DET GIR MEG GÅSEHUD

I dag skjedde det igjen. Tilfeldigheter er noe som skremmer meg fryktelig mye. Her om dagen dro jeg til butikken, og mens vi gikk bortover spøkte jeg om at “plutselig begynner det å snø nå”. Lite visste jeg om at da vi var ferdige å handle og gikk ut, så hadde det begynt å snø på ekte. Slike ting setter meg skikkelig ut. Det samme skjedde i dag. Jeg spurte en venn om han hadde sett på Prison Break, og da sender han snap tilbake med Prison Break på skjermen. Jeg får gåsehud av slik, jeg. Er jeg alene? Jeg kan, uten å overdrive, begynne å gråte over slike episoder. En gang da jeg var å spiste i Stockholm skjedde noe lignende, og da begynte tårene å fosse. Jeg får en ordentlig ekkel følelse i hele kroppen hver gang. Jeg vet ikke hva greia er, men jeg synes at det er så rart. For slike tilfeldigheter kan ikke ta sted helt uten videre, tenker jeg. Jeg er helt sikker på at det er noe mer som ligger bak, og jeg tror vel at det kanskje er det som gjør meg så redd. For kanskje en måned siden skjedde det opptil flere ganger på et døgn, og jeg ble seriøst så stresset at jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg. Klumpen i magen kjentes ut som en tikkende bombe – jeg blir helt rar av det. Vennene mine ler alltid av meg når jeg freaker ut over det, for de virker tydeligvis ikke å synes at det er hverken ubehagelig eller noe rart ved slike tilfeldigheter. Jeg mener at det er umulig at ting kan ha en slik sammenheng helt uten videre.

Haha, jeg vet ikke hvorfor jeg skriver dette her på bloggen engang, men jeg har ikke hørt om en eneste annen person som har det slik. Er det noen av dere som kjenner dere igjen? Jeg kom på å tenke på det igjen i dag, da denne episoden om Prison Break kom opp. Jeg klarer nesten ikke tenke på det engang, så mye freaker jeg ut altså. Håper dette gir mening for hvert fall en annen der ute!

40 kommentarer
    1. har det sånn jeg også! mange tilfeldigheter..
      drømte feks en natt at det var fullt av politi og ambulanse, og så var det et område som var sperret av. neste morgen fikk jeg vite at det var en mann som omkom i samme bygda her vi bor :/

    2. Lån/kjøp deg en bok om synkroniteter, og dets dypere betydning. 🙂 Vi mennesker vet veldig lite om hva vi selv er i stand til, det er helt sikkert.
      Ha en fin kveld.
      Mvh Julie. 🙂

    3. Opplever mye av dette jeg også, senest forrige uke.
      Jeg snakket med en venninne om jordskjelv og at jeg var glad ar vi ikke har noe særlig av dette hjemme. Og så i går natt så hadde vi merkbart jordskjelv der jeg bor.
      Og jeg er også sånn så tenker mye over dette når det skjer og lurer på hva det betyr.
      Har vi levd samme liv før? Parallelle univers, osv. Skummelt og fascinerende på samme tid…

    4. Når du skriver det om Prison break, at vennen din sendte snap tilbake… har du en annen snap som er privat?😉

    5. Har hatt mange slike episoder! For eksempel en gang var da jeg satt i bilen og nynnet på en sang…jeg slo på radioen, og der var akkurat den samme sangen! En annen gang var da jeg satt på en benk i sentrum å tenkte på en gammel klassekamerat jeg ikke hadde sett på lenge,..hvem møtte jeg på 5 min senere? Jo, henne! Det er så creepy det!

    6. Slike tilfeldigheter kan også kalles telepati.. søk det opp, ganske sykt egentlig. Det vi tenker/sier høyt skjer. For eks, du sitter å stalker en jente på instagram, så en time senere møter du hun i virkeligheten.. eller eks at du snakker om noen, så plutselig ringer/skriver den personen til deg haha! Det er sånne rare tilfeldigheter: dine tanker blir til virkelighet

    7. Det kan komme av at du er høysensitiv. Dessuten, man kan ikke vite at det er en større del i verden som vi ikke ser med det blotte øyet. Jeg synes du skal følge magefølelsen din og stole på at verden vil deg vel. Jeg vet ikke om du tror noen mennesker kan lese mye og se mer enn andre, fortid, fremtid, nåtid, men jeg har det ofte som deg, og etterhvert som jeg begynte å akseptere det, så har seg sett på det som en “trygghet”. Jeg tror så absolutt du har muligheten til å se mer om du blir mer åpen. Og i dette ligger også muligheten til å “heale” andre mennesker, og kunne navigere deg tryggere i verden. Som sagt, hør på følelsene dine, i det lange løp vil de deg ofte vel.

    8. Haha ja! Jeg hadde en engang som skikkelgi freaket meg ut.
      En venninne viste meg et bilde av en gutt jeg aldri har sett før. Så sier jeg at det der så ut som en Petter. TIPP om jeg freaket ut når hun sa ” Ja, han heter jo Petter. Kjenner du han?”

    9. Jeg har opplevd det, veldig mange ganger. Det værste var mela festivalen for MANGE år siden. Vi satt på festningen, så utover folkemengden så sa jeg: tenk om det hadde kommet en dinosaur nå, (ha ha) eller en skyte episode akkurat nå. 1 sek etter hørte vi skyting å mange mennesker som løp. Ved akerbrygge var det gjeng oppgjør, en Person ble skutt men overlevde.

    10. Har det sånn heeeeele tiden. Senest i går så jeg en meme på facebook (fra en film), og senere satte jeg på en tilfeldig film og det var nøyaktig den filmen meme’n var fra…ofte drømmer jeg ting som skjer også, tenker på en helt random ting som skjer senere osv…

    11. En gang snakket jeg og pappa tilfeldig om artister, så sa jeg: han som vant x-faktor norge(???) for noen år siden ble jo ikke kjent i det hele tatt, gjett hvem som var på skjermen når vi skiftet kanal????? SYYYKT
      En annen gang var jeg og en venninne i byen (Bergen, stor by) også snakket vi Om en jeg hadde begynt å snappe med, RETT etterpå gikk hun venninnen jeg hadde snappet med RETT forbi!!! Og jeg hadde aldri møtt henne irl før

    12. Har vært borti episoder som gir samme type grineanfall hos meg også. Når man blir bevisst at det skjer blir det ofte fler og fler “hendelser” også. Jeg og bestevenninnen min har en slags sånn kontakt, at vi vet hva hverandre tenker noen ganger, men det som er sykt er at man frosner helt fordi man plutselig ” VET” at man tenker på det samme, så man stopper opp og bare “hva tenker du på akkurat nå” også er det akkurat den samme tingen begge tenkte på, men med helt forskellige assosiasjoner som gjør at man tenker på den samme tingen. Forsåvidt ikke så skummelt å tenke på det samme men det er snakk om den settingen akkurat det man stopper opp, får frysninger og VET at man har rett. Begynner såklart å hylgrine og skjønner ingenting rett etterpå.. andre episoder er der hvor man drømmer ting som man kanskje har skjøvet under teppet, inn i underbevisstheten, f.eks: at en kjæreste er utro i et annet land og at man klarer å drømme hva personen heter og ser ut (uten at der har vært noen spor på facebook eller liknende). Freaker helt ut av sånne ting!! You’re not alone!

    13. Hei, jeg har samme opplevelsen og følelsen når jeg ser på klokka bare ved en tilfeldighet spesielt på telefonen, for hver gang jeg ser på klokka ved en tilfeldighet så er klokka alltid på et helt tidspunkt! Helv, halv eller kvart! Tenker det samme som deg når dette skjer..

    14. Ja jeg vet akkurat hva du snakker om. Det er den indre veiledningen din, inspirasjon. Du kan bare slappe av. Du har sikkert kommet til ett punkt kor det er påtide å finne frem penn og papir og forsøke å lage litt kunst. Kanskje du tjener veldig godt på det akkurat nå. Kan også nevne at det er klarsynt og at det er astrologi også. Det er veldig bra å ha en åpen inspirasjon sånn. Det egner seg svært godt i tegneserier. Se på det som tegn på inspirasjon. Du kan også åpne deg selv opp sånn og ta imot sånne setninger til å bruke på malerier. Det er faktisk veldig mye bedre betalt å være inspirert enn det er å bare male noe. For å understreke at det slett ikke er ett dumt poeng å skrive det på bloggen når det skjer. Snart tjener du mer penger enn Salvador dali. 😉

    15. Ja jeg har det sånn flere ganger i uken. Ingenting er tilfeldig. Vi vet bare en brøkdel av hva vi er en del av i universet.

    16. Hør her:
      Mennesker har utrolig mange tanker i løpet av et døgn. Rundt 100 000 i snitt (avhengig av hvordan man avgrenser tanker fra hverandre). Oddsen for at det skal skje slike tilfeldigheter er faktisk veldig stor!
      Tenk på alle de gangene slike tilfeldigheter IKKE skjer. Utallig flere ganger enn det skjer. Fort gjort å glemme.
      Dette er helt normalt. Spesielt om du allerede har noia for det. Man finner det man leter etter. Dette skjer med folk hele tiden, det er bare at de fleste ikke babler om det (meg inkludert, bare at jeg sier det hver gang, og koser meg over tilfeldigheten).
      Eksempelvis så er Prison Break veldig i vinden om dagen, så oddsen for at en venn ser dette i løpet av et døgn er ikke voldsomt lav. Samme med at det begynner å snø litt igjen på denne tiden av året, av og på.
      Så har du da alle de tankene og snap-ene og tingene du har gjort og sagt og tenkt som aldri hadde noen fellesnevner med andre ting. Det glemmer man.
      Dette prinsippet er det såkalte “klarsynte” utnytter når de “leser” deg. Cold reading. De utnytter noe som kan være en fellesnevner for mange, og håper på å treffe en assosiasjon, og forkaster det og går videre om de ikke treffer. Altfor mange går på det trikset.
      Så vær så snill, dere over i kommentarfeltet som langer ut om healing og telepati, å ikke promotér pseudovitenskap og synsing som om det var en etablert sannhet. Irrasjonalitet er en dårlig deal.
      Takk for meg og god dag 🙂

    17. Tanten min som har vokst opp i en brutal krig i Irak. Når hun var rundt 17 hadde hun satt på radioen der det kom på en trist sang. Hun begynte å gråte over farens død (og han levde). Hun fortalte at hun gråt som om han var død, hun var helt utmattet av flere timer med gråting. En uke senere blir faren hennes drept.

    18. Har akkurat samme selv! Det var mye verre før da heldigvis for blir også veldig satt ut av episodene.. husker spesielt godt en episode.. jeg hadde akkurat fått en lillesøster og skulle dra å besøke hun, pappa og stemoren min på sykehuset. Jeg dro innover med tante, farmor og farfar. Vi måtte stå i gangen litt før besøkstiden starta og mens vi venta spurte jeg “hva skjer hvis brannalarmen går egentlig?” Og før noen rekker å svare så går brannalarmen. Det var skikkelig ekkelt!!

    19. Det er da helt vanlig å oppleve sånne sammentreff. Det er verken spesielt, mystisk eller farlig. Det er helt vilt at folk kan være så overtroiske i 2017.

    20. Hei dette skjedde mye med meg for 2 år siden hver dag faktisk så mye at jeg og typen trodde vi hadde blitt gale, skulle til legen… men så skjønte vi at det var ekte fordi vi begge opplevde det.
      Vi spurte ut ¨HVEM¨som stod bak denne kraften i å gjøre slik.. Så fikk vi svar hver eneste dag i 6 mnd at det var JESUS! Vi ble frelst og fikk oppleve Gud på innsiden !!
      Så det du kan gjøre er bare å spørre HVEM ER DU? 🙂 🙂

    21. Har bare et spørsmål.. kordan pålægg hadde dåkker inne i sandwichene dåkker fikk på PH ? – Ser så godt ut ♡

    22. Slike episoder er skremmende, hehe!
      Men over til en annen ting, syntes du har begynt å blogge så mye mindre enn det du gjorde før. Skjønner jo selvfølgelig at det gjerne ikke passer seg hver dag å sitte å blogge til en hver tid, men savner at det kom litt fler innlegg. Savner også litt andre blogg innlegg enn innkjøp av klær og slike ting. Du er så flink og jeg håper det kommer litt annet etterhvert igjen også <3 skjønner at du har hatt en dårlig periode og at alt ikke er like fristende å skrive om. Digger deg uansett!

    23. Litt utenfor tema men; syns du ikke det er veldig flaut å gå rundt på åpen gate hvor du har “fotografer” som tar bilder av deg? Haha, referer til snappen din i dag. Eller er du blitt så vant til det og føler deg kjendis nok(Absolutt ikke noe ille med det altså)?. Bare vet med meg selv at jeg hadde blitt så flau og fnisete hver gang en “vanlig” person gikk forbi 😅
      Så innlegget: jeg har opplevd det selv, men aldri blitt “redd” av det 🙂 Før hadde jeg veeldig ofte at hvis jeg tenkte på noe/noen før jeg la meg, så kunne du banne på at jeg drømte om det. Var fryktelig kjipt når jeg var midt i en kjærlighetssorg! For ikke nok med at jeg tenkte på han hele dagen, men samtidig måtte drømme om han og..
      Okei, sorry for ei novelle av en kommentar! Haha

    24. Tror sånne ting er ganske normalt, og faktisk er tilfeldigheter. Jeg har det sånn ofte med alt mulig egentlig.
      En ting som går igjen er at 90% av gangene jeg ringer mamma, så har hun akkurat sittet å tenkt på meg, og omvendt når hun ringer meg. Men det er jo bare koselig da! 🙂

    25. Sånn har jeg det også ofte! F.eks tenker på personer jeg kanskje kan møte på butikken og hvem er ikke der når jeg er innom, selv om vedkommende bor langt unna samme butikk. For min del er det ofte personer jeg tenker på som jeg plutselig møter på like etter i tilfeldige situasjoner. Er ganske creapy! :O

    26. Våknet av meg selv i dag og gjettet at kl var 07, sjekket mobilen og den var nøyaktig 07.00. Litt creepy😁

    27. Jeg har det sånn når det kommer til random personer! Kan liksom bare gå ute og så ser jeg en person som jeg tenker “åja det er han/hun ja”, men så ser jeg at det ikke er den personen jeg trodde det var likevel. Og så plutselig kommer den personen jeg trodde det var rett etterpå! SÅ creepy. Det har skjedd meg 1 million ganger!

    28. Du slår ikke meg. Jeg hadde en gang en vond følelse om at broren min skulle sykle, og han ble hjemme. En time senere hadde det vært dødsulykke på strekningen han sykler. 22 juli 11 kaster jeg plutselig opp midt i en butikk (uten å være syk) og like etter får vi høre om bombingen og utøya. Sist var Stockholm. Jeg hadde i høst planlagt tur med mamma samme dato, på samme hotell som ofrene rømte til og reise med samme bane som gjerningsmannen løp til. Klokkeslettet stemte også ganske overens med med når vi ville kommet fram. Men fordi jeg startet å studere i januar så ble ikke noe av disse planene noe av. Tilfeldigheter altså!
      Dette er bare noen av mange tilfeller….
      For ikke å snakke hvilken sinnsyk vinnerlykke jeg har 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg