JEG FLYTTER!

Da var det på tide å gjøre det offisielt. Jeg skal flytte! Det har vært mye frem og tilbake, men nå er valget tatt – en gang for alle. Ved månedsskifte er jeg utflyttet og klar for et nytt kapitel i livet mitt. Hvor jeg skal flytte blir nok å sjokkere de aller fleste, for jeg flytter nemlig inn hos… mamma! Det blir veldig koselig å få tilbrakt mye tid sammen med småsøsknene mine og mamma, det er noe jeg ser veldig frem i mot. Det er nesten litt sånn at jo eldre jeg blir, jo mer familiekjær blir jeg.

Bilder fra 19 juni i fjor. Dagen vi overtok denne leiligheten! Se så lykkelig jeg var da, hehe. 

Grunnen til at jeg flytter til mamma og ikke i inn i en ny leilighet er fordi at jeg skal kjøpe noe eget så fort som mulig, og derfor har jeg lyst til å spare mest mulig fremover. Det finnes svært få leiligheter her i Oslo (som oppfyller mine krav) som ligger under 20.000 kroner i månedsleie, og det er jo så kjipe penger å kaste ut vinduet. Jeg har jo bodd i egen leilighet og betalt 18.000 kroner hver bidige måned i husleie i over et år nå, og de pengene er jeg utrolig bitter over. Jeg vil helst betale ned et eget huslån, fremfor å betale ned noen andres. Så, det er det som er planen! Jeg er i god dialog med regnskapsføreren min, og vi har satt en god plan fremover når det kommer til leilighetskjøp. Jeg er så vanvittig spent på tiden fremover! Tenk at jeg snart blir å kjøpe min første leilighet?!?! LYKKE!!!

Det blir selvfølgelig litt rart å flytte til mamma, i og med at jeg har bodd for meg selv siden jeg var 17 år. Samtidig tror jeg at det kommer til å gå helt fint, for jeg har så mange reiser booket fremover. Det er ikke ofte jeg kommer til å være her i Oslo, som også er en av hovedgrunnene til at jeg syntes at det ble skikkelig bortkastet å skaffe en ny leilighet i mellom tiden. Hvorfor betale 18.000 kroner hver måned på en leilighet som jeg knapt kommer til å tilbringe noe som helst tid i? Det er jo helt idiotisk, så derfor ble valget nokså lett å ta. Jeg skal som sagt være mye på reisefot, så det eneste jeg egentlig behøver er et sted å lande på når jeg først er i Norge. Derfor er det perfekt å få ha en base hjemme hos mamma før jeg endelig kjøper min egen leilighet.

WUHU! Dette skal bli så gøy, dere. ❤️ Jeg vet i hvert fall om en liten frøken (Sidra) som er veldig glad for at jeg flytter inn for en kort periode. Hehe!

31 kommentarer
    1. Så kosligt for deg isabell☺️
      Skal innrømme eg ble litt skuffet😅 Med den overskriften trodde eg at det ble et offisielt forhold å håpet på at d var pierre😅

    2. Lykke til 😃 Det er alltid godt å komme hjem til ekte husmors middag, og det virker ut som om din mor er helt fantastisk!!

    3. Lykke til❤ familien betyr alt. Uansett hva som skjer i livet så er det dem som er viktigst. Du kan ha 1000 av venner men du kan ikke ha 1000 av MOR!! Og ja Isabell du tjener bra men ikke bortkast pengene dine på venner som ikke setter pris på det. Du liker kylie Jenner? Jaaa hun har et hus og hun har de beste møblene noen sine, hun har mange biler. Skjerp deg ta lappen og ikke bruk så mye penger på taxi!! Kjøp deg bil, tenk på en business du kan gjøre ved siden av bloggen for å tjene ekstra. Du har masse muligheter pllzzz bruk dem. Du bestemmer sjøl, det er livet ditt men ville komme med noen tips. Du er nydelig, stå på Bella💪

    4. Litt søtt. Når andre bloggere kommer med news er det selvbiografi, deltagelse på tv, forlovelse/barn, platekontrakt og lignende. Når du deler news er det at du skal flytte hjem til moren din 😅
      Lykke til med leilighetskjøp. Smart å eie selv!

    5. Veldig smart og fornuftig! Du har tidligere snakket om å sette tingene dine på et lager og reise til LA og det synes jeg du virkelig burde gjøre! Tenk så fantastisk. Skjønner jo at det er kjipt når ingen kan bli med, men tenk så mange historier du en gang kan fortelle til dine barn/barnebarn om alt du opplevde der borte 🙂

    6. Det er smart Isabel! Flytt inn til mammaen din og spar pengene.
      Er i samme situasjon som deg nå der jeg bor hos pappa i mens jeg sparer. Tiden flyr 😊

    7. Får du eget soverom hos moren din eller må du dele? Blir du å betale husleie hos henne eller får du bo der gratis? Hvordan blir d å blogge der? Får du arbeidsro? Mange spørsmål her, men bare svar om du har lyst😊 Uansett et fornuftig valg å flytte hjem for en periode..Ønsker deg alt godt😊

    8. Anonym kl 20:13
      Jeg vil tro hun skal bidra økonomisk hos mor også, men er en stor forskjell på 18 000 i måneden og ned til noe mye mindre 😉

    9. Det valget ditt skjønner jeg sååå godt!! Når man tjener såpass mye som du gjør er det nok lurt å skaffe seg litt formue også. OM noe skulle skje er det alltid godt å ha noe å lene seg på! Men synes å ha lest for leenge siden at da du sa opp hadde du oppsigelsestid ut september. Men så skrev du om forlengelse i et annet innlegg. Var det det første som stemte? Du endret aldri oppsigelsestiden? 🙂

    10. Dette hørtes smart ut! Du bør vel ha nok til egenkapitalen til en leilighet snart, og da er det bare å låne. Lån på så kort tid som mulig, utnytt den gode inntekten din til å betale mye ned på lån. Om bloggen holder det gående noen år til er du kanskje nesten gjeldsfri innen det. Da er det lettere med en normalt betalt jobb om man eier en liten leilighet. Trenger ikke leie eller bo seg ihjel på lån.

    11. Hvordan skal du få spart? Å reise rundt, spise ute, betale hotell osv blir fryktelig dyrt etter hvert det Også 🙂 så bare lurer på åssen det er mer lønnsomt? Selvfølgelig mer lønnsømt enn og skulle betale leie SAMTIDIG som du reiser men.

    12. Utfordring siden du vil spare penger (og kan spare miljøet i samme slengen!!!!!) en mnd med shoppestopo- da når det kommer til klær!!!) da har du plutselig fort spart opp til egenkapitalen en trenger for å kjøpe hus!!

    13. Dere som kommenterer anonymt og er frekke i kommentarene deres. La vær og kommenter….. Dere aner ikke hva dere snakker om så la Isabel være i fred!!!
      Familie er viktigst 🙂 Kos deg masse med moren din 🙂

    14. Tror dette må være noen av de fineste bildene jeg har sett på bloggen din. De ser så ekte ut. Skikkelig lykke!

    15. Tenk å ha kastet bort 216 000 kroner :O Jeg er glad for at jeg heller har alle de lappene på sparekonto ass :’D

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg