DET GJØR INNMARI VONDT

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

PHEW. Jeg har vært på reisefot helt siden klokken rundet 06 i morges. Som jeg fortalte dere tidligere skulle jeg i et møte i Kristiansand, så da var det bare en ting å gjøre. Nemlig å kaste seg rundt på en aldri så “liten” dagstur. Endelig er jeg hjemme igjen, det er alt jeg har å si haha. Neida, jeg har hatt en produktiv dag og fått unnagjort en del jobb og planlegging for tiden fremover. Jippi! Det er deilig, det 🙂 Jeg var forresten helt sikker på at jeg kom til å dø i dag. Da vi skulle lande i Kristiansand var det ekstremt sterk motvind, som gjorde landingen betraktelig mye vanskeligere og mer ubehagelig enn hva det er normalt. Jeg var så latterlig redd at dere aner ikke. Buhu!

Etter møtet var over og lunsjen var inntatt, dro jeg til en venninne for litt kvalitetstid før flyet mitt skulle ta meg med hjem igjen til Oslo. Jeg har hatt så innmari vondt i magen i hele dag, og jeg skjønner ikke hva det kommer av? Jeg måtte legge meg i fosterstilling på flyplassen – så ille var det. Det er akkurat som om at det er skikkelig intense kramper som aldri vil ta slutt. Dersom det ikke gir seg i løpet av de neste timene blir jeg nødt til å komme meg på akutten. Jeg er svært sjeldent syk, men når jeg først er det blir jeg veldig redd. Jeg tror alltid at det er noe ordentlig galt, selv om det kanskje ikke er det. Jeg vet ikke, jeg får se hvordan formen utvikler seg. Å ha mageknipe i så mange timer er vel ikke normalt, eller? Usch.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Nå er jeg iallefall trygt hjemme! Resten av kvelden skal tilbringes i sengen med Dr. Phil surrende på skjermen. Jeg elsker han!

28 kommentarer
    1. God bedring! Håper det gir seg etterhvert. Jeg har ofte vondt i magen, men er som regel ingenting. Man kjenner jo hvis det er vondt i eggestokkene eller lignende eller blindtarmen, så som regel er det bare at man har litt feil ph verdier i magesekken eller at magen jobber hardt med å fordøye mat/drikke.. Håper du blir bedre <3

    2. Siden du sikkert har sittet mye i dag – på flyene, møte, lunsj osv, har luften vi har inne i magen en tendens til å “låse seg” og lage voldsomme magesmerter.
      Ikke får å skrive noe som kan gjøre deg pinlig berørt eller noe, men det kan hjelpe å faktisk prøve å prompe litt, også rape litt om du får til.
      Er ikke sikkert det er det, men det kan være det:)
      😘

    3. Prøv deg først frem med smertestillende eller prøv å massere magen og få ut lufta. Når man er mye å farter slik fra morgen til kveld, stresser mer enn normalt og kanskje spiser lettvindt mat(mye hvete osv) så kan magen fort reagere slik. Har du vondt midt på magen så er du kanskje litt oppblåst? er man oppblåst over lengre tid så kan man få en intens smerte, føles ut som krampe i magen. Har du vondt helt øverst, midt mellom ribbeina så kan det kanskje være halsbrann? men dette er en mer sviende smerte, ikke slike krampesammentrekninger som luftproblemer kan forårsake.

    4. Du klager for å være oppe fa 06? Tenk på de som må opp den tiden hverdag og som pendler hver eneste dag til jobben i kulde og vind, og må være på jobb også tilbake hjem eller andre ting å ta av seg. Det er snakk om hver eneste dag.
      Fin på håret du var! 🙂

    5. Kan komme av p pillene du går på også, dersom du pleier å kutte ut mensen? Jeg går på cerazette og reagerer med å miste mensen(noe som er helt ufarlig), men glemmer jeg pillen en eller to dager på rad, får jeg det. Smerten du beskrev hørtes veldig lik ut på den jeg hadde for ikke så lenge siden. Det var kramper som jeg følte strålte opp i hele magen, og de kom ofte. Lå i forsterstilling hele dagen, til moren min enebolig kunne få kjørt meg på legevakta. Jeg hadde ikke fått mensen da, men skulle få det. Legen sa da til meg at jeg kom til å få mensen snart og at jeg bare har begynt å få skikkelig ille mensensmerter 🙁
      Skulle nesten ønske det var noe annet, sånn at de kunne få gjort noe med det.. Men det kan ha noe p gjøre med at du har reist mye også da 🙂 lykke til!!

    6. Abdomen smerter som ikke gir seg, må du oppsøke legevakt med!!! Kjære hønepøner ikke still “diagnose” for henne

    7. Jeg hadde mageknipe 4 uker etter eksamen. Er noe som heter “stressmage”. Tipper det er det. Helt jævli vondt 😩 God bedring!

    8. Mageknip er ufattelig vondt og kan vare i flere dager! Så det er nok ikke noe alvorlig. Hadde deg vært noe alvorlig hadde du blitt syk på andre måter også. Feks med feber. Litt flaut å dra på akutten pga luftsmerter liksom?

    9. Hvor er smertene? Mest venstre side viser seg ofte å være luft. Er det “vandrende”smerte fra høyre side av magen (høyre kvadrant) kan det være blindtarm. Er smertene lokalisert i epigastriet tja magesår?
      Men jeg vil nok tro at reising, mye sitting, opp innmari tidlig og stress er grunnen til dine smerter som trolig er luftsmerter. Evt er det kansje en omgangssyke på lur er sesong for det dessverre. Uansett god bedring! 🙂
      Beklager om det er skrivefeil av en eller annen grunn kan jeg ikke se alt jeg har skrevet 🤔

    10. Kanskje blindtarmen? Jeg fikk magesmerter for 2 uker siden å endte med akutt operasjon:) godt å få det sjekket da du kan dø av blindtarmen:)

    11. Fyyy faen viss du har stil så vet ikke jeg! Kan du ikke stryke klær? Eller i det minste henge de opp?alt du har på deg ser jo ut som det er rett fra en søpelldunk!alt krøllet å fargen utvaska!!!! Noen må lære deg å håndtere dine klær! Seriøst du ser skjitten ud:(:(:(

    12. Har du fått ny oppkjøring? hadde vært kult om du hadde laga en video å snakka om hvordan din første oppkjøring gikk? det kunne jo ha vært til hjelp for mange 🙂 også kunne nok mange kommet med tips til deg om hvordan du skal bestå din neste oppkjøring:)?
      Og hva er din drømme bil? 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg