EN OPPKLARING

Hvilken slapp (og deilig…) dag jeg har hatt. Det behøvdes mildt sagt etter gårsdagens festligheter. Jeg føler at det er søndag i dag, men det er det jo absolutt ikke – haha. Jeg er bare innom en siste gang i kveld fordi at jeg føler at jeg er nødt til å oppklare en sak som er veldig viktig for meg. I går la jeg ut en snap (IsabelSraad heter jeg!) som veldig mange har reagert på i ettertid. Jeg referer til dette bildet:
Som dere ser, så har jeg på meg en pelsjakke. Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen: jeg er i mot pels og jeg hater pelsindustrien. I går da vi skulle dra avgårde på kvelden, merket jeg at jakken min var altfor kald, så derfor lånte jeg venninnen min sin jakke, altså den jeg er avbildet i. Jeg eier fortsatt ikke ekte pels, og kommer heller ikke til å gå til innkjøp av det – hverken nå, eller senere. Da vet dere det! Jeg må bare si at det gleder meg at så mange av dere reagerte på det faktisk, for det beviser bare at vi er mange som er opplyste om hvor fæl den industrien er. Tommel opp for det! 😁

35 kommentarer
    1. Det er jo ingen forskjell på om du EIER en pelsjakke eller om du går rundt å reklamer for det?? Dobbeltmoralsk much?

    2. Jamen… du gikk i pelsen? Samme om du eier den eller ikke eier den, spør du meg da.
      Men fra det ene til det andre; du stråler mer enn noen gang for tiden, og ser ut som du elsker livet, og jeg blir så glad av å se det! Du kjemper deg gjennom alt. Du er en strong independent gøørl! Heier på deg, stå på!
      Stor klem!

    3. Er ikke det litt som om skal kalle meg selv vegetarianer og er imot kjøttindustrien – men hvis jeg blir SKIKKELIG sulten, da går det greit å spise en liten pølse, siden venninna mi kjøpte den til meg?

    4. Hva faen…. folk er unormale assa… halooo hva bryr dere dere om hun har på jakken eller ikkke? Lever vi på 1800 tallet????

    5. Jeg ville aldri tatt på meg en pelsjakke vel vitende om hva de stakkars dyrene må gjennom for at “vi” skal få denne luksusen. Bare det at du bruker den i det hele tatt og attpåtil knipser et bilde med den på sier sitt. Signerer jentene over her. Er du i mot det så rører du det ikke, enten du eier eller ikke. Men fint at du er i mot da. Bare lurt å tenke litt over sånt 😉

    6. Syns det er helt latterlig når du legger ut bilder fra fylla der venninne dine filmer deg når du “twerker”/rister med den bittelille plastikkrumpa di. Selv om 1 person av norges befolkning sa du ligna litt på kim k så betyr ikke det at resten gjør det.

    7. LOL folkens, ja -kanskje hun “reklamerer” for det, men det hadde uansett vært en av dem som hadde gått rundt i jakken. Enten hun eller venninnen, og da er det samme hvilken av dem som går med den. Kan dere ikke slutte å bashe hun for det, det er jo helt amazing at hun er imot pelsindustrien! You go Isabel!!! Hadde vært noe annet om hun gikk i en butikk for å kjøpe pelsjakken om hun frøs, ser absolutt ingen problem i at hun gikk med jakken, og dette kommer fra meg som ikke spiser noe kjøtt/meieri/eggprodukter, støtter ikke pelsindustrien, produkt testet på sminke osv. Jeg har lånet en tykk jakke med pelskrage om vinteren av ei venninne da jeg var så dum å valgte den tynneste jakken i minusgrader. Og selv om det på en måte motstrider mitt syn på det så valgte jeg heller å låne jakken enn å gå i en time og fryse å risikere å bli syk. Det er som om jeg hadde spist en burger laget av bønner, som så ut som en vanlig burger av kjøtt, hvis jeg da gikk rundt i gatene å spiste den og folk tenke “åh så digg ut med burger, jeg går å kjøper meg en” og kjøper en burger av kjøtt, eller hvis jeg gikk med en veske i fake-skinn og noen så den og elsket den og gikk i butikker for å kjøpe en som var nesten lik bare den var i ekte skinn. Altså vi kan ikke være perfekte, ikke noen av oss. Skal jeg gå å gjemme meg fordi jeg spiser noe som ligner på kjøtt, slik at ingen får lyst til å kjøpe det de tror det er? Alle har, og må starte et sted. Det blir litt dumt om for eksempel jeg som ikke spiser disse produktene jeg nevnte, går på Rema for å kjøpe appelsinjuice og noen sier “på rema selger de også kjøtt og meieriprodukter, og da støtter du butikkjeden ved å bruke penger her slik at de kan kjøpe inn kyllinglår til butikken, eller gi lønn til ansatte som kommer til å spise ribbe til middag”. Det blir bare tull, slik funker det ikke for da kunne ingen gjort noe her på planeten. Bare for å sette ting i perspektiv. Vi må være mer gode mot hverandre og heie hverandre opp for de bra tingene vi gjør. Dette ble en altfor lang kommentar som sikkert bare en halv person leser, men er så lei av de som alltid har negativt å si, enten om de bruker pels selv eller ikke. Du er kjempegod Isabel, stå på og fortsett å gjør din greie, leser bloggen din hver dag og synes du virker som ei kjempebra jente, pleier ikke å kommentere så ville bare legge igjen noen hyggelige kommentarer til deg itillegg<3

    8. Det Isabell gjør her er ikke noe galt i.
      Hun frøs, hun lånte det som var takknemlig, hun lever av å ta bilder og gjør dette uten at det er noe big deal, ellers kunne absolutt ingen vite at dette var en ekte eller fax fur jakke så hvorfor gidde? Haters gonna hate. Du oppklarer her og det er mer enn bra nok. Ellers så er det greit å spise pølse hvis noen har kjøpt den til deg eller du får det servert, du bidrar ikke selv det er det viktigste når det kommer til den industrien. Hilsen meg med hormoner.

    9. Ja pelsindustrien er fæl… Men. Skal alle slutte å bruke pels å spise kjøtt fordi industrien er grusom? Vi er alle forskjellige å tak Gud for det. Om jeg vill spise kjøtt å gå i pels så gjør jeg det, folk trenger ikke å hakke ned på andre fordi de velger å gjøre ting anderledes.
      K bye

    10. Herregud du tuller nå… spiller ingen rolle om det er din eller ikke, når du går rundt med pels på deg. Det er sååå mange som følger deg og du tror det går greit ‘fordi det ikke er min, jeg bare lånte den’. Dette blir for dumt. Er du i mot pels så hadde du aldri brukt det. Dobbeltmoralsk og sykt idiotisk av deg.

    11. Åå må si jeg og reagerte på bildet, men godt å lese at du ikke har endret meningen din og fortsatt ikke har betalt tusener av kroner for å støtte en så forferdelig industri som dette.

    12. Jeg hadde heller vært kald enn å gått i ekte pels. Hadde ikke hatt samvittighet til å ha den på meg uansett om det ikke var min. Blir litt dobbeltmoralsk. Du tok jo åpenbart ett eller flere bilder for å vise deg fram i jakken og det er ikke greit hvis man er motstander av denne dyremishandlingen 🙁

    13. Pelsindustrien er en torturindustri. Og dette har du skjønt Isabel. Flott at selv om du har mye penger så kjøper du ikke ekte pels! At du lånte en jakke, hva så, den var allerde kjøpt. Det viktige er og ikke bidra med penger. Hvis alle slutter og gjøre det, så får disse vakre levende dyrene leve videre i friheten sin.

    14. Herregud for et styr pga den jakka da… Blir sliten av folk som skal lage drama av alt… Jeg hadde ikke lagt merke til det engang hadde det ikke vært for at enkelte skal rope høyt om absolutt alt… Jeg har nok med meg selv og mitt eget om jeg ikke skal henge meg opp i alt alle andre gjør eller sier…

    15. Hvis du er imot pels, burte du ihverfall ikke går rundt i en, selv om den er lånt. Du tenkte kanskje ikke noe over det, men det var en merkelig ting å gjøre…

    16. HAH, jeg må nesten le av deg. Selvom du ikke eier den, men likevel går med den – så er det veldig dobbelmoralsk av deg å si at du er imot pels ++ når du selv har den på deg på din EGEN KAPPE. Hadde du vært imot, hadde du aldri HATT den på deg selvom du var kald. HAHAH altså, at det går an..

    17. Hei!
      Har sendt deg mail angående det at jeg kan finne ut hvem som eier ulike ip-adresser og hvor de er plassert. Svar på mailen så skal jeg hjelpe deg med det, vi må få slutt på denne trollingen.

    18. Spiller ingen rolle om du eier eller ikke eier klær med ekte pels. I det du bruker en jakke med pels, fordi du fryser, så støtter du pelsindustrien. Herregud, det skjønner da vell du og.

    19. Hadde du ingen andre å låne jakke av? Du kunne jo lånt av en av kompisene dine 🙂 Eller begynne å kle på deg skikkelig når du er ute, du vet jo det er kaldt på kveldene! Hehe.
      God helg bellis!

    20. Når jeg ser på kommentarene så føler jeg ofte det er den samme som skriver flere ganger nedover ! Hvis det er sånn , så er det ganske latterlig ….bare for å skrive masse negative ting , da har man såååååå lite å gjøre 😂

    21. Jeg er ganske sikker på at du spiser kjøtt, kylling? Det er jo ganske ille det også. Du eier mest sannsynlig dundyne? har du tenkt på det? Hva med sminken du bruker, noe er helt sikkert testet på dyr?
      mange som er imot ALT det óg.

    22. Dere bloggere ass, poster 1 el 2 innlegg om dagen, slipper å jobbe, står opp når dere vil, tjener bedre enn leger(!!!) OG får sponset i hode og rævva. sick world

    23. Jeg tar gjerne den pelsen! Slutt å vær så forbaska tåredryppende vedr pelsindustrien a’ dere! De fleste pels-industrier nå drives med dignity!

    24. Flott at du tar avstand fra pels! Hadde helst sett at du som profilert blogger og forbilde ikke indirekte markedsfører det ved å ta bilder med pelsjakke.

    25. Selv vil jeg ikke engang ha venner som gåri pels klarer ikke slike empatiløse verdiløse folk. Real animalfriendly

    26. Herregud, så mange som hisser seg opp bare fordi hun lånte en jakke siden hun frøs. Hun støtter ikke pelsindustrien på noe vis via det her så slapp av.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg