STORYTIME: JEG SHOPPET OPP HELE LØNNINGEN

affiliateslenker

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

EN AV MINE SÆRESTE FASER I LIVET

___

For et par år siden var jeg helt ekstrem på å shoppe. Nå snakker jeg ikke om hvilken som helst shopping, men shopping på Ebay. Det var så ekstremt at jeg, på fulleste alvor, handlet opp hele lønningen min typ hver eneste måned, på alt mulig slags tull som jeg fant på nettsiden. Vi snakker alt fra hello kitty brødrister til mobildeksel. Jeg aner ikke hvor mye rart det var som etterhvert dumpet ned i postkassen min. Jeg ble svært sjeldent fornøyd, for varene jeg klikket hjem så nesten aldri likt ut som det som faktisk kom i posten. Det er vel det som er typisk med Ebay – det ser veldig bra og lovende ut på bildene, men det er langt ifra like bra i virkeligheten.

Jeg holdt på med dette i nærmere et år. Det var helt sinnsykt hvor lenge den perioden varte i livet mitt, haha. Hvem bruker en hel månedslønn på så mye bullshit, liksom? Ærlig talt. Hvorfor kjøpte jeg ikke heller klær og sko i vanlige butikker, slik at det i det minste var av god kvalitet? 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Genser her / caps her

Vel, grunnen for at jeg forteller dere dette nå, er fordi at jeg driver å surfer på Ebay (again…) as we speak. Hah. Hør på hun da! Sitter å kritiserer meg selv opp i mente, mens jeg faktisk holder på med nøyaktig det samme nå. Men! Nå skal jeg kun klikke hjem noen nødvendigheter, og IKKE greier for hele månedslønnen min. Det er en stor forskjell der! 😉   Til dere som er spesielt interesserte: jeg har klikket hjem et clapboard, deksel til iPhonen og chokers. 

Så spennende er altså min kveld! Jeg har en skikkelig søndags-følelse i dag. What’s up with that! Jeg har bare slappet av i koseklær, med håret oppsatt og tatt det helt med ro i hele dag. Kanskje ikke så rart at jeg har den følelsen når jeg tenker meg om, hehe.

15 kommentarer
    1. Det kommer jo an på HVEM du handler av på eBay, er det fra Kina eller Spania liksom. Lurt å sjekke litt rundt selger så slipper du bli lurt:)

    2. Man er ikke ei skikkelig jente jente om man aldri har shoppet bort noen lønninger…:-) kan si at jeg slet med det samme selv, uten og sitte igjen med en dritt av det senere. You hoi!! Men det viktigste er at man ikke gjør det for alltid. Og der igjen Isabel går du foran som et godt eksempel: Du inrømmer at det var dumt, og at du nå shopper, men ikke for alle penga som gjerne skal gå til husleie og vaskemiddel for og si det sånn.

    3. Og Ebay igjen og igjen…. du er stadig like artig og festlig Isabel. Du skriver alltid så bra, og mange ganger selv om du kanskje ikke mener det som humor, så er det morsomt for det! Det kalles talent. Flink du.

    4. Hahah oi! Og Ebay som er så billig da 😮 Da kjøpte du mye rare greier ja! Haha huff. Aldri gjort noe sånt selv, men merker når jeg har mer penger så bruker jeg mye på tull i forhold til da jeg har OK og klarer å spare liksom. Tror det er en liten djevel på bankkontoen min når pengene er høyere enn vanlig 😅

    5. Hoff æ kjenne den dær følelsen.. æ va en stor shopper vær mnd fræm tel desember 2016 og fra 2017 så bestæmte æ at æ kun sku begynne og shoppe nødvendige ting og ikje masse ting som aldri bli brukt.. det e bare såå slitsomt.. og æ håpe at æ klare og komme inn i den “rutina” att shopping e fullstendig stopp.. og eie masse klær som aldri bli brukt e utrulig kjedelig.. att man bruke bare nån få plagg av det man har kjøpt e enda mer grusomt.. før man vil jo helst bruke alt.. men det går jo ikje.. haha 🙂 Så næi e på sin start og bare slutte 😀 Kan heller bruke pængan på det fornuftige som mat foreksempel.. mye bedre 🙂
      Fin shoppings’bagg. Hihi 🙂

    6. Hei 🙂 Håper du har tid å svare – ser du handler mye fra Sheln – hva må vi regne med å få i tillegg til pris på varene? Moms/toll/frakt? Synes du har en kjempefin blogg 🙂

    7. Jeg kjenner godt til shopping på ebay, men er selv med i en lukket gruppe på facebook som heter ebay for jenter / kvinner der hvor mange flere jenter legger ut link av det de har kjøpt (sko, klær, sminke, interiør, gaver osv) og forteller om kvalitet/størrelser/pris/levering/selger osv 🙂 det som er veldig lurt før du handler er å sjekke hvor god feedback selger har. Jeg kjøper ikke av selgere som har under 97% positiv feedback foreksempel 🙂 Ha en fin dag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg