LIVET MITT HADDE VÆRT HELT ANNERLEDES

Jeg undrer meg ofte hvordan livet mitt hadde vært dersom jeg ikke hadde blogget. Hva hadde jeg jobbet med? Hva hadde jeg gjort? Hvordan hadde hverdagen min sett ut? 

Jeg har alltid vært en jente med stå på-vilje. Jeg har alltid jobbet – faktisk fikk jeg min første jobb allerede da jeg var 14 år. I løpet av årenes løp har jeg jobbet med litt forskjellig. Jeg var ansatt på Synsam, jeg har jobbet som servitør, på parfymeri og i barnehage. Variasjonen er stor! Jeg har alltid likt å tjene mine egne penger. Det er noe med den følelsen av at man faktisk jobber for å så få penger som alltid har vært en veldig stor motivasjonsboost for meg. 

Etter PH fortsatte jeg i jobben på parfymeriet Fredrik & Louisa før jeg etter en måned fant ut at jeg ville flytte til Oslo. Det var her jeg følte det fantes muligheter og sjansen for å lykkes i rampelyset var mye større. Så, jeg pakket med meg sakene og kjørte av gårde med flyttelasset mitt til Oslo. Og vipps, så gikk det en måned, og plutselig befant jeg meg i Rhodos. Der festet vi, og fikk betalt for det. Det er nok den mest absurde jobben jeg noensinne har hatt, haha. Hvem får betalt for å FESTE, liksom? Det er en merkelig verden vi lever i, dere.  Under hele denne perioden blogget jeg, og jeg tjente litt på den også. Jeg husker da jeg tjente 20.000 kr på en måned på bloggen, og jeg var sååå stolt! Haha, lite visste jeg om at det egentlig var veldig lite til blogging å være. 

Bloggen vokste seg større og større, og vipps så fikk jeg kontrakt med Nettavisen/Side2, og fra den dagen av har jeg virkelig stått ordentlig på med arbeidet bak bloggen. Det er vel da jeg virkelig følte at dette var blitt en “ordentlig” jobb. I dag kunne jeg ikke vært mer glad over bransjen jeg er i, og jeg er så ekstremt takknemlig over at jeg har fått denne muligheten!

Samtidig synes jeg at det er litt skremmende. For hva hadde jeg gjort dersom lysten og gnisten for bloggingen hadde forsvunnet? Hva kan jeg se for meg å drive med da? Det spørsmålet stiller jeg meg selv i ny og ne. Jeg vet ikke om jeg egentlig klarer å komme frem til et svar, annet enn at jeg håper at det aldri vil skje. At jeg alltid vil elske det jeg driver med, og så lenge jeg trivs og liker det jeg gjør, så spiller ikke yrke noe rolle. Det viktigste er å gjøre noe jeg elsker!

23 kommentarer
    1. Når skal du få ny header? Er det noe du venter på angående ny header? Siden det tar så lang tid😬??

    2. Går noen rykter om at du opererer deg igjen og at det er derfor du ikke har vært aktiv på blogg/snap/insta etc. i det siste

    3. Ikke bli redd om du blir litt lei av jobben din noen ganger! Det blir absolutt alle! Og det er noe døllt med enhver jobb, enten det er kjedelige avdrlingsmøter eller kopiering av papirer etc! Det er naturlig å faktisk hate jobben sin noen ganger!

    4. Hei! Liker bloggen din, men ser du føre deg at den kommer til å være jobben din for alltid? Har du en plan B om bloggingen ikke er like givende lengre? Og hva om du fortsatt trives med bloggingen, men leserne har gått lei, har du noen tanker om det? Selv kunne jeg aldri klart å opprettholde en popular blogg over så lang tid som du har gjort. Kunne kanskje klart å fått noen klikk på ett innlegg, men tviler på at jeg hadde vært interesann/personlig nok til å få en særlig stor følgerskare. Jeg tror nok at du har fått mange lesere (meg inkludert) fordi du har vært veldig personlig, men synes du ikke at det er litt ubehagelig at så mange vett så mye om deg?
      Hilsen Anonym

    5. hva med å gå deg en utdanning? kommer en dag der folk går lei av å lese om deg og den “travle” hverdagen- og se på “se på meg” bildene dine, og da kan det komme godt med..

    6. Hva skulle du gjort om du ikke var med på paradise hotel mener du vel? Hadde det ikke vært for PH hadde du ikke vært kjent!

    7. Høres ikke ut som du har tatt i bruk noe stor jobb muligheter i oslo
      Du gjøre jo jobb som man kan gjøre hvor som helst så lenge man har internett

    8. vet du om paradise gjengen aka sara, mathias osv skal til rhodos i år? Vi er en hel gjeng som skal nedover i juli og hadde vert SÅÅÅÅ fett å møte dere???? håper virklig du skal ned for jeg digger deg

    9. En dag er ikke bloggen din på topp se på voe eller andre du bør se etter en falla CK greie nå når du har muligheten din bruk nettverket ditt til noe konstruktivt enten jobb eller lanser eget kles greie eller noe annnet . Se på mulighetene du har og tenk hva kan jeg gjøre som sikrer fremtiden ?? Bloggen er ikke sikker du kansje tror de men serr jeg er like gammel som deg . Om du ikke skriver mer personlig /variert blir folk lei og plutselig detter du på topplista og hva Sjer om folk blir lei?? Du bør ha noe og falle tilbake på som du kan leve av .. tips hilsen jente 94

    10. Virker litt som du lever på en sky også møter man på en liten bump i det virkelige liv og da må man på en måte komme litt tilbake…av det jeg har lest skriver du om endel overflatiske ting 🤔 bare lurer..gir det deg noe? Har mye å si på inspirasjon og mål videre osc..
      Hvordan gik det med lappen forresten? Ikke et typ frekt spm..da jeg synes du er veldig søt og viste deg litt fra en mer ydmyk side hvertfall der 😊 lykke til!

    11. Nå går det trått her. Kun innlegg om disse harry kleskjøpene dine fra Nelly, hva du ønsker deg fra Nelly, hvor mye Pierre har forandret deg som person, og hvor fantastisk livet ditt har blitt som blogger. Har du aldri noe meningsfyllt å komme med? Noe samfunnsengasjerende? Politikk? Dyrevern? Et eller annet som vi over 14 har glede av å lese. Jeg har fulgt deg et års tid nå, mye god underholdning her, men annonselenkene gjør det ikke for meg lenger.

    12. Hva er dine beste tips til å komme seg på bloggtoppen? utenom å kjøre i gang en krangel da, hehe <3 (Bare humor, ikke noe vondt ment) Du kom deg jo fort til topps og har blitt der, så kanskje du har noen skjulte talenter å dele? Har i flere ååår drømt om å blogge, og nå som jeg er 20år føler jeg meg mer KLAR og inspirert enn noen ganger tidligere.
      Klem!

    13. Hei Isabel! Syns du er tøff, jeg 🙂 Vet du hva. Det er ikke greit at folk skal få deg til å føle deg dritt for å heve seg selv og for å få likes på bloggen sin. Jeg mener at ja, man er et forbilde når man er blogger men så mener jeg også at det er foreldrene sin oppgave å oppdra barna sine og ikke bloggere 🙂 gjør din greie og stå i stormen. Heia deg:-)

    14. Du er stadig på forundringsfronten igjen og igjen, og du har virkelig skjønt poenget med å være stolt kvinne fra tidenes morgen. Det å begynne og tjene sine egne penger så tidlig og ikke minst så oppriktig og ivrig, står det respekt av. Du er ikke akkurat noen døgnflue, du er kommet for å bli og tjene store penger i alle år fremover. Sky ingen midler, stå på og gjør din egen versjon av alt. Da er du på ditt beste.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg