JEG GRÅT HELE BURSDAGEN MIN I FJOR

Tenk at jeg snart fyller 23 år? Jeg har sånn panikk for å bli eldre. Jeg vet ikke hva greia er, annet enn at jeg får mer og mer angst i hele kroppen for hvert år som går. Egentlig synes jeg at det er sinnsykt teit av meg, for man skal være takknemlig for hvert år man får på denne jorden. Tro meg, jeg vet at dette er teit. Men samtidig er det virkelig sånn realiteten for meg. Jeg tror gjerne at det har noe med det at jeg er redd for å bli gammel. Redd for å bli eldre. Jeg føler meg ikke så veldig voksen mentalt sett, selv om jeg er veldig selvstendig og moden, men på samme tid er jeg også veldig barnslig av meg. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Den startet bra, da..

På bursdagen min i fjor gråt jeg seriøst typ hele dagen. Først var det på grunn av at jeg faktisk hadde fødselsdag og ble et år eldre, men også fordi at jeg kranglet med min daværende kjæreste i tillegg til å bli hengt ut på en blogg med både bilder og hele pakka. Alt var tilrettelagt for en fin bursdag da jeg faktisk befant meg i Spania. Solen stekte, livet smilte.. Men bursdagen ble så som så.

Denne bursdagen håper og tror jeg vil bli hakket bedre. Jeg skal jo som jeg tidigere har fortalt feire sammen med en kompis. Vi skal ta med de næreste på spa og lunsj, før det er duket for vors og fest på kvelden med alle nære og kjære. Altså, jeg klarer ikke vente! Jeg skal gjøre alt i min makt for at tallet 23 ikke skal ødelegge dagen min. Blæææ! Kan vi ikke stoppe tiden???

29 kommentarer
    1. Årh er likedan… Er 18 og bare det at jeg allerede er 18 er helt sykt for meg, altså jeg føler 16 eller 17 beskriver meg veldig godt. Blir 19 i år, som betyr at jeg blir 20 neste år, og da er jeg i 20 årene wtf? Er det ikke bare folk som er mye mer voksen enn meg som er 20? Sånn tenker jeg.. Menmen, som du sier er man heldig som er en dag til på kloden. Håper din kommende bursdag blir mye bedre enn sist, og at både du og jeg klarer å se det fine i å bli eldre en dag hahaha 😀

    2. Jeg pleide også å få panikk av tanken på å bli eldre. Men etter jeg fylte 25 roet det seg ned, og nå ser jeg bare optimistisk på fremtiden. Mye av det er nok også funnet av kjærlighet som har endret synet mitt på fremtiden. Gikk fra å være bunnløs pessimistisk og direkte redd for fremtiden, til å glede meg utrolig til den. Som du sier i innlegget, man skal være så glad for alle år man får fylle.

    3. Får også litt panikk av å bli eldre ,kanskje man eldres fort utseende messig,det vil jeg ikke ☹️ Og det å måtte klare seg selv osv ,vet ikke om jeg er selvstendig nok til det

    4. Ja, du begynner å se gammel ut, så det er veldig forståelig at du er lei deg. Men hvis du tenker deg om, kan livet by på mye godt også for eldre!

    5. Jeg blir 20 om noen dager, men føler meg som 80. Er så sliten mentalt at jeg har mest lyst til å sovne inn her og nå, men så har livet så vidt startet. Jesus.
      Haha. Jeg er en optimistisk pessimist, får bare ta hver dag som den kommer. Stresset skaper vi jo selv, når jeg tenker meg om.
      Sånn for å være litt privat når vi først er i gang da, det jeg er mest bekymret over er at jeg aldri kommer til å få barn – fordi jeg har vaginisme! Av den grunn er sex vondt og jeg kan ikke ha kjæreste. Og er ikke familiestiftelse liksom selve oppgaven i livet? Vel… jeg er tydeligvis fritatt. Ergo har jeg jævlig mye tid til overs.
      Tenker hele tiden på hva jeg skal gjøre med livet mitt. Får aldri noen svær åpenbaring, bare sånne lysglimt som varer noen sekunder. For meg gir det mening å elske en annen, bruke livet sitt til å bry seg om en annen. Være trofast og dele minner med en partner. Men siden gutter tydeligvis ikke har det på samme måte må jeg liksom bare gå min egen vei, finne min lidenskap, gi all denne kjærligheten til meg selv. Det føles så ensomt, rart og unaturlig. Meningsløsg. Sløsing av tid. Men sånn er det.

    6. Du e ikje aleina.. æ vil ikje bli eldre fordi æ ikje har det bra og det plage mæ vældi for jo eldre æ bli så kan æ ikje være barnslig og ha det gøy… man må være mer voksen og kun tænke på det… blææh… :-/

    7. Anonym: Så leit å høre, men det finnes måter å fikse det på 🙂 gå til gynekolog, så kan han/hun hjelpe deg også får du et salgs “rør” som hjelper å utvide skjeden over tid. Det tar sin tid, men hvis du en dag finner din perfekte partner som støtter deg 100% og som du stoler på, er det fullt mulig å få til det livet du vil ha 🙂 Lykke til!
      Og til Isabel: jeg håper så inderlig at dagen din i år blir helt fantastisk og alt du ønsker deg <3 jeg blir 24 og jeg begynner smått å få panikk, aldri fått det de tidligere årene, men føler når tallet 24 kommer burde jeg være selvstendig og tenke på å "sikre" fremtiden, noe som er helt fjernt enda siden jeg ikke føler meg en dag eldre enn 17 😅 ikke bodd hjemme på 6 år, men likevel.. Føler meg alt for lite voksen ifht alderen!

    8. Ingen kritikk, mer ment som ettertanke. Vær takknemmelig for tiden vi får. Se på livet som noe fint, sett på TV2 nå og få et perspektiv på livet. Det sendes en dokumentar om Thea Steen. Jeg er utdannet fysioterapeut og møter daglig unge mennesker som ønsker å kunne utføre halvparten av dine daglige aktiviteter. Det å bli eldre er faktisk en fin ting. 🙂 Håper du får en super bursdag. The best is yet to come. 😀

    9. 23 er ingen alder. Er selv 25 og kjenner panikken bre seg haha. På den annen side ser du eldre ut enn du er, kanskje fordi du bruker så mye sminke. Du ser mye nydligere og ‘freshere’ ut med mindre sminke.

    10. Angst jeg og like gammel som deg . Syns 21 årsdagen var pyton .. nå når jeg blir 23 ææææ… i august .. ikke sååå lenge til huff . Fikk”midtlivs krise/panikk da jeg ble 22 følte jeg ikke hadde gjort noe haha :p føler ikke se nåda men var stuck me en idiot x før sa så :p

    11. Uff, skjønner godt hva du mener… Er også i 20-årene, og jeg føler mye på at tiden går fort og bare beveger seg mot en alder jeg ikke vil komme i. Når jeg er ferdig med medisinstudiene, vil jeg være nærmere 30 år. Er mann, barn og hus det neste da? Grøss. Skulle ofte ønske at tiden gikk saktere… At et døgn hadde flere timer, og at året hadde flere dager og at kroppen fortsatt holdt seg like ung og sprek år etter år. Jeg tror det ofte er vi unge som har mest panikk over fremtiden og voksenlivet, så det er absolutt ikke unormalt å tenke slik 🙂
      Ha en fin dag – nyt bursdagen når den kommer, lev i nuet og husk på at 23 er en veldig ung alder! Klem <3

    12. vær så snill og ikke kast rundt deg med ord som “angst” og “deprimert” . Det er med på å ødelegge for alle de som faktisk sliter med psykisk helse.

    13. Tenker ikke slik jeg. Feirer ikke at jeg er blitt ett år eldre, feirer at jeg har levd et år til! Viktig å sette pris på hvert et år, ikke alle som er så heldig å fylle 23 år 😊

    14. Sett alternativet i betraktning så er vel ikke å bli et år eldre så ille. Blir 30 i år og hverken føler det slik eller ser sånn ut. Kan anbefale å kutte ned på sminke i hverdagen og leve livet,da både ser du yngre ut og føler deg ung:-)

    15. Synes det er så kjedelig og trist at du blogger så lite for tiden, litt skuffende også.. du viser jo på snap hva du driver på med, så skrifestoff det har du jo. Håper du kommer back on track asap 😘

    16. Er helt lik som deg! Nettop fyllt 20, og jeg har aldri likt å bli eldre. Vet jo at 20 egentlig ikke er gammelt, men føler meg ennå som 16-17 innvendig. Å synes bare tiden går alt for fort, og at tanken på å bli eldre skremmer meg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg