PENGENE MINE

Jeg trodde virkelig at dersom jeg begynte å tjene over gjennomsnittet, så ville jeg bli lykkelig. Tenk å være så naiv, da? Jeg trodde det – sånn helt seriøst. Det var naturligvis veldig stas i starten når lønningen plutselig ble veldig stor, og jeg kan fortsatt huske hvor vanvittig stolt jeg var. Jeg hoppet av glede, og følte virkelig at jeg hadde oppnådd noe stort. Det har jeg vel for så vidt også, for det er svært så som tjener så mye som det vi bloggere gjør. Spesielt som 23-åring. Nå som jeg har tjent gode penger en god stund, har jeg innsett at lykke ikke kan kjøpes. Penger gjør deg ikke lykkelig. Jeg vet at mange av dere kanskje vil fnyse av at jeg sier det, men det er faktisk helt sant – selv om der er ekstremt klisjé å si.

Jeg merker ikke lengre at jeg har så god økonomi, sånn egentlig. Det har blitt normalen for meg, og jeg bryr meg helt ærlig svært lite om hvor mye penger jeg har på kontoen. Det er det regnskapsføreren min som styrer, og for å være ærlig vet jeg ikke hvor mye jeg har på sparing akkurat nå. Jeg bryr meg ikke noe særlig lengre, og det trodde jeg aldri skulle skje – haha. Mamma var så søt i går da vi hadde en koselig mamma – og datter dag. Hun blir alltid så glad og takknemlig når jeg betaler og spanderer akkurat det hun vil ha, men for meg er det en selvfølge. Jeg fikk i grunn ting satt i perspektiv, for det er jammen ikke en selvfølge at datteren din kan betale shoppingen din. 

Jeg vet ikke engang hva jeg egentlig vil frem til med dette, annet enn at det gikk opp for meg hvor “vanlig” det har blitt for meg. Jeg vet ikke om det er en bra eller en dårlig ting. Husker dere da jeg kastet sedler over meg selv på snapchat i fjor? Jeg var så stolt over pengene mine, og jeg ville spesielt provosere “haterne” mine. For på den tiden var det så vanvittig mye hets som kom min vei, og min måte på å gi de fingen var å vise at de betalte lønnen min. Haha, sykt teit egentlig.

Jeg er fortsatt veldig stolt over det jeg har oppnådd, men for å være ærlig trodde jeg aldri at jeg skulle sitte i den posisjonen jeg sitter i i dag. Med mitt utgangspunkt, kan virkelig hvem som helst klare det. Jeg hadde ikke en eneste krone på sparekontoen, flyttet ut for meg selv da jeg var 17 år, er barnevernsbarn, har slitt for hver eneste krone siden jeg var typ 15. Alle kan om de bare vil! Jeg må bare huske på å ikke ta dette som en selvfølge, og sette mer pris på det jeg har.

58 kommentarer
    1. Du jobber og står på, hver eneste krone du tjener har du jobbet hardt for. Så kos deg for dem 🙂
      Jeg er student og synes det er vanskelig å få endene til å møtes, men jeg unner virkelig de som tjener gode penger å kose seg. Nyt det mens man har det!

    2. Ja du tjener MASSE, og likevel bruker du ingenting på fornuftige ting. Du bare sløser, det er faktisk helt SYKT at enkelte mennesker skal få så mye penger for ingenting. Mennesker sulter ihjel hver dag, mens andre enkelte får flere millioner for å skrive svada på en blogg, herregud for en verden vi lever i

    3. virker som dere som tjener mye penger mister helt verdien av penger. Flere som sliter med å få en jobb så de kan betale husleie og mat selv, og har en drøm om å kunne klare å få en jobb så man bare kan overleve i det hele tatt på egen hånd. Synd at de som faktisk tjener store summer eller penger i det hele tatt ikke klarer å se verdien av det, eller hvor heldige de er

    4. Du er så flink. Herregud som du har vokst! Har følgt med på deg lenge nå og jeg har faktisk digget deg fra dag en. Du har alltid vært deg selv. Det er ikke mange personer jeg kan si at jeg faktisk liker men du er da en av de få.

    5. Hei!😄 Vil bare si at jeg setter så vanvittig stor pris på at du blogger 2 og 3 ganger om dagen! Alltid når jeg skal inn på bloggen din, så får jeg masse å lese om, og det syns jeg er kjempebra!👏🏼 Håper du fortsetter med hyppige innlegg! Elsker bloggen din, og du har virkelig forbedret deg med virkelig interessante innlegg. Håper du også kanskje vil skrive mer om mer “viktige” ting i livet om du forstår. Er du interessert i politikk? Er det noe du virkelig brenner for som skjer i andre land, f.eks. hungersnød, krig, IS osv.

    6. Trykka visst litt fort over her!
      Kunne du tenkt deg å dratt til afrika å hjulpet barn? Donert klær til fattige land? Dratt til kina/japan/korea for å se sminke og klesproduksjon?

    7. Hei søta! Du, last ned appen: be a Money magnet Og følg instruksene på hvordan du skal gjøre det. Jeg kan love deg at det kommer til å hjelpe deg å kose deg med pengene dine. Spesielt at du får forstå hva du må gjøre for å faktisk komme dit. Du vet jo at livet kan gi deg lykke av penger hvis du analyserer det godt nok også. Synonym: lykke. Ok, lykke til da!😀

    8. Jeg skjønner at du er fornøyd med at bloggen din er blitt så stor og at du tjener godt – det har du grunn til å være. Men det blir kanskje litt ensformig og kleint når du skriver om det så ofte som du gjør?

    9. Dette var ikke et helt bra innlegg egentlig. Du bryr deg ikke om hva du har på konto etc. Husk at ingenting varer evig. Bare trå forsiktig du som tror på karma.Du er enda bare 23 år..

    10. Det er rart hvordan vi blir vant til den inntekten vi har og hvor lett en tar for gitt hva en har på brukskonto, sparekonto osv. Det var jeg, helt til jeg opplevde et fall i inntekten på 40%. Det er ganske stor forskjell! Alt måtte plutselig planlegges og jeg kunne ikke spontant si ja til en kinobesøk en gang.
      Det jeg skal frem til her, og jeg mener du har skrevet om det før, er at ja, penger gjør ikke en lykkelig, men du slipper så mye bekymringer. Og jeg håper at du som ikke har de bekymringene, gir noe til de som må tenke på penger. Du aner ikke hvor mye en mnd uten å tenke på om du klarer deg til neste lønning betyr.
      Her i Rogaland har vi en fantastisk gjeng som heter Hjelp oss å hjelpe Rogaland. Og jeg vet det finnes tilsvarende organisasjoner i andre fylker. Jeg oppfordrer deg og andre som leser i kommentarfeltet som ikke trenger å tenke på penger til å gi noe til de som må.
      Et lite hjertesukk om nestekjærlighet i kommentarfeltet ditt <3 Vær stolt over hva du oppnår. Finansielt, emosjonelt og for omverden.

    11. Foretrekker absolutt denne varianten av deg, enn den som kastet penger rundt seg. Jeg, og mange andre, opplevde det som en direkte uspiselig og lite gjennomtenkt ting å gjøre. Nå, derimot, viser du til en mer voksen og reflektert tankegang. Det er tøft av deg å tørre og være ærlig å si at du ikke lengre kjenner på lykken av å ha mye penger. Det finnes mange lykkejegere som tror at penger er nøkkelen, men det er ikke det. Såklart hjelper det å ha penger, i den forstanden at det eliminerer utrolig mange bekymringer. Men penger alene kan aldri gi en person evig lykke. Til det er penger en for materialistisk glede for en art (vi mennesker) som er veldig følelsesstyrt.

    12. Virke ut som du er ennå i den kjøpe bobla da
      Og du provosere jo folk ennå siden du skal gni inn at du har mye cash å kaste bort på masse fjas
      Men skjønne ikke hvorfor du gidde å bruke dem på støgge klær på nelly ofte

    13. Du skal jo gni inn nå også at du bruke penger på masse støgge ting fra nelly
      Koffer ikke bruke dem på noe kult

    14. #Thuglife !
      Jeg kunne jo meldt meg på paradise jeg og, opprettet en blogg og tatt den neseoperasjonen jeg har tenkt på i sikkert tre år nå. Eller var det to? Anyway.
      Greia er at ja, selvfølgelig kan hvem som helst bli kjent. Men prisen å betale er jo ganske heftig: å få hat hvor enn man går, bli snakket om, og ikke minst gå løs på sitt eget utseende og sin egen selvfølelse.
      Jeg er en såpass sensitiv person at jeg hater å være i søkelyset, takler ikke å være en snakkis blant folk, kvier meg for store endringer (spesielt i trynet) – ja, jeg hadde fått noia!
      Poenget er: yess, man kommer så langt man vil. Men noen ganger er det nesten like greit å holde seg tilbake. Lettjente penger hadde vært innenfor, men som du sier gjør det deg ikke engang happy. Bare bortskjemt.

    15. Om det er en bra eller dårlig ting??? Bør ikke en 23 åring lære seg et sunt forhold til penger, spare på BSU, lære seg til å klare seg på et visst beløp, la det gå sport i hvordan få pengene til å strekke til hver måned? Bare et spørsmål, men tror det er mer hverdagen til vanlige 23-åringer? God natt

    16. Syntes så absolutt ikke at dette var klisje sagt! Håper folk ser at penger ikke alltid gjør en person lykkelig.
      Bra innlegg, stå på:-)

    17. Bästa Isabel!
      Du skall vara stolt över vad du åstadkommit, men samtidigt ödmjuk i hur du använder dina tillgångar.
      Må lycka fylla ditt liv.
      Klem,
      Henrik 💖😍

    18. “Alle kan om de bare vil”.
      Det er vel litt naivt å si. I ditt tilfelle handler jo alt dette om flaks, du ble tatt inn på Paradise Hotel og ble etterhvert en kjent blogger etter det. Litt rart å si at alle kan bli rike bare de prøver hardt nok, for slik er det ikke for alle. Da hadde alle vært rike bloggere, da.

    19. Det du har hatt er flaks. Du hadde flaks som kom med på Paradise. Og etter Paradise begynte du å blogge. Hadde du ikke vært med der før du startet bloggen hadde du aldri kommet så langt, fordi du er ikke så spennende at folk hadde giddi å lest noe fra deg om de ikke visste hvem du var fra før. Og det er helt ekkelt hvor mye dere bloggere tjener. Dere er så unyttige i samfunnet (ja fordi verden har klart seg uten bloggere før). Mens de som faktisk jobber og utgjør en forskjell i samfunnet, som faktisk er ute blant mennesker, de tjener kjempelite. Og jeg sier ikke at det er din feil at du tjener så mye, poenget mitt er at det viser hvilket fucked up samfunn vi lever i. Blogg har blitt en trend, og trender går i løpet av en eller annen tid ut. Når blogging ikke er pooulært lenger, og det ikke lenger er å tjene penger på det, hva gjør du da??? Du har jo ikke utdanning, har du noe annet å falle tilbake på?

    20. Anonym: Ja, men ser du alle andre fra Paradise ha samme liv som meg i dag? Det handler om å faktisk jobbe for det du vil oppnå – PH eller ei 🙂 Det er det jeg mente med at “alle kan om de vil”.

    21. Anonym: Jeg har hatt knapp økonomi hele mitt liv, spesielt fra jeg var 17 år og flyttet ut for meg selv. Jeg har hatt to jobber samtidig som jeg studerte. Tro meg, jeg vet hvordan en “vanlig” hverdag til en 23-åring er.

    22. Det var vel veldig rart å plutselig tjene så mye penger tenker jeg – da gjør man vel det man alltid har drømt om å gjøre og det hadde nok de fleste gjort regner jeg med.
      Du har jobbet hardt med denne bloggen så du fortjener hver ei krone som kommer inn på din konto. Det er tydelig at du har vokst på dette også når du skriver ett innlegg som dette – stå på videre – vi er mange som elsker bloggen din !!!

    23. Synes det er veldig synn at du har begynt å ta pengene dine for gitt.. jeg har slitt i flere år for å få meg en jobb, uten hell.. jeg lever kun på underkant av 5000kr i mnd før alle regninger er betalt. Jeg er en veldig shoppeglad jente som deg hehe, men jeg får aldri muligheten til å kjøpe noe fordi jeg må bruke de usle kr jeg har på å komme meg gjennom hver mnd i live. Og jeg drar nesten aldri ut med venner lengre pga jeg alltid må ha på meg de samme kjedelige klærne jeg hat hatt i 10 år, som er både oppbrukt og utvasket. Og det er noe jeg synes du burde tenke på. Jeg kan tenke meg til at penger ikke kan gjøre noen lykkelig, men visst faen kan penger hjelpe deg bort fra veldig mange hverdagslige peoblemer.
      Jeg går dag etter dag med 100kg på hver skulder fordi jeg vet jeg har en regning jeg alltid mangler noen kr for å betale og så kommer den til inkasso osv. Og det er noe jeg stresser med hver eneste dag og mnd. Men det tror jeg du vet også, siden du tidligere har bodd for deg selv med ikke så mye penger
      Men poenget mitt er bare at jeg vil du må sette ting i perspektiv og sette pris på alt du har, for det er sååå mange av oss her ute som kunne gjort hva som helst for å leve det livet du gjør!
      Jeg digger deg uansett, har fulgt med på bloggen din helt siden du startet, og du har virkelig jobbet hardt for å komme så langt, det skal du ha! Du har all grunn til å være stolt over det❤
      Og jeg mener ikke denne kommentaren som frekk, men vil bare du skal skjønne at penger hjelper mot veldig mye i livet, men lykkeligheten har med alt annet i livet å gjøre

    24. Er flere fra paradise hotel som blogge tjene nok like mye som deg ,ialf 1-2 hver år som blogge og tjene på det spess når dei holde på med paradise ,tippe dei i år komme t å tjene bra spess 1-2 av di så du er neppe den eneste som komme t å tjene bra

    25. Jeg synes det er helt sykt hvor mye dritt folk kan lire ut av seg og mene at du(og alle andre “kjendiser”) skal tåle det. Greit at du gjorde en del feil valg før men er da fader meg menneskelig å gjøre feil, for du er jo tross alt er vanlig menneske du og som alle oss andre. Vi har ingen rett til å dømme deg.
      Jeg synes du kan være meget stolt over deg selv jeg, for du har nådd langt. Du er heldig som har økonomisk frihet.

    26. Bruker du pengene på en fornuftig og riktig måte, jo da kan penger gjøre både deg selv og andre veldig lykkelige. Kan skjønne at det å spise på fridays eller shoppe på Nelly blir litt old etter hvert, synes du ikke? Det er ikke rart deg ikke gir deg noe annet enn en midlertidlig lykkefølelse.
      Ta lappen, kjøp deg en bil, kjøp deg et hus, DA kan du kanskje kjenne på en ordentlig lykke følelse. Du har penger, men du er ikke i suksessfull i mine øyne. Jeg unner deg alle pengene du tjener, ikke misforstå, men for Guds skyld, slutt og kast bort penger på unødvendige ting.. Penger varer ikke evig, bloggen din varer ikke evig, ingenting varer evig. Som noen nevnte over her, når bloggen din dør ut, hva skal du falle tilbake på? Har du en plan b? Det kommer noen å tar plassen din på blogglisten om ikke alt for lenge, så pass på hva du prioriterer. Hva er viktigst, klær fra Nelly eller et godt stabilt liv?

    27. Hadde nok brukt mye penger på shopping selv.. skulle virkelig ønske jeg hadde bare 1 månedslønn som blogger så jeg kunne betalt all min inkassogjeld👌🏼 Det er sikkert individuelt, men jeg hadde vært lykkelig uten gjeld og med mere penger, masse penger. Noen ganger er det bare det som mangler.
      Uansett, stå på og bruk som du vil, du har jobbet for det og det er dine penger, da er alt lov ❤️ Kisskiss

    28. For å Være helt ærlig er d haterne som har gitt deg inntekten din. Så lev på d sammen med å provoser folk da vil du alltid få klikk. Digger d. Jeg er en mann på 27 år går 3 år på tannlege studie I polen. Jeg har aldri hørt så mye dritt snakk om en blogger før. På fest og ellers. D gjorde meg nysgjerrig å mellom slagene av studien er d deilig å lese noe helt meningsløst innimellom . Jeg elsker at haterne har gjort deg så populær sammen med alle inngrepene. Du fortjener hver krone

    29. Jeg vet ikke hvorfor, men jeg fikk tårer i øynene nåe jeg leste at du spanderer så mye på mammaen din. Sikkert fordi jeg mistet moren min når jeg var 19, og jeg har slitt mye med dårlig samvittighet fordi jeg ikke satt nok pris på henne som tenåringer flest. Jeg vet jo at hun visste at jeg var glad i henne, jeg skulle bare ønske jeg fikk muligheten til å gjøre sånne hyggelige ting for å vise henne at jeg vet hvor mye hun gjorde for meg!

    30. Vil ikke si at alle kan bli det de vil. Paradisehotel var åpningsporten, og det at du har tatt sjokkerende operasjoner og er dødspen er grunnen til at du fortsatt kan leve av bloggen din (Y)

    31. Når du har så mye penger, og vet ikke hva du skal bruke alt på, hvorfor gir du ikke til veldedige formål?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg