FEM TANKER

   FIVE THOUGHTS THIS TUESDAY   

1. Jeg må begynne å vende meg til en hverdag i leiligheten alene. Jeg har en tendens til å stikke til mamma å sove når kvelden kommer, av den enkle grunn at jeg synes det er ubehagelig å sove og våkne opp alene i sengen som jeg delte sammen med en annen person. Burde jeg flytte? Skal, skal ikke? Jeg har jo planer om å kjøpe i slutten av året, og det er det som gjør at jeg holder tilbake på en eventuell flytt. Det frister ikke særlig mye å ikke flytte bare en gang, men to.. Samtidig føler jeg at det hadde vært verdt det, for leiligheten har jo vært vår, og ikke bare min. Det er fortsatt rart å være der alene. I går når jeg kom hjem, prøvde jeg å gå rett inn uten å låse opp først.. I et lite sekund trodde jeg at Pierre var hjemme, som før. Det gjorde innmari vondt..

2. Livet begynner å bli veldig kjedelig. Jeg kjeder meg ofte. Jeg er rastløs. Føler ikke at jeg klarer å slå meg til ro noensinne, jeg. Det må liksom skje noe til enhver tid for at jeg ikke skal føle at jeg møter veggen. Det er jo ikke slik jeg vil ha det. Jeg vil kunne slappe av, senke skuldrene og bare være. Men akkurat nå føles det ut som et umulig prosjekt. Jeg MÅ gjøre noe hele tiden. Kanskje jeg burde få meg en ny hobby som opptar tiden min? Hmm..

3. Jeg er så glad i mammaen min. Vi har hatt et veldig turbulent og ustabilt forhold så lenge jeg kan huske, men den siste tiden har vi virkelig kommet hverandre nære. Mamma er blitt den personen jeg ringer om jeg behøver noen å prate med. Hun er den jeg drar til om jeg trenger trøst. Hun er den som får meg til å le. Jeg føler meg trygg i mammas armer. Det gjør så godt for mitt lille hjerte.. <3

4. Skal jeg svare disse personene som har vært så fæle mot meg, men som nå ber om “unnskyldning”? Jeg er ikke en langsint person i utgangspunktet, men med enkelte personer har jeg veldig vanskelig for å kunne se bort i fra alt helvete de har utsatt meg for. Samtidig vet jeg hvor mye det å tilgi andre gir meg selv også. Jeg vil ikke bære noe nag. Ikke sånn egentlig. Likevel har jeg latt være å svare på deres mailer i flere uker. 

5. Det er snart sommer! Okei da, så er det kanskje enda litt lenge til, men hey! Det nærmer seg med stormskritt. Grunnen til at jeg gleder meg sånn, er fordi at jeg vet hvor gøy det er å være singel om sommeren. Ja, det høres gjerne litt lame ut, men det er faktisk sant! På høsten/vinteren er det ikke så mye liv uansett, da er det jo kjempe hyggelig med en kjæreste man kan myse med. Mens på sommeren er det fantastisk gøy å kunne dra på jenteturer uten at kjæresten skal furte. Jeg prøver å fokusere på alle de positive faktorene ved det å være singel, skjønner dere. Haha, jeg er meg en skrue…

33 kommentarer
    1. Ser ikke ut som karma tokk Pierre og han røk ut først i ph, sier vel noe om at han gjorde rett valg og ikke lurte deg som du påstår!

    2. Jeg kjenner meg veldig igjen i flere av punktene fra da jeg selv nylig ble singel. Etter et halvt år har jeg virkelig begynt å trives i eget selskap, og håper at det samme vil skje med deg 🙂 Det er SÅ deilig å ikke føle at man “trenger” noen, men kan koble av og nyte eget selskap. Gjør ting du liker, og bruk tid med mennesker som gir deg noe, og tillat deg selv å kjenne litt på den rare, litt deilige, ensomheten innimellom. Klem!

    3. MER BLOGGING! Elsker bloggen din nå som du viser hvem DU er! Så gøy at du endelig er litt mer enn bare kjæresten til noen.

    4. Hva med å flytte til mamman din? Gi hun en liten slant i mnd. Og spar mer penger til du kjøper leilighet 🙂

    5. Så herlig å høre at du har fått et så godt forhold til moren din! Håper du får en fortsatt fin uke vakre deg!

    6. Jeg syns du burde å flytte, men det e bare min mening da. Tenker at det kanskje ligge for mange minner der du bor, noe som kan gjøre det vanskelig for deg å komme videre. Finn en ny hobby. Det kan vær en god ide eller en frivillig jobb. Da får du prate med mange forskjellige folk. Det er alltid bare positivt.
      Hver dag som går blir bare bedre… har selv vært singel i et år og to måneder. Så lykke til. Dette får du til 🙂

    7. Jeg ble boende i leiligheten som jeg delte med eksen i tre år, og jeg kjenner meg så igjen. Jeg tok meg selv i å glemme at det var slutt, så jeg bare ventet på at han skulle ta i døra, eller at jeg skulle se ham komme gående fra trikken osv. Ble helt gal av det! Derfor fremskyndet jeg prosessen med å kjøpe meg egen leilighet, og jeg fikk det SÅ my bedre med en gang. Anbefales!

    8. Du kan jo fløtte te din mor, da ville ho blitt glad og det ville du også, det e godt og være hjæmme sammen med sin mor ♡♡ Mye kjærlighet ♡

    9. Så fint at du har fått bedre forhold med moren din <3
      Jeg tror kanskje jeg hadde tatt i mot unnskyldning, men det er ikke sikkert jeg hadde hatt god tone igjen med de hvis du skjønner hva jeg mener. Men det spørs jo litt på hva som har skjedd og så videre da 🙂 Det er hvertfall det jeg hadde gjort, og kanskje du og siden du sier du ikke er langsint?
      Ha en fin dag Isabel 🙂 Klem

    10. Jeg skal komme med noe innspill. Jeg tror du må komme deg unna den leiligheten. Den kan være mareritt uten at du innser det. Det er derfor du er rastløs og vil komme deg bort til moren din. Det er ikke så lurt å boni den leiligheten videre til du kjøper… flytt hos venninne eller moren din og være der til du kjøper. Men å bo videre i leiligheten skaper bare mere sorg uten at du merker det faktisk :/
      Det er fint at du og moren din har kontakt igjen og at dere kommer overens. Ta vare på henne for deg er bare henne du har til syvende og sist. Ikke venner og ikke kjæreste varer evig men en sånn mamma gjør! Stå på, har gjennomgått det samme selv. Som jeg sa tidligere. Tid leger sorg, men kom deg unna alt som har noe med pierre og gjøre for å starte virkelig med å lege din sorg. Lykke til!!!

    11. Jeg tenker du kanskje kjeder deg nå fordi all tiden din har du brukt på Pierre. Dere var jo med hverandre hver dag og det virket ikke som du bruke så mye tid på venner. Derfor kjeder du deg nå fordi en så stor “bit” av hverdagen er borte. Fortsett å henge med venninnene dine og som du sier – prøv å finne en hobby:-)

    12. Hei! Skulle bare si at sminken din i dag/forige innlegget va virkelii sykt on fleek! Kan du pliiis lage sminkevideo av den looken?? Ser du bar brukt den looken fleire ganga :))

    13. Om du skulle funnet deg en hobby, kunne du startet med trening eventuelt skaffe deg pt 🙂 ikke at du egentlig trenger det utseendemessig, for du ser virkelig smashing ut! Men trening for meg er alltid et avbrekk, og jeg selv føler jeg er i min egen lille boble da jeg holder på, hahah! I tillegg er det jo godt for kropp og helse <3

    14. Hvorfor ber de om unnskyldning? Angrer de?
      Eller vil de ha noe fra deg? Uansett hva det måtte gjelde, gjør du deg selv en tjeneste med å tilgi. Å tilgi betyr ikke at du glemmer eller at du nedvurderer skaden av det de har gjort.. Det betyr heller ikke at du trenger å være venner med de. Men jeg tror det å slippe det som har skjedd og bare ikke tenke mer på det vil gjøre godt. Det er kjekt når du har det bra og andre har det bra spesielt hvis de mente det at de er lei seg for det de hadde gjort, tror ikke du?
      Klem

    15. Har skikkelig dårlig samvittighet for deg pga alt det med Pierre. Men du burde finne noe som kan oppta tiden din, noe du kan gjøre alene uten å føle at du måå være sosial til enhver tid for å ha det bra. For eksempel kan du finne noe du liker, slik som å starte et type “prosjekt” som å lage en scrapbook til noen du er glad i, så kan du finne masse inspo på YouTube og på nettet! Da har du noe å glede deg til å gjøre når du skal være alene i leiligheten. Du kan jobbe frivillig(finnes utrolig mange slike ting i Oslo hvor du kan hjelpe til med flyktninger, rusmisbrukere, kvinner på krisesenter osv osv. Du kan finne noe du liker). Eller så kan du starte å trene og prøve å kanskje få til en livsstil ut av det. Det har jeg og det er det beste jeg har gjort ever. Du kan dra på gruppetimer, poledancing, kampsport eller noe sånt om ikke du liker å foreksmpel trene vanlig styrke på studio.

    16. Hvorfor vente med å kjøpe seg leil?
      Du kunne betjent et lån på det du betaler i husleie.
      Du har penger til å kjøpe. For meg fremstår det ulogisk og lite smart å vente med det. Du sier heller ikke noe om grunnen. Flere som har kommentert det før også.
      En abort kan du flashe her på bloggen, men det var kanskje å hevne seg på P?
      Hvis du kan flashe en abort så bør du være istand til å fortelle om hvorfor du venter med boligkjøp.

    17. Å flytte to ganger på et år trenger ikke være sp mye da 🙂 Ved første flytt får du kanskje sortert både en del ting og følelser, + ved andre flytt er du mer erfaren med å flytte?

    18. Utrolig koselig å høre at du og moren din har så godt forhold igjen! <3 Jeg hadde allikevel ikke bodd med henne fast, for det kan ødlegge forholdet igjen! Foreldre og barn skal ikke bo sammen som voksne! Om det ikke er for små perioder. Det oppstår altfor lett konflikter av slikt, og det er jo helt normalt. Om du føler deg alene er beste å dele med en venninne. Men jeg selv må si jeg elsker friheten ved å ha sitt eget! Det kommer kanskje når du blir litt eldre. 🙂

    19. Jeg synes på en måte du ikke skal svare disse personene hvis de hører fortiden til. Jeg vil ikke ha noe med noen jeg gikk på skole med, og det er mitt valg! Fordi det var ingen som behandlet meg slik jeg ønsket, dessuten hadde jeg ingen ordentlige venner.

    20. Hei. Etter et forhold på endt etter 6år. Klarte jeg ikke bli boende hjemme. Jeg flyttet hjem til min mor til jeg fikk et annet sted og bo. I leiligheten spant alle minnene, tankene, håpet om at han plutselig skulle komme hjem osv. Du har sikkert mye du kan sortere, kler som kan doneres osv. Da sparer du deg for veldig mye stress når du skal kjøpe bolig. vil du ikke flytte hjem hadde jeg leid en billig leilighet frem til boligkjøp. Håper du finner mer og mer styrke fremover. Er enda dager jeg tenker på eksen, men det blir bedre!!

    21. Hei! Ville bare si at bloggen din er super inspirerende og eg elsker å lese den! Du gir meg mye tips og inspirasjon i hverdagen med det du skriver 🙂

    22. Jeg foreslår hesteridning som ny hobby. Det er veldig gøy, god trim og faktisk terapeutisk om man ikke har det så bra.

    23. 1. Man kan rømme fra mye her i livet, men ikke sine egne tanker, minner og følelser. Jeg tror du er bedre tjent med å bli boende i leiligheten du allerede har, hvor du har lært å føle deg trygg og hjemme, fremfor å skulle finne en helt ny leilighet, og forsøke å få den samme hjemme-følelsen der. Uansett hvor du drar i verden, vil du likevel savne ham helt til du kommer deg over ham. Uansett hvor du legger deg til å sove, vil det likevel føles rart å skulle sove alene, frem til du har blitt vant til det. Det er en tilvenningssak, som tar tid.
      Forsøk heller å lese litt på sengen frem til du er så trøtt at du ikke klarer å holde øynene åpne. Se en film, og sovne alene i sofaen med den i bakgrunnen. Slutt å tenke på at “herregud, her ligger jeg faktisk helt alene”. Forsøk heller å kose deg med at du kan breie deg ut så mye du vil, ha på bakgrunnsmusikk om du vil det, etc.
      En ting som hjalp meg veldig mye da jeg ble singel, var å legge meg på hans side av sengen. Da slapp jeg å ligge på min egen side og bli minnet på at hans var tom. Når jeg lå på hans side, var det min side som var tom – og det kjentes merkelig nok litt enklere å forholde seg til..

      Når det gjelder disse fæle menneskene; godta unnskyldningen. Si takk for at de ber om unnskyldning. Tilgi. Det er bedre å tilgi mennesker når de ber om unnskyldning, enn å fortsette å ha dem som fiender.
      Tilgi, men aldri stol på dem.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg