DETTE SKAL IKKE TA KNEKKEN PÅ MEG

affiliateslenker

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Lignende topp HER / lignende bukser HER

Er dette egentlig teit å dele? Jeg vet ikke, men jeg bryr meg i grunn ikke heller. Jeg er jo litt sånn – deler ting som kanskje er litt for personlig, litt for privat. Nå som jeg er blitt singel føler jeg virkelig at jeg har funnet tilbake til meg selv. Misforstå meg ikke, jeg har hatt et super fint forhold sammen med P, og jeg er evig takknemlig for det året vi har delt sammen. Det har vært fylt til randen med kjærlighet og masse fart og spenning, som jeg absolutt ikke ville vært foruten. Men samtidig er jeg litt skuffet. Ikke over han eller over oss, men over meg selv. For hver bidige gang jeg går inn i et forhold, er gutten alt som opptar min tid. Han blir mitt liv. Jeg blir så vanvittig oppslukt i kjærligheten og forholdet, at jeg glemmer av alt annet. Jeg slutter å være like mye med venner, jeg slutter å gjøre ting JEG liker. Alt jeg vil gjøre er å være sammen med han som har erobret hjertet mitt. Det er alt som blir prioritert. Alt som betyr noe.

Nå som jeg er singel, blir jeg påminnet om hvor godt jeg egentlig trives alene. Hvor viktig det er å ikke legge ens lykke i noen andres hender. For plutselig en dag tar forholdet slutt. Hva gjør man da? Hva gjør man når den andre personen har din lykke i sine hender? Det er jo ikke sunt. Det er ikke bra. Det er en kun en ting, og det er skummelt. Jeg gjorde samme “feilen” da jeg var sammen med min forrige eks. Han betydde verden for meg. Plutselig fungerte det ikke lengre, for hverken meg eller han. Og vipps, der satt jeg. Helt knust. Deprimert. Jeg husker så godt at jeg lovet meg selv at jeg aldri skulle gjøre det samme igjen. Hva skjedde? Repeat. 

Nå er jeg over “knekken”, noe jeg er så latterlig lettet over. For det har ikke vært bare-bare. Det har vært ganske så jævlig. Men vet dere? Jeg er en jævel på å bygge meg opp igjen. Alltid. Jeg har gjennomgått verre saker enn kjærlighetssorg, og det prøver jeg alltid å ha i bakhodet når jeg går gjennom slike ting. Hva da, skal jeg la meg knekke fordi at forholdet ikke varte? Er det slutten på livet mitt? Nei. Hell no. Det handler om å være takknemlig og glad over hva som en gang var, og heller prøve å konsentrere seg om fremtiden. Jeg vet at det høres cheesy ut, men fy søren så sant det er! Man må se ting i perspektiv.

Nå skal jeg kun fokusere på meg selv fremover. Være med venner. Reise. Jobbe hardt. Jeg skal vokse som person, og være sikker på meg selv. Og vet dere? Den neste kjæresten jeg får, skal aldri få ha min lykke i sine hender. Ikke på samme måte.

43 kommentarer
    1. Setter veldig pris på at du deler dette med oss lesere! Jeg sliter nettopp med det samme, men min case er at jeg er avhengig av andre for å være lykkelig. Takk for at du tar opp dette. Nå vet jeg at jeg ikke er den eneste. <3

    2. Av ein eller annen grunn, liker jeg deg bedre nå som du er singel, vet ikke hvorfor! Men du er anneledes, å virker mer lykkelig, og.. deg selv? Digger bloggen din å snappen din atm, (før også men) fortsett sånn;*

    3. Jeg har aldri kommentert her tidligere selv om jeg er fast leser, men nå kjente jeg det var på tide.
      For noen dager siden slo jeg opp og det vanskelige er ikke kjærlighetssorg, men å bryte seg fra avhengigheten. Jeg har ikke elsket han på over et år, men den intense frykten for at han skal finne noen andre har holdt meg igjen uansett hvor dårlig han behandlet meg. Det er nesten litt godt å gå igjennom dette “sammen” med deg, fordi det du skriver hjelper så utrolig mye.
      Jeg håper virkelig du fortsetter å skrive slike innlegg ofte, også må jeg bare si tusen takk. <3

    4. Isabel, jeg var skikkelig bekymra for deg da det ble slutt, nettopp fordi du virka så oppslukt i forholdet. Men du er jo helt RÅ som singel! Go, girl!! I love it!!

    5. Isabel, tusen takk. Tusen takk for at du er så åpen om ting, du har virkelig hjulpet meg. Etter jeg leste dette innlegget gikk det faktisk opp et lys for meg, jeg sitter faktisk med en tåre i øyekroken. Jeg føler det du skriver, det er som om det er meg liksom, om du skjønner. Jeg er lei av å ikke fokusere oå meg selv, jeg har faktisk satt livet MITT på vent fordi jeg er så tapt i kjærligheten til han jeg er sammen med. Stå på videre, og ikke la noe ta knekken på deg, for du er virkelig helt fantastisk<3

    6. har hatt mer inntrykk av at du har hatt lyst til å ha han med på alt,har fåt
      mer intrykk på at du kveler han ikke omvent

    7. Du har jo gjort mye av dte du har hatt lyst å gjøre ,jobbe,reise,shoppe,være med venner osv ,virke mer ut som det er han som ikke fekk fred fra deg ikke omvent

    8. Gi meg oppskriften på å “komme over eksen” på 14 dager er du snill.. haha! Misunner deg at du er over den kneika allerede, jeg sitter her 5 år etter og er fortsatt deppa

    9. Du er ikke alene om det Isabel, er en alders greie for sånn var jeg i mine forhold i 20-årene, nå når du er bevisst på dette kan du jobbe med det slik at det ikke går på repeat om og om igjen. Gjør som regel det helt til man lærer;-P den svarte buksa me masse knyting og lisser på var drit kul!!! Hvor har du kjøpt den? Klem til deg<3

    10. Hei!
      Når du var med på PH var du min favoritt, nettopp fordi du var så kul, lite høytidelig og morsom! Men etter du ble sammen med Pierre så forandret du deg helt. Eller, det føltes iallfall sånn. Jeg leser jo bare bloggen! Men det jeg ville frem til er at jeg liker deg mye bedre nå. Og da mener jeg ikke at jeg mislikte forholdet deres, eller Pierre. For dere er begge to fine personer! Men du virker så lykkelig, så morsom! Jeg elsker å følge deg på snap! Håper du nyter livet<3

    11. Kjenner igjen det følelsen!! Men så kom jeg over en bok som heter HEKTA!! Den er gull verdt😊 Nyt livet å alt den har å by på😊

    12. Altså det har gått hva, to uker? Hvordan klarer du? Dere må virkelig ha gått hverandre på nervene

    13. Liker innstillingen din. Riktig innstilling og fokus er så viktig i slike perioder som dette. Mange stiller spørsmål ved at “du er over det allerede etter 14 dager”, men det at man er over den værste sorgen betyr jo ikke at man er over hele bruddet. Jeg håper i grunn vi får en litt annen Isabell som blogger, nå som du er singel og dermed ikke har sånn fokus på han.

    14. Fint innlegg, heier på deg!! Syntes faktisk bloggen din har bedret seg mange hakk etter at du ble singel!

    15. Hei! er super glad for at du har det bra nå. Overrasket over hvor liten tid det tok for å komme over den knekken. Men det sier vell kanskje sitt om forholdet dere hadde også. At det kanskje dro deg mer ned enn opp og slik skal det absolutt ikke være. Så er kjempe glad på deres vegne at dere tok tak og gjorde det slutt. Håper det forblir slik en stund også – missforstå meg rett. Er ikke for å være stygg liksom, er bare for at jeg tror dere trenger å falle til ro begge to. For dere er så sinnsykt sta begge to og det fungerer ikke i lengden. Spesielt ikke så berg og dal bane som det har vært fra start. Er også glad du blogger fremdeles. var redd i en liten periode at du ikke skulle skrive om så mye i bunn og grunn for at pierre har vært nevnt i hvert eneste innlegg siden dere ble sammen.
      Håper også at bildene du legger ut på snapchat idag, hvor han gutten blir med på alle ig screenshotene ikke bare er for å gjøre pierre bitter og sjalu. Gjør hva enn du vil, du er trossalt singel. Men jeg liker bloggen din uten kun pierre snakk. Tror vi fleste har fått svar på det vi ville. Blogg om deg selv nå – slik vi liker deg best.
      klem fra meg og ha en fin dag videre <3 (ikke ta denne kommentaren negativt, er ikke flink til å formulere meg på en punktlig og fin måte egentlig)

    16. Skjønner ingenting jeg. Du hadde drømmemannen som du elsket så høyt, han du ville være med resten av livet og som skulle bli far til dine barn. Så er de slutt og du er over han etter 14 dager???? Her er det noe som skurrer ja

    17. Assa det har gått 2 uker. Ingen død har skjedd. Kun et forhold som har tatt slutt. Skal hun sørge for alltid? Hvem kan bestemme hvor lenge folk skal sørge å ha det kjipt? Mennesker er forskjellig. Alle reagerer forskjellig.
      Syntes det er utrolig bra og sterkt av deg Isabell. Jeg må si jeg liker deg bedre og bedre. Har fått så sykt mye mer respekt for deg. Stå på! Morsomt hvordan folk “dømmer” og skriver hva som er rett og galt i livet ditt. Gjør som du vil. Det hjelper å være sosial, holde seg opptatt, bruke tid på deg selv! Digger deg sykt mye. Jeg tror du og P vil finne tilbake til hverandre. Kanskje fordi jeg håper? Hehhe.. Xoxo

    18. Wooow!🙏🏻 Hell yeah woman💃😊 dette var fet fantastisk innlegg Isabel! Du er så mye sterkere og håndterer dette bruddet så bra! Dette innlegget viser virkelig selvinnsikt og du bare virker så mye mer fri. Nå har du blitt fearless fordi du er nå nemlig mistet din store frykt nå fordi nå er du ikke lengere sammen med han. Elsker deg❤

    19. det var det alle sa om dere to sammen, at dere gjorde ALT sammen og ikke alene. Dere var opphengt i hverandre og slukt opp i hverandre. Dere var jo limt sammen for å si det sånn. Jeg kommenterte det en gang på bloggen din for lenge siden, og da svarte du meg med at du visste hva som var best for dere og at dere trivdes slik og at det aldri kom til å være slutt mellom dere pga. kjærligheten dere har for hverandre.
      but here you are. jeg hater å si det til folk men, hva sa jeg /vi? 🙂
      btw, du er blitt utrolig dyktig på å skrive. stå på!

    20. Ville bare legge igjen en kommentar på dette innlegget, er positivt overrasket over hvor voksen innstilling du har!
      Kjærlighetssorg er mildt sagt helt jævlig, men ting tar tid, og ikke minst, ting blir bedre!
      Lykke til videre Isabell, er helt sikker på at du klarer deg utmerket! Du ahr en voksen holdning til livet 🙂

    21. Men hva hvis man ikke har venner da? Er fra en liten by, blitt mobbet og har ikke venner. Jeg har vært i forhold i tre år (still going), men hva hvis? Jeg er livredd for det. Er sykemeldt med minimalt med penger, så det er ikke bare bare å få gjort ting

    22. Heier på deg! U go girl. Kos deg og nyt livet! Jeg har vært igjennom to seriøse forhold og to brudd. Er nå på mitt tredje og FORHÅPENTLIGVIS varer dette evig. Meen, man vet aldri hva som skjer i livet.. heldigvis blir man mange erfaringer og minner rikere! – selv om man noen ganger kan tenke at man har kastet bort dyrebar tid på noe som ikke varte. Thats life. En ting du skal prise deg lykkelig for er ar du og P ikke rakk å få barn sammen.. Det er sykt drøyt å måtte samarbeide med en annen part om et barn, når man ikke er i forhold med den personen..Har vært igjennom rettssak og en kamp om omsorg- som jeg heldigvis vant. Gud skulle gjort mye for å vært foruten den erfaringen der, men så klart angrer man jo ikke på barnet da, haha 🙂 <3
      Du er nydelig forresten! Du finner nok en mann en gang som alt virkelig klaffer med :*

    23. Kjære Isabel
      Dette er nesten flaut å innrømme, men jeg har sikkert klikket meg innom bloggen din 2 ganger om dagen i ett år nå, selv om jeg egentlig ikke har vært så “fan”. Du har provosert meg flere ganger, og jeg har kritisert deg for ting du har sagt og gjort(på en saklig måte såklart). Nå føler jeg det stikk motsatt, jeg klikker innom bloggen din i disse dager og leser ivrig. Jeg nikker, er enig og får til og med en liten tåre i øyekroken. Det innlegget her fikk opp øynene mine. Tusen takk for at du tok opp dette på en så fin måte, og sikkert satte ordet på tunga til flere andre!
      Jeg har min lykke i en annens hender. Og jeg ser i kommentarfeltet at vi er langt i fra alene.. det gjør ting så mye enklere, og det vil eventuelt bli enklere å ta en tung avgjørelse når jeg ser at DU har klart deg gjennom det også. Du har takla bruddet så utrolig bra, og jeg digger den ekte jenta du er nå. Selvstendige Isabel er helt smashing, fortsett slik og ha denne innstillingen i neste forhold også.
      Stor klem <3 Og unnskyld for at jeg forhåndsdømmet deg basert på rykter og løgn, du er jo helt rå

    24. Jeg er gla du har det bra etter bruddet osv. Men jeg ser det er flere av leserne som reagerer på at alt er en dans på rose etter bare 14 dager. Du skjønner vel at leserne dine ikke nøyer seg med en forklaring som : ingenting dramatisk har skjedd. Pierre har ikke vært aktiv på sosialemedier på snart en uke.. det er virkelig noe som skurrer her, og for meg virker det som det ligger på din side…? Snakker vi en ny mann inni bilde ? Du sa for under 3 uker siden at Pierre skulle bli far til dine barn, nå skrive du innlegg etter to uker om hvordan du blir så oppslukt i den du er sammen med, og at du angrer på dette. Sorry, men jeg kjøper ikke denne historien. Det er det nok mangle fler som ikke gjør ! Håper du ikke fører leserne dine bak lyset. Nok en gang…..

    25. Bra og reflektert skrevet. Dere som spør hvordan det er mulig å komme over forholdet på så kort tid. Har dere noen gang tenkt at i noen forhold så blir den ene nedenfor leenge før forholdet tar slutt og har allerede hatt sin verste tid med å prøve å komme over at de mentalt er slutt, men ikke offesielt? Jeg ble selv singel på samme tid som deg, det er veldig tungt, men i juletidene følte jeg vi hadde vokst fra hverandre og at den egentlige breakupen var da, ikke nå.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg