JEG FLYTTER

Nå er leiligheten min sagt opp. Jeg sitter igjen med blandede følelser. Jeg kjenner meg først og fremst vanvittig lettet. Jeg har lenge tenkt tanken på å måtte flytte ut av leiligheten i og med at den ikke bare har vært min, men at jeg har delt den sammen med min eks kjæreste. Det var jo vårt hjem, og ikke bare mitt. Det føles merkelig å bo igjen der alene, og for å være ærlig så kjennes det helt feil. Jeg vil starte på helt blanke ark og finne noe eget. Jeg vil ikke tenke på alle minnene som har blitt skapt i den leiligheten. Jeg må flytte, og endelig har jeg tatt steget å faktisk sagt opp leiligheten. Nå blir det spennende tider fremover. Skal jeg leie eller kjøpe ny leilighet? Vi får se hva det blir til. Skal jeg bo alene? Flytte inn med en annen person? Spørsmålene er mange, men jeg har egentlig svaret klart. Det deler jeg med dere etterhvert. Nå er jeg i hvert fall vanvittig glad over at jeg endelig skal komme meg ut av den leiligheten. Misforstå meg ikke, jeg elsker leiligheten og jeg stortrives i den sånn egentlig, men det føles bare feil og det har det gjort helt siden februar. Jeg klarer ikke finne roen der lenger. Og slik skal det ikke være.

Jeg vil for alltid sette pris på de 1,5 årene jeg har bodd der. Alle minnene jeg har skapt der. Alt jeg har opplevd innenfor de fire veggene. Det har vært mye fint, og selvfølgelig en del trist. Sånn er det jo alltid, uansett hvor man befinner seg i livet. Mest av alt er jeg takknemlig over da jeg først flyttet inn dit. Da hadde jeg nettopp begynt å tjene bra, signert kontrakt med Nettavisen og dermed faktisk hadde råd til 18.000 i husleie. Det var et veldig stolt øyeblikk, faktisk. Etter 1,5 år er jeg endelig klar for å ta steget og faktisk flytte ut. Jeg er helt sikker på at jeg kommer til å takke meg selv for det innen snareste fremtid, selv om jeg naturligvis kommer til å savne min lille perle litt også.. ❤️ Det går nok ordentlig opp for meg når jeg faktisk flytter ut på ekte, som ikke er før om tre måneder. 

Ny start. Jeg gleder meg!

30 kommentarer
    1. Kära Isabel!
      Gratulerar till ett mycket klokt beslut.
      Du har tagit ytterligare ett steg på ditt nya liv. Du växer för varje gång du skriver om hur du ser på ditt liv och dina planer för framtiden. Låt dock lite eftertänksamhet vara med dig i dina tankar.
      DU SKALL VARA STOLT ÖVER DIG OCH DITT SÄTT ATT HANTERA DITT NYA LIV.
      Önskar dig ett fortsatt gott liv.
      Klem
      Henrik 💖👍🌹🌹

    2. Så vanvittig glad for å høre det! Blir nok veldig godt for deg 🙂 Kan jeg spørre hvorfor du sier “min eks kjæreste” og ikke Pierre? Har dere ikke kontakt lenger?

    3. Så spennende! Blanke ark er alltid en fin plass å starte.. så grattis med besluttningen & hurra for en ny start

    4. Lol er vel ikke så big deal med en leilighet du har bodd i et år
      Er ikke akkurat barndoms hjemmet ditt

    5. Kjenner jeg deg rett, kommer du til å fortsette å leie – og mest sannsynlig leie sammen med noen eller ta inn venninne som leieboer. Håper uansett at du får noe stabilt!

    6. Hei Isabel!
      Kunne du tenkt deg å lage en vlogg, der du filmer at du rydder ut av/tømmer klesskapet ditt og alle klærne rundt om i leiligheten. Eller egentlig sånn generelt? At du kunne ha en slags “flytte ut” vlogg?

    7. Ja kan du ha en flytte vlog, jeg vet ikke om du følger med på Martine Lunde og Isabell men de har fått seg noen som redigerer videoene dems. Så det hadde vært gøy hvis du også hadde noen som gjorde det for deg sånn at videoene blir ekstra bra og da kunne du ha sminkevideo og flytte vlog som hadde vært ekstremt spennende

    8. Hei lurte bare på hvorfor du ikke henger så mye med Rebecca i Rhodos vegger der Why not liksom. Eller er dere ikke så gode venner, har noe skjedd jeg bare elsker dere begge og det hadde vært drit kult om dere hadde hengt mer

    9. Hørtes lurt ut. Og kjøp kjøp kjøp! Det er kjøpers marked i Oslo nå sies det, så kjøp! Ikke kast bort 216.000 NETTO kroner i året. Det er mange som lever på mindre enn det som skal gå til alt av utgifter, så tenk litt langsiktig. Det er ikke sikkert du vil tjene så bra hele livet, så invester i egen bolig for din egen del. Da har du alltid en trygghet og verdi i den uansett hva som skjer.

    10. Vet ikke hva du har bestemt. Men Jeg sier bare kjøp, kjøp, kjøp! Du har nok lyst på 2+ soverom og da er leia sentralt i Oslo crazy høy! Og du vil bare kaste bort penger på leie.
      Kanskje du ikke finner den perfekte til salgs, men da får du heller vurdere å pusse opp. Finn en megler asap og start prosessen!
      Bare tips fra meg 🙂

    11. Lei deg leilighet på tjuvholmen eller Aker brygge!! Der kan du bilder av deg over alt:) Hva med å leie på Rhodos som
      Du trives såå godt!:) ) sikker på at du finner din kjærlighet i Rhodos:)

    12. Du må kjøpe, er jo virkelig kjøpers marked i Oslo! 😀 Og du trenger ikke en megler for å kjøpe slik en over skriver?? Meglere er et unødvendig ledd for en kjøper, Boligjakten får oss kanskje til å tro det motsatte, men de gjør jo ingenting og det er ingen logikk i en budrunde – budrunder er unike. Lykke til!

    13. Fatter ikke hvorfor du ikke kjøper deg en liten to-roms slik at du kommer deg inn på markedet
      Nå har prisene i Oslo dumpet litt og det er masse på markedet, gode muligheter for å få noe under prisantydning.

    14. Jeg unner deg dette Isabell, du kommer seriøst til å føle deg 10kilo lettere! Bare legg alt bak deg og start et nytt kapittel. Dette blir bra! Ønsker deg masse lykke til i prosessen, gleder meg til å bli med på ferden <3

    15. Så bra du flytter ut!
      Husk og at for den prisen du gir så kan du få SÅ fin leilighet og stor leilighet med kanskje walk-in closet og alt. Den leiligheten du bodde i var faktisk over-priced. Du kan bo i de fineste stedene i mye større leiligheter. Vet om folk med mye større plass som betaler mindre på f els Frogner , vika og Bygdøy !! Bare tips .
      Hååper du finner et sted du stortrives ! Det tror jeg du gjør ! Gleder meg til å se. Beste er å bo alene!! Trust me.

    16. som andre her sier, du burde fint klart å ha spart opp til å ha råd til en fin leilighet for deg nå. du kaster bare bort pengene på crazy leiepriser. håper du ikke har kasta bort alle pengene på taxi og byturer :p

    17. Anonym? Helt sant at man ikke trenger en megler. Men dersom man aldri har kjøpt før, så skader det ikke å snakke med en megler eller en annen person som har litt erfaring.

    18. Skjønner hvordan du har det, hadde det samme etter at exen min flyttet ut av leiligheten vi hadde sammen. Bodde der i et par måneder før jeg flyttet ut. Gjorde meg utrolig godt. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg