UKENS SPØRSMÅL

Hvorfor bruker du linser for å gjøre øyenfargen din lysere?

Det gjør jeg ikke. Når jeg har brune øyner er det min opprinnelige øyenfarge.

Mener du selv at du fortjener bedre lønn enn en lege?

Absolutt ikke. Men igjen – det er ikke jeg som har bestemt hverken hvor mye bloggere eller leger skal tjene. Man velger selv hvilken retning man vil ta her i livet, og jeg har valgt å blogge. Du vet jo selv hvilken lønn du blir å få dersom du velger et yrke. Det vet du som oftest på forhånd, så dersom du klager og er misfornøyd med lønningen din er det ikke så fryktelig vanskelig å finne en ny jobb eller drive med noe annet. Det er opp til deg selv hva du vil gjøre og hvor hardt du er villig til å jobbe. Jeg ser alt for mange som er bitre over det de tjener, men jeg klarer ikke helt forstå hvorfor de bare klager, istedenfor å gjøre noe med saken. Når det er sagt føler jeg meg så vanvittig heldig som har klart å gjøre om hobbyen min til en heltidsjobb som jeg elsker. Nå har det seg slik at den betaler meg sinnsykt bra også, men tro meg når jeg sier at jeg hadde blogget like mye selv om den ikke hadde generert noe som helt. Jeg elsker å blogge!

Er ikke Geir regnskapsføreren din lenger? Orket han ikke mer?

Å jo da, han er fortsatt regnskapsføreren min. Jeg må dog likevel gjøre noe av arbeidet selv om. Slik er det, uansett om man har regnskapsfører.

Kan du lage en video der du viser hvordan du legger eyeliner? Du er så flink!

Tusen takk! 😁 Vet du, jeg har bare sett på tutorials på YouTube. Slik lærte jeg meg! Det anbefaler jeg dere som sliter med det også til å gjøre. Og husk: øvelse gjør mester. Jeg har ikke telling på hvor mange ganger jeg failet i starten. Aldri før har jeg vært så frustrert, haha! Heldigvis er det verdt det til slutt, når man nailer teknikken. Hard work pays off!

Skal du se på Paradise Hotel Sverige?

Nei.

Seriøst Isabel, ha litt respekt for deg selv a? Hvor low kan du gå og snakke om at du savner sex, du selger deg selv for penger på nettet og nå selger du vagina din også til lesere. Skam deg as, du er ingenting å respektere!!!! Du ser ut som en transe også. Er du født gutt forresten???

Oi, det var en lang og hyggelig avhandling før selve poenget med kommentaren din. Hva var spørsmålet ditt nå igjen? Om jeg er født gutt? Nei. Jeg er åpenbart født som jente. 😚

Hvordan går det egentlig med deg for tiden?

Takk som spør! Jeg har det veldig fint om dagen. Jeg er motivert som aldri før på jobbfronten og har fått mange fete muligheter den siste tiden. Jeg forteller dere så fort alt er 100% og i boks. Om det blir som planlagt, kommer jeg til å hoppe i taket av glede. Ellers går det veldig bra på privaten også! Jeg nyter livet til det fulleste, og det er så utrolig deilig!

Hvor er antrekket du hadde på Findings fra?

Det er fra en australsk nettside som heter Meshki. De har så utrolig mye fint!

Hvis du kan kjøpe en veske til 50k er vel ikke et kamera til 41k noe å lure på, eller? Prioriteringene dine er helt på jordet.

Jeg skjønner absolutt hva du mener. Nå har det seg jo slik at Chanel-veska har stått på ønskelisten i fryktelig mange år, så den har jeg siklet etter lenge. Kameraet derimot kom jeg over helt spontant, og ble bare veldig imponert over kvaliteten på det. Det er derfor det virker som litt mye å bruke på en ting, når det kom så spontant om du skjønner?

____

STILL GJERNE SPØRSMÅL TIL NESTE UKE!

39 kommentarer
    1. Du skriver at man bare kan skifte jobb om man ikke er fornøyd med lønna, noe som forsåvidt er sant, men hva med feks sykepleiere som burde tjent mye mer. Skal alle bare slutte? Dyktige mennesker som yter en viktig rolle i samfunnet, som virkelig brenner for arbeidet de gjør. Er det riktig at du mener de da bare skal feks bli bloggere for å tjene mer? Jeg skjønner hva du mener, men det blir litt for enkelt argument i mine øyne. Dessuten er det ikke alltid like enkelt å bare få seg ny jobb, spesielt ikke om man vil ha mer i lønn. Syns det svaret ditt der ble litt flåsete når du skrev dette. Du er heldig og priviligert som kan tjene så mye på en jobb som samfunnet ikke er avhengig av på noen måte, selv om det krever mye av deg!

    2. Hva tenker du om alle hat kommentarene du får? Leste gjennom det ene innlegget du skrev om hvordan blogg Norge var. Fikk utrolig vondt av deg og syntes du gjør en god jobb med bloggen. Er det sånn at du er blitt vandt til det eller går det fortsatt inn på deg? Tror folk som leste innlegget ikke leste alt, og at folk bare leser det de vil, må jo være veldig frustrerende når man prøver å komme til et poeng men så tolker folk det feil..
      Syntes du er flink til å blogge så fortsett❤️

    3. Imotsetning til visse andre toppbloggere som får frekke spørsmål av lesere,så må jeg si jeg er imponert over måten du svarer på.. Det at du klarer å bite av deg frekkhetene og ikke svare med samme mynt tilbake står det respekt av. <3

    4. Jeg blir direkte provosert av at du sier at man bare kan skifte jobb om man synes man tjener for lite! Jeg kjenner jeg blir kvalm av at du er så uvitende. Kjære vene! Er da ikke bare å skifte jobb i dagens samfunn. Det finnes mennesker som faktisk gjør en super viktig jobb og brenner for den, men får lattelig dårlig betalt for det.. Det betyr ikke alltid at man ønsker å slutte i jobben, selv om man klager på lønna. Ta for eksempel fagarbeidere i skole, barnehage og helsevesenet. De får så jævlig dårlig betalt, selv om de faktisk gjør en enorm innsats for den gamle og neste generasjon. Synes de har full rett til å klage, for de blir faktisk ikke satt pris på. Æsj. Ikke skriv sånn, ikke vær så uomtenksom!

    5. Du nevner at man ikke skal klage på lønna si og istedet gjøre noe med saken, men en 50 årgammel bonde kan ikke akkurat bare bytte jobb til blogger og komme på topplisten hahah, du må tenke litt logisk her å hahah, må le litt for du tjener 200 000 i måneden mn har en IQ på 60😉

    6. Det er ikke bare til å bytte yrke hvis man ikke syns den jobben var noe likevel
      Mange yrker trenge utdannelser,man kan ikke bare gå innpå en dyreklinikk å spørre om å bli dyrlege hvis man er utdanna som en lærer feks
      Men dritt jobber som sykehjem og butikk osv kan man gå inn og spørre men de fleste vil ikke ha sånne jobber fast

    7. Altså dere.. jeg er litt enig. Jeg jobber som ansatt i en matbutikk. Jeg tjener ikke bra i det hele tatt men jeg klager ikke over det! Jeg er bare sykt takknemlig som har en jobb i det hele tatt. Er så utrolig mange som sliter med å få seg jobb, så slutt å syt og klag over at andre tjener mer enn dere!

    8. Hehe – herlig svar på den kommentaren med spørsmål om du er født gutt – hehehe – tror jeg dauer her

    9. Du skal ikke se på Svensk pH fordi Pierre er med, men du kan ligge med han? Skjønner ikke azs vinglepetter

    10. Herregud… “bare å bytte jobb”… Du er jo dum som et brød! Det er faktisk vanlig å betale flere hundre tusen for en høyskole utdannelse i dag….. ikke bare bare å skulle begynne og studere noe nytt for å så få enda 300.000kr i studielån…… Og jo, de fleste yrker krever faktisk utdannelse i dag

    11. Hvorfor kan du ikke bare akseptere at du ble dumpa og gå videre istede for å provosere og få oppmerksomhet fra Pierre? Ekte utledning

    12. hei hør a ikke vær sånn mot isabel hva har hun gjort mot dere liksom helt ærlig slutt med å skrive stygge ting om hun eller til hun se på dere selv før dere snakker om noen andre fukc

    13. Hei!
      Har sett de oransje rosene dine på flere innlegg, og syns de er sååå fine! hvor har du kjøpt de? 😀

    14. 😂😂haha eg dauer! Går du kledd på byn sånn som det der?😂 Fikk meld av en venninne av meg som er på den festen. De ble helt satt ut når du kom inn😂 Ikke pågrunn av at du var fin kledd det var no det stikk motsatte😂😂 de ler og snakker om deg bak ryggen din på denne festen! Eg blir flau på dine vegner! Det gjelder både gutter og jentee😂

    15. Hvaaa skjeeeeer med skoene dine på Snapchat??? Hshahahs er du virkelig seriøs? Kjøp deg noen nye da frøken. Du kan ikke gå med skatesko?? Haahaha vedder på at du har med Chanel veska di også? Haha du er tacky

    16. Jeg klarer ikke å holde kjeft jeg altså – phuuu …..
      Til deg Line. Hun mener vel ikke at folk skal bytte jobb for å bli blogger – hun mener vel at de bør bytte til en annen jobb om de ikke er fornøyd med lønna si. Hvis en bonde på 50 år synes at han ikke tjener nok så må han stille seg i kø for å få en annen jobb slik som alle andre som er på søken etter noe bedre da. Det er ett hav av muligheter der ute om man orker å stå på litt. Du kan ikke gjøre noe med at bloggerne tjener så mye uansett hvor mye du hyler og skriker så du må vel kanskje bare innse at det er litt skjevt fordelt der ute – noen kommer seg opp og frem og noen må godta at man er i ett lavtlønnsyrke .
      Siri : Du har ikke forstått hva Isabel skriver du heller tydeligvis – hun forklarer vel ganske så tydelig hva hun mener. De som utdanner seg til fek sykepleier vet jo hvor mye de vil komme til å tjene når de begynner i jobb – så hva er problemet ditt egentlig. “Alle” kan selv velge hva de ønsker å jobbe med eller hvilken utdanning de vil ta.

    17. Hahaha, bare å finne seg en ny jobb? Du vet de aller fleste utdanner seg til bachelor eller master hvor det er mye spesifikt de ser etter, ofte kan man ikke bare “finne seg ny jobb”, der skal veldig mye til 🙂 har alltid skrevet positive kommentarer, men helvete, gleder meg til du faktisk er nødt til å få deg en ekte jobb, lurer på hvordan det går

    18. Du er veldig uvitende, Vet du i det hele tatt hvordan ting er bygd opp her i Norge? Om man jobber i kommunen eller staten og man klager på lønningen sin. Så er det ikke bare “Gjøre noe med det”. Håper du ikke er seriøs med den kommentaren. For da synes eg su skal begyne på skolen igjen altså. Har sagt det før og sier det igjen. Blir flau over hvor umoden du er i forhold til alderen din. Drama og utseende er det som står i fokus. Håper virkelig finner deg slv etterhvert:/

    19. Jeg har fulgt med deg på snap, ikke for at jeg er interessert men har en
      12 år gammel jente hjemme – må bare si st både din snap og blogg er helt på trynet, tenker du over at de fleste leserne dine er under 16? Skjerp deg, jeg blir uvel av hvordan du får yngre lesere til å tro livet er kun vipper, hår og bestille klær på nett. Utdannelse burde både du og alle andre son deg ta, en dag er det over, hva gjør du da?

    20. bytt jobb om du vil tjene mer.. vell jeg ønsker å jobbe med no JEG brenner for å trives med! Slik at det blir gøy å gå på jobb! Jeg gjør eg forskjell som sykepleie på hjerteavdelingen, utfører HLR, holder hender til pasienter som dør. MEN! Mennesker som har f.eks tatt økonomi tjener bedre enn med som sykepleie, selv med like lang utdannelse. Synes jeg skal ha lov til å rekke opp en hånd! Uten å få høre du har valgt det selv, lov å kjempe seg opp å frem;-) frøken

    21. Hvilke steder i verden kan du tenke deg å se/oppleve?
      Hvis det hadde blitt Paradise reunion, kunne du blitt med da?

    22. Jeg startet å snakke med en gutt på fb i februar som bodde tre timer unna meg. Det var i forbindelse med en status som dukket opp på min fb feed som jeg syntes var bra skrevet om fraværsgrensen, angst og det å ville klare seg selv uten å gå til behandling. Jeg sliter selv med dette og følte for å skrive til han, så vi fikk litt kontakt da. Vi hadde planlagt og skulle møtes, siden jeg skulle flytte dit han bor, men det ble ikke noe av. Nå som jeg bor her klarer jeg ikke og la vær å tenke på han. Vi går på samme vgs, samme trinn, men ikke samme klasse og møter aldri på han i friminuttene. Problemet er at jeg har skrevet to-tre meldinger som han bare har sett på fb for lenge siden, så vil ikke spamme mer egentlig, men trenger virkelig å snakke med han. Han er den eneste jeg kjenner til litt på skolen(er helt ny her på plassen) og kjenner til hva jeg sliter med, er lei av å snakke med lærere og voksne hele tiden… så hva burde jeg gjøre? Eller skrive til han? Vi har ikke møttes før, men sett hverandre en gang på skolen, så føler det blir litt rart også :/

    23. Hei! Altså jeg tror folk glemmer at blogging er ikke bare bare? Du må seriøst fikse deg på en viss måte, ta på deg hæler, smykker, alle detjalene, location, kvalitet på bilder. Det er MYE man tenke på, og det kan fort ta noen timer. Så slapp av folkens!
      Men Isabell, over til noe mer spennende. Du har vel ikke muligheten til å skrive litt om Gøteborg? Steder og se, shoppe? Spise? Hotell osv.. Hadde vært litt greit med tanken på at det er så mye negativitet, and Nobody got time for that!

    24. Morsomt hvordan du uttaler deg om arbeidslivet, når du ikke har peiling på det og hvordan det egentlig foregår 🙂 Tydelig at verken du eller noen du kjenner har vært det, siden du tror det er så enkelt som å “skifte jobb” hahaha.

    25. Merker jeg blir litt irritert på alle de stygge kommentarene du får om økonomien din. De har jo åpenbart ikke fått med seg standard folkeskikk, for de fleste ikke-offentlige personer trenger ikke forsvare kjøpene sine. I tillegg virker det ikke som de har fått med seg hvor utrolig mye penger det ligger i markedsføring, og da også blogg – og ja, det er ikke alltid rettferdig, men så er jo verden kanskje den mest urettferdige plassen ever da.

    26. Vi lesere vil gjerne se deg på bloggerne… greit nok at du ikke synes lønna var bra nok, men kan du ikke bli med i neste sesong for vår skyld??

    27. Hvordan tenker du når du sier du skal ut å reise og det blir spennende for oss å følge med, også klarer du ikke blogge ordentlig på en helgetur engang? Og obviously, når du ikke har blogget som normalt en eneste dag på hele sommeren når du har vært bortreist? Jeg følger bloggen din, og ser innpå her hver dag, men syns det blir for dumt når du mener det blir interessant for oss å “være” med på reisen din, når du blogger så dårlig når du ikke er hjemme i Oslo. 🙂 Skjønner du tydeligvis hadde ferie i Rhodos men vi fikk vel egentlig ikke beskjed om det heller. Og jaaa, skjønner du har et privatliv, men er vel greit for oss å vite når du tar deg pauser og ikke, så man slipper å bli så skuffa når du ikke blogger en eneste gang om dagen.

    28. Irriterende at jeg ikke får godkjent kommentarer som det ikke står noe vondt i.. Prøver igjen, hva tenker du selv egentlig når du sier du skal på tur snart og det blir spennende for oss også, men du klarer ikke blogge som normalt når du er borte en helg engang, så hvordan mener du at skal gjøre det spennende og interessant for oss? Du blogger ekstremt dårlig når du ikke er hjemme i Oslo, eller når du er bortreist. Skjønner du har et liv og greier, men du kan vel gi oss et lite innlegg du skriver at “hei,nei, jeg er opptatt eller har det gøy, så blir lite blogging” f.eks. Istedenfor at man går inn å blir skuffa for at det ikke er noen innlegg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg