I DAG HATER JEG Å VÆRE KVINNE

Hvorfor er det vi kvinner som får mensen? Hvorfor er det vi kvinner som må gå gravide i ni måneder? Hvorfor er det vi kvinner som må gå gjennom en fødsel? Livet er urettferdig! Som dere kanskje forstår, har denne frøkna fått tante rød på besøk. HAPPY SUNDAAAY, GUYS! I går dro jeg ut med jentene. Vi startet å vorse hos meg, før vi dro videre på byen. Dagen derpå bruker jeg vanligvis å være bakfull, men ikke denne gangen. I dag våknet jeg opp med tidenes menssmerter. Jeg hadde valgt bakfylla fremfor mensen anyday! Heldigvis har jeg både sjokoladekake, sjokolade og is liggende her hjemme, så jeg antar at jeg overlever. Haha. Årh, jeg kjenner meg bare så oppblåst når jeg har uken. Skulle ønske jeg var mann akkurat nå.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Fiiiine jentene! 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Haha, cheers Bella!

Hva gjør dere i dag? Selv skal jeg ha tidenes slappeste søndag med serie-titting og masse sjokolade. Og forresten, dere! Vi har lagt ut ny vlogg på YouTube-kanalen vår. Dere finner videoen her. Håper dere liker den! Så har dere i det minste noe å underholde dere med dersom dere chiller like mye som meg i dag. Hehe!

44 kommentarer
    1. Å være gravid og føde er jo det beste som kan skje en person! For et privilegie å være kvinne! Men kunne gjerne vært foruten mensen ja 😊

    2. Jeg tror mange av dine lesere hadde satt pris på om du kom med ett motsvar til Kristin sin bloggvideo, slik som Sophie Elise gjorde i ettermiddag.
      Vi er nok alle litt nysgjerrige på hva du har å si til hennes argumenter, spesielt om fremtidige barn. Da du har i over ett år står disponert for slike “angrep”, så har du mest sannsynlig gjort deg opp en formening om hvordan du ville håndtert slike situasjoner. Vi vil gjerne høre 🙂

    3. Å bære fram et barn og føde er et privilegium. Men at de uten barn ikke skjønner det kan jeg forstå.

    4. Jeg har så lyst til å se videoen deres. Men jeg orker ikke å se den når jeg ser den varer i 23(!!!) minutter! Hallo! Hvorfor tar du ikke til deg det leserne dine sier? Vi orker ikke å se en video på 23 minutter altså.
      Vær så snill gjør noe med det

    5. Se på siste video innlegget til Sophie Elise 😉 kunne ikke vært mer ENIG. Skjønner ikke på Kristin Kjelsvik som sier hu er 30 og har erfaring, men ikke har peiling til å reflektere og bare ser ensidig av saken og tror hun er THE HERO! Fikk lyst til å dele videoen til Sophie med deg da jeg tenkte på deg.

    6. Anonym: Noen liker lange videoer, andre liker korte. Personlig elsker jeg selv å se på lange vlogger. Vi prøver å varriere litt på lengden på videoene våre. Om du synes de blir for lange for din smak, behøver du jo ikke å se hele. Klem!

    7. I.A.: Jeg føler at Kristin gjentar seg og gjentar seg i det uendelige. Greit nok at hun har sin mening, men måten hun legger det frem på er, som Sophie sier, sårende. Vi som faktisk har utført inngrep sitter å føler oss som et forbanna null etter å se hennes video, noe jeg ikke synes at fortjener et “motsvar”.

    8. Hvis du bytter fra piller med østrogen til minipiller vil mensen bli borte eller komme en gang i blant. P-stav fungerer på samme måte. Dette er ikke farlig, men det fungerer på en annen måte enn piller med østrogen. Hopper du over mensen med østrogenpiller som jeg regner med du bruker så er det ikke bra. Snakk med legen din. Det er faktisk bedre å bruke minipiller i forhold til blodpropp.

    9. Begynn på cerazette . Ikke hatt mensen på 8 år. Helt fsntastik😁 ikke farlig og ikke ha mensen. Med p piller så har du faktisk ikke mensen der heller,bare blødning 😊

    10. Hater mensen ja, kunne godt vært foruten!! Det er faktisk forsket på at det er ingenting som tilsier at vi må ha mensen heller!
      Mette: Den cerazette hørtes interessant ut! 😉 Er det en p-pille? Noen spesielle bivirkninger?

    11. Hei,
      Utrolig hvor hyggelig og jordnær du er! Jeg hadde virkelig ikke trodd det. Altså, kan hørtes ut som om jeg overdriver, men jeg bare tenker på at du hadde en sikkelig girls night out. Selv om du var der med jentene dine, tok du deg hvertfall tid til å si hei. Til p ta bilde. Til å ha en smalltalk. Jeg er sikkelig overrasket, og håper du blir glad for denne kommentaren.
      Gleder meg til å se mer av deg her på bloggen, og egentlig flere stededer. Håper jeg får møte deg igjen! Du stråler 🙂
      Kick some ass girl, du ruler! Haters makes u fame :*
      Hilsen meg som tok bilde med deg i går! <3

    12. Å hoppe over mensen er faktisk ikke farlig i det heletatt, man burde bare ha det et par ganger i året for å ikke få mellomblødninger. Men er absolutt ikke noe farlig for kroppen, og at man kan få hjerneblødning av det er bare en myte. Jeg hopper alltid over, anbefaler det!

    13. Blir egentlig litt skremt av å lese kommentarfeltet, hvor det blir anbefalt å både hoppe over mensen, og ta piller i hytt og pine, for å tvinge kroppen inn i noe annet enn dens naturlige syklus. For å si det rett ut; jævlig skummelt å se hvor blindt veldig mange mennesker stoler på, at de kan knaske ymse piller gjennom stort sett hele livet. Ukritisk pælmer man i seg piller for både det ene og det andre, fordi vi stoler på at _medisinindustrien_ ønsker et friskt folk? Tror ikke det, gitt. Når over halvparten av verdensøkonomien baseres på medisinindustrien, ni-tviler jeg på at det er tilfellet. Og legen, selvsagt, som er så snill og gir oss disse pillene for allskens.
      Har folk flest i det hele tatt tenkt tanken, på hvor mye skade vi kan påføre hele vårt organiske system, ved å tukle med det i form av piller og annen type “manipulering” av noe som i utgangspunktet skal være perfekt skapt. Og man skal visst fader være fosiktig med å hoppe over mensen her og der, da man forstyrrer den naturlige og eneste syklusen som kan gjøre deg mottakelig for eventuelle barn. Ikke skal man gjøre det om man ikke ønsker barn heller, forsåvidt. Med mindre man oppriktig ønsker å bli syk, for da er det jo bare å knaske i vei. 🙂

    14. Å føde barn er det fineste og mest verdifulle en kvinne får lov til å gjøre! Ver så snill å ikke døm noe du ikke kan forestille deg! Bare vent å gled deg til den dagen du får lov til å bli mamma… det er en kjærlighet som er sterkere enn noe annet kan eg love deg! Jeg elsker mannen min men barna er de jeg elsker høyest av alt!

    15. Det er faktisk ikke farlig å hoppe over mensen når man bruker P-piller. Du har ikke noen høyere risiko for blodpropp osv fordi at man gjør det. Det påvirker heller ikke sikkerheten på pillene ift graviditet. Jeg er 30 år å har utsatt mensen utallige ganger,som regel har jeg det hver 2.-3.mnd,eller så kommer det litt av seg selv. Jeg har absolutt ikke tatt noen skade av det og er du usikker på om du skal tro på det eller ikke er det ett kjapt søk på Google,det er skrevet flere artikler om dette. Så utsett i vei,med god samvittighet.

    16. Jøss, her var det mye mensenpropaganda.
      Det er ikke farlig å hoppe over mensen når du går på p-piller, det eneste er at du kan få litt mellomblødninger. Men da er det bare å få mensen igjen slik at kroppen får “nullstillet” seg.
      Det er en myte at dette er farlig mot kroppen.
      Med vennlig hilsen sykepleier

    17. Julie, det er bare tull, jeg har hoppet over mensen med p-piller i 7 år, det går helt fint. Selvfølgelig har jeg gjort research, snakket med leger, helsesøster og familie om det. Kroppen trenger ikke å ha mensen, men en fordel å ha det et par ganger i året om man vil slippe mellomblødninger.

    18. Jeg trodde først at du hadde lagt ut bilder av Kim K, men det er visst deg.. Dere ser veldig like ut:) akkurat her

    19. “Greit nok at hun har sin mening, men måten hun legger det frem på er, som Sophie sier, sårende. Vi som faktisk har utført inngrep sitter å føler oss som et forbanna null etter å se hennes video, noe jeg ikke synes at fortjener et “motsvar”.”
      Altså. Sårende, og føler dere som null? Buhu. Tusener av jenter som får selvbildet ødelagt fordi det skapes et uoppnåelig kroppsideal, og som blir skadet i hodet fordi “det kan jo bare opereres”? Synes de unge, uskyldige jentenes liv burde trumfe deres følelser, ass. Hva var så sårende for deg? Er det ikke bare sannhet Kristin sa? Og du har jo selv valgt å operere deg? Er enig i at dere skal slippe å være en punching bag. MEN, dere har et stort ansvar, og det må dere se å leve opp til, eller så blir dere gjenstand for kritikk. Folk (mange hvertfall) kritiserer ikke for å kritisere, men _fordi_ det er noe å kritisere. Tenk litt på det. Er for at alle typer kropper skal kunne vises, men et så unaturlig ideal KAN ikke normaliseres. Hadde det ikke knust hjertet ditt å se småsøsknene dine deprimerte og med selvfølelse på bunn, føle seg stygge og ikke bra nok? Vel gjett hva, det kommer du mest sannsynlig til å få se (de er begge nydelige, så grunnen til at jeg sier det er ikke fordi jeg mener de trenger ha dårlig selvtillit, men fordi samfunnet sørger for at de aller fleste har det) og du har bidratt STORT til å skape det samfunnet. Bloggen din er farlig, Isabel. Jeg skulle ønske du så det selv, for du virker som en utrolig snill og smart kvinne.

    20. Det er faktisk ikke bra om man ikke har mensen da det kan gjøre at man blir benskjør – ja, en på 20 undervektig snakker av erfaring!

    21. Begynn med p-stav! Det er den prevensjonen flest mister mensen på. Forøvrig tenker jeg at vi faktisk er ganske privilegerte. Vi får bære fram et liv. Vi får en unik kontakt med barnet selv før det er født. Og en fødsel er vond der og da, men følelsen når man får babyen i armene sine er unik. Den gjør all smerte verdt det. Jeg har selv gått igjennom to fødsler, og sitter bare igjen med positive minner når det kommer til fødsel. Ja, det var utroooooolig vondt. Men helt spesielt.
      Jeg skjønner godt om du ikke tenker slik enda, du er fortsatt ganske ung. Men med tid og stunder så får du nok erfare det selv:)

    22. Jeg kan ta mensen for dere alle jeg. Tenk at dere er så heldige at kroppen deres fungerer som den skal. Mensen “rydder opp” i slimhinnen i livmoren, slik at det skal være godt miljø for en graviditet. Så hvis man ønsker barn er det en fin ting.
      Hvis man ikke ønsker barn er det jo likevel fint at man virker.

    23. Dette er noe av det mest idotiske jeg har lest her oppe. Det er ikke farlig å hoppe over mensen når du går på p-piller, og denne blødningen vi får på p-piller er IKKE samme som mensen, så ro ned. Jeg har selv gått på cerazette i flere år, og har dermed ikke mensen. Etter noen venninner kom med sånne utsagn som flere over her kommer med, så dro jeg til både helsesøster og lege for å høre om det er farlig å ikke ha denne blødningen. Det er altså ikke farlig, er ingenting som rydder opp eller renser.
      Og selvom man har mensen, er det ikke noe garanti for at man kan bli gravid

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg