NÅR DERE KOMMENTERER MIN PSYKE

Jeg får ofte spørsmål om hvordan jeg klarer å være så sterk. Jeg får mails fra jenter som synes det er inspirerende å se at jeg har ben i nesen og aldri lar meg knekke. Hver gang jeg leser disse kommentarene og mailene blir jeg nesten litt.. sentimental? Jeg vet ikke. Det er rart. For faktum er at jeg egentlig ikke føler at jeg er spesielt sterk, for å være ærlig. Spesielt ikke nå for tiden. Men samtidig forstår jeg jo at jeg er det, på en eller annen måte. Jeg har gjennomgått ekstremt mye i løpet av mine 22 år på denne jorden. Barndommen min har vært et rent helvete, så bare det i seg selv tror jeg har mye å si for min mentalitet som ung voksen. Jeg har lært utrolig mye av det jeg har gått gjennom i oppveksten, og for å være ærlig tror jeg at det er takket være det at jeg klarer meg såpass bra i dag. At jeg ikke tar i mot dritt. At jeg alltid står opp for meg selv. At jeg er selvstendig å kjører mitt eget race.

Jeg har venninner som synes at det er vanskelig å stå opp for seg selv. Og vet dere? Jeg blir så lei meg og så frustrert når jeg er vitne til det. For ingen, absolutt ingen, skal akseptere å bli behandlet urettferdig. Hverken av en venn, kjæreste, lærer, sjefen din.. Ingen har rett til å få deg til å føle deg uvel eller mindre verdt. Så fort du befinner deg i en ugrei situasjon, er det fryktelig viktig å sette ned foten! Det er viktig å vise de rundt deg at de ikke kan kjøre over deg. For faktum er at det dessverre er det som ofte skjer når man bare tar i mot, uten å gi utrykk for at du ikke finner deg i det. 

· Mine beste tips ·

____

1. Vær sikker på deg selv og ditt. Så lenge du er det, bryr du deg ikke så mye om alle andres meninger og syn på deg. For faktum er at du kun har deg selv her i livet, uansett hvor fælt det høres ut. 

2. Stå opp for deg selv, og våg å si i fra! 

3. Se ting i perspektiv. Jeg har opplevd mye urettferdig, men istedenfor å synes synd i meg selv, synes jeg heller synd i de som har utsatt meg for alt. Det er jo de som har gjort et annet menneske vondt, ikke omvendt. 

4. Velg dine fighter. Ikke alt fortjener din energi, sånn helt seriøst. Er en “venninne” teit mot deg? Har du sagt i fra og hun ikke gjør noe med saken? Cut her out. Skjønner dere greia? Ikke bruk unødvendig energi og tid på folk og saker som ikke er verdt det.

5. Aldri påta deg offerrollen. Om du går gjennom noe ordentlig dritt, fokuser på å bygge deg opp igjen fremfor å ligge hjemme å synes synd i deg selv. Ta tak! Ja, du kan sippe og være lei deg en liten stund, men så holder det. Ikke la tankene ta overhånd. 

23 kommentarer
    1. Det er fåtallet som mener at du er sterk. Hadde du vært sterk så hadde du ikke operert deg . Du vet at du ikke er sterk, men du prøver å overbevise deg om det.

    2. GRATULERER MED DAGEN ♡♡♡ 😀 Håpe du får en fin dag idag 😀 Hipp, Hipp Hurraaa 🎁🎂🎈💖🎉
      Gla i dæ ♡

    3. Kunne du ha jobbet som frivillig for en organisasjon? Eller dugnad? Som foreksermpel plukke søppel i byen for å hjelpe Norge å holde gatene rent for søppel?
      Spør fordi det ser ut som du skal ha penger for alt du gjør. Du blir fremstilt som en bitch som ikke gjør noe gratis. Du tenker KUN på penger, bare se bloggen din i retrospekt; mye handlet om penger. Ro deg ned.

    4. Først må jeg si gratulerer med dagen. Håper den blir så fin som du har forventet.
      Når det kommer til innlegget ditt kan jeg ikke med min beste vilje være enig med deg i at du er så sterk. Ut fra bloggen din leser vi at du er redd for forsamlinger, du har operert deg utallige ganger og ellers er du stort sett opptatt av utseende ditt. Når du ble sveket av kjæresten din har du nå ” grått” offentlig i 3 uker istedenfor å si: Han var en dritt – ferdig med det.

    5. Jeg brukte med bleie da jeg gikk på Svelvik ungdosskole, og både lører Aakvåg og Geri, mobba meg for det.
      En gang blei jeg utvist fra skolen, fordi bleia mi var full.
      Noe sånt.

    6. Jeg forstår at det nærmest har vært livsviktig for deg at du har klart å stå opp for deg selv gjennom tøffe barndoms- og ungdomsår! Mange i din situasjon hadde nok bukket under, og jeg er imponert over hva du får til. Men med slike opplevelser som du beskriver, er det imidlertid også mange som fortsetter å være i en slags frykt og alarmberedskap og som derfor blir FOR opptatt av å ta vare på se selv, som blir FOR selvrepsesenterende, blir for LITE ydmyke og undrende, som lett kjenner seg krenket og som derfor etterhvert ender med liten sosial stabilitet med venner som kommer og går/blir vraket pga konflikt. Jeg sier ikke at dette gjelder deg, for det vet jeg ikke noe om. Men man vet at mennesker som er opptatt av andres vel og ve er de lykkeligste:
      – Å være tolerant, fleksibel og storsinnet ovenfor andre og andres feil og svakheter
      – Å kunne overse bagateller
      – Å kunne både gi og ta
      – Ha evne til å vise takknemlighet
      – Ha evne til å sette andres behov foran sine egne og ha som utgangspunkt at andre vil en vel
      – Ha evne til tilgivelse og forsoning
      – Ha mer fokus på hva som er godt enn på hva som er best
      Og så er det,som du sier, selvfølgelig viktig å kunne sette ned foten og si at nok er nok når man virkelig blir behandlet dårlig! Det er vanskelig å alltid ha disse kvalitetene, men det er ihvertfall noen gode mål!

    7. Dere som sier at Isabel ikke er sterk fordi hun operer seg, eller fordi hun sliter med kjærlighetssorg. Ok, så mange operasjoner er nok et tegn på at man har tatt skade av noe, men hvem hadde ikke tatt skade av en slik barndom? Kjærlighetssorg er en helt vanlig ting, og uhyre mange sliter med det i langt lengre tid enn 3 uker. Hvis dette er deres 2 usle grunner til hvorfor Isabel ikke er sterk, så er de hverken mange eller gode.
      Hun er sterk som klarer å være en av Norges mest kritiserte bloggere i dagens ubarmhjertige samfunn. Hun er sterk som klarer å ta i mot så sykt mye hat, men fortsatt ikke gir opp. Hun er sterk som har kommet seg igjennom en tung barndom, uten å ende opp i rennestenene.
      Det er mye man med rette kan kritisere Isabel (som blogger) for, men å si at hun er svak blir nok ikke helt rett. Selv skulle jeg gjerne sett at Isabel brukte stemmen sin annerledes. At hun var mer åpen om barndommen sin, nettopp fordi hun kan være stemmen til så mange barn og unge som aldri blir hørt. Da hun gikk på en smell etter sin siste operasjon, kunne hun ha brukt det til å fortelle om farene med å se seg blind på operasjoner. Det er SÅ mye viktig hun kunne sagt, hvis fokuset hennes var kvalitet over kvantitet. Så ja, det er en del ting jeg ikke støtter Isabel i når det gjelder bloggen hennes, og jeg er ikke hennes største fan, men svak er ikke noe jeg vil kalle henne.

    8. Må du fanmæ gi deg over her!
      Jeg har blitt voldtatt, misbrukt, banka, forsøkt drept, dopa ned, mobba, dårlig råd og hele pakka. Men å si: “Hvem ville ikke operert seg med en slik barndom” er så sykt LAVMÅL! Eksen satte en sprøyte med amfetamin på meg fordi han ville jeg skulle våkne for å ha sex med han. Ikke kom her og forsvar isabel med så dårlige argumenter! Isabel har operert seg fordi hu har vrengt syn på kroppen sin, det lyser usikkerhet og hu er langt ifra sterk.
      Spar meg
      Beklager Isabel det er ditt liv og dine penger og din blogg. Men noen ganger gjør man ting bare FORDI uten å måtte skylde på ting hele tia. Du er flott, men noen av leserne dine er amøber…
      Gratulerer med dagen❤Jeg har også aldersnoia, men den roet seg faktisk etter 23-24 🙂 du er sjarmerende og fin, plei deg selv og spesiel sjelen din 🙂 Selv om du har gjort ditt og datt e du et menneske som alle andre 🙂

    9. Sånn seriøst plis du må børste øyevippene dine, ågh. Sånn serr helvete heller når du har extensions så må du børste de. For faen. Du ser ut som en Jævls påfugl jo. Hjelp xoxo

    10. Anonym: Hvis det der var rettet mot min kommentar (noe jeg tror, siden jeg ikke ser noen andre som har forsvart henne her), så må du virkelig lære deg å lese. Jeg skrev aldri “Hvem ville ikke operert seg med en slik barndom”, og hvis du skal sitere en person skal du faktisk skrive ordrett hva personen sa, ikke dikte opp din egen setning. Jeg sa: “Ok, så mange operasjoner er nok et tegn på at man har tatt skade av noe, men hvem hadde ikke tatt skade av en slik barndom?”, jeg sa aldri at alle med en slik barndom ville ha operert seg, det jeg derimot sa var at de aller fleste ville tatt skade av en slik barndom, og i Isabel sitt tilfelle har det ledet til en ganske stor mengde operasjoner. I mange andre menneskers tilfelle vil skadene komme frem på andre vis. Det er virkelig trist å høre at du har opplevd så mye vanskelig i ditt liv, men det må da pinadø være lov å forsvare andre selv om de mest sannsynligvis ikke har gått igjennom like mye som deg.
      Ja, Isabel har nok lenge hatt et forvrengt syn på seg og sin kropp, noe de fleste vet siden hun også har slitt med spiseforstyrrelser. Det du derimot tydeligvis ikke forstår, er at et slik syn på seg selv, og spiseforstyrrelser, ofte et resultat av andre mer dypt liggende plager.
      Jeg skal ikke synke så lavt som deg, og kalle andre folk for amøbe, for det sier tross alt en del mer om deg enn det gjør om denne såkalte amøben (altså meg).
      Ønsker deg lykke til i livet.

    11. Isabel, du burde finne deg en annen vippedame. Vippeextensions er egentlig super lekkert når man får det til!

    12. Jeg liker at du er deg selv, tar dine valg og lever ditt liv slik du vil. Jeg er så lei mennesker som baksnakker og legger seg opp i hva andre gjør. Det var godt å lese gjennom tipsene du hadde nederst i innlegget her, er noe jeg må minne meg selv på oftere! 🙂

    13. I mine øyne virker du veldig usikker, og derfor ble jeg veldig overrasket over dette innlegget. Har du skrevet det selv?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg