EX ON THE BEACH

Jeg skal være ærlig å si at jeg sitter klistret fremfor TV-en når Ex On The Beach ruller på skjermen. Jeg finner det ekstremt underholdende, men nå som jeg har opplevd ordentlig heartbreak, skjemmes jeg over at jeg liker programmet så godt. Du ser jenter og gutter som gråter over x-ene sine som kommer inn i huset. De fleste har blitt såret av den andre, og det blir jo ikke tatt hensyn til overhodet. Si for eksempel at Mats, x-en til Lisa, kommer inn, som dessuten har vært utro mot henne tidligere. Hun er knust, og får helt panikk over at han har sjekket inn. Han driter i fullstendig i, selv om han er den som har vært en douche mot henne. Det første han gjør er å ligge med ei av de andre jentene i huset. Og det der sitter jeg å ser på? Ærlig talt. 

Jeg kan ikke se for meg hvor jævlig det faktisk må være å delta på et slikt program. Selv hadde jeg ikke taklet det – med mindre jeg ikke hadde hatt følelser for noen av mine ekser. Dersom jeg hadde visst på forhånd at jeg kom til å bli såret dersom en viss person kom til å dukke opp i huset, hadde jeg aldri utsatt meg selv for et slik program. Jeg forstår ikke hvorfor enkelte velger å gjøre det, når de åpenlyst HAR følelser for sin eks? Da ber man jo om å bli såret, mener jeg.

Grunnen til at jeg synes at det er såpass underholdende, er jo fordi at det er et program som er fullspekket med drama. Det skjer jo noe hvert eneste sekund, det er ikke et eneste rolig sekund i løpet av en episode. Akkurat nå er det ny sesong av den britiske versjonen av Ex On The Beach, og jeg ser selvfølgelig på det. Shame ooon me.

55 kommentarer
    1. Kära Isabel!
      Mera nöje när svenska Ex on the beach startar ny omgång imorgon måndag på kanal 5 alternativt D Play.
      Vad var det för inspelning ni for iväg till Thailand för men avbröt och kom hem brådstörtat i
      november?
      Jag är bara lite nysgerrig.
      Sköt om Dig och ha det bra.
      Klem,
      Henrik
      😍💝

    2. Men i starten av sesongen sier mannen som snakker i bakgrunnen av programmet at de som har meldt seg på, tror de har meldt seg på et ferieprogram hvor alt handler om varmere strøk, festing og alkohol. Så de utsetter seg ikke for noe sånt med vilje akuratt, eller har jeg missforstått? For de blir jo også rimelig sjokkert når de finner ut at det er exene til hverandre som sjekker inn?

    3. Jeg er også stor fan av ex on the beach. Hvis du ikke ser på det allerede, anbefaler jeg deg å se geordie shore også! Kjempe interessante serier

    4. Altså de deltakerne som melder seg på helt fra begynnelsen, vet jo ikke at de har meldt seg på ex on the beach. De tror at de kom dit for å finne kjærligheten. De får jo vite det når de møter de andre deltakerne på stranda.

    5. Enig, skjønner ikke hvorfor de melder seg på når de vet de ikke er over exen (kan jo være at de tror det, men når man ser de igjen med ei annen jente så skjer det noe annet).
      Men en ting jeg ikke skjønner er hvor sjokkert de blir over at exer skal komme inn? De vet vel hva de har meldt seg på?

    6. jeg ser også på det. En av mine guilty pleasures. Hvem av guttene synes du er kjekkest? Jeg er #teamjack. Dessuten, hvem tror du går ut som et par?

    7. Kanskje på tide å krydre bloggen med litt mer bra innhold. Det eneste som skrives om er innkjøp av klær, at du sover hos mamma, at du fester og hvilke 2 reality program du ser på for tiden. Jeg vet absolutt at det er min feil at jeg klikker meg inn her i håp om at det skal være et ok innlegg å lese, og at jeg bare kan “slutte å lese bloggen din hvis jeg syns den er så kjedelig”. Men jeg syns dine lesere som faktisk ønsker å klikke seg inn her, og som støtter deg, faktisk fortjener litt bedre innhold.

    8. Helt enig med deg, Silje. Å komme med kun ett innlegg sent på kvelden, og at det i tillegg handler om Ex on the beach IGJEN er faktisk å ta leserene dine for gitt, Isabel. 🙁 Nå er bloggen din bånn å lese… Husk: Det er vi som har gjort deg stor!

    9. Hei 🙂 Har et spørsmål angående Pierre jeg. Har pierre og harald kontakt den dag idag? eller var det kun innpå hotellet?
      Hvis dette er for vondt å svare på så bare slett kommentaren! 🙂 Ikke meningen at det skal være ekkelt for deg. Klem <3

    10. Unnskyld meg, men de er da vel klar over hva slags program de melder seg på? Det er vel for fanken en selvvalgt øvelse. Er ingen som sperrer disse menneskene inne, og tvinger dem til å henge med sine eks-kjærester, som har sex med andre? Hvis så tilfelle, så forstår jeg innlegget ditt.
      Sånne program er jo dessuten 70% skuespill, og trash fra ende til annen.

    11. De vet jo akkurat hva de går til ! Programmet heter Ex on the beach, og så blir de overrasket når eksen “plutselig” kommer inn LOL

    12. Isabel; hva med å begynne jakten på egen bolig nå, i stedet for å vente, som opprinnelig planlagt? Da får du noe å fylle dagene og hodet med, og du har mye å blogge om gjennom hele prosessen: hva du ser etter/liker, visninger, budrunder, interiør, oppussing… lista er lang. Og dette er tema som nok er både interessant og relevant for mange av dine blogglesere.

    13. Anonym: ja, de vet hva de søker til 🙂 Første sesongen visste de ikke, men etter det vet deltakerne var det er de søker til. De er jo blant annet nødt til å oppgi sine ex-er.

    14. Anonym: Det handler ikke om å ta leserne mine for gitt, men det er vel ingen nyhet at jeg ikke er på topp for tiden. Jeg går gjennom en vanskelig periode, og dermed blir kanskje ikke innholdet på bloggen så vanvittig inspirerende disse dager heller. Og vet du? Det er helt okei! Akkurat nå velger jeg å prioritere min egen lykke først, så kommer jobb i andre rekke.

    15. Silje: Det handler ikke om å ta leserne mine for gitt, men det er vel ingen nyhet at jeg ikke er på topp for tiden. Jeg går gjennom en vanskelig periode, og dermed blir kanskje ikke innholdet på bloggen så vanvittig inspirerende disse dager heller. Og vet du? Det er helt okei! Akkurat nå velger jeg å prioritere min egen lykke først, så kommer jobb i andre rekke.

    16. Henrik: Hei Henrik! Ja, jeg gleder meg til å se svenskene 🙂 Forrige sesong var jo sjuuuk! Jeg kan ikke gå ut med det enda, men når det sendes på TV skal jeg skrive om det. Klem tilbake! 🙂

    17. Kunne du skrevet om du hadde kunne tilgitt Pierre om han la seg helt flat og ville prøve på nytt? Bare slett hvis det ikke er aktuelt å snakke om :))))<3 du er nydelig

    18. Heia Isabel! Jeg synes bloggen er interessant, forstår ikke hvorfor folk klikker seg inn bare for å skrive dritt

    19. Ja du er heldig som har det eneste yrket i Norge som tillater en person å ta jobben sin forgitt i så lang tid grunnet et brudd. De fleste får noen dager permisjon ved dødsfall i nær familie, og ingen får flere uker med permisjon for et brudd i et forhold. Men det er nok noe du vil komme til å lære i fremtiden når bloggen ikke lengre kan leves av.

    20. Anja – hun sier jo kun sannheten da, i hvilken annen jobb teller kjærlighetssorg som en sykdom slik at du får mindre ansvar/ oppgaver eller at det blir stilt mindre krav til deg? Beklager hvis det er vondt å høre sannheten – men reality check please.

    21. Anja: Hvordan i alle dager er det å være motbydelig å påpeke at blogging er det eneste yrket som tillater en person å ikke gjøre jobben sin fult ut grunnet et brudd i et forhold? Det er jo bare fakta. Alle andre yrker, også selvstendige næringsdrivende, krever at du tar fatt og gjør jobben skikkelig etter noen dager. Jeg sier ingenting frekt mot Isabell her, jeg kaller henne ingen stygge ting, og jeg kritiserer ikke henne personlig. Så hvor du får at det fra at jeg er motbydelig mot henne, det lurer jeg virkelig på.

    22. Silje
      Synes du at det du har kommentert over her er konstruktiv kritikk? Altså gå heller ut å gjør en samfunnstjeneste og plukk søppel eller noe.
      Hvis litt forståelse. Kjærlighetssorg er ikke mye kult og alle tar det ikke like lett.

    23. Anja: Samfunnstjeneste har ingenting med dette å gjøre, så det blir bare usaklig. Det at Isabell burde ta tak i seg selv, og begynne å lage bra innhold er absolutt ment konstruktivt. Hun burde ikke glemme at bloggere kan forsvinne like fort som de kom, og da står hun uten jobb.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg