HVORDAN Å KOMME OVER HAN

Følelsen av at personen du vil ha, ikke vil ha deg må være noe av det vondeste man kan oppleve. Selv om du vet at det finnes millioner av fisker i havet, kan du ikke forestille deg å bli forelsket i noen andre enn nettopp han. Hva gjør man når man befinner seg i en slik situasjon? Der og da føles det jo helt umulig å noensinne komme seg videre, men tro meg – du vil klare det til slutt. Jeg får daglig spørsmål om hvordan jeg klarer meg så fint, hvordan jeg kom over bruddet og om jeg kan dele mine beste tips. Selvfølgelig kan jeg det! Jeg vet veldig godt selv hvordan det er, og i og med at det er såpass ferskt for meg enda, så tror jeg at det er enda lettere for meg å faktisk fortelle dere om erfaringen min. Nå føler jeg at jeg har kommet meg såpass godt på veien, så det gjør ikke like vondt å snakke om det som det gjorde tidligere. Mye fordi at det har gått en god stund siden det skjedde nå, men også fordi at ting har forandret seg veldig.

MINE BESTE TIPS

____

1. Slett han over alt. Blokker på instagram slik at du slipper å se hvem h*n har begynt å følge, hvem h*n liker bildene til osv. Dette var noe jeg gjorde med en gang, for jeg tok meg selv i å “stalke” han konstant. Det gjorde bare vondt verre, så derfor måtte jeg blokkere og unfollowe over alt.

2. Vær mye med venner/familie. Jeg vet at det kanskje ikke frister når du er lei deg, men tro meg – det hjelper. Jeg var ikke alene et eneste sekund i starten av bruddet, nettopp fordi at når du er helt mutters alene, så tenker du ekstremt mye mer. Det gjorde hvert fall jeg. Når man derimot er omringet av andre mennesker, blir du lett distrahert fra din egen “sorg” og ditt eget tankesus. Å være sosial er alfa og omega!

3. Gjør saker og ting som du har hatt lyst til, men som du ikke har kunnet gjøre mens du var i et forhold. Dra på den jenteturen du alltid har drømt om! Dra ut på byen å flørt med den kjekke bartenderen! Prøv å fokuser på deg og din livsglede. Gjør det som gjør DEG glad.

4. Fjern tingene hans. Kast smykker, slett bildene av dere to sammen, få bort alt som påminner deg om personen. Så lenge du har tingene hans fremme, blir du lettere påminnet om han. Out of sight, out of mind.

Jeg vet at det er hardt, og jeg vet at du ikke ser lyset i tunnelen når det står på som verst, men tro meg – det vil gå over. Det eneste som er garantert, er at tiden leger alle sår. Det høres veldig klisjé ut, men det er helt sant. Venninnen min sa en ting til meg som ga meg et “håp”. Det var nemlig det at vi mennesker er vanedyr. Det tar to uker å bli kvitt en vane for oss mennesker. Når hun sa det, ga jeg meg selv et ultimatum. Når det var gått to uker, skulle jeg ta tak i livet mitt igjen. Inntil da var det OK å gråte og synes synd i meg selv. To uker gikk, og jeg følte meg lettere og lettere til sinns for hver dag som gikk. Man må virkelig bare ta tiden til hjelp. Det er egentlig mitt aller beste tips. I tillegg til det så innså jeg at tankegangen har ekstremt mye med hvordan du har det å gjøre. Jeg var så obsessed med tanken på at han måtte bli min igjen, at jeg ikke engang brydde meg om noe annet. Men vet dere? Om det nå er slik at den personen du vil være med ikke vil være med deg, så tror jeg at vi innerst inne vet at det ikke er ment to be. Du fortjener en som vil ha deg. Du fortjener en som verdsetter hvert eneste fiber i kroppen din. Du fortjener gjensidig kjærlighet. Tenk på det når du gråter over h*n som valgte deg bort. Du fortjener bedre. 

32 kommentarer
    1. Bare lurer; blir det ikke litt dobbelmoralsk av deg å sette opp et punkt der det står “slett han overalt” når du selv har P på snapchat og dere snapper sammen? Dette er ikke ment som hate, elsker bloggen din!

    2. Anonym: Jeg slettet han over alt da det nylig tok slutt mellom oss og det gjorde ekstremt vondt, men nå er det en stund siden. Pierre og jeg har kontakt i dag, og jeg klarer å ha han på sosiale medier nå. Dette var mine tips til å hvordan komme seg over den verste knekken! 🙂

    3. Kjempefin topp 😀 Er den fra Nelly?
      Har et ønske om du kunne legge ut flere outfitposter fremover? Tror jeg kjøper omtrent alle plagg du vister i outfitpostene. Blir så inspirert av stilen din 🙂

    4. Takk for tipsene! Bra skrevet ! Og er helt sant det du sier! Godt å høre det går letter for deg! Men de er jo i tankene selvfølgelig, men keep on going stronge girl!! 😘😁❤️ Like you said you desserve someone who wants you back ❤️

    5. Nr en passe deg ikke siden du har kontakt med han
      For di fleste e det ikke bare trist en kort atund også er dem ferdig med det og venner etterpå

    6. Det blir lettere med tiden. Men jeg gråter fortsatt en skvett et par ganger i månden, 1,5år etter. Elsker og savner han så.

    7. Hei.
      Tipsene dine er sikkert gode hvis du er på din alder og ikke har barn. Litt verre når det er barn inni bildet. Du har en unge som konstant minner deg om din tidligere partner. Du kan heller ikke bryte all kontakt eller kaste alle bilder for du må samarbeidet om oppdragelsen. Og barnet vil selvfølgelig ha bilder av sin far. Jentetur er heller ikke så lett å få gjort med en 3 åring å ta vare på. Det er en stor utgift som en fersk alenemor stortsett ikke ha råd til.

    8. Ida: Nei, det har du nok rett i. Nå ga jeg mine beste tips utifra min egen opplevelse. Kan tenke meg det er mye, mye vanskeligere om man har barn sammen, ja.. God klem til deg, og håper det ordner seg! <3

    9. Anonym: Takk! Det er en jumpsuit fra Nelly 🙂 Jo, absolutt! Nå går vi jo mot varmere tider også, og da er det alltid mye gøyere å ta bilder av antrekk til bloggen. Så hyggelig å høre! 😀 Klem <3

    10. Du er så heldig som er over den verste kneika.
      Står midt oppi det nå selv, mens han selv ikke virker preget overhodet…
      Kjærligheten altså…

    11. Haha wow! Du skrev SÅ mye dritt om han, og med engang han kommer tilbake å sier unnskyld så tilgir du på sekundet! Du er venn med han fordi du har håp om at dere skal bli sammen igjen, det er så tragisk hvordan jenter lar gutter gjøre AKKURAT hva de vil mot dem. P har deg rundt lillefingeren, lol

    12. Slapp nå av. Enkelte av dere tror dere vet alt om P og Isabel. Om de har kontakt idag og har hverandre på sosiale medier har dere vel egentlig ikke noe med? De styrer jo som de selv vil, og begge er kjente fjes – så personelig mener jeg det bare er bra de har en god tone sammen. Dessutten er Isabel såpass klok at jeg tror hun har grenser og ikke lar andre (inkludert Pierre) styre henne 🙂
      Stor klem til deg, Isabel 🖤

    13. Tusen takk for herlige tips, og må bare si at du er utrolig sterk. Syntes personlig selv det er utrolig å høre at dere har kontakt i dag, jeg har enda ikke greid å få kontakt med min eks. Lykke til videre Isabel, du er herlig.

    14. Når en ikke kan omgås med venner /familie what to do? Det er 1000 ganger lettere å skrive hva folk kan gjøre men det funka ikke for alle….

    15. Alle vet at Pierre har hun rundt lillefingeren, merker jo det etter alle de innleggene hennes hvor det bare sto dritt, og med engang han kom tilbake ble alt greit igjen

    16. En av de beste innleggene du har skrevet! har opplevd det selv og føler virkelig at dette var gode råd! Håper alt blir bedre framover, du er ei fin jente! Klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg