NÅR TANKENE TAR OVERHÅND

affiliateslenker


Jumpsuit HER / bandana HER

Hei venner! Hvordan har denne fridagen vært for dere? Jeg har tatt det helt med ro, akkurat som planlagt. Det er ikke slik at det alltid det må skje så utrolig mye, selv om jeg selvfølgelig foretrekker det. Jeg har nok godt av å kjede meg litt. Ulempen med dødtid for meg er at jeg tenker veldig mye.

Jeg får litt panikk over hva jeg gjør med livet for tiden. Jeg føler at jeg har alle mulighetene i verden til å oppleve å utrette noe større, men jeg gjør ingenting med saken. Jeg har slått meg til ro med bloggen og hverdagen min slik som den er i dag, mens jeg egentlig higer etter noe mer. Tenk å for eksempel ta et halvt år i LA? Hvor fantastisk hadde ikke det vært, dere? Jeg tror at det hadde vært noen fryktelig innholdsrike og spennende måneder. Jeg kan jo egentlig bare pakke sakene mine og sette meg på et fly, sånn egentlig. Leie meg en leilighet og bare ta ting på sparket. Reise helt alene og tvinge meg selv til å bli kjent med nye mennesker. Herre, jeg får gåsehud av bare tanken. Jeg mener, det hadde jo vært så utrolig lærerikt for sjenerte meg. Jeg vil virkelig pushe mine egne komfortsoner og grenser dette året. Jeg vil kjenne på følelsen av å tvinge meg selv ut i situasjoner jeg ellers ville unngått. Er det ikke det man skal gjøre for å “vokse som person”?

De som tørr å flytte til et ukjent sted helt alene er mennesker jeg beundrer. Det der krever guts, altså! Når jeg tenker over det nå, så tørr jeg ikke. Jeg blir skremt av tanken. Men det er nettopp derfor jeg har lyst til å tvinge meg selv ut i det, også. For det er nettopp denne frykten jeg vil overvinne. Jeg vil bevise overfor meg selv at jeg klarer meg helt på egen hånd. Jeg trenger ingen andre for at jeg skal kunne leve, ha det gøy og nyte. Hverken en venn, kjæreste eller familie. Jeg trenger bare meg selv.

Kanskje jeg tørr en dag. Nå skal jeg prøve å slutte å tenke så mye, og heller se på en serie. Haha. Livet, dere. Livet.

43 kommentarer
    1. Helt ærlig, jeg syns du er drit pen og jeg digger deg! Men de øyenvippene dine minner meg om edderkopp-bein. Syns du virkelig det er fint med så lange og tynne vipper?

    2. hørtes veldig spennende ut, hvis det er noe du har lyst til så gjør det! <3
      har bare slappet av og nytt sola i dag, nå blir det snart pasta med tunfisk til middag 😀

    3. Hvis du reiser med en gruppe gjennom et selskap så føler du ikke at du er alene og du blir kjent med nye folk og får oppleve masse 🙂

    4. Duuu… det er ikke bare å flytte til USA et halvt år… 3 måneder ja, men du trenger visum vettu. Lurt å lese seg opp på ting her i verden mellom alle snapsa…

    5. Jeg var 20 år når jeg flyttet til USA i et år. Med å passe barn. Jeg ble så sterk og så god selvtillit. Hadde det helt himmelsk. Ute venner eller familie. Og for 8 år siden drog jeg til Stockholm, for min store kjerlighet var her. Nå er jeg gift med 2 barn. Også uten venner og familie. Man må bare hoppe i det. Bli litt töff. Og dropp de brillene😉

    6. Du har virkelig rett! Men det er hardt altså. Flyttet til Danmark for å bo her i 1 år og har fått bekjente, men ingen venner. Og jeg er ellers mega sosial!
      Har konstant klump i magen, føler meg ensom og gleder meg til å flytte hjem om 2 måneder.
      Åh det skal bli godt å bo nært venner og familie igjen!❤️

    7. Vet du hvem Malin er? “Makeupmalin” er kanskje lettere å gjenkjenne? Hun utfordrer seg selv ved å dra på slike ferier alene. Atm er hun i Sri Lanka. Hun bare booket tur og dro, bare for å gjøre det liksom (også var det litt jobb også da, men det vet vi ikke hva er enda). Hun er jo ganske utadvent, men hun sier hun sier selv hun føler hun vokser mye på det! Lærer å tenke at hun faktisk klarer seg selv og trenger ingen andre. Hun skal være der i to uker og har en uke igjen. Følg henne på snapchat å se hva hun gjør der nede! Kanskje hun kan friste deg til å gjøre det samme😁 Hun har blitt kjent med noen av de som bor der nede og det virker utrolig koselig. Imorgen er hun kanskje ikke så veldig aktiv ettersom hun skulle på en utflukt uten wifi, men hun oppdaterer VELDIG oft, gjennom hele dagen, ellers. Verdt en titt☺️ Snapchat: makeupmalin

    8. Du bare MÅ benytte sjansen mens du enda har den!! Reis, opplev, du kommer aldri til å angre, og det kommer garantert til å åpne nye dører for deg. Gjør det, gjør det!!

    9. Vet du, et utenlandsopphold tror jeg hadde vært helt fantastisk for deg 😀 Og det er ingenting å vente på, hopp i det vakre. Du har alt som trengs <3 Hilsen ei på 40 som skulle ønske hun var litt tøffere når hun var tidlig i 20-åra, men som heldigvis ble litt tøffere senere 😉

    10. Kjør på!! Jeg er 23 år og har allerede flyttet alene 3 ganger uten venner eller familie! Har vært helt fantastisk for meg:) har også reist en del alene og bare blitt kjent med folk jorda rundt, du kan jo kanskje begynne med det? Det er i hvert fall helt herlig å være helt trygg og komfertabel med å være alene! ogsp deilig å reise til et sted hvor ingen vet hvem du er og alle er åpne for å bli kjent med deg:)

    11. Du må spørre deg selv: kommer jeg til å angre hvis jeg IKKE gjør det? Hvis svaret da er ‘ja’ så må du ta ett valg og bare gjøre det.
      Det er så ekstremt lærerikt og livet får ett nytt perspektiv.
      Og du, med denne jobben, hva hindrer deg? Just do it! Du kommer ALDRI til å angre

    12. Husk familie er det viktigste om man har familie som man trives med. Ikke glem det. Du har både søsken og en mor som tar vare på deg når du trenger det. Fikk vondt i magen når du sier at du vil ha det gøy og nyte uten venn, kjæreste og familie.

    13. Tar du imot ting i posten? Har veldig lyst til å sende deg en spesiell bok, uten å si så mye mer utover det. Det sies av millioner av mennesker verden over at denne boken kommer til deg når du trenger den, og jeg kjenner av en eller annen grunn at jeg burde sende den til deg. Vanvittig mange kjente mennesker snakker stadig om denne boken, så det er mulig du kjenner den igjen, når du ser den. Kanskje du evt. kunne sendt meg en adresse/postboks jeg kan sende den til, på en mail? Legger ved mailadressen min, så kan du jo sende hvis du føler grunn til å ta imot den. 🙂

    14. Hva hindrer deg, Isabell? 🙂
      Du har både økonomien og muligheten til å gjøre det! Hvorfor ikke bare hoppe i det? Utfordre seg selv litt og oppdage verden. Jeg er sikker på at du er tilpassningsdyktig og finner deg fort til rette, med tanke på barndommen din og “større” utfordringer du har møtt i livet.
      Og du trenger jo ikke være ett halvt år, prøv noen mnd først?

    15. Bare gjør det! Om du finner ut at det ikke var noe for deg likevel, så kan du bare dra hjem igjen 🙂 er faktisk ikke verre enn det! Jeg er bare 23 år og har flyttet 5 forskjellige steder (i Norge bare tho) uten å kjenne noen og 6-8 timer hjemmefra. Vært tøft enkelte ganger, men angrer absolutt ikke 🙂 til høsten skal jeg 6mnd til Australia, ukjent land OG språk! Men herregud som jeg gleder meg, kjenner jeg må “løpe” fra meg nå før jeg skaffer meg jobb og familie! Man skaffer seg så mange kontakter verden rundt som man kan “tjene” på senere.
      Jeg sier bare REIS! Du taper faktisk iiingentig på det med din økonomi og frihet 🙂

    16. Kast deg ut i det- det er jo akkurat nå du kan gjøre det- blogge kan du jo gjøre uansett hvor du er i verden. Hvorfor ikke ta første skritt til Stockholm da – der har du Bettina og sikkert mange andre kjente.
      Livet er kort – bruk det !!!

    17. Jeg flyttet fra hjembyen min Tromsø, og til stavanger for et halvt år siden. Jeg kjente ingen her fra før, skulle ikke studere eller noe. Jeg fant meg jobb og leilighet, pakket sakene mine å dro. Jeg er så glad for at jeg gjorde det, for uansett om det hadde gått dårlig og jeg angret, så var det jo bare å flytte hjem igjen. Jeg angrer ikke et sekund! Lykke til, u can do it!

    18. Å bo utenlands alene er så fantastisk befriende! Anbefales på det sterkeste. Jeg bodde et halvt år i Belgia – ikke langt unna, men likevel ikke hjemme. En av de beste valgene jeg har tatt. Men, så er jeg veldig, veldig introvert også, og stortrives alene.
      Husk, hvis du ikke trives, har du alltid mulighet til å reise hjem igjen 🙂 Med det i bakhodet, tror jeg det kan bli lettere for deg å gripe sjansen. For det er faktisk slik at man (stort sett, da) angrer mer på ting man ikke gjør, enn ting man gjør.
      Men, trives du likefullt her med alt det trygge, så for all del! Viktigste er å gjøre det du selv føler for, med ditt eget liv 🙂

    19. Jeg flyttet til Tsjekkia helt alene for å følge veterinærdrømmen min. Beste valget jeg noen gang har tatt. Jeg savner selvfølgelig Norge, men Tsjekkia har gitt meg så mye. Er trygg på engelsk, har masse venner og kontakter fra hele verden og ikke minst lever jeg billig og luksuriøst(!) som en student! Anbefales. Men finn en mening med å reise. Kanskje det er noe du også drømmer om å bli?

    20. Hei Isabell, jeg klikket meg innom innlegget ditt om når du ble tatt bilder av. Jeg har selv opplevd lignende opplevelser da folk tar bilder av meg, hva syns du jeg burde gjøre?

    21. Tror du er rotløs og rastløs fordi du mangler en identitet i forhold til utdannelse og arbeid. Det beste du kan gjøre for deg selv er å lære noe og under utdannelse blir du kjent med mennesker som er interessante😉

    22. DRA bare draa! Jeg flyttet til USA i 2014 da jeg var 18, og bodde der 1 år! Kjente ingen, men fikk meg venner med en gang! Det er et av de beste årene i livet mitt! Her må du virkelig ut av komfortsonen, men fyfaen så mye man vokser på det! Etterhvert har du vært ute av komfortsonen så mange ganger, at ingenting skremmer deg lenger! 😀 Du blir veldig selvstendig, sterk, vokser som person, og du lærer og opplever ting som du aldri ville gjort ellers! Det er en unik opplevelse, og utrolig bra erfaring, og du kommer til å kose deg masse! Alle synes selvfølgelig det er skummelt i starten, men har du lyst MÅ du bare hoppe i det, du kommer ikke til å angre!

    23. Høres fantastisk ut, men – det er ikke “bare-bare” å sette seg på et fly.. Du skal ha oppholdstillatelse, og reiser du dit på ferie har du ikke lov til å jobbe, da må du søke om business-visum osv. Man kan heller ikke være der i mer enn 3 mnd sammenhengende på vanlig turistvisum, skal du være der lenger så må du søke om div annet. Ellers, ha en fin uke Isabell!

    24. Do it!! <3
      Klem fra 32 åring som ser tilbake på årene fra 19-23 når jeg var på reisefot som de beste årene i livet!

    25. Du, dette er ikke ment som kritikk men bare skryt.. Du er bare sååå mye finere uten all den sminken.. Hvorfor bruker du så mye når du er 100 ganger finere uten??? Klem

    26. Hva med å reise innover i stedet, Isabel? Du har hatt en tøff oppvekst, og du preges over det i dag, trolig i mye større grad enn du er klar over. Visst har du klart mye, og du er sterk. Samtidig er det tydelig å se at du jager “noe”. Indre ro og glede som varer utover den kortvarige lykken eksempelvis en ny veske eller nye klær gir. Ved å gå i terapi vil du også kunne få bearbeide bruddet med Pierre. Det er smertefullt og sårt å gå i terapi, snakker av erfaring. Samtidig er det en investering i EKTE egenomsorg, livskvalitet og trygghet som ikke kan oppnås på andre måter.
      Du kunne også ha blogget om prosessen, uten at du nødvendigvis deler detaljene med dine lesere.
      Ønsker deg alt godt, og håper du tar reisen før du “må”. Før eller siden vil du nok måtte det, ser du, selv om du ikke ser det helt sånn nå.

    27. Den fella folk går i når det gjelder lengre opphold i utlandet er at de ser for seg scener fra filmer og alle slags scenario som ikke har rot i virkeligheten i det hele tatt. Jeg søkte meg inn på et fireårig bachelor studie, og flyttet utenlandsk i en alder av 19 år. I retrospekt er det det desidert beste valget jeg har tatt så langt, men det betyr ikke at det var lett. Spessielt ikke i starten. Hvis dine tanker om å flytte utenlandsk er sentrert rundt festing, kjendiser og berømmelse, noe det høres ut som siden du ønsker å dra til LA. Dessverre er nettopp LA det aller siste stedet du burde dra. Der spiser de “kjendiser” levende, og tilværelsen er langt fra glamorøs. Da tror jeg helt ærlig du har det mye bedre i Oslo, hvor ting er litt mer småby, og folk er hakket mindre brutal med hverandre.

    28. Hei Sigrid som har skrevet over her og flyttet til Stavanger.
      Interressert i nye venner i Stavanger? Og til deg Isabell, prøv det, flytt for en mnd om så er! Du vil få så mye igjen for det!
      Oslo er ikke stort nok for deg lengre. Prøv kanskje en plass du har kjente fra før🤗

    29. Det var meg over som la igjen kommentaren ang. en bok, og nej, det er nok ikke bibelen. 🙂 Merkelig å være så bestemt i forhold til hva andre tenker.

    30. Reis litt og opplev andre kulturer, da vel! Både det og det å utdanne seg utvider horisonten, gjør en mindre selvopptatt og setter ting mer i perspektiv = bedre psykisk helse 🙂

    31. Hvordan klarer du å shoppe og navigere rundt på SHEIN? For pcen min klikker hver gang jeg går inn på siden 🙁 så får aldri handlet der..

    32. Hei fine Isabell!
      Jeg stemmer sterkt for at du skal reise ! GJØR DET! det er nå du har sjangsen og det er kun tanken som skremmer deg! Når du først har reist, er det faktisk ikke sånn at det er ingen vei tilbake! Reis, og flytt, men selv om det ikke går bra, er du ikke tvunget til å bli der, men i værtfall gi det en sjangse! Jeg flyttet selv som 17 år til England, uten å kjenne noen, jeg er 21 år i dag, og bor her fortsatt! Jeg var super redd for alt og alle før jeg dro, men nå, har jeg vokst og lært såå mye, og jeg anbefaler alle og få en smak på noe “anderledenes”. LA er ikke som norge, jeg tror din personlighet og attitutde vil føle seg så fri og passe inn! tenk på alt det du kan gjøre, og alle du kan møte, og det kan være starten på noe helt nytt og spennede! Jeg tror fra bunnen av hjertet at det er akkurat det du bør gjøre, kom deg vekk fra gamle vaner og fjes, til nye ,som kan hjelpe deg til dit fulle potentiale!! Jeg heier på deg, og selv om ting ikke alltid går, så er det ikke lange veien hjem!!
      GO ISABELL !

    33. Det hadde vært spennende for leserne dine om du hadde tatt deg en ordentlig”utflukt” utenfor Oslo for å oppleve, men som sagt over her er nok ikke LA som man ser på tv og film. Selv har jeg vært i ulike steder i USA og et veldig fint reisemål kan være Fort Lauderdale, som er en litt mindre men utrolig vakker by, og det er kun 5 mil til Miami om du vil utforske storby (som forøvrig ikke er så mye å skryte av, mye snuskete saker vil jeg si..). Om du tørr og velger å dra, så ville jeg nok ikke bosatt meg i en storby for oppholdet, men heller ha muligheten til å dra til en 🙂

    34. GO FOR IT! Plutselig sitter du der med familie & forpliktelser som du ikke kommer unna. Lev livet, utforsk og ikke minst; jeg anbefaler USA! Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn noe man aldri gjorde! 🙂

    35. Jag flyttet med en venninne til Spania da jeg var 21 år! Beste beslutningen jeg har tatt! Etter 1 år prøvde vi å dra til Los Angeles for å prøve lykken der, men vi savna Spania så sykt, og det ble for lang avstand til Norge og familie rett og slett. Spania er perfekt! Så vi flytta tilbake! Vi fikk hvertfall prøvd at LA er utrolig fake, og lover mye de ikke kan holde! Sør Spania har et fantastisk vêr, og vi bor der den dag idag! Drar fortsatt mye til Norge, det er jo så nærme! Europa er jo på en måte som et stort usa. Det er virkelig ikke skummelt å flytte fra Norge, du kan jo pendle om du vil, bo litt her og der. Du har jo råd til å ha hus både i Norge og utlandet! 🙂 Så du trenger jo ikke direkte flytte heller, bare kjøpe deg en ferieleilighet eller noe! 🙂 Anbefaler det på det sterkeste! Så kan du dra når du trenger å komme deg vekk litt! Stor klem! 🙂 <3

    36. Jeg er 18 snart 19 og jeg har bodd i Somalia og litt rundt omkring siden jeg var 13. Nå er jeg hjemme i Norge igjen, men skal snart flytte til London 🙂 det er skummelt å tenke på men man må jo leve livet og oppleve så mye man kan mens man kan ❤ gjør det du vil og kan for å oppfylle drømmene dine og frykt er bare en følelse som går over etter en kort stund ❤

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg