TING HAR FORANDRET SEG

 Processed with VSCO with s2 preset
Jeg har vært mye frem og tilbake om jeg skal sette meg på flyet hjem i morgen, eller om jeg skal la være og heller bli igjen her enda lenger. For en liten stund siden så jeg virkelig frem i mot å komme hjem igjen. Dessverre så har det skjedd litt greier som har forandret på akkurat det. Nå ser jeg ikke helt gleden med å være tilbake i Oslo mer. Selvfølgelig savner jeg vennene mine og familien min noe enormt, men tanken på å være tilbake i Oslo gir meg en vond klump i magen. Det er noe med den leiligheten min spesielt, som jeg ikke helt klarer å sette ord på. Jeg tror jeg må flytte. Den tanken har slått meg veldig mange ganger de siste månedene, og det blir ikke akkurat bedre med tiden har jeg skjønt. Kanskje det er på tide å gjøre noe med det?  Processed with VSCO with s2 presetSamtidig som at jeg ikke vil hjem igjen, kjenner jeg at jeg ikke vil være i Rhodos heller. Jeg har fått nok for denne gang. Denne livsstilen tærer på meg, det skal jeg ikke legge skjul på. Når det er mye festing og alkohol (selv om jeg ikke har drukket hver dag, selvfølgelig), føler jeg at jeg mister meg selv litt. Jeg tenker ikke like klart, og jeg mister mye av motivasjonen min til typ.. alt. Den følelsen avskyr jeg, så jeg får litt panikk av det også. Rhodos er uten tvil favoritt øyen min, men i små doser. 

Hva skal jeg gjøre? Jeg er så usikker. På toppen av kransekaken så kommer Rebecka hit i morgen også, så jeg hadde egentlig hatt lyst til å blitt igjen den uken hun skal tilbringe her. Men igjen – orker jeg det? Jeg tviler. Jeg mener, i går var jeg den første som dro hjem av absolutt hele gjengen. Ikke drakk jeg heller. Dere skjønner jo, jeg er litt ferdig med dette nå. To uker holder for meg. Uansett hvor kjedelig det egentlig enn er, for jeg koser meg jo egentlig kjempe mye med alle de fantastiske menneskene jeg har rundt meg her nede. Tenk når jeg kommer hjem da? Plutselig helt alene igjen, i leiligheten min med alt for mange minner. Arh.. Processed with VSCO with s3 presetFlyet mitt går ved midnatt i morgen, så det gjenstår å se om jeg boarder det eller ikke.

26 kommentarer
    1. Noen ganger kan det være vanskelig å komme seg ut av en ubehagelig situasjon, bare fordi det er en kjent og “trygg” situasjon. Man kan alltid tenke “men hva hvis det skjer, eller det”, og så ender man opp med å gjøre det samme gamle. Og mennesker vokser jo. Man må bare innse at man blir eldre, og at om man blir på det samme stedet kommer man ingen vei, og uten forandringer, møter man de samme kjente fellene gang på gang. Følg magefølelsen din, er vel det beste rådet.

    2. Du må face dine demoner, Isabel. Dra hjem. Sett i gang prosessen med å få solgt leiligheten. Finn deg ett nytt sted som bare består av deg.
      Du driver med en virkelighetsflukt. Forsøker å rømme fra ensomheten og minnene. Men alt dette sitter i deg. Ikke stress med å skulle være Om til med alt. Gi deg selv tid. Våg å se inni deg og deale med alt som skulle dukke opp. Just do IT. Du klarer det!

    3. Skjonner deg godt , jeg elsker hellas og liker livet i utlandet generelt bedre enn norge.
      Norge er veldig A4.
      hamper du finner ut det beste for deg 🙂 🙂

    4. Det beste valget du kan ta akkurat nå er å flytte ut. Gi deg selv en ny start i Oslo. Ikke tving deg selv til å leve oppi minnene hver dag.

    5. Skjønner deg veldig godt! Jeg tenker du burde være omringet av venner litt til. Nå kommer Rebecka, og da får du enda flere å være med. Skjønner godt at det kan være slitsomt med bargaten hver kveld, men prøv å vær litt aleine på kvelden. Det vil du jo være hjemme uansett. Og begynn prosessen med flytting. Se litt på annonser osv. Det er vanskelig å komme seg videre i en leilighet du delte med en annen i så lang tid. Det blir som å gå med en forlovelsesring etter at forlovelsen er brutt. Du må finne noe nytt og eget, som ikke har minner fastklemt i veggene 🙂

    6. Dra hjem, finn en ny (og billigere) leilighet. Deretter må du virkelig leve livet. Ikke kast bort tid i Rhodos. Du har all verdens penger, reis til Italia, New York, San Fransisco, Nederland, Frankrike, Argentina, Tyskland, Japan i mens du kan. Hvis du ikke finner reisefølge, hva er vel mer perfekt enn familien? Sommeren er perfekt for reiser 🙂 Kos deg

    7. hei, jeg pleier ikke og kommentere men nå føler jeg det er på tide. først en stor klem til deg, vet hva du går gjennom mtp leilighet. syntes du skal selge den og finne deg en ny en, for meg var det dette som hjalp mest til at jeg kunne fortsette livet mitt sånn som jeg ville og ikke ha alle minnene der jeg bor. MASSE LYKKE TIL FINE VAKRE DU.

    8. Jeg er enig med at du burde prøve nye plasser. Med litt mer klasse kanskje? Bargaten og Rhodos er jo mer enn fylleplass enn noe annet. Hva med Santorini? California? Miami? Gi deg selv glede i livet. Med så mye penger du har, så har du mye frihet og. Hadde jeg vært deg hadde jeg flyttet og startet fresh. Det er så mye du kan gjøre at bare du setter grenser. Ønsker deg lykke til:)

    9. Æ hadde forn hjæm om æ va dæ 🙂 Høres ikje akkurat ut som det e no gøy som du beskrive det 🙂 Bare te og fær hjæm og tænk på fløtting te ei bedre leilighet som du kan ha dyr i 🙂

    10. Du over, du pleier vel ikke lese bloggen hennes heller for da hadde du visst at hun bare leier leilighet og ikke trenger å selge den, bare si opp ..

    11. Føler med deg isabel! håper virkelig du finner livsgleden igjen, ser du har hatt det utrolig tungt i det siste, og det forstår jeg. Klem <3

    12. Jeg forstår at du har et liv hjemme også men det er sommer!!!! Du er på Rhodos med super fine mennesker, du fortjener å kose deg! Bli en uke til når du har muligheten og tid! Jeg ville virkelig gjort det. Klem<3

    13. Du må dra hjem å finne en ny leilighet! Det burde du ha gjort for lenge siden… Dra hjem og fokuser på det, så ser du alt blir bedre 🙂

    14. Hva med å bli i Hellas mens du kikker på nye leiligheter på finn? Planlegg flere visninger og utflytting til du kommer hjem, så har du noe å glede deg til.

    15. Hvorfor flytter du ikke sammen med en noen du kjenner, eller hos morea de hvis hu har noe kjeller eller første ettasje?

    16. Hadde ikke du leiligheten med Pierre? Jeg klarte i alle fall ikke å bo i leiligheten jeg hadde for et par år siden etter det ble slutt mellom meg og barnefaren. For mange minner som ikke lot meg være, var ikke før etter det hadde gått en stund jeg skjønte at det var det som gjorde det ubehagelig å være der.^^

    17. Forstår den følelsen av at det leiligheten ikke er helt ditt hjem lenger. Så mange gode og vonde minner er vanskelig å holde på avstand. Så tror nok der lureste er å finne seg ny leilighet.
      Men at er lei av Rhodos forstår jeg ikke helt. Du MÅ jo ikke gjøre der samme dag på dag. Hvorfor ikke dra på en utflukt? Oppleve noe? Ta en dagtur til nye byer og stedee. Bare opplev noe nytt som kan være spennende.
      For ja, en blir lei av å konstant gjøre det samme. Så hvorfor ikke endre lit på der?

    18. Fikk ikke du en leilighet av pappaen din? Blei den solgt? Du vil aldri svare på det og du godkjenner aldri kommentaren.. du må jo flytte fra den leiligheten din og kjøpe deg noe.. er bare tull og leie, du driver og betaler ned andre sitt lån når du kunne betalt ned ditt eget lån.. jeg kjøpte meg hus for noen år siden og hater at jeg ikke var smart nok til og gjøre det før.. kommer aldri til og gå tilbake til og leie.. jeg skjønner at ikke alle får lån og har mulighet til og kjøpe, men med din inntekt har du virkelig råd til det..

    19. Som en av de over her skrev, si opp leiligheten og se på nye mens du er i Rhodos! Er maks 3 måneders oppsigelsestid, om det står noe annet i leiekontrakten så er ikke det lov. Mange utleiere “sikrer seg” med å ha årskontrakter og “bare lov å si opp før 1.april med utflytting til 30.juni”, men det er bare bullshitt!
      Da har du god tid til å finne deg noe nytt, samtidig som du har vennene dine rundt deg og nyter solen 🙂
      Og hvis du ikke føler for bargaten kan du ha hjemmespa, se film, lese bok osv..
      Og nå kom jo Ribecka ned også, og det virker som dere to alltid har det så koselig og gøy sammen uansett hva dere gjør 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg