TANKENE SOM HOLDER MEG VÅKEN

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Hvordan klarte jeg meg så bra før? Hvor ble den selvstendige Bella av? I natt er en slik natt hvor jeg kjenner ekstra mye på ensomheten. Jeg har aldri likt å sove alene, spesielt ikke nå etter et brudd. Da er det jo ekstra vondt, og slik er det jo alle andre også. Jeg er klar over at det er fullt normalt, men det endrer ikke det faktumet at jeg synes at det er skikkelig kjipt. Den siste tiden har egentlig søvnen gått forholdvis bedre, men så plutselig føler jeg at jeg er tilbake til hvor jeg startet. Kanskje ikke så ille, men det er ikke langt i fra. Det er ingen hemmelighet at jeg sovner veldig sent. Jeg er vanligvis en nattugle, så det i seg selv er egentlig ikke problemet. Problemet er at så fort jeg kjenner at jeg faktisk blir trøtt og går å legger meg, så har jeg ikke sjanse til å sovne – uansett hvor trøtt jeg enn måtte være. Det går bare ikke. Kalles det insomania? Ikke vet jeg. Jeg har alltid vært veldig flink til å stenge ute tankene når det er leggetid, men jeg merker hvor store vansker jeg har med det nå. Det går bare ikke.

Hva det er som holder meg våken er jeg heller ikke hundre prosent sikker på. Det er ikke alt som er så lett å sette fingeren på akkurat nå. Tankene mine er litt all over the place. Livet mitt har endret seg ekstremt mye så langt i 2017, og jeg tror at generelt alt har påvirket meg mer enn jeg tror. Ikke bare negativt, men også positivt. Jeg har funnet tilbake til den glade, sprudlende Isabel igjen. Men samtidig føler jeg at jeg har mistet en stor del av meg, som jeg iherdig prøver å finne tilbake til. Hvem var jeg før alt dette? Før sirkuset tok av? Før PH-deltakelsen? Før bloggen ble stor? Henne savner jeg. 

Jeg prøver konstant å overbevise meg selv om at jeg må slutte å tenke så mye. Men faktisk så tror jeg at det er lurest å la alle tankene strømme på når jeg først er i gang. Hvordan skal jeg ellers finne ut av ting? Jeg skulle bare ønske at saker og ting var annerledes. Jeg er ikke helt tilfreds med hvordan livet mitt er akkurat nå. Eller.. På en måte er jeg mer tilfreds enn på lenge, men samtidig ikke. Det er ikke lett det her..

Nå skal jeg prøve å sove.. Jeg skal på et møte om nøyaktig seks timer. Good luck, Bella. God natt. <3

31 kommentarer
    1. Insomnia er grusomt… Jeg har hatt det i perioder helt siden tenårene. I stressfulle situasjoner vil ikke tankene gi fred, og kroppen vil ikke falle til ro. Det er forferdelig å skulle møte hverdagen med kun 2-3 timer søvn på øyet, av og til uten noe søvn i det hele tatt. Jeg er inne i eksamensperiode nå, og har sovet 10 timer totalt på 3 døgn. Det er altfor lite; og det går utover absolutt alt. Jeg håper tankene dine gir deg noen svar. Mine gjør aldri det… de bare ødelegger. Klem fra en insomniavenn som håper du får tilbake din normale søvnsyklus etterhvert, og ikke blir fanget av insomniaen – slik som meg.

    2. <3 Glad i deg Isabel <3 Veldig glad i deg. Og det mener jeg. Har blitt glad i deg, og jeg bryr meg om deg. Du fortjener å ha det bra. Du fortjener det beste. Du er en så utrolig snill og god jente. Jeg har faktisk blitt glad i deg, etter alle desse månedene (år) jeg har følgt med på deg. Håper du tar det til deg. Jeg heier på deg og vet at det vil bli bedre til slutt. Det virker kanskje ikke sånn nå, men jeg lover deg <3 Sender mange styrkeklemmer <3

    3. Hei, her kommer et velmenende råd som jeg håper du ikke tar som kritikk.
      Nå kjenner heller ikke jeg til alt det du gjør hver dag, men det virker som mye av det du gjør handler om deg selv. Du skriver en personlig blogg, det er din jobb. Du får mange behandlinger (negler, sol, hår, osv), shopper mye.
      Jeg tror absolutt alle mennesker har godt av å ha noe i livet sitt som ikke bare handler om seg selv. Dette kan kanskje være en jobb hvor du får positiv input fra andre og omgås andre mennesker rutinemessig. Hvor du får utviklet deg selv, og det forventes noe av deg – ikke bare forventninger styrt av deg selv. Hva med å rette fokus på noe litt annet, f.eks et studie eller et kurs? Utenlands feks? Trenger ikke flytte permanent men utvide horisonten litt og få nye opplevelser. Oppsøk utfordringer! Det er tøft men ingen følelse slår mestringsfølelsen når man får det til 😊 Du er jo allerede suksessfull så du vet sikkert litt om dette. Om du har noe ved siden av bloggen hvor du er en del av et fellesskap, og fokus er rettet mot noe annet enn deg selv vil du også få masse inspirasjon og mye å skrive om på bloggen!
      Du virker som en flott dame og jeg ønsker deg lykke til, uansett hva du finner på.

    4. Vet hvordan det er.. har bipolar lidelse.. og det som trigger episoder av mani/ depresjon er lite søvn/ ingen søvn… og det er nettopp det som er problemet- at jeg har problemer med å sovne… :/

    5. Jeg går også gjennom et veldig vondt brudd. Han var verdens snilleste kjæreste, og nå har han funnet seg en ny jente han driver på med. Det gjør ekstra vondt om kveldene og om morgenene når jeg må legge meg og våkne alene. Drømmer også om han hver natt, noe jeg synes er veldig slitsomt. Men alt kommer til å bli bedre med tiden, du er en sprudlende og fin jente, tiden leger alle sår💗

    6. så kjipt:( du kan prøve en studieteknikk-ish hvor du skriver ned tankene du har i hodet i øyeblikket og så legge lappen bort og prøve å sovne, ikke tenke på de tingene. Det pleier å funke.

    7. Du har ikke tilfeldigvis noen tips til 17.mai kjoler for oss som ikke har bunad? Helst noe rødt, hvitt, blått og ikke så dristig 🙂 er jo perfekt å bestille nå, så man får det i tide 🙂

    8. Har et slags hypnoseprogram på telefonen som hjelper meg med å koble ut tankene hvis jeg ikke får sove. Plugger i øreplugger og hører gjennom, sovner som oftest underveis. Kanskje det kan hjelpe deg.

    9. sykt creepy, pierre postet sånn snap med tid-filtere med sove emojii, AKKURAT samme klokkeslett som du postet dette innlegget

    10. Vil anbefale deg kjærlighetspodden. Den hjalp meg gjennom mitt brudd. Anbefales på det sterkeste. Selv begynte jeg på episode 9 fordi den kjente jeg meg best igjen i. Lykkke til☺️

    11. Ble litt creepet ut av snappen til Pierre om var akkurat samme klokkeslett med tidsfilter og sove emoji akkurat når du la ut dette innlegget 03:43.. Wow😳 Håper alt står bra til med deg, Bell❤

    12. Hei. Jeg leste aldri bloggen din før, men etter bruddet har jeg fulgt deg hver dag. Faen altså, du er så sykt sterk. Går gjennom det samme selv, ble dumpet etter to år helt ut av det blå. Tankene holder meg våken, jeg aner ikke hvordan jeg skal endre tankemønsteret mitt. Eneste som hjelper er serier, drittmat og DIN blogg.
      Takk for at du finnes :*

    13. Heisann.
      Jeg ville bare tipse deg om å skrive ned tankene du har. Det vil muligens bli lettere å sove om kvelden.
      Håper det ordner seg ..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg