ALT DRAMAET SOM SKJEDDE PÅ RHODOS

VENNER JEG HAR KUTTET UT, SJALUSI, EKS-KJÆRSTE ++

Det har vært blandede følelser å være tilbake igjen i Oslo, og det å ha lagt Rhodos-kapitelet bak meg. De 7 ukene jeg tilbrakte der har vært vanvittig morsomme og gøye for det meste, men det har også skjedd mye som har fått meg både frustrert og trist. Den første uken var jeg for det meste med en venninne jeg kjente godt fra før, men etterhvert som tiden gikk merket jeg fort at det ikke var en person jeg ville omgås med. Slik finner man ut av og til – det er ikke slik at man går så godt overens likevel med mennesker man i utgangspunktet trodde man kjente. Det gikk vel to uker før jeg fikk nok og sa i fra at jeg ikke ville bli behandlet som om at jeg er et null i et vennskap. Det er så utrolig viktig for meg at menneskene jeg omgås med gir meg glede og energi, ikke motsatt. Når jeg oppdaget at det vennskapet ikke var annet enn at den andre personen gjorde alt for å fremme seg selv og hadde andre hensikter enn å være min venn, kuttet jeg kontakten. Selvfølgelig var det trist, men noen ganger må enkelte personer spørre seg selv hvorfor fler og fler av vennene sine tar avstand fra dem. Det hjelper ikke å mene at alle rundt en er problemet, når en selv kanskje ikke behandler vennene sine noe bra. Jeg har nok med mitt eget liv,  jeg trenger så absolutt ikke “venner” som gjør alt i sin makt for å sette meg i et dårlig lys, spre falske rykter og baksnakke så fort jeg har vendt ryggen til. Det der er ikke en venn.

Det gikk litt tid, og jeg hadde bestemt meg for å reise hjem. Da hadde det gått to uker. Sara var jo også på Rhodos, men hun jobbet døgnet rundt. Det er jo tross alt derfor hun er på øya, så det er selvfølgelig noe jeg forstod og respekterte. Vi hang sammen så fort hun hadde ledig tid, og da hadde vi det like hyggelig hver gang. ❤️ Det er en venninne jeg vet at jeg kommer til å ha resten av livet, og vi vet alltid hvor vi har hverandre. I tillegg til henne har jeg mange fine mennesker som står meg nært på Rhodos som jeg tilbrakte mye tid sammen med. Uansett – da de to ukene var gått, ville jeg hjem. Jeg hadde fått litt nok, og begynte å kjede meg. Vel, jeg reiste ikke hjem med det første. Rebecka ankom nemlig øya! Det gikk kanskje fem minutter fra vi møttes til jeg bestemte meg for å drite i å sette meg på flyet som skulle ta meg til Oslo samme kveld. Jeg er så glad for at jeg tok den beslutningen, for ikke bare hadde jeg det super gøy med R, men jeg og R ble også kjent med fine Matilda. Vi tre klikket så latterlig bra sammen fra første sekund, og fra den dagen holdt vi sammen hvert sekund av oppholdet.

Ukene gikk, og jeg hadde det veldig gøy. Vi dro på utflukter, hadde x antall dagsfester, festet på kveldene, hadde nydelige middager og bare generelt koste oss masse i hverandres selskap. Plutselig en dag får jeg høre at Pierre skal komme. Jeg får fullstendig panikk, for jeg visste på forhånd hva det skulle bety: drama. Når to ekser er i hverandres nærhet blir det fort eksplosjon, spesielt i vår situasjon, og spesielt med alles øyner på oss. Vi hadde ingen god tone på det tidspunktet. For å gjøre en super lang historie kort: det startet med at vi ignorerte hverandre og så utviklet det seg til at vi kranglet. Etter fire dager endte vi endelig opp med å få prate ut og ordne opp i alt som hadde blitt gjort og sagt. Det var mange på øya som likte å spre usannheter om ting jeg eller han tydeligvis skulle ha “sagt” om hverandre, og jeg hadde dessuten gått rundt å trodd på en løgn jeg hadde blitt fortalt i flere uker. Vi hadde begge to mye på hjertet, så jeg er fryktelig glad at den dagen fant sted. Vi satte oss ved havet å pratet i nærmere fem timer. 

Jeg opplevde mye disse ukene. Jeg var mentalt sliten etter alt for mye drama, alkohol og aktiviteter døgnet rundt. Det er klart at det tærer på både psyke og kroppen til slutt, og jeg er ingen unntak. Jeg mistet det til slutt. Jeg kjente ikke meg selv igjen, og det gjorde heller ikke P eller vennene mine. Det var vel da jeg innså at jeg måtte komme meg hjem og avslutte denne Rhodos-turen. Rhodos er virkelig et fantastisk sted, men det finnes så alt for mange jenter der som er sykelig sjalue og konflikt-søkende. Jeg fikk to jenter på nakken fordi at deres kjærester hadde sett på meg, liksom. Hvordan kan man hate en jente på grunn av et blikk DIN kjæreste gir en annen person? Det der gir ingen mening for meg. Sjalusi er en stygg ting, det er sikkert og visst. 

Så, hvordan vil jeg oppsummere denne sommeren? Den har vært vanvittig gøy og minnerik for det meste, men det er flere episoder jeg gjerne skulle ønske jeg hadde sluppet å oppleve. Til tross for det har jeg fått nye venner for livet, som jeg virkelig elsker utrolig høyt. Jeg har fått bevist hvem som er mine ekte venner og hvem som ikke er verdt jack shit. Falske venner har virkelig fått en ny betydning. Either way – jeg er takknemlig for begge deler. Jeg er takknemlig for å oppdaget hvem som suger og hvem som duger, for jeg ønsker kun å bruke tiden min på genuint gode mennesker. ❤️

37 kommentarer
    1. Syns det er bra dere fikk snakka ut ordentlig, jeg 🙂
      Håper du hadde det bra, uansett om det var mye drama!
      Stå på videre, frøken 🙂

    2. Selvom det sikkert var vanskelig er det et stort pluss å få snakka ut om ting, hvertfall om rykter. Man slipper å gå rundt med så mye ekstra grums i hodet (og hjertet) da! ❤️

    3. Trist å høre om denne vennen.. Syns hun virka så koselig.. Men skinnet kan ofte bedra.. Fint å høre om deg og P da 🙂 En ordentlig god prat, fikser gjerne det meste <3

    4. Hørte at du Pierre kyssa pg klemte hverandre på stranda, er dette sant? Det håper jeg hvertfall❤❤
      Lurte også på om du og Pierre har noe som helst kontakt nå?
      Elsker deg og håper så at det med deg og Pierre var sannhet😍Stå på Isabel, love you😚😚

    5. Man oppdager fort hvem de ekte vennene er når man lever
      så tett innpå hverandre. Jeg tror nok desverre det er lett for at noen vil “sole seg litt i glansen” av bloggen og alt dette, og derfor er det ekstra lurt å følge magefølelsen og intuisjonen 100%.
      Ikke la deg utnytte.
      Klem

    6. Elsker at du åpner deg litt!! Det kommer så mye spekulasjoner og så mye vi lurer på når du har lukket deg slik. Og dette er det beste jeg har lest på lenge! Takk for alt du deler<3

    7. Du er så utrolig sterk <3 Beundringsverdig. Det er lett for mange å si `` ikke ta pierre tilbake etter alt han har gjort mot deg lalalal``, men ingen av oss utenfor bloggen, vet hva som foregår mellom dere. Ut ifra det jeg har sett de siste årene, så var kjærligheten deres utrolig sterk 🙂 Å jeg hadde virkelig forstått det om du hadde tatt han tilbake, så lenge det er det rette for dere to. Det er dere som skal være i det forholdet, ingen andre. Så fuck hva alle andre sier, fortsett å hold kjærligheten privat - så blir det mindre lett for andre å ødelegge for dere.
      Angående vennskap, så tror jeg du skal tenke litt over noen av vennskapene dine her i stavanger. Går rykter om at din bestevenninne har fortalt til sine venner igjen, angående din siste operasjon. Kan jo bare være rykter også, men ville bare nevne det.

    8. Du, jeg tror at du spiller så mye på kropp og poseringer, slik at gutter har vanskelig for å la være å se. Så kanskje de jentene synes det ble trist og vanskelig?!

    9. Hun virket jo så koselig, og du støttet jo henne i alt hetset hun fikk i vår (der hun var med flere andre som gikk imot henne) Vil ikke skrive akkurat hva men du vet hva jeg mener) Du sto jo virkelig opp for henne.. Så feil kan man ta av personer noen ganger, er jo ikke rart alle var imot henne om hun oppførte seg sånn, fy søren altså!!:( Bra du så det:) Det måtte jo nesten være noe når en hel gruppe går imot EN person!!! Håper det ordner seg med deg og P, dere er så fine sammen💕 Og håper virkelig det ikke er sant at din beste venninne har sagt noe om den siste operasjonen din:( Hun virker jo så koselig og grei!

    10. Vi vet at du og Pierre var i Gøteborg sammen. Dere la ut bilde av samme duk på Snapchat med middagsbordet, og Pierre vistes i en heisselfie som du slettet like etterpå

    11. Har vert så drittlei av bloggen din og clickbitene i det sista at eg tenkte eg sko ta siste turen innom nå før eg heilt sko slutta å lesa, MEN eg blei positivt overraska over siste innlegg 🙂 endelig någe som har med overskriften å gjør, pluss du oppklare ein del (av det me allerede vet) men ligavell skrive du åpent om det, bra 🙂

    12. Asså unnskyld meg du over her, men du kan ikke legge over på isabel at folk ser på henne? Hun skulle kunne gå naken og det er fortsatt ikke hennes feil at kjæresten til disse jentene evt. har en upassende oppførsel? I mine øyne må det være lov å se på andre, “Det er lov å se på menyen så lenge man ikke spiser” er det noe som heter. Det er naturlig og kaste et blikk på noen som ser attraktiv ut, både gutter og jenter. Men når skal vi jenter begynne å unne hverandre å se bra ut, i stedet for å misunne? Om min kjæreste sier at noen er søt eller pen, nei da sier jeg meg faen enig, såppass trygg må man være på seg selv. Hvis ikke er det du som har et problem tenker jeg, og ikke kjæresten din.

    13. Ikke enkelt når jenter blir sjalu pga at typen ser på deg – menn ser selvfølgelig på deg – du er vakker og sexy !!!
      Det er jaggu ikke bare bare å være ett kjent ansikt Bella – du får mange utfordringer – men jeg synes du takler de veldig bra – vær stolt av deg selv. Supert at du fort fant ut hvilken type hun “venninna” var iallefall .
      Du er knallsterk !!!

    14. Elsker når du åpner deg❤️ Veldig gøy å høre ting du gjorde på turen! Synd det blir drama men sånn blir det jo av og til.. å at de jentene ble sjalue må du bare ta til deg positivt ☺️ Stå på vidre!

    15. Helt greit å kikke på andre – men det går en grense. Jeg hadde blitt direkte såret om kjæresten min skikkelig kikket etter ei dame – og følt meg lite respektert. Det går an å være litt distré

    16. Flott personlighet!
      (Og klart utseende også, men det vet alle:) )
      Måtte du få masse flotte oppturer fremover:) ønsker deg hell og lykke.

    17. 17.08.2017 kl.00:14
      Du, jeg tror at du spiller så mye på kropp og poseringer, slik at gutter har vanskelig for å la være å se. Så kanskje de jentene synes det ble trist og vanskelig?!
      Altså seriøst???? Hva feiler det folk som skriver sånt??? Håper du som har skrevet dette tenker deg godt om igjen! Hun styrer ikke andre gutter som har kjæreste sine øyner! Det får være dem som har kjæreste som har et problem og ikke dem som blir sett på, sitt problem! Voks opp og slutt å legg skylden på andre som bare av å være ute blandt folk for å kose seg skal få hets for å ha bli sett på andre gutter! Dessuten tror jeg alle ser på en jente når hun er såpass vakker som henne, skjerp dere, det er faktisk ganske slitsomt å havne opp i sånne unødvendige drama som det der! Fordi det er så 14 år oppførsel!
      Takk for meg! PS. Ikke forvent et svar tilbake. Ferdig snakket……. stakkars offer for å ha gjort ingenting.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg