JEG LEGGER BORT MASKA

Jeg har alltid vært den jenta folk rundt meg beundret styrken til. Jeg har alltid vært veldig sterk psykisk, og det er få ganger jeg virkelig har blitt sparket så langt ned som det jeg har blitt nå nylig. Delvis synes jeg at det er bra, for det viser at jeg faktisk har opplevd ekte kjærlighet. Jeg har virkelig vært forelsket. Jeg har virkelig elsket et annet menneske så høyt at det er skremmende. Det var ekte. I hvert fall fra min side. Samtidig hater jeg at en annen person kan få meg til å føle meg så jævla patetisk. Så jævla stakkarslig. Så jævla liten. Aldri har en person hatt så mye makt over meg. Ingen har kunnet påvirke meg i en så stor grad som det han har.

Jeg har gitt absolutt alt av meg selv til denne personen. Jeg trodde aldri at det skulle ende sånn her. I hvert fall ikke så jævla kaldhjertet og så jævla brutalt. Det gjør så forbanna vondt i hjertet mitt, uansett hvor mye jeg liker å overbevise meg selv om at “det er hans tap”. For vet dere? For meg føles dette helt jævlig. Og jeg tror neppe at han bryr seg et jævla dugg. Jeg mener, han befinner seg på fuckings Paradise Hotel. Han kan virkelig ikke kjenne det et dugg, han. Og nettopp det gjør at jeg hater meg selv for å sitte her hjemme, å føle meg så jævla verdiløs. Verdiløs for HVA? En fyr som jeg har elsket så vanvittig høyt, som valgte å dumpe meg, for å så dra til Paradise Hotel få dager senere? Er det noe å føle seg så vanvittig dum over? 

Jeg vil bare kunne spole frem i tid. Jeg vil komme meg videre. På ekte. Jeg vil ikke lengre få en stor, vond klump i magen så fort navnet hans dukker opp. Jeg vil klare å slette hvert eneste bilde jeg har av oss sammen på Instagram, på pcen, på mobilen. Jeg vil blokkere han. Stenge han ute fra min verden, på samme måte som han har valgt meg bort. Men det gjør bare så jævla vondt. Jeg går rundt med et håp om at dette ikke er sant. Jeg går rundt å venter på å våkne opp fra denne jævla drømmen. Men det er på tide at jeg forstår og innser at dette her ikke er den personen jeg trodde det var. 

Jeg må stable meg opp på bena igjen. Dette er ikke verdt det. Jeg er lei av å sette på en maske å late som om at jeg ikke bryr meg, når sannheten er at jeg stadig går rundt med en forferdelig klump i magen. 

Akkurat nå føles alt bare så jævla fjernt. Akkurat nå skulle jeg ønske at det året vi har hatt sammen, aldri eksisterte. Jeg skulle ønske jeg aldri falt for han. Jeg skulle så inderlig ønske at jeg aldri utsatte meg selv for dette. For det var for godt til å være sant. Og det fikk jeg bevist. På en jævla brutal måte. Det triste er at jeg hele tiden visste at han ikke elsket meg på samme måte som jeg elsket han. Det er rart hvordan alle rundt meg så det, foruten om meg selv. Jeg tror på det de sier, at kjærlighet gjør deg blind.

Det gjør vondt å få hjertet sitt knust.

126 kommentarer
    1. Det var skikkelig trist å høre isabell. Jeg får vondt i meg av å se deg ha det så vondt. Jeg håper alt ordner seg. Lurer på om du har snakket med Daniel om dette?

    2. Beste innlegget du noen gang har skrevet:) håper virkelig at du kommer deg videre. Kjærlighets sorg er boe av det verste som finnes 🙁 men du møter en kjempe god gutt tilslutt som vil ta vare på deg sånn som du tar vare på han <3

    3. Anonym: Gode du <3 Ja, familien hans løy til meg, noe jeg ble veldig skuffet over, men samtidig kan forstå i og med at han er deres familie. Synes bare at jeg kanskje hadde fortjent den respekten etter alt vi har hatt sammen, men der tok jeg veldig feil.

    4. Dette gjorde meg så trist. Jeg sliter fortsatt over bruddet med min eks som var for to år siden nå. Du får bare ta tiden og de rundt deg til hjelp ❤ skulle ønske jeg kunne støttet deg gjennom dette, men håper ihvertfall denne kommentaren minner deg på at vi bryr oss!!
      Selvfølgelig er det han sitt tap, det tror jeg han innser så fort han er hjemme igjen. Han lever nok en stund på ph-livet, men så blir han glemt av alle igjen. Det skal mye til å fortsette å stå i rampelyset og få støttende personer rundt deg som du har gjort. Det kommer han aldri til å klare. Trøst deg med det 🙂
      Ønsker deg alt godt. Mange klemmer fra meg <3

    5. Gina: Å komme meg videre gjør jeg uansett, for dette her er egentlig så tragisk og kaldhjertet at jeg blir sint på meg selv for å faktisk være så lei meg. Det gjør bare vondt å se hvor feil jeg har tatt av en person som jeg elsket så vanvittig høyt. Klem <3

    6. Jeg blir så lei meg når jeg leser dette. Det gjør meg vondt at, du har vondt. Kjærlighetssorg er ikke lett. Har ennå kjærlighetssorg etter et år og tre måneder. Trodde aldri jeg skulle vær den personen, med tanken på at jeg er så selvstendig, og greier meg kjempe fint. Hverdagen er mye lettere og jeg har det så pass fint, men hver gang noen prater om han blir jeg irritert og får klump i magen.
      Det tar tid, men du komme gjennom det. Det lover jeg! <3

    7. Vettu, jeg er mye eldre enn deg! Men liker stilen din, å har derfor fulgt bloggen din. Å når du var sammen med P, du var så frekk så stygg mot leserne dine, selvom det di skrev ikke var ment vondt men mer sånn wake up!! Å nå som du ikke er sammen med han, er du en helt annen person! Du er hyggelig mot leserne dine! Di du faktisk lever av! Så bra du ble kvitt søpla! For han gjorde deg frekk å care! Du brydde deg kun om han å alle andre var dritt å var bare slemme mot deg! Når det var motsatt, han var den som var dritt! Å det virker også som om det var Hannes feil at du ikke hadde kontakt med mammen din! For dør slang du bare dritt om henne! Å brått nå er hun verdens beste mamma! Så han må jo hatt noe med det å gjøre å!

    8. Stå på fantastiske deg !! Du er amazing og flott og du kommer til å finne en som virkelig behandler deg på den måten du fortjener !! Love u❤

    9. Du må se det på den positive siden, tenk deg om han ikke har fått tilbudet om Paradise. Da ville du mest sansynelig levd med en som ikke er forelsket i deg.

    10. Det at han avsluttet på en ufattelig kjip måte, gjenspeiler hva slags type menneske han er. Likevel tror jeg likevel ikke at alt dere hadde sammen var falskt!
      Kanskje han elsket deg, men fant ut at dere ikke nødvendigvis er rette for hverandre (dere er jo unge) og at det var en gradvis prosess hvor han mistet følelser for deg og lett for han til slutt å ta et “kaldt” valg…
      Vil bare si at det antageligvis er bedre for deg å ha en grunn til å “hate” han, det er på en måte lettere for deg å komme deg videre da.. Kanskje han også tenkte denne tanken? Antageligvis ville han ut av forholdet og gjorde dette på en ufattelig feig måte, men jeg tror virkelig at han elsket deg.
      Fortsett å kjemp på, reis deg etter å ha blitt tråkket på. dette kommer du til å vokse masse på og en gang i fremtiden vil du faktisk være glad for erfaringen.
      Hilsen en som også har gått gjennom å bli tråkket på

    11. Kjærlighetssorg er helt forjævlig. Jeg var selv i et forhold i 3 år, selv om bruddet vårt var ganske “rolig” er bruddet fortsatt noe av det verste jeg har gått gjennom. Vi ble enige om å gå fra hverandre fordi vi ikke lenger hadde det godt sammen, og vi visste det begge to. Men mitt eneste tips til deg er å fjerne han fra livet ditt totalt. Som du sier, slett alle bilder på Instagram, PC-en, mobiltelefonen, blokker nummeret hans, blokker han på Facebook, Instagram, Snapchat. Det eneste du kan gjøre er å få han helt ut av livet ditt. Det var det eneste som funket for meg. Jeg lover deg at du vil komme deg gjennom dette, men dessverre tar det tid. Stå på og aldri gi opp, det er du for sterk til!

    12. Stor klem 🖤 Du er sterk, Isabel. Dette klarer du. Han går sikkert på en smell før eller senere. Fun har han det nok sikkert nå, men vent om litt – da er det nok han som sitter å har det kjipt. Karma – trenger ikke si mer.

    13. Stoooooor klem til deg…. får så vondt av deg,og vet akkurat hva slags klump du sitter med. Jeg opplevde mitt livs nedtur for 12 år siden. Da jeg var 5 mnd på veg med min datter så var kjæresten min utro mot meg. Den følelsen jeg fikk da, den må være litt av den samme klumpen du sitter med. Det gjør så jævla vondt!! Men en ting vennen; det vil gå over, selv om man føler seg lost oppi en følelseskaos der og da… ta tiden til hjelp. Du er ei flott jente som fortjener det beste!! <3 T.

    14. Jeg får så forferdelig vondt av deg! Ingen, absolutt ingen fortjener å bli løyet sånn her rett opp i ansiktet. Vet du hva, det er utrolig lavmål! Håper han skjønner hvilken drittsekk han er og virkelig får kjenne på det, han og. Kjenner jeg blir sinnsykt sint over oppførselen hans. Lykke til videre Isabel, heier på deg!

    15. Jeg ble dyyypt såret for 1 år siden i en ganske dramatisk hendelse, og jeg måtte bare blokkere personen fra ALT (blokkerte familien hans og våre felles venner og) for jeg vet at hvis jeg skulle bli mint om denne personen titt og stadig hadde helingsprosessen tatt mye lengre tid. Jeg har ingen påminnelser om han idag, med mindre noen spør meg om jeg har sett/hørt noe fra personen, og det er seriøst det beste valget jeg har tatt. I starten gjorde det så vondt at jeg ikke trodde det kunne bli bedre, men vet du? Det gjorde det. Jeg tenker selvfølgelig på han noen ganger fremdeles, men hadde jeg hatt bilder av oss og sett han i sosiale medier hele tiden hadde jeg nok ikke vært der jeg er i dag. Jeg gleder meg til du har det bedre <3

    16. Kan ikke forestille meg hvordan du har det i denne tøffe perioden, men en ting er sikkert, er det noen som kommer til å komme seg igjennom dette er det du! Utenom at jeg kjenner deg ser jeg hvor sterk person du er gjennom bloggen. Bare tenk f.eks på all den drittslengingen du har fått etter operasjonene dine, alikevel tørr du å stå fram og være ærlig om alt. Det skal mye styrke til!! Er jo selvfølgelig ikke det samme, men med tanke på all den styrken du har, klarer du å komme deg gjennom dette også. Du er faen meg helt rå, og ikke minst vakker!

    17. Ser mange skriver fine tips, råd og fine ord <3 alt jeg vil si er; ta tiden til hjelp og spis is! Masse is!

    18. For din egen del; prøv å ikkje vere så bitter. Prøv å sette pris på det dokke hadde, sjølv om han bare kasta det vekk som om det betydde ingenting. Prøv å sett pris på alt han har lært deg, alt du har lært han. Sett pris på at du har vokst som menneske. Sett pris på at du overleve den verste smerten et menneske kan oppleve. Ja, det gjør inni helvette forbanna vondt, men du er så sterk. Du lever, du pusta, du har venna som bryr seg, du har penga, du har familie. Du har jo alt du kan ønske deg. Mannen kjem etter kvert, og forhåpentligvis vil du aldri brenne deg sånn igjen. Btw., dei beste innlegga dine er sånne type innlegg. Då blir man virkelig connected med deg. Håpa denne hjartesorga går over asap!!

    19. Hva sa de når de løy til deg? Tror du han tar kontakt med deg når han kommer ut? du har vel skrevet til han og fått ut følelsene dine, som han sikkert ser når han kommer ut

    20. Kjære deg. 🙂
      Vi vet at du har det vondt. Dette bruddet fortjente du ikke. Du som viste for alle dine kjente pluss leserene dine at du elsket ham over alt på jord.
      Husk for hver vond dag som går: Akkurat den dagen er forbi, den dagen får du ikke igjen.
      Det vil bli knalltøft en stund til fremover, men så kommer det bedre dager!
      Og jeg synes du gjør tingene på helt riktig måte. Du er mye med familie og venner. 🙂 Selvsagt har du mange drittdager din vei, men ha tålmodighet, gode, vakre Isabel. Du vil komme til å få det bedre. Vi er en hel haug av mennesker som støtter deg i denne vanskelige prosessen. Stå på videre. 🙂
      Klem.

    21. I feel you… Håper klumpen i magen din forsvinner snart. Kjærlighetssorg er ufattelig vondt. Det er en smerte det ikke går an å beskrive. Men det blir bedre, jeg lover <3

    22. Åhh kjære Isabell, kjærlighetssorg er helt forferdelig vondt! Du fortjener virkelig ikke dette, om han kan dumpe en så fantastisk jente på den måten så er han virkelig ikke verdt det. Du har ikke gjort annet enn å elske han og gi han alt av deg, Du har ikke gjort noe galt! Det er han som er så egoistisk og selvopptatt at han ikke der hva han har/hadde. Trangsynte jævel, håper virkelig han går på ett smell når han kommer hjem igjen. Han skal faen ikke gå fra dette med stolteheten i behold. Han har mistet all respekt hos mange! Jeg både håper og tror at du snart kommer deg over han snart, og at du finner deg selv igjen! Altså bli lykkelig igjen og nyte livet! Han er skada som behandlet deg sånn, du har jo alt? Hva mer er det han vil ha??? Han hadde noen som elsket han så høyt og han bare kaster det bort? da fortjener han ikke ekte kjærlighet, hvertfall ikke din! Du er så mye bedre enn han, han får ikke sunken lavere nå. Hev hodet og tenk på det positive i situasjonen selv om det er utrolig vanskelig nå vennen. Du blir sterkere! Er ikke rar jenter ikke stoler på gutter lenger as når det er gutter som han. Slett alt fra han, blokk han! Når du ikke hører eller ser noe mer fra han så blir det lettere, IKKe nå men med tiden. Du blir bare mer såret om du ser han på sosialemedier og gamle bilder osv. Vi heier på deg og støtter deg alltid! Masse god bedring og masse lykke til med dette ❤ ilu

    23. <3 Å. Jeg føler sånn med deg. Men jeg lurer på en ting; har du lyst til å snakke med han når han kommer tilbake? For å få noen svar liksom. Jeg vet med meg selv at jeg hadde blitt gal om jeg ikke hadde fått snakka med eksen min etter noe sånt..

    24. Off
      Jeg har opplevd det samme. Og jeg vet hvor vondt det gjør i hjerte. ;( du minmet meg på mitt kjærlighets sorg
      Det er forferdelig vondt kjære Isabel. Klem til deg <3

    25. Blir den sesongen han er med på på tv i år? Eller blir det vist neste år?
      Blir skikkelig oppgitt av det han har gjort.. men det er så sinnsykt rart at han har gjort dette. Håper bare han kun snakker om deg på paradise.

    26. Kjenner meg så enormt igjen i det du skriver. Det gjør fysisk vondt og man føler seg så alene i denne verden. Det eneste jeg vil ha er en unnskyldning for hva han gjorde mot meg, og det vonde er at jeg aldri vil få den. Takk for at du setter ord på noe som er vanskelig. Håper vi begge kan komme oss gjennom dette

    27. Så trist å lese at du har det så vondt. Du setter gode ord på ting og det er helt klart at du kommer til å komme over han. Jeg håper du vil få en dag hvor du våkner opp, får en fin dag og når du legger deg på kvelden, så merker du at du ikke lenger har tenkt en eneste tanke på han. Og selv når du ser eller snakker med han, så finnes ikke den klumpen i brystet lenger. Alt vil bli bra igjen. Denne dagen unner jeg deg – og den vil komme.
      Du fortjener å bli behandlet som en dronning!<3

    28. pleier ikke å kommentere, men gjør det nå fordi jeg virkelig vil si dette til deg. Det at du klarer å være åpen og ærlig om dine følelser rundt hele situasjonen viser bare t DU ER STERK. Selvfølgelig føler du deg fremdeles såret og det gjør fremdeles vondt, fordi som du sier så var det ekte fra din side. Den som ikke er sterk her, er han. Fordi han velger å skyve bort alt sammen og slippe å føle på tapet. Det gjør du nå, og det kommer du til å vinne stort på i det lange løp. Man kan ikke glemme følelser, og etter et brudd er det essensielt at man kjenner på kjærlighetssorgen for å gjøre seg følelsesmessig ferdig med et annet menneske man har hatt så nær. Jeg tror virkelig at han kommer til å gå på en smell et par måneder etter hjemreiser fra Mexico. Og da er du kommet deg et steg videre og kan glede deg over fremgangen du har hatt. Du ER sterk.

    29. Jeg gråter.. fikk helt seriøst jævlig vondt av å lese dette og hvordan du føler deg. Jeg er her for deg, vi alle er her for deg.. ble virkelig lei meg av å lese dette :/ Håper alt går bra med deg Isabel..

    30. Tenker på deg skjønne Isabel <3 Du fortjener å være lykkelig!! Selv om det er utrolig vanskelig når folk sårer deg gang på gang 🙁 Stor klem til deg <3 Er ingenting jeg kan skrive som gjør det bedre, men vit at vi er mange som tenker på deg og støtter deg og vil at du skal ha det bra <3 <3 Igjen; klem fra meg<3

    31. Kära Isabel!
      Du är stark och modig med att skriva detta inlägg. Du är värd all kredit och lyckönskningar.
      Dagens bild är en av de bästa du visat.
      Klem.
      Henrik 👍❤💝😍

    32. Wow isabell!! Aldri har jeg skrevet en kommentar på blogger, men virkelig!! Dette innlegget traff meg, jeg har frysninger. Tusentakk for du er så ærlig, dette beskrev akkurat jva jeg føler men ikke klarer å sette ord på. Dette innlegget kan jeg vise til venner når de spør spørsmål jeg ikke klarer å svare på. Stå på videre og vær sterk, husk at tid leger sår! Du savner slik han var, ikke den han er nå. Jeg heier på deg og vet at dette vil du klare. Virkelig, en stor inspirasjon.

    33. Fantastisk flott innlegg❤️ Kjenner til følelsene i innlegget, satt med de samme følelsene som deg for ett års tid siden. Stå på, ta en dag om gangen og nyt livet mens du har det!❤️ Heier på deg flotte Isabel! Klem <3

    34. Du kan nå enda høyere se på deg selv jente du skinner som en diamant , dette får du til du klarer å gå videre og du finner en ny mann som tar deg for en du er og en som tar skikkelig godt vare på deg! Never give up!

    35. du er veldig strek isabell❤ jeg ønsker deg alt godt, du fortjener det beste! sender deg varme tanker, vet hvordan det føles. du er ikke alene!
      stå på! klem <3

    36. Jeg synes så utrolig synd at du føler dette her, fy søren assa. Prøver å sette meg i samme situasjon hvor typen min(4 år) skulle gjort det slutt med meg helt plutselig. Det virker bare så fjernt i hodet mitt at jeg ikke kan tenke meg situasjonen engang. Bare wow…føler virkelig med deg og ønsker deg alt det beste

    37. Han elsket deg et så man jo i videoen han la ut etterpå, ellers er han e syk jævel….
      Men han kommer til å angre når hverdagen kommer igjen

    38. Forresten så klarer jeg ikke å tenke meg at ALT dere hadd var fake fra hans side. Skjønner du tviler, men når jeg har sett videoer av dere to vs. Videoer som ligger ute av han og Martine så virket han så mye mer genuin med deg. Man kan se det på måten en person ser på den andre osv. Det unnskyldinger likevel ikkkkee at all det han gjorde og han er fortsatt en jævla fitte. og det med at familien hans løy til deg..Asså selvom de er i familie med han så skal rett være rett og galt er galt. Så de burde ikke tatt del i det uansett hva. Tro meg han kommer tilbake til deg, TROO meg og da er du langt over han

    39. Sender deg masse gode klemmer og tanker ❤❤ du fortjener virkelig ikke dette.. håper du finner styrke langt inni deg og jobber deg opp igjen til den sterke Bella du alltid har framstått som❤

    40. Elske er et sterkt ord, så det tror jeg heller ikke at han kanskje gjorde, MEN alt var jo selvfølgelig ikke falskt. Han hadde jo åpenbart sterke følelser for deg. Han er bare for ung. Han er ikke ferdig med å leve det livet man ikke får levd i et forhold, og derfor var han ikke klar for å binde seg til noen forgodt, virker det som.
      Jeg forstår hvordan Pierre tenker, men måten han tok disse valgene på fikk meg til å miste all respekt for han, og det er bra du også har mistet respekten for han. Det har du all rett til. Dessuten er det mye enklere å komme seg over en person som har vært dritt sekk mot deg, enn omvendt.
      Men han kommer nok mest sannsynlig til å prøve å få kontakt med deg igjen, da gjelder det å være sterk og vite hva som er best for deg, uansett hvilket valg du skulle tatt.
      Lykke til Isabel! Du fortjener det beste i denne situasjonen❤

    41. Dette var vanskelig å lese Isabell.. det er så sykt at noen kan gjøre noe sånt mot et menneske. Det skal egentlig være helt uakseptabelt å behandle noen på denne måten.. herregud, kjenner jeg blir litt oppgitt. Men du er uten tvil sterk og dette skal du komme deg gjennom. Det tar kanskje tid, men alt ordner seg for snille piker;)

    42. Fy søren. Kjenner meg så godt igjen.. følte akkurat det samme når det ble slutt mellom meg og min ex, det er så uvirkelig og merkelig å innse at det er sånn det ender etter alt man har vært gjennom sammen! Å fortelle deg at denne ekle og jævlige følelsen etter hvert faktisk går over er du heldigvis klar over, selv om det tar tid. I mitt tilfelle gikk det 2 år før jeg kunne si at jeg var over min ex, selv om det fortsatt dunker litt i hjertet når jeg ser navnet hans poppe opp noen sted.
      Men jeg lurer sånn på hvordan det er for deg å ikke ha mulighet til å kontakte han nå, siden han er på paradise hotel? Husker bare hvor jævlig nede jeg ble når jeg ikke fikk til å skrive til min ex. Hvordan er dette for deg?
      Og fortsett å stå på Isabel. Unner deg absolutt ikke denne jævlige følelsen.. du virker som en sterk og reflektert jente som innerst inne vet hvor godt du kommer til å få det når denne kjærlighetssorgen er over.. er bare å vente på at kroppen slipper opp følelsene.

    43. Hei, du kjære lille.
      Det er ufattlig trist- og ikke minst skremmende, å se hvor mye kjærligheten faktisk betyr.
      Istedenfor å skrive et helt jævla innlegg, vil jeg bare si hva jeg virkelig har lyst til:
      Å gi deg en klem og kanskje en pannekake med krem.
      Du er rå. Klem <3

    44. Vær sterk! <3 Jeg har vært i et sånt forhold før, så jeg vet hvor jævlig det er. Vit at du er god nok som du er, og du vil ha det kjempebra uten han i livet ditt. Etterhvert som tiden går så vil du kjenne mer og mer på hvor befriende det er å være uten han, og vite at det bare er deg du trenger å tenke på. Og at du bare trenger deg selv for å være lykkelig. Hold ut, dette klarer du å kjempe deg gjennom <3

    45. Lurer så inderlig på hva han har å si for seg selv når han kommer hjem, han er jo nødt til å face alt dette rundt han for han er virkelig i deep shit. Han lager vell en YouTube video og forklarer alt med en stor løgn.
      Du burde be han slette alle de bildene av dere på instagrammen hans for han har de kun oppe for å promotere YouTube kanalen hans.

    46. Vakre deg❤️ Har vært igjennom noe lignende som deg, og av egne erfaringer så anbefaler jeg deg å “innstenge” deg ett parr dager og gråte deg “ferdig”, det høres helt brutalt ut. Jeg gikk på en smell der, var ute og festet hver eneste dag og det resulterte med at jeg utsatte å være lei meg. Ikke la deg bli tråkket på som en dørmatte, isoler deg og gråt deg ihjel. Når du er ferdig med å gråte, lov meg du aldri mer vil felle en tåre for han. Sender deg en varm klem, du er god ❤️

    47. Beste innlegget ditt! Nesten alle gjennomgår et brudd, men ikke så brutalt. Det var det siste spesielt du fortjente. Håper det går over relativt fort når du skjønner at det ikke er vits i å bruke energi på det som har skjedd(selv om det virker umulig i starten). Du er fantastisk. Loveyou

    48. Husker at du for en tid tilbake fikk meldinger på Facebook om at P hadde vært utro mot deg, noe du den gang ikke trodde på. Har det forandret seg nå? Tror du at det var noe sannhet i det hun jenten skrev?

    49. Isabell. Det går över,tro mig. Det tar tid bara, och även om du inte tror det nu kommer du bara bli stärkt av det här. Han? Han kanske inte fattar nu vad han har gjort, men det gör han också, senare. Var inte för sträng mot dig själv, det går över och livet förändrar sig ju hela tiden. Och det spelar ingen roll vad nån annan tycker eller känner, mer än du.. Det här är ditt breakup, din sorg.Hang in there sweetie <3

    50. Noe så hjerteløst… det sier ALT om han! Han kan være sammen med deg i ett år, få det til å virke som han elsker deg ogaå bare BOOM, forlater han deg slik. For noe så jævla dumt som Paradise Hotel. Jeg håper virkelig ikke at han har nerver nok til å komme krypende tilbake til deg når det er over. Det ville vært sykt, men det ville vist hvor patetisk han er! Jeg sier bare; move on! Slett nummeret hans, slett og blokker han fra facebook og instagram, slett alle bildene du har av han og dere sammen. Det føles faktisk som en renselse!

    51. Bare du er sterk nok til ikke å ta han tilbake. Han vil muligens prøve å komme med en ” god ” forklaring som han vil du skal tro på. Han vil kanskje si at han angrer etc etc. Hva gjør du da tro?

    52. Går gjennom en helvetes kjærlighetssorg selv nå.. har vart i 4 mnd hittil. Kan få plutselige anfall av grining i løpet av dagen, spesielt om noe minner veldig om han. Igår oppdaget jeg at han er i et nytt forhold (på Facebook). Trodde jeg skulle dø, han går rundt nyforelska og superhappy, mens jeg er helt knust og har det helt jæv… Kjærlighetssorg er ca det verste som finnes tror jeg.

    53. Pierre er en fuck boy og de fleste pH gutta ble sjekka opp av Christian rene engang .. de fleste av dem er høge på seg selv og player rundt .. jeg tror Pierre må rase fra seg mange år til før han er “voksen”hvis han ikke forsetter og vere fuckboy sa

    54. Hei, har akkurat vært gjennom et brudd selv. Forholdet var på ingen måte stabilt, og besto av utskjelling og unnskyldninger om hverandre fra hans side. Likevel ble jeg hos han, fordi jeg sa til meg selv at det skulle bli bedre og at vi skulle få mer av de gode stundene. Det ble aldri bedre og historien gjentok seg selv gang på gang, og jeg tilpasset meg han mer og mer. Glemte meg selv rett og slett.Senere har jeg funnet ut at han hadde narsissistiske trekk, og det har vert fint å finne et ord på måten han oppførte seg på. Nå er det slutt, og til og med etter alt dette er det tungt å vite at det ikke blir oss. For meg så har det faktisk hjulpet å se på videoer på Youtube av alle ting. Der er det masse tips og historier du kanskje kan kjenne deg igjen i. Det hjelper ihvertfall for min del å vite at de tingene jeg føler nå, at jeg er lei meg selv om forholdet var vanskelig å være i, er helt normalt. Lykke til videre, ta vare på deg selv <3

    55. I feel you. Kjenner så igjen følelsen av å være dum, lurt og latterliggjort.. I hvertfall når flere rundt lyver også. Her ble det også slutt, brått og uventa, etter nesten 5 år. Han hadde vært utro, og gjorde det slutt med en gang, men løy om grunnen. Jeg sa helt klart at dette kom jeg til å finne ut om det var tilfelle, at det var bedre å høre fra han i såfall. Men neida.. Fikk ikke noe tegn til anger eller noe medfølelse i ettertid i det hele tatt. Og jeg måtte bare slette han for å bli ferdig. Ute av syne, ute av sinn. Det tok faktisk 5 år før jeg nå kan se navnet hans uten å reagere, men det stikker fortsatt i magen når jeg ser han.
      Så, du må bare holde ut! Det går over! Slett han, for han er tydeligvis ikke verdt din tid!
      Lykke til 💜

    56. Vet du.. jenter pleier å ha kjærlighetssorg med en gang. Også har vi det kjipt i en ganske lang periode, men det går over. Plutselig går det opp for gutten at “fuck, hva har jeg gjort”. Og han sitter der med kjærlighetssorg når du er over han. Jeg vil tro det er nøyaktig det som kommer til å skje. Han er på PH og har det fett, men så kommer han hjem og får det helt jævlig. Han kommer mest sannsynligvis til å prøve å skli tilbake i livet ditt. Men da håper jeg du er sterk og tenker på hvor vondt han gjorde deg.

    57. Om det hjelper, så kommer det aldri til å gjøre så vondt igjen. Når du møter en ny kommer du til å vite at du har allerede nådd bunnen og du kom deg igjennom det. Trust me.. hadde kjærelighetsorg av en annen verden, men nå er jeg sammen med en som faktisk verdsetter meg og bryr seg om hvordan JEG har det. Han har aldri vært slem eller uretferdig mot meg. Så nå er jeg veldig glad eksen gjorde det slutt 🙂

    58. Hei Isabel du er så påståelig med at Pierre er på PH. Hvordan ser man ikke noe til han på det svenske PH da? Det er jo ingen kilder som sier at han er med?

    59. Unner deg virkelig ikke å føle det som du gjør nå! Merkelig hvordan det alltid virker som at gutta ikke bryr seg og at det man har hatt ikke har betydd en dritt:/ Nå som du sitter oppi dette selv tenker du noen gang på hvordan Martine følte det når det ble slutt mellom henne og Pierre? Og du og han var sammen 24/7 over sosiale medier? Håper virkelig han viser deg litt mer respekt enn hva han gjorde mot Martine og at han oppfører seg inne på hotellet!

    60. Veldig trist å høre at du har det vondt – håper du kommer over det snart.
      Pierre har jaggu dummet seg ut i Norge – dame nr 2 han svikter – idiot ass. Han har vel ikke mye å gjøre i Oslo etter dette – neppe noen dame som ser i hans retning nå. Oslo er en liten by og de fleste har nok fått med seg seg hvilken idiot han er – tulling 😈

    61. Kjære vakre deg, det akkurat har skjedd meg, jeg hadde et av og på forhold til en kødd i 7 år.det siste året ble vi sammen.jeg ga absolutt alt av meg selv og lot han bestemme over livet mitt.sånne assholes er så deilig å bli kvitt . Jeg støtter deg fult ut. Og du er så herlig og vakker jente du kommer deg igjennom det selv om det er jævelig. Du fortjener så virkelig en ordentlig mann som setter pris på deg og ditt selskap. Tar deg for den du er. Det tar tid å bygge seg opp. Tro meg. Jeg heier på deg.og dette klarer du og komme deg igjennom. Ikke gråt for en drittsekk som ikke har verdsatt deg. Tårene dine fortjener ikke han idet hele tatt. Stor klem fra meg til deg.

    62. Åh du er så fin Isabel, og fortjener virkelig ikke å sitte med dette. Kjenner meg veldig godt igjen, å alt jeg kan si er at det blir bedre etterhvert. Det er ventetiden på noe “bedre” som er så jævlig.
      Skjønner ikke hvordan han kunne ha samvittighet til å gjøre det han gjorde, men det er HANS tap. For Paradise var kanskje ikke så verdt det når han kommer hjem til det daglige livet sitt igjen.
      Stå på Isabel, vær sterk og hold krona di oppe! (Selv om det er lov til å grine)
      Klem Pia <3

    63. Jeg synes du er sterk, jeg. Og vakker. Og ekte. Sterk og ekte fordi du erkjenner at du ligger nede, vakker fordi du er ærlig med deg selv. Vi er mange som ønsker deg godt, og jeg håper at du også ønsker deg selv godt. Det er viktig å være snill med seg selv, særlig hvis andre rundt en skulle vise seg å ikke lennger ta deg imot når du faller.
      Jeg heier på deg, i likhet med mange andre. Og det blir lysere dager, vær så snill å ikke tvil på det. <3
      Intet nederlag er det, vedgå sine egne følelser. Derimot er det et nederlag, hvis du skulle finne på å svikte seg selv. Så jeg håper du ikke gjør det, at du fortsetter å være sterk. Og vakker. Og ekte - med andre ord akkurat den du er 🙂
      Du har forresten en nydelig flott familie!

    64. Jeg gikk gjennom et brudd med min kjæreste, vi hadde vært sammen i 5 år. Det ENESTE som hjalp var å slette han. Fra alt. Jeg satt meg ned en dag, trakk pusten dyprt, og begynte å slette : bilder, videoer, insta, snap, facebook, ALT. Det hjalp så mye at du aner ikke, å bare slippe å se navnet hans, fjeset hans, eller noe som helst som hadde med han å gjøre. Det var DEILIG. Jeg anbefaler på det sterkeste å gjøre det. Som du sier; Det er vondt hver gang navnet hans dukker opp. Så: Bli kvitt det?
      <3

    65. Jeg ville virkelig prøvd å få reist vekk en stund. Gå på spa, rensende for både kropp og sjel. Hva med Bali? Du burde være i naturen og få fokus på balanse. Lykke til kjære deg!

    66. Hei! Jeg må innrømme at jeg uansett ikke klarer å synes synd på deg som det virker mange andre gjør.
      Du er hverken den første eller den siste som går gjennom noe lignende, men forskjellen er at du er i ganske bra posisjon takket være de folka som liker eller som meg leser bare for å lese din blogg slik at du får tjene så mye som du gjør på bloggen
      Så nei! Det er ikke synd på deg ! Du har god økonomi , altfor god med tanke på at det ikke er noe spesielt viktig eller meningsløst du gjør . Du har nå råd til å være selvstendig selv om du er dumpet.
      Det er veldig mange som befinner/befant seg i mye mer vanskelig situasjon enn din etter brudd.
      Så det er bare sunt at du fikk oppleve denne “sorgen” for uansett hvordan du føler deg nå pga det , er det ikke spesielt forferdelig 🙂

    67. Så selv om innlegget er skrevet på en ok måte, så leser jeg bare “bla bla bla” og tenker : ” give me a break ” 🙂 og ta deg sammen

    68. Det er kjempe trist å lese det du har vært igjennom. Kan forstå at det er en kjempe tøff vei å gå, men dette vil du klare. Det tar tid, bruk masse tid på gode venner og det som gjør deg glad så vil du med tiden føle deg mye bedre. Hadde vært så jævlig bra om du kunne dukket opp på den svenske paradise’n og avslørt det hele for et svin han har vært for alle der og for hele Sverige! Det hadde vært en kick in the Ass!
      L
      Ønsker deg masse lykke til videre <3

    69. Haha, den kommentaren over her er jo helt patetisk. Folk føler da sorg likt uansett hvor mye eller lite penger man har? Utrolig hva folk får seg til å skrive kun fordi Isabel er en profilert person. Altså, hadde du sagt noe lignende til venninnen din når hun er trist, at fordi hun har god økonomi er det ikke synd på henne? Skjerpings folkens. Kommentaren til “Anna” forresten.

    70. Dette må du huske på Isabelle; å ha kjærlighetssorg svir som bare pokker, men å miste noen som ikke repekterer deg og elsker deg er faktisk en vinn situasjon-ikke et tap!
      Når er person er i stand til å gjør noe så falskt, så må du huske på at det er ikke noen du vil ha med deg videre i livet.
      Fokuser på alt det positive med deg selv, for det er lett å føle seg krenket etter en slik situasjon. Du har en stor blogg, mange venner og en fin familie. Smil over at du er et menneske med en god personlighet, som klarer å skape relasjoner til folk som varer, det har ikke ham!
      og til slutt; ikke bruk krefter på å være lei deg over noen som ikke ville gjort det samme for deg! Du er helt super, stå på vakre deg!

    71. Har nylig fått hjertet knust selv, og kjenner meg igjen i mye av det du beskriver. Det gjør så forbanna vondt, og man vil rett og slett bare spole fram i tid slik at man kommer over det på ekte som du sier. Vit at du ikke er alene! Heldigvis går det over, selv om det tar tid… Mange klemmer til deg! <3

    72. Hei skjønne deg, jeg har følgt med på din blogg siden du ble sammen med han og er veldig rart selv for oss se hvordan en person kan være mot et annet menneske på den måten,jeg trodde oppriktig han faktisk elsket deg like mye som du elsket han, det var inntrykket jeg fikk isåfall. Jeg bare fatter ikke hvordan en person kan være sånn, velge dra på paradise hotel? er det så mye viktigere ha “kjendis” status en et mennekse du har bodd sammen med og gjort alt sammen med, det fatter jeg faktisk ikke. Jeg forstår godt at du er lei deg, du har all grunn være lei deg på alle måter. Man behandler ikke et menneske sånn, man må faen tenke at andre har følelser og ta litt hensyn. Jeg vet at ting ser mørkt ut nå, at det gjør vondt i hjerte og at man føler at ting aldri kommer bli bra igjen, man blir usikker på seg selv, tenker at man ikke er bra nok. Tro meg, du er bra nok og du er et flott menneske! Det du viser er at du har omsorg og et hjerte, du fortjener ikke bli behandlet på denne måten. Jeg har hatt selv kjærlighetsorg nå, det har vært tøft og jævlig, men tiden leger alle sår, man må bare ta tiden til hjelp. Kansje vil det bli vanskelig stole på noen igjen, men en dag så vil du finne en prins <3 Jeg ønsker deg alt godt! Prøv hold deg så mye med venner og ikke får mye aleine, det hjelper være rundt mennesker man er glad i, og det er viktig snakke om det. God klem til deg!

    73. Hva skjer med deg? To kommentarer på rappen hvor du forteller at Isabel må ta seg sammen… Seriøst! Ikke særlig greit at du “sparker folk som ligger nede”. MISUNNELSE???
      Ja, Isabel er heldig som tjerner penger på bloggen.. Men hun må tåle så UTROLIG MYE DRITT. Jeg hadde aldri klart en uke i “hennes sko”. Hadde du klart det, Anna, uten å gå ned for telling av all motstandenden fra folk som ikke deler samme syn som henne?
      Hvis du synes Isabel er så håpløs, hvorfor klikke deg inn hit? Bruk heller tiden din på viktigere ting, som feks å øve deg på å godta at folk er forskjellige.
      Har du ikke noe positivt å si, noe osom kan hjelpe en person i riktig retning, så burde du vel egentlig bare droppe å si det? Konstruktiv kritikk er supert, men slik som du ordla deg over her, er i mine øyne helt unødvendig. Vil du at Isabel skal føle seg enda verre?

    74. Håper du finner en som får frem det beste i deg ,du virket som en dritt du og i forholdet med pierre

    75. føler seg akkurat nå. Gikk fra et langt forhold som knuste meg helt. Fant meg en fuckboy som liksom skulle gjøre alt bedre, men glemte et sekund eller et helt år at gutter kan være så jævla drittsekker og tilbakestående. Håper og vet at du vil finne en som vil bry seg om deg og er villig til å gjøre alt for å beholde deg. Vet det er vanskelig å tenke sånn. Føler den. Klarer ikke å se for meg at jeg noen gang blir lykkelig igjen, men det blir vi begge til slutt! stay strong girl!

    76. Wow Isabel. Dette er min første kommentar, og er virkelig ikke den typen som legger igjen en kommentar for jeg følgerheller ikke med på deg daglig, men dette innlegget var utrolig fint skrevet. Syns du er veldig sterk som faktisk turte å skrive det, og jeg kjente meg veldig igjen. Det du skrev der, har jeg såvidt turt å åpne meg opp om til bestevennen min…
      Har opplevd det samme, omtrent, bare at han ikke viste så mye kjærlighet, og ja, kjærlighet gjør deg virkelig blind.
      Uansett, igjen utrolig bra. Jeg føler meg ikke så alene om det jeg har opplevd lenger. Tusen takk for at du gir så mye av deg selv! Stå på!

    77. Kanskje den følelsen du sitter med nå, var den Martine hadde når han valgte bort henne for deg? Noe å tenke over.

    78. Morsomt å lese og “se” at noen fikk med seg min kommentar om at jeg ikke synes synd på deg :)Det betyr ikke at jeg tviler at dine følelser ikke er ekte her og nå. Jeg bare skrev at det ikke er synd på deg for det. Det var egentlig ganske åpenbart at det skulle skje , før eller senere. Men du ville jo ikke tenke på det:)
      Jeg er eldre , så jeg har mer livserfaring for å kunne se at det ikke er så “farlig” eller hårreisende at han gjorde det slutt . Synes heller ikke at det var spesielt forferdelig måte å gjøre det slutt etter ett årsforhold. Og ja, til deg der oppe som mente at jeg ikke hadde sagt det til mine venninner direkte , jo, så klart hadde heg sagt det:)

    79. Sorg tar tid, og du kommer deg igjennom det! Du skal vite at du gjør det beste for deg selv og omgås personer som du vet bryr seg om deg og bruker mye tid på ting du liker. Det vil bli “lettere og lettere”. Du kommer P i forkjøp. Når han kommer hjem fra PH får han mer tid alene og tenke. Da kommer han til å krype tilbake til deg, og fa er det du som kan avise han, uten å være kald. Da er det han som sitter og leser din blogg hver dag og ser alt han går glipp av med deg. Kjærlighetssorg er en utrolig vond sorg, om du skulle trenge noen utenom dine nære å snakke med så anbefaler jeg at du gjør det! Noen ganger tar sorgen helt over, snakker om erfaring. Det å bli “dumpa” er det verste jeg har gått igjennom.. er her for deg, som veldig mange andre er!

    80. Åh, kjære kjære Isabel ❤
      Jeg gråt meg igjennom innlegget ditt, det traff meg i hjertet.. virkelig.
      Jeg vet så altfor godt hvordan du har det nå.
      Men, fra en medsøster.. det blir bedre, jeg lover deg, men det tar tid. Og noen ganger, så kommer man aldri helt over en stor kjærlighet. Allikevel klarer man å få det på avstand og det blir til å leve med. Akkurat som en sorg over å ha mistet noen andre som har stått en nær.
      Du er ung, flott og har hele framtida foran deg! Nyt hvert eneste minutt av dette livet, ingen vet hvor langt det blir. Ikke la noen ta fra deg gleden i hverdagen, gjør hyggelige ting og vær sammen med mennesker som vil deg oppriktig godt.
      Jeg sender deg mange gode tanker og en stor trøsteklem ❤
      Ta vare på deg selv, fine du 🙏🏻

    81. Jeg har det på AKKURAT samme måte, Isabel! For meg har det hjulpet å lese om psykopati, kjenner igjen mange av trekkene. psykopati.blogg.no – go ahead og les!

    82. Så leit å lese.. Ingen fortjener å gå gjennom det du har opplevd. Jeg ønsker deg lykke til, for du kommer til å komme over dette. Det tar kanskje litt tid, men jeg lover deg at tiden leger alle sår. Uansett hvor klisje det høres ut, så er det sant <3

    83. Klarer ikke slutte å se på dette bildet!! Du er så laaatteerlig fin! Tenker av og til på det P har gjort, og det er bare helt sykt.. Håper du kan le av hvor tåpelig han er om ikke så alt for lenge! Og håper han blir første som ryker ut, hehe…

    84. Dette er jævlig kjipt og jeg synes synd på deg og føler med deg! Skjønner at du føler deg lite verdt. Men allerede da han dumpet Martine på den måten han gjorde, burde det ringt noen bjeller…men håper du finner deg noen bedre i fremtiden. Det er ikke du som er en dritt, det er han. ❤

    85. Det her gjorde vondt i sjela å lese. Jeg går akuratt igjennom det samme (foruten at han ikke gjorde det på en brutal måte.) Jeg går med håpet, at han vil bli forelsket i meg igjen. Jeg skulle ønske jeg ikke falt så dypt for en person, for jeg går så all in i et forhold, jeg gjør absolutt alt for kjæresten.
      Så sitter jeg igjen, føler meg håpløs, skylder på meg selv. Hva gjorde jeg galt? Hvor gikk det galt?
      Alle de følelsene du skriver om, fikk meg til å gråte. Skulle ønske alle disse følelsene ikke eksisterte i det hele tatt. Jeg føler med deg, vi vil finne vår indre ‘Yoncé’ og når det er gjort, føler vi endelig friheten og det å være strong independent woman😌
      Masse hjerter til deg Isabell ❤❤❤

    86. Det du gjorde mot Martine er garantert noe å tenke over nå! Du dolket henne i ryggen, og knuste hjertet hennes. Det man velger å gjøre mot andre blir å slå tilbake på en. Jeg sier ikke dette for å være slem, på noen som helst måte fordi jeg synes ikke noen fortjener dette! Heller ikke du. Jeg er en person som selv har måttet lære på den harde måten. Husk at det sier mer om han som menneske enn deg! Han er falsk og det har han bevist for flere. Stå på! Ting blir bedre <3

    87. Har aldri kommentert din eller noen andre sin blogg før! Men akuratt nå følte jeg at jeg måtte. Vil bare si at jeg sender masse varme tanker til deg❤️ Alle som har hatt kjærlighetssorg vet at dette er et av de tøffeste periodene i livet… Men på toppen av det hele så reiser han inn på paradise.. Må si jeg blir direkte lei meg over hvor lavt noen mennesker kan synke. jeg kan ikke engang tenke meg hvor vondt den beskjeden må være.. eneste trøst er at alt ordner seg til slutt, for det gjør det faktisk uans hvor fjernt d høres ut nå! Klem❤️

    88. Han har utnyttet deg kynisk for å komme seg fram, dette er ikke en mann men en gutt som spiller spill. Den dagen du møter en ekte mann som behandler deg bra og løfter deg opp så vil du se tilbake på dette og tenke; fy faen jævla taper, kan ikke fatte at jeg gråt en eneste tåre han. Jeg snakker av erfaring, men.. Jeg ville satt meg ned og analysert personen så du kan gjenkjenne typen så du ikke ender opp med å falle for en lik person neste gang. Dette er helt vanlig å man gjør det ubevisst, det er pga de skadede familerelasjonene du har opplevd i barndom og tenår som gjør at du vil velge/falle for de feil personene helt til du selv har gjenkjent mønsteret og klarer å bryte det. Jeg måtte gjennom 3 samlivsbrudd med 3 forskjellige gutter før jeg endelig innså at jeg valgte den samme type mann hver gang, som viste seg å være egentlig veldig like min fars oppførsel, derfor søkte jeg ubevisst etter de guttene som ville bekrefte det ødelagte selvbildet mitt og levde i en “falsk” idyll helt til bobla sprakk etter et år eller to og ble sittende igjen som en idiot. Skal ikke legge ut om min livshistorie men jeg vil gjerne hjelpe deg så du ikke havner i samme situasjon igjen fordi du fortjener så sykt mye bedre! Du må se denne en dag du har tid varer i ca 25min https://m.youtube.com/watch?v=8ExpDtgRnLc eller søk på YouTube How to Let Go of An Ex Who Is Rejecting You and is Bad for You | How to Stop Loving Your EX, gjerne se den flere ganger for å virkelig forstå alt hun sier for det er på et ganske dypt nivå, og om du tar til deg informasjon så vurder om du skal snakke med en profesjonell for veiledning til å gjenkjenne og bryte mønsteret, pluss at det er mye bedre å få hjelp av noen som har taushetsplikt og som objektivt kan gi deg tilbakemeldinger og støtte på en måte en venn/familiemedlem kan. Det vil være en gamechanger for deg og du vil ta tilbake makten, og kommer du dit vil INGEN klare ta den fra deg igjen! Han fortjener ikke tårene dine, du kommer seirende ut og når han kommer tilbake, og sann mine ord han kommer til å komme tilbake og da kan du kaste han vekk på samme måte han har gjort nå. Sorry mac too little too late. Han vil innse at han får ikke noe bedre enn deg, men du kan gjøre mye bedre enn han!!!!!

    89. Du beskriver akkurat det jeg følte i sommer (og egentlig frem til i dag, uten at jeg vil innrømme det). Kjærlighetssorg er vondt uansett, men det å føle et dypt svik, er helt jævlig. Når man har gitt alt av seg selv og bare endt opp meg å bli brukt og tråkket på…
      Stor klem <3

    90. Dette er en av de mest ærligste og beste innleggene jeg har lest på bloggen din . Du åpner deg og forteller hvordan du sliter med det du har fått igjennom. Ja takk til flere slike innlegg ! synes du er utrolig sterk og all ære for at du åpner deg på den måten for oss lesere !

    91. Går igjennom nøyaktig det samme nå, som du gjort for en stund sien. Det er helt ubeskrivelig. Jeg elsket han mer enn han elsket meg. Nå er det over fordi han savnet å ha muligheten til å være sammen med andre jenter.. Vi bor ilag, noe som gjør det ekstra vanskelig. Og han gjorde dette på en så jævlig iskald måte.
      Ville egentlig bare si at jeg søkte opp dette innlegget, og det hjalp pittelitt å lese det

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg