndag? Både hjemme og steder som er åpne?<3 Klem

    13. Det er sosial angst!!!! Har aldri skjønt hva som ligger i det ordet før, er sosial, utadvent og har alltid vært veldig selvstendig. I det siste har jeg derimot begynt å merke på noe som jeg nå har funnet ut er sosial angst. Jeg også prøver å late som ingenting, men sannheten er at jeg blir kvalm, svimmel og får rykninger, føler at alle stirrer, hver gang jeg sier noe føler jeg meg som verdens dummeste person, og for ikke å nevne at hodet føles uutholdelig tungt ut. Det er ekstremt frustrerende! Spesielt siden jeg aldri har hatt problemer med det tidligere. For min del tror jeg det har oppstått fordi jeg i det siste har slitt med selvbildet mitt pga ulike årsaker, og da er det vanlig at angst dukker opp i ulike former som sosial angst. Du må rett og slett bare jobbe med selvbildet og være mye ute blant folk for at det skal bli bedre, uansett hvor ukomfortabelt det er :/

    14. hvor kommer skinnjakken din fra? jeg har lenge lett etter en fin en mener har aldri sett en som var fin nok for meg helt til jeg så din:)

    15. Kjære deg, det kalles sosial angst. Det viser bare igjen at du ikke har fått bedre selvtillit etter å ha operert deg på alle mulige måter. Og kanskje ikke så rart at du har angst da dette kan være arvelig – med tanke på at moren din er psykisk syk.

    16. Det er ikke sosial angst.. det er agorafobi. Google det, og ta tak i det før du blir helt isolert! Tar man ikke tak i det så blir det bare verre. Skaff deg psykolog asap! Snakker av erfaring..

    17. Du må slite med deg selv. Er det sånn at du følger tett med hva Kim K gjør til enhver tid så må du etterligne? Hallo, du skremmer meg. Du må begynne å være deg selv. Du er jo alltid ute blant folk. Det er bare du som leker kjendis som går rundt med solbriller inne på flyplassen… er ikke noe paparazzi etter det. Du er faktisk den eneste bloggeren som prøver så hardt. Vær så snill og vær deg selv. Blir flau av å se på deg. Du virker jo som en Berg og dalbane på to ben….

    18. Kan også være panikk angst. Mye av de symptomene ligner. Ubehagelig men det beste er faktisk å utsette seg for det son føles ubehagelig. vet selv hvis utrolig vond følelse det er. Tror også det er noe som kan gå mer over etter litt tid. Gjør de tingene du pleier og snakk med de rundt deg. Tror nok vi alle mennesker i løpet av livet vil føle på en eller annen form for angst. 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg