TIDENES DRAMAQUEEN

Hei lørdag! I dag er heldigvis formen bittelitt bedre, og godt er det! Jeg har virkelig hatet livet de siste dagene.. Det å ligge hjemme i sengen på både en torsdag OG en fredag, mens vennene mine er ute på festligheter, er ikke noe jeg synes er vanvittig gøy. Haha.. Jeg har nok kjørt på litt for hardt den siste tiden, og jeg antar at jeg får som fortjent. Viktig å høre på kroppen, si! 

Natt til fredag følte jeg meg som tidenes verste dramaqueen. Jeg hadde så fryktelig vondt i halsen at jeg helt seriøst ikke visste hvor jeg skulle ta veien. Etter mye om og men, tok jeg tak i telefonen å ringte til legevakten. Jeg forklarte situasjonen, og da ble jeg anbefalt å ringe til fastlegen min for å få en hastetime på morgenen. Vel, det gjorde jeg, og få timer senere befant jeg meg på legekontoret. Det viste seg at jeg ikke hadde halsbetennelse, slik som jeg var helt overbevist om at jeg hadde. Jeg mener, denne såre halsen er ikke barnemat. Det er oppriktig ille! Da legen min fortalte meg at det ikke var noe han kunne gjøre for meg, annet enn å anbefale meg å ta det med ro å ta tiden til hjelp, reiste jeg meg opp i protest og gikk ut døren. Haha, jeg ooorker ikke meg selv noen ganger. Men ærlig talt, halsen er så forbanna vond! Jeg kan virkelig ikke tro at dette ikke er noe verre enn en “sår hals” som man ikke kan behandle på noen som helst måte? Vondt i halsen har jeg hatt tusen ganger, men dette er på et helt annet nivå.

I dag er halsen hakket bedre i hvert fall, så jeg får vel bare ta tiden til hjelp da. Jeg skal ta det rolig i dag, slik at formen min forhåpentligvis er på topp igjen innen mandag! 

36 kommentarer
    1. Et tips for å bli frisk raskere er å drikke ingefær te og spise ren hvitløk. Det smaker ikke noe godt men det er veldig bra om man har sår hals og forskjølelses symptomer. Men igjen, det kommer an på fra person til person! Verdt et forsøk da😁

    2. Om det er en virusinfeksjon du har fått, så er det ikke mye å gjøre med annet enn å ta tiden til hjelp. Kan gjøre feykteøig vondt, men er ingen type antibiotika som vil ta det. Da må det være bakterielt 🙂 god bedring! 🙂 drikk noe varmt og slapp av 🙂

    3. Det hørtes jævla fjortis ut
      Du trenge vel ikke å gnåle om at du har et kjedelig liv ? Reis vel sånn som du pleie å gjøre ?

    4. Kamille te med honning hjelper!
      Anbefaler også å ta solhatt for å forebygge! Har unngått forkjølelse hver gang jeg har tatt solhatt! 🙂

    5. Kära Isabel!
      Om det är ett virus som orsakar det halsonda så är det precis som legen sa. Det finns ingen medicin som botar virusinfektioner, bara bakterieinfektionen.
      Ta det lugnt, ät mycket glass, det fick mina barn/barnbarn när de hade ont i halsen.
      Du kan ju pyssla med att svara på alla över 300 spörsmål som kommit in.
      Ha det bra och sköt om dig.
      Klem,
      Henrik
      👍❤😇

    6. Prøv zyx fra apoteket, det er halstabeletter med smertestillende i slik at du bedøver halsen og det blir mye bedre 🙂

    7. Man burde fått kjøpt bedøvelsesspray til halsen, slik som i USA. Helt sykt at det ikke finnes noe bedre enn Syx, som knapt funker

    8. Om du er så syk. Hvorfor drar du til Sverige å kjöper alkohol og sånn? Du skulle ha ligget under dyna, drikke varm te med sitron og ingerfär. Du må ikke gjöre alt mulig rart,värden går videre.
      Klarer virkelig ikke folk som klager over å väre sjuk,når andre her i verden har kreft osv. Sånn som meg,jeg har ubotelig og kronisk kreft.
      Det er lov til å väre syk,men verden raser ikke sammen fordi.

    9. Du burde kle på deg. Noen ganger lurer jeg virkelig på om vi bor i samme by. Jeg har 10 ganger mer klær på meg enn du

    10. Jaja, det er nå bra at du påpeker det selv. I grunn regner jeg med at du kun skriver dette innlegget i håp om å provosere på deg kommentarer, og det skal du nok klare. Vond hals er lite å klage over. Jeg tok forstøverapparatet i sekken og karret meg på universitetet med bronkitt og lungebetennelse fordi det var nulltoleranse lik 0 for fravær der jeg studerte. Du klager over alt hatet du får fra lesere og andre bloggere, men du legger jo 100 prosent opp til det selv.

    11. Over skriver du at du skal ta d med ro, sånn at du kanskje kan bli frisk til mandag, men altså… hvorfor er du ute og kjøper masse alkohol vis du vil bli frisk? Skjønner ikke helt greia jeg;)

    12. Anbefaler deg Curamed Te for hoste & sår hals som jeg synes funker bra, link til bilde av sorten jeg synes funker bra -> https://www.vitusapotek.no/medias/862832-CuraMed-Varmdrikk-Solbaer-1.jpg-pearl866x?context=bWFzdGVyfGltYWdlc3wyMjMxNDV8aW1hZ2UvanBlZ3xpbWFnZXMvaGExL2hhZC84ODI0OTAxMDQyMjA2LmpwZ3xkYTBlNDI0ZjU1Nzc0YThjMzAyNGUwMmIyOTJkYzkyMDdhNTAyMGI5N2JmMjg1YTNiN2ZiMmNjMTA2NWNmMWY1
      Du kjenner den lindrer halsen med en gang:) Ellers lag deg te med sitron og honning, ingefær også. Ellers er det viktig å passe på og ikke fryse 🙂 Hvil deg mye 🙂
      Masse god bedring! 🙂

    13. Et bra tips er å putte vann i en kjele og dele litt ingerfær biter oppi der og la det stå på lav varme i sånn timestid også putter du oppi sitron og litt sukker om du ønsker. Lagde dette til mannen min da han var så dårlig i halsen og det hjalp overaskende mye!
      Ingefær hjelper mot irritasjon og betenelse i halsen din 🙂 Stå på Isabel

    14. God bedring <3 Som vanlig skal folk påpeke at det går an å ha det verre:P Til slutt er det bare et menneske igjen i verden som får lov til å klage over noe som helst, med den logikken der. Kanskje hvis folk var litt mer omsorgsfulle med hverandre, så ble det mindre klaging av seg selv:) Stå på, fine deg <3

    15. Ro ned folkens, hu skriver sjøl at hu er dramaqueen ifht situasjonen. Hu mener ikke dette er verdens undergang eller tenker at dette er verre enn kreft! Herregud, er absolutt ikke lov å skrive noe som helst nå om dagen uten at folk kommer med kjøttkniven og slakter.. Håper dere mobbere/hatere får det SÅ mye bedre etter å klage på den minste ting 🙂 Lykke til i livet om dere fortsetter sånn.

    16. Kyssesyken kanskje? da gjør halsen veldig vondt.. Hadde det for mange år siden, og hadde veldig problemer med å svelge. Det kan komme fra alt mulig, kanskje du har drukket fra samme glass som noen andre eller noe slikt?

    17. Du kan prøve zyx. Bedøvelsesdempende og lindrer sår hals. Fås kjøpt på apoteket. Bruker ta 3 stk pr dag i noen dager til det har blitt bedre. Også er hvile veldig viktig 🙂

    18. Man har full rett til å klage over noe så “lite” som vondt i halsen selv om folk har kreft! Når du har så vondt at du knapt klarer å svelge, så får man hverken i seg mat eller drikke, og det å sove blir en umulig sak. Klart det går utover livskvaliteten! Har nettopp hatt halsbetennelse i over en mnd, det var helt forderdelig. Man glemmer hvor ille det er før man plutselig sitter der selv i smertehelvete

    19. Kjøp syx på apoteket! Jeg var i akkurat samme situasjon som deg og trodde jeg skulle bli gal, men disse halstablettene funka!

    20. Hei Isabel. Syns du virker som det mest bedagelige mennesket og ønsker deg alt godt. Du sa du så KUWTK på “watch series”, men har du en link? Masse god bedring <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg