UKEN SOM GIKK

affiliateslenker

UKENS IRRITASJONSMOMENT

Jeg må ærlig innrømme at jeg synes at det er fryktelig irriterende at det skal settes så mye fokus på det at ALLE som leser blogg er stakkarslige offer som lider av sosiale medier og oss bloggere. Jeg mener – kom igjen! Har ikke vi alle blitt begavet med en hjerne? Har ikke vi alle et valg om hvordan vi SELV vil være? Hva vi SELV vil la oss påvirkes av? Mer om dette kommer etterhvert, jeg blir bare så frustrert når jeg ser hvor fordummende hele dette opplegget har blitt. For ja, jeg mener faktisk at det har det. Fordummende.

UKENS INNKJØP

INGEEEENTING! Shit som jeg har ventet på å kunne skrive nettopp det i denne spalten, haha! Jeg er så stolt, vet dere! Herregud så flink jeg har vært. Tenk at jeg søren meg klarer å forholde meg til denne shoppe-stoppen? Crazy. MEN, jeg har derimot drevet med litt window shopping.. Det nedenfor her har jeg drømt at jeg har klikket hjem. Heh!

1. her / 2. her / 3. her / 4. her / 5. her 

1. her / 2. her / 3. her / 4. her / 5. her / 6. her

AKKURAT NÅ

For øyeblikket sitter jeg å skriver dette innlegget mens jeg prater i telefon med en venninne om helgens bravader. Haha, vi hadde det gøy så lenge det varte.. Så fort jeg er ferdig med denne posten skal jeg ut å shoote dagens antrekk. Tjohei!

UKENS ANTREKK

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jeans her / topp her / lignende hæler her

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Verdens nydeligste kjole her!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Skjørt her / genser her

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Topp her / jeans her / klokke her / tøfler her / choker her

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jeans her / genser her / skinnjakke her / sneakers her / lignende solbriller her

Jakken finner du her (til under 250,-) og toppen finner du her (til rett over 100,-).

UKENS NEDTUR

At tante rød har meldt sin ankomst. JADA, det er godt å se at alt fungerer som det skal, og JADA det er bra fordi at betyr at jeg kan får barn, men shiiiit som jeg hater det. Det kan da ikke være noen som faktisk nyter den uka? Jeg hadde lett vært foruten, ass. Det er den faktoren jeg misunner mest ved det å være gutt. Lucky bastards! Jeg forstår at jeg har hatt en ganske fin uke når det her er den største nedturen. Det er jeg takknemlig for! 😁

UKENS OPPTUR

Mandagen var en opptur i seg selv, da jeg hadde en ordentlig pamper-day. Det var så fantastisk deilig å bli dullet med igjen! Ellers var lørdagens vorspiel hos meg og byturen med jentene veldig gøy! Det er lenge siden jeg har festet, så det var faktisk gøy å komme seg litt ut igjen. Det skal sies at jeg ikke nyter av å drikke alkohol lengre. What happened to party-Bella?

UKENS HØYDEPUNKT

Peeeercy! I går kveld kom han på overnattingsbesøk igjen, til min store glede. Hehe! Altså, jeg elsker den hunden så høyt! I dag tidlig lå han liksom ved siden av meg i sengen og bare koste i over en time. Det der er genuin lykke, altså. Skjønningen!

UKENS VIDEO

 

UKENS CRAVING

Røde steinfrie druer fra Bama. YUM! Endelig en sunn craving, haha. Jeg har jo hatt hang up på pannekaker med nugatti og krem i gudene vet hvor lenge. Takk Gud for at det er over!

UKENS TANKE

Jeg har tenkt mye på mine sosiale medier i det siste. Jeg bruker både Instagram og Snapchat til å oppdatere om nye innlegg på bloggen for det meste, og det er gjerne ikke så veldig interessant for dere. Jeg skal derfor prøve å tenke mer på å oppdatere om annet også, slik at det blir mer spennende å følge meg på de nevnte appene. Høres det bra ut? 🙂

UKENS MEST LESTE INNLEGG

HVA VIL HUN MEG?

FØLELSER, ANDRE BLOGGERE, KIM K ++

BILDENE SOM ALDRI KOM PÅ BLOGGEN

40 kommentarer
    1. Men herregud til du som kommentere oppforbi her,kan foreldrene fraskrive seg alt ansvar?for dumt å legge all skyld på bloggere!Voks opp til dere som svare så tankeløst! Hilsen oppgitt mor

    2. Enig i at folk har blitt utdelt en hjerne, og at de skal tenke selv, men man kan vel ikke forvente at folk skal tenke “dette skal påvirke meg i dag.”?? I tillegg snakkes det om unge folk som leser blogger, som ikke har utviklet hjernen helt, og da kan man ikke bare si at alle har hjerne, tenk selv. Det å påvirke er en makt du har, som du har hørt utallige ganger. Hvis man kunne bestemme selv hva som påvirket oss hadde det ikke vært et problem. Tror ikke folk har valgt å tenke “operasjoner? ja, men det skal jeg påvirkes av, det høres lurt ut”.
      Jeg er for operasjoner, og vurderer å ta selv (noe som jeg ikke tror er et resultat av påvirkning), men syns det blir litt teit at du nekter å innse at dette er et problem fordi du mener tenåringer må tenke selv.

    3. haha lol, fordummende er noe annet en fordømmende anonym 🙂
      Enig med de over her… går ikke direkte på deg, men bloggere har en måte å bagatellisere inngrep på, slik at det kan oppfattes som normalt for yngre lesere. Som Kristin sier, det er ikke normalt.
      Synes også det er dumt at du som tidligere har uttrykket at du angrer på noen av inngrepene dine, ikke går i bresjen for å understreke for barn og unge hva det å operere seg for utseendet faktisk innebærer.
      Skulle ønske du ikke tok den der “stakkars meg” approachen, og heller kom med et mer forklarende og voksent svar på kritikken.

    4. Du er jo selv et veldig godt eksempel på hvordan man kan la seg påvirke av media. Et sted har du og sett/lest at store pupper, stor rumpe, liten oppstoppernese, markerte kinnben store lepper u name it er definisjonen på en flott kvinnekropp. Og du er 22år? Hva kan du da forvente av jenter i 10,11,12-årsalderen når ikke engang voksne mennesker vet bedre? Og ja, jeg er veldig enig i at foreldre har ansvar. Men idag er det slik at vi har tilgang på egentlig hva som helst gjennom mobiler, iPad, PC etc. Det er med andre ord umulig for foreldre i dag å ha full kontroll på hva barnet deres leser på nettet. Som feks din blogg. Du er med på å skape sinnsyke kroppsideal for generasjonen som nå vokser opp . Og du har en helt enorm makt og påvirkningskraft enten du vil eller ei. Føler du ikke et snev av ansvar? Småjenter kommenterer at kroppen din er “goals”. Goals hva da? Alt er kjøpt og betalt, hvorfor er det goals å gjøre noe slikt mot seg selv? Hvorfor er det goals å vere så misfornøyd med sitt eget utseende at alt må endres fra topp til tå? Selv er jeg 22år, og jeg er ikke blant en av de “alle” som du sier er et offer som leser din blogg. Jeg er selv bevisst på hva jeg velger å lese. Men det kan man ikke forvente av små jenter og gutter. Og det er nettopp derfor så mange kritiserer deg for valgene du tar ifh kroppen din. Om du ikke hadde hatt 30 000 lesere hver dag hadde ingen brydd seg om hva du gjør av operasjoner. Og selv om ikke du tror det, så vet så mange av oss lesere hva det gjør med hodet til dei yngre og hvordan du bidrar til å påvirke, og derfor blir det frustrerende og sinte kommentarer i kommentarfeltet ofte. Jeg må bare spørre deg til slutt: hvorfor tror du at du har kontrakt med side2 og nettavisen, blir sponset i hytt og pine og tjener millioner, hvis ikke du har stor makt i media Norge og sterk påvirkningskraft på andre mennesker? Når 20 000-30 000 mennesker leser din blogg hver dag, der du vet mange av dem er barn, jo, da har man ansvar. Det er synd at du ikke ser det selv og mener det er irriterende.

    5. Du må ikke ta for gitt at du kan få barn bare fordi du får mensen. Se feks på pilotfrue som bare er noen få år eldre enn deg, som nå holder på med prøverørsforsøk nr 2.

    6. Hei fine du- først vil jeg bare si at bloggen din har blitt bedre, både innholdsmessig og språklig. Fortsett slik! Lurte på om du har dobbelt statsborgerskap
      (Iran) og derfor rammes av innreise forbudet til USA? Hvis ja, noen tanker om det?

    7. Veldig enig med kommentaren over! Jeg som er noen år eldre enn deg lar meg ikke nødvendigvis påvirke, for jeg kan se at å operere seg ut av dårlig selvbilde ikke fungerer. Men du har lesere ned i tiårsalderen! Og ja, de er utstyrt med hjerne! Men de klarer ikke å sortere de inntrykkene de får fra sosiale medier. De kan ikke tenke at: ok, denne bloggeren opererer seg, men jeg vil ikke la meg påvirke. De ser bare det ytre, og vet ikke hva dette gjør med psyken deres! Det gjør heller ikke 12-åringer, 14-åringer eller 16-åringer. De bare blir påvirket fordi de er i en fase hvor de er vanvittig påvirkelige.

    8. DU har latt seg påvirke av andre, så hvorfor skulle ikke 14-åringer gjøre det. Du har operert deg og det er selvfølgelig pga påvirkning. Så da mener du med andre ord at du selv er dum og ikke har gjerne? Eller gjelder det bare alle utenom deg?
      Finn noe litt mer saklig å skrive om

    9. Haha du er er levende bevis på en person som.blir påvirket av andre. Og du burde vite bedre enn fjorten åringer
      Dette deles, men ikke pga du er smart og reflektert her, men sykt ironiskt av deg haha

    10. Så hvor er din hjerne når du skroller gjennom bilder av Kardashians og går så langt å operere deg fordi du blir så “inspirert”?
      Har du ingen tilnærming , forståelse eller innsikt i the subconcious mind? Forholder du deg ikke til sosiale medier på lik linje som dine lesere forholder seg til dine sosiale medier?

    11. Ja da 17.04 og co. Ålreit og ha noen og skylle på for samfunnets ulykkelige tenåringsjenter. Ingen andre enn foreldrene har ansvaret for barna sine så lenge de er under 18. Basta. Å gjøre Isabel og co til syndebøtter og pålegge de et ansvar er det feigeste, motbydeligste og dummeste dere kan gjøre. Men late foreldre som ikke gidder og jobbe med barna sine syntes jo feks Isabel kan ta det ansvaret isteden. Det er jo klart det. Men så lenge Isabel ikke har barn selv så har hun bare ansvar for seg selv, sånn er det. Og vi lever i 2017, ikke 1988 og tidene har forandret seg, tenåringer gjør mange ting annerledes i dag for og si det sånn. Og selv om flere og flere jenter velger og gå lenger for å forandre på utseende, so what….følg heller litt med i tiden og ikke heng igjen på 1900 tallet. Pluss at det og drive å si amen for alt, kvalmt.

    12. Når skal dere velge hvem som vinner konkurransen når man skulle dele fb innlegget deres? Beste bloggen ❤

    13. Påvirke påvirke påvirke, idiotisk og si. En stakkars blogger får ansvaret for at svake sjeler ute der blir født og skuffer de late ansvarsløseforeldrene sine med og ikke ville ligne på dem lenger. Ha ha ha jeg må le der altså. Så mye DUMME mennesker ha ha ha.

    14. At man får mensen betyr absolutt ikke at man kan får barn. Det er fullt mulig og være steril selv om man har menstrasjon (vertfall nårman bruker prevensjonsmidler som p-piller)

    15. Anonym: Jeg vil ikke si at jeg blir PÅVIRKET. Ja, jeg har operert meg, men jeg sitter ikke å legger skylden på alt og alle andre for hvilke valg JEG tar. Hadde jeg blitt så lett påvirket og gjort som ALLE jeg følger gjør, hadde jeg måttet gå inn i meg selv.

    16. Typisk nordmenn og være så dumme. Så dumme at de legger skylden på media for at barna deres er mislykket. Typisk Ola Kari nordmann og si noe så dumt. Uff av meg, kom dere videre sier jeg. Våkn opp og ta en titt hvilket verden dere lever i for da vil dere se at JA det er en utseendefiksert verden. Men nei det kan det jo ikke være for vi er jo naive nordmen:-):-)

    17. Så du har aldri noen sinne blitt påvirket av at media skriver slanketips, artikler om hvordan du skal få sixpack på så og så kort tid osv? Dette med påvirkning i forhold til plastiske operasjoner er viktig å forstå at er et problem. Det handler ikke om at det kun er bloggere, eller andre kjente profiler for den saks skyld, skal få skylden i dette, men vi har gitt media skylden for slanke- og treningspress i mange herrens år, så det er ikke noe “nytt” det her. Den store, og viktige, forskjellen er at dere bloggere har en direkte kontakt med følgerne deres, dere er forbilder for mange som ønsker å være og se ut som dere, da kan du ikke bare legge det under teppet og mene at de ikke skal bli påvirket. I en perfekt verden ville det ikke vært sånn, men som andre her har skrevet, du har jo selv blitt påvirket et sted da du har operert rumpene og puppene større, som i mange medier og hos mange mennesker er to av tingene du må ha for å ha idealkroppen. Vi blir påvirket, bevisst og ubevisst.

    18. Det er ikke snakk om å legge skylda på noen. Jeg sier ikke at det bare er Isabell sin feil. Jeg prøver bare å påpeke at hun HAR en påvirkningskraft og burde ha det i bakhode. Istedet er hun vanvittig arrogant og mener det bare er irritende, fraskriver seg sunn fornuft plakaten og alt ansvar fordi hun vet best. Jeg mener såklart at foreldre har hovedansvaret for hvilke holdninger og verdier deres barn vokser opp med. Problemet er at vi i dag har en så velutviklet teknologi at det er umulig for foreldre og skjerme sine barn mot alt dei ønsker på nettet. Sophie Elise skriver faktisk selv at hun er veldig bevisst på hva hun leser, fordi det enkelte ting som er triggere for henne, på samme måte som feks denne bloggen kan vere en trigger for andre. Utrolig naivt av Isabell og tro at hun ikke har latt seg påvirke av noe. Kroppen hennes fronter dei såkalte “goalsa” per dags dato, og det lyser kardashian inspo lang vei. Det handler overhode ikke om å “henge med” i tiden som det ble nevnt over her. Er det sånn at viss jeg tar litt fillers i leppa da henger jeg med fordi sånn er det i 2017? Dere må også huske på det at det var ikke “inn” med store rumper for ikke så veldig lenge siden. Plutselig er det inn med en liten snerten rumpe. Da er det ikke så lett å angre når rumpa er stappa full i det ene og det andre og henger langt ned på knærne.

    19. Jeg blir direkte oppgitt, du er en person i media, media påvirker enten du vil det eller ei. Du velger selv å være i media og må da akseptere at barn blir påvirket av det du skriver og gjør. Ja, alle har en hjerne, men den er ikke ferdig utviklet før i en alder av 25, og selv med en velfungerende hjerne så er det kroppspresset som skapes i media nå (ikke bare av deg), uutholdelig for en person som kanskje ikke har det beste selvbildet.

    20. Kan jo ikke nekte for at du har blitt påvirket. Du er jo en konsekvens av kroppspress som du desverre gir vidre.
      Mange vokser opp uten foreldre som er bra rollemodeller. Noen har foreldre som er bra rollemodeller. ingen er like. Alle føler forskjellig. Uavhengig av oppvekst. Media har mye å si, uansett hvor man kommer ifra.

    21. Det sistnevnte likte jeg veldig godt at du forsto greia med sosialemedier, det med at de mediene ikke er KUN for promotering av nye innlegg og videoer, men for å vise litt av hverdagen sin uredigert og muligens ufilterert som vi ikke får “muligheten” til å få se til vanlig! Hvis det lzm er innlegg elr video så er det planlagt mens når det er snapchat så får man stadig oppdatering på livet osv uplanlagt! Håper du tar slike kritikk inntill deg, istedet for kritikk hvor folk med meningsløse meninger prøver å trykke ned på deg ved å føle bedre ved seg selv ved å se deg drukne! Jeg elsker måten du takler ting på nå for tiden! Og jeg elsker generelt hele deg, Bella❤ i love you<3

    22. Hvorfor i helvete hopper du ikke bare over mensen vist du hater det så sinnsykt mye?? Blir bare irritert av å lese at folk klager så jævlig mye på å ha mensen når de faktisk ikke er verre enn å hoppe over. Er selv 20 og har ikke hatt mensen på 3år:)

    23. Du hadde aldri kjøpt det der overprisa Lip Kit styret til Kylie Jenner hvis ikke hun frontet det, og jeg tviler sterkt på at du hadde operert rumpa så stor, hadde det ikke vært for all medie hysteriet rundt at store Kardashian-lignende rumper er “goals”. Du tror du ikke lar deg påvirke, men det er få bloggere som virker så utrolig påvirket og styrt av media som deg. Selv er jeg uhyre glad for at jeg slipper å vokse opp i en verden hvor bloggere eksisterer, for usikre tenårings-meg hadde blitt utrolig påvirket av hva dere bloggere skriver og deler. Det er ikke snakk om voksne jenter, det er snakk om jenter ned i 10 års alderen. Det er disse som påvirkes og tar skade av tabloid aviser og bloggere’s mangel på varsomhet.

    24. Tuller du? Du er jo selve beviset på hvor påvirket man kan bli av andre. Da du var med på Paradise var du en utrolig fin jente, og det virket ikke som om det var noe galt med selvtilliten din. Tenk på alle pengene du har brukt på operasjoner, botox, restylane, falske vipper, sminke, ansiktsbehandliger, laser osv. Jeg håper VIRKELIG du føler deg som den diggeste dama i hele verden når du går nedover gata, så mye penger, tanker og tid som du har brukt på eget utseende. Dette innlegget er ikke skrevet for å såre deg, men jeg er drittlei av at du fraskriver deg ALT ansvar. Det er greit nok at det ikke er deg alene som setter et dårlig eksempel for usikre jenter, men du kan søren meg innrømme at det du blogger er med på å bidra til at yngre jenter vurderer å gjøre de samme tingene som du har gjort. Du av alle jenter burde vite hvordan det føles å se på bilder av jenter som egentlig bare er fiksjon. Hilsen en som kan føle seg som den diggeste dama i gata uten operasjoner, sminke og joggebukser. Ikke fordi jeg er så forbanna vakker, men fordi jeg aldri har godtatt noe annet enn å være fornøyd med med eget utseende. Og det håper jeg du blir en vakker dag også. Klemz

    25. Det her var virkelig ukens lættis. Snakker om at du ikke har blitt påvirka. Det står jo i panna di, så innlysende er det. Alle blir påvirka av noe eller noen, å særlig i den rette alderen. Til og med du, på 22 år..
      Forhåpentligvis våkner du også opp en dag, er i hvertfall lov å håpe.

    26. Kjære deg Isabel! Alle har fått utdelt en hjerne, men du kan ikke si at folk ikke blir påvirket slik dagens samfunn har blitt! Det eneste du ser er tynne modeller, folk som driver med bikinifitness og dere bloggere, som fremmer plastiske operasjoner! Det er barn som leser bloggen din! Du har jo selv hatt et så dårlig selvbilde som har fått deg til å utføre disse operasjonene, du snakker også om angst i store folkesamlinger, du kan ikke skru av hjernen i disse situasjonene (noe som er forståelig) men det er på samme måte som at yngre mennesker, ungdommer og barn ikke kan skru av hjernen sin når de har et dårlig selvbilde! Jeg vil gjerne ha et svar på hvorfor du ikke har skrevet under sunn fornuft plakaten, min konklusjon er at du ikke kan gjøre det fordi det er dobbeltmoralsk, vil gjerne høre en annen grunn fra deg, motbevis påstanden min!

    27. Jeg blir fra tid til annen veeldig veeldig oppgitt over deg Isabel! Syntes veldig ofte du virker oppegående, smart og reflektert men når det kommer til den påvirkningskraften du har fraskriver du deg totalt ansvar og fremstår som en jente uten noe særlig i topplokket og ikke minst veldig egosistisk. Du driver en blogg, bloggere er forbilder for unge jenter på lik linje som Kardashians er forbilder for deg, å la seg påvirke er som oftest ikke et bevisst valg og å forvente at unge jenter skal kunne klare å kontrollere denne påvirkningen er helt bak mål! Ikke engang godt voksne mennesker klarer alltid å vite hva som påvirker dem og ikke. Hvis du ikke vil påvirke og ikke vil være et forbilde så er du rett og slett i feil bransje, nå må du våkne opp å stå for det ansvaret du har.

    28. Det nest siste antrekket kledde deg så utrolig godt, og mørke lepper ser helt nydelig ut på deg!
      Må bare si at enkelte av kommentarene over her gjør meg så forbanna irritert, at mennesker skal henge seg opp i absolutt ALT… Ditt liv, din kropp og du gjør da for faen akkurat som du vil med det! Og alle som skriver at det går an å hoppe over mensen så trur jeg du er helt oppriktig klar over det, men det er ikke bra for kroppen og drive å hoppe over mensen hele tiden.. Ja, mensen er jævlig, men det er en liten uke det skal gå fint..

    29. Det er jo en grunn til at du har endret på utseende ditt? Du ville ha noe du ikke hadde. Du ville ha noe du syntes så pent ut på andre. Du sier til og med du angrer. Hvordan kan du da stille spørsmål ved at andre bør klare å kontrollere hva de påvirkes av? Du er jo et offer for påvirkning selv. Og du er voksen. Igjen – hvordan kan du da stille spørsmål ved om de som er 5-10 år yngre enn deg egentlig lar seg påvirke? De som er i sin mest sårbare del av livet når det gjelder selvsikkerhet/akseptering av det man har og den man er. Det er klart de har en hjerne – de fleste er nok meget oppegående og intelektuelle individer. Men påvirket kan man bli likevel. Akkurat som du ble og fremdeles blir.

    30. Anonym: Jeg angrer ikke på operasjonene utseendetmessig, men hva det har gjort med psyken min. Ja, det er klart at jeg har funnet inspirasjon i andre, men det synes ikke jeg er en dårlig ting? Vi finner inspirasjon i alt hos alle, men hvis du har lyst til å operere deg fordi en annen har gjort det så synes jeg at det blir for dumt å legge skylden på alt og alle andre. Det handler om dine egne meninger og dine egne valg. Det blir for lett å skylde på sosiale medier og blogger. Blir man SÅ lett påvirket og endrer alt av sine egne synspunkt og meninger om feks operasjoner, ja da burde man enkelt og greit ikke lese disse bloggene heller! Det er det foreldrene som skal passe på, ikke media-Norge. Kom igjen! Min blogg er ikke direkte egnet for 10-åringer. Jeg skriver om mitt liv og mine tanker, og da gjör jeg det akkurat slik det passer meg. For dette er noe så enkelt som en dagbok for meg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg