DET ER PÅ TIDE AT NOEN STÅR OPP FOR HENNE

Jeg klarer ikke å la være å uttale meg om dette nå, for jeg kjenner at jeg koker over av frustrasjon. Jeg prater selvfølgelig om hele situasjonen med Anna Rasmussen som virkelig har fått kjørt seg de siste dagene. Jeg merker at jeg bryr meg ekstra mye om dette, og det er mye fordi at jeg selv opplever å bli hånet av andre bloggere støtt og stadig. Det er fryktelig leit at det er slik, for hvorfor skal VI latterliggjøre hverandre? Får vi ikke nok hat i kommentarfeltene våres? Må vi virkelig gjøre det mot hverandre, vi også? Hvorfor? Jeg forstår ikke hva greia er, for å ikke snakke om hva søren man får ut av å håne et annet menneske?

Hva så om hun la ut et toppløst bilde? HVEM bryr seg?! Kan ikke hun få lov til det, om hun vil? Det skjer så ofte at folk skal ta henne på alt mulig, helt uten grunn. Jeg kjenner jeg blir skikkelig irritert, faktisk. Når skal nok være nok? Vi kollegaer burde i hvert fall være for gode til å gjøre narr av hverandre på den måten. Tenk gjerne hva søren du vil om andre, men hold deg for god til å prøve å få oppmerksomhet på andres bekostning. Det er ikke annet enn desperat og tragisk. Dere vet at hennes navn selger, og det er kun derfor dere utnytter hver eneste mulighet dere “får”.

Jeg føler sånn med henne, og det er derfor jeg skriver dette innlegget. Jeg har selv blitt parodiert x-antall ganger, fått gjennomgå med indirekte latterliggjøringer på andre store blogger og blitt hengt ut opptil flere ganger. Hvorfor? Fordi at jeg skiller meg ut? Fordi at du ikke liker meg? På grunnlag av hva? De personene som har gjort det mot meg har aldri i sitt liv hverken truffet meg, eller utvekslet et eneste ord med meg. Vi dømmer hverandre opp og ned, og det er så dumt. Jeg fikk faktisk nok selv for noen dager siden når jeg ga et stikk tilbake til en viss blogger, men vet dere? Det er fordi at jeg har holdt meg for god og hevet meg over det gang på gang. For nei, det har ikke bare skjedd en gang! Skjønner dere hvor jeg kommer fra? Jeg får også nok. Jeg har også følelser. Og vet dere? Det har Anna Rasmussen også. Give her a fucking break.

58 kommentarer
    1. Dette er uten tvil den beste bloggen på topplista. Råeste dama ja det er du Isabel. Takk for at du er du og at du ikke gir deg, for hva søren er vel bloggverdenen uten Isabel Raad.

    2. Anonym: Drittslenging? Vet du hva, når jeg har stått å tatt i mot latterligjøring etter latterligjøring og ikke sagt et pip tilbake, får jeg faen meg nok til slutt. Det var ikke drittslenging, men mer en reminder om at hun ikke var så sykt “snill og god og perfekt” da hun var på min alder hun heller. Man skal ikke sitte der å dømme gang på gang, når man selv ikke har rent mel i posen. Klart som faen at jeg smalt tilbake etter utallige stikk hvor jeg har holdt kjeft.

    3. Til deg over her som mener dette er drittslenging : NEI, dette kalles å støtte en som antageligvis trenger det når hun faktisk blir direkte mobbet.
      Folk har en grense på hvor mye en tåler uansett om man er offentlig eller ei.
      Supert innlegg og enda bedre at en sier ifra og viser sympati. Det som foregår nå er ikke greit.

    4. Det her e ikke dobbelmoralsk i det hele tatt. Syns det e fint at nån tørr å stille opp for andre 🙂 Du e god du, Bella!

    5. Herregud, nå må du skjønne hva du snakker om her. Hun blir ikke mobbet eller latterliggjort. Hun tjener millioner på clickbait, utlevering av barna sine og spill på sex. Selvfølgelig er det noen som legger ut en uskyldig og humoristisk etterligning av bildet hun selv la ut. Puppene ute, i syltrang bukse, i en sexy stilling og der mannen bare “tilfeldigvis” tok bilde. Herregud, give me a break. Det er så mange kjente tryner som blir parodiert enten det er Herman Flesvig eller kevin vågenes, det er bare gøy, så ikke lag det til “mobbing” eller “uthenging”.
      Og, by the way – hun kaller seg selv bloggverdens Sylvi Listhaug og stemmer FrP.. kanskje ikke den dama du bør støtte sånn altfor mye?

    6. Ikke for å virke frekk eller noen ting, bare nysgjerrighet her!:
      Vinner du ikke mer på å heve deg over det om noen skriver stygge ting om deg, i stedet for å ta tilbake?
      Hadde du utelukket å feks skrive at hun hadde banket opp noen andre, som sikkert er privat for henne, hadde jeg ikke reagert.. men når du skriver som du gjør om henne, og lyser ut ting hun har gjort osv, er ikke det å synke ned på deres nivå? 🙂
      Er helt enig i det du skriver her da, syntes det er utrolig leit hvordan folk morer seg med å trykke andre ned i gjørmen..

    7. Nysgjerrig: Jeg skal absolutt svare deg på det du er nysgjerrig på. Jeg har hevet meg over det så mange ganger! Grunnen til at jeg slo tilbake nå (etter gang på gang å bite meg selv i tungen) er fordi at hun var så dømmende over hvor “barnslig” jeg var som knuste min iPhone, mens sannheten er at hun banker opp folk i sinnet. Ikke kom her å pek finger, når du tydeligvis er verre selv. Jeg fikk nok, rett og slett. Det er måte på hvor mange ganger jeg skal tåle å bli hengt ut og hånt av en og samme person.

    8. Såklart, jeg har full forståelse for at det er vanvittig triggende at en person som ikke er noe bedre selv, absolutt skal henge deg ut.. spesielt når det skjer flere ganger!
      du får bare tenke at vedkommende er jelly, for det er ofte det som ligger bak 😉
      Fint innlegg forresten<3

    9. Ken he vel ikkje vist sej naken til folk før? Jenta må få lov å gjøre akkurat det ho vil. Å Isabel må få allverda få lov til å sei det ho meina. Treng ikkje å kommentere stygge kommentara til ho.. Syns det e dårlig oppførsel av dei som hakka ned på både Mammatilmichelle å Isabel.. Om Isabel vil lage et sant innlegg, la no ho få lov å gjere det. Det e ingen so bestemme at ho ikkje he fått lov å sei si meining. Blir berre provosert..
      Å til dej Isabel: Du e en fantastisk blogger! Fortsett sann du he gjort. Å du e ei fantastisk å god jente! Ej sei ikkje du skal kommentere på min kommentar eller noke, ej vil berre du skal vite at ej faktisk lika å lese bloggen din. Det har jeg gjort fra den dagen jeg fant ut at du hadde blogg. Du e ei stjerne for mange.
      Ej vil ønske både dej å familien din en riktig god kveld! <3

    10. Hva tenker du om Sofie og Andrea som la ut toppløsbilder uten sensur da? Jeg har litt blandete meninger selv. De er jo en slags parodi på MTM men også bra at de drar den helt ut og er stolte av kvinnekroppen sin?

    11. Et ærlig og oppriktig spørsmål dette. Om en blogger (noe du helt sikkert veit alt om) legger ut et bilde toppløs mens man pusser opp (noe jeg aldri har hørt noen gjort før, men hver sin greie). Tror ikke du der er ekstremt nøye kalkulert? Hun er en av norges beste bloggere som tjener flere mill og mer en de fleste på sin alder. tror du ikke dette er veldig godt planlagt?
      Og er det henne de latterliggjør? Eller det faktum at det er litt gøy at noen velger å legge ut et slikt bilde for hele Norge å se, mens man pusser opp? Er det ikke litt gøy at når folk gjør slike ting så er det lov til å kødde med det? Hva skjer med standup komikere om de ikke kan stå på feks scenen og “latterliggjør” folk eller en situasjon når den er så ekstremt kalkulert og nøye planlagt?
      Enig i at kommentarfeltene er stygge å lese, men når man imiterer bildet hennes og bruker det som humor så tenker jeg folk må slappe av litt. For dette var gøy.

    12. Jeg må si meg delt i hele situasjonen..at Anna fremmer kvinnekroppen er supert, helt herlig og bra. Hun ser flott ut og er sikkert ei hyggelig jente. Dette på samme måte som Sophie Elise gjorde på den utdelingen her i fjor, når det også ble fremvist full pupp.
      Forskjellen er at Anna om og om og om igjen “lurer” leserne sine, hun gjør ting kun for å provosere og det er INGENTING med det bildet som er “tilfeldig”. Hun vet at hun tjener flesk på å drive på som hun gjør og jeg nekter og tro at hun ikke visste at dette kom til å få reaksjoner. Og det provoserer. Det Sophie Elise gjorde virket ekte, uplanlagt og morsomt i forhold. Videoen Anna derimot la ut i dag, legger mer opp til at man ikke skal ta seg selv så høytidelig og virket mye mer ekte enn det “tilfeldige” bildet.

    13. Grunnen til at folk reagerer er vel fordi det er det hun legger opp til. Hun er bare ute etter klikk og å provosere. Poenget med innlegget hennes slik jeg forsto det var at jenter kan gjøre like mye som gutter, men hvorfor hun skulle gjør det toppløs og i tillegg legge ut bilde av det på bloggen skjønner jeg virkelig ikke.. Hun skriker jo etter oppmerksomhet og jeg skjønner at folk lar seg provosere når dette skjer gang på gang. Men drittslenging og mobbing er jeg absolutt helt imot, og der fortjener hun ikke. Men hun burde absolutt tenkt seg om før hun trykker publiser og slutte å være “klikkhore”…

    14. Er så glad for at endelig noen står opp for henne! Dritt lei av at voksne menn og kvinner skal slenge dritt til henne fordi hun la ut et bilde der hun var toppløs#freethenipple
      Jeg beundrer deg!

    15. Det er ikke å håne. Anna kom med enda et lettkledd publisitets stunt, og andre slengte seg på. Det eneste det gjør er å gi henne enda mer trafikk på bloggen. Ingen av de bloggerne jeg har sett som har parodiert eller slengt seg på hennes budskap har ment det som latterliggjøring. Det har bare vært ren satire. Nå skal det sies at jeg neppe har fått med meg alle sine innlegg da jeg kun har sett Kontatil, Sofienils1 og Martine Halvorsen sine innlegg. Er man en offentlig person så må man tåle satire rundt tema som ikke er sensitiv. Du, derimot, har definitivt blitt behandlet veldig dårlig av bloggere gjentatte ganger, og i mange tilfeller har det som har blitt skrevet om deg slettes ikke vært ok. Men denne saken er ikke hån eller uthenging, bare ren satire og kommunikasjon bloggere seg i mellom.

    16. så jævla bra! elske når ene favbloggeren støtter den andre!! dere to er mine to favoritter i bloggverdenen. nå så ærlige og fine mennesker som dere finnes virkelig ikke. nesten så rørt at æ vil grin <3 sende mange klemma fra mæ til dæ

    17. Så veldig snilt og fint innlegg 🙂 Anna har jo åpenbart noen problemer så å sparke noen som ligger nede og latterliggjør henne er altfor dumt. Til og med en voksen dame!! Og angående det med Kristina, fortjente hun det rett og slett. Hun har sendt så mange stikk til deg, skjønner ikke hvorfor hun gjør det når hun har “skjelett” i skapet og er redd for familien sin del at de kommer ut. Heia deg 🙂

    18. Nok er nok, Isabel.
      Det er ikke det at Anna legger ut bilde i baris som er problemet. Enhver person kan jo se at hun har en kjempeflott kropp! Det er ikke det. Det er ikke “saken” hennes som folk hater på. Om man ikke forstår at den ENESTE grunnen til at hun legger ut et slikt bilde er pga clickbait, nei da er man naiv. Det er helt totalt urealistisk slik hun holder på! Det er da vel ingen damer (eller menn) som har på seg en stram bukse og ingen topp, og ligger omtrent i doggystyle på gulvet mens man “legger teppe”? Og viss hun elsker kvinnekroppen/feminisme så veldig, hvorfor sensurere nippel? Hun seksualiserer, og selger seg selv. Er man en offentlig person (slik som Anna og deg selv) så må man tåle en dose satire/humor når man legger ut innlegg KUN for å provosere. Som er det dere gjør.
      Er så lei av bloggere som lager innlegg på innlegg for å provosere, også legger seg ned å kaller seg for et offer når du får reaksjoner! Dere skriker mobbing før dere vet hva det betyr.

    19. AMEN!
      Kan ikke alle jenter bare backe hverandre opp og vise hverandre litt respekt, i stedet for å rakke ned på hverandre? Hvorfor er det sånn at med èn gang dere ser en kvinnekropp så skal dere spy ut masse dritt om denne personen. Tanken på at det finnes så mange slike jenter der ute, gjør meg skammet over å være jente. Hadde dere spydd ut alle disse spydige kommentarene om dette hadde vært en toppløs mann, NEI. Fordi de kan gå så mye toppløse som de bare vil og vise niplene sine til hele verden, for det er helt ok. Tanken “han mannen der er en hore” hadde ikke engang poppet opp i hodet på dere. Her viste hun ikke niplene engang, og dere eksploderer så det renner av dere.
      VÆR SÅ SNILL, vær snille med hverandre. Vi jenter trenger ikke å høre flere stygge ord om det å vise kroppen sin. ALLE har en, det som er spesielt med kvinnekroppen er bare hvor nydelig den faktisk er. Du startet livet ditt i en kvinnekropp. Hele verden stammer fra kvinnekropp, og DET er fantastisk.
      Jenter ødelegger hverandre, og det er ikke greit. Det gjør at jeg skjemmes over å være jente. Vær snille med hverandre.. Ikke døm kvinnekroppen, elsk den! En jente med større pupper/rumpe enn deg er ikke ei hore, en jente med litt ekstra er verken ekkel eller stygg, en jente som nesten ikke har pupper er heller ikke stygg, and so on. En jentes kropp gjør henne ikke til en hore eller noen av disse stygge ordene. Vi alle har en kropp, og kroppen skal ikke være en grunn til å trykke ned noen.

    20. Er ikke rart hun får negative tilbakemeldinger. Det visste hun før hun publiserte innlegget og det var akkurat det hun ville ha. Jeg er ikke feminist, men jeg er ganske sikker på at det mange prøver å få frem til hun er at feminisme går ikke ut på å være naken. Og der feilet hun.

    21. Ok. Her er noe folk må huske: I Norge har vi ytringsfrihet, og et samfunn som stadig oftere inviterer til debatt. ALLE som uttaler seg offentlig i Norge (også via blogg) inviterer til tilbakemelding. Og dette er jo bra! Vi vil jo ikke ha et samfunn der hvem som helst (som bloggere i utgangspunktet er) skal kunne uttale seg om hva som helst, også skal ingen komme med kritikk? Når man skriver en offentlig blogg må man tåle at folk “harselerer” (IKKE hetser selvfølgelig) litt, og kommer med motsvar. Skal vi finne oss i at bloggere (og andre) til stadighet legger ut lettkledde/nakenbilder, uten at folk kommer med motsvar? Tenk på alle de yngre leserne som sluker alt toppbloggerne sier/gjør! HURRA for at folk gjør et poeng ut av at det ikke er normalt å kle av seg i enhver setting. Vi kan da ikke la dagens unge jenter tro det!? Hvor ofte Anna Rasmussen går toppløs i sitt eget private hjem – er helt uinteressant, men så fort hun poster et bilde av seg, toppløs, på bloggen – da er det ikke mye privat lenger. Det er en invitasjon til debatt. Og det tenker jeg Anna Rasmussen er veldig klar over. Det er slik hun tjener penger.

    22. Hei! Du sier at du gang på gang blir latterligjort av denne bloggeren. Annet enn å irritere seg over knuste telefoner, har hun ikke kommet med noe som omhandler deg. Heldigvis.
      Jeg syns du hadde en vond hevn tilbake. Utenom dette liker jeg å lese både din og hennes blogg nettopp fordi dere (som regel) er positive og skjønne mennesker!
      Ha en fin dag 🙂

    23. Jeg har ingenting imot Anna rasmussen. Jeg har heller ikke slengt dritt om henne på nett, men hun ber på en måte om det. Hun legger ut bilder som hun vet provoserer og skaper klikk. Skulle ønske jeg hadde syntes synd på henne, men det klarer jeg dessverre ikke

    24. Jeg skjønner ikke hvorfor ikke bare alle kan holde kjeft egentlig… Fei for deres egen dør, og ikke snakk om andre på en nedlatende måte. Både du og andre bloggere har oppført dere barnslig. Jeg skjønner at man kan bli irritert, men alle må heller konsentrere seg om seg selv, enkelt og greit! http://www.charlottetunes.no

    25. Flott skrevet Bella !!! Aner ikke hva som har skjedd – jeg følger bare denne bloggen – men det du skriver her viser at du er en rettferdig og oppegående person .

    26. Hei,
      Jeg syns det var på sin plass at du tok igjen mtp bloggern som skulle leke kul og disse deg hele tiden. Dette burde shut her up! Sitter der å leker miss sunshine med sin tomme blogg.
      Når det kommer til Anna R håper jeg noen snart griper inn og hjelper. Både henne og den bloggen er a total trainwreck. Man kan mene hva man vil om nakenhet og hvor naturlig det er. Men jeg tror ingen av barna hennes kommer til å synes det er så kult med nudies av mamma på nettet. Lagre denne kommentaren Issy, hun kommer til å angre no jævlig på den bloggen når hun blir voksen.
      Have a nice 1, peace!

    27. Men det som er fakta er at Anna har veldig fine meninger og hun er flott og fin. Men hun går av og til for langt mht overskrifter og nå pupp… men det er jo værre ting folk i landet her burde tenke på for og si det sånn…

    28. Hei, jeg har ett spm. jeg har spekulert på lenge. Håper du kan svare på det. På snapp og blogg legger du ofte ut bilder av kropp, rumpe og pupper, bildene er bestandig perfekt. Hva vil du? Være ett forbilde på kropp? Vise at du er pen? Vil du inspirere unge? Hva vil du? Jeg skjønner ikke. Er det bekreftelse du søker? En ting til, på snapp ta du ofte bilder av andre, der andre kan være ikke fult så perfekte, men deg selv, er bestandig perfekt… Er du redd for å vise frem bilder der du ikke ser så bra ut? Synes du har en overfladisk blogg, som fokuserer mye på fasade, og livet du lever høres glam Ut for mange unge, men jeg tror ikke det er så glam. Jeg ser en ung, usikker, ensom og litt trist jente som har mangel på gode venner, og ett syn på kropp og livsstil som er usundt. Ønsker deg lykke til, og håper du en dag skjønner at det er ikke fasaden som teller mest:)

    29. Enig. Og at Ørjan Burøe tør, etter at han har fått rykte på seg for å være mannsjåvenistisk. Og paradisebloggere som gjør alt for klikk. (Dette er ikke ment til deg). Stå på og takk for at du tør å stå opp for Anna. Faen meg den eneste som ikke er en sau 😀 you go.

    30. Fy faen, har tenkt på det samme så lenge! Endelig noen som sier noe! Fantastisk <3 utrolig at folk tør å rakke så mye ned på andre...

    31. Forskjell på konstruktiv kritikk og mobbing. Jeg synes/mener folk er fryktelig ondskapsfulle. De skjuler seg bak det att når en er en offentlig person, må en tåle å bli debattert og kritisert. Det er jeg enig i, men men men. Hva hjelper det? Når liksom det som kalles kritikk i 80% av tilfellene er mobbing. Det er ikke så godt skjult , synes det er direkte flaut på menneskehetens vegne.

    32. Nå må du gi deg Isabel! Anna er vel ikke helt på nett stakkars og det er kanskje ikke du heller?, som ser ut til å ha fyll og telefonknusing som hobby. Dere D-kjendiser har virkelig ikke mye å klage på i forhold til oss som ikke kan bruke penger vilt og uhemmet! Ønsker deg en god og fredelig kveld! PS, kan du skrive om noe annet enn Nelly-klær?

    33. Sendte en meld på dette innlegget med konstruktiv kritikk ang Anna som i bunn og grunn er ei fin jente, men den godkjente du ikke. Det er ikke slik at alle kan rose det man selv står for. Og Isabel her har det med og godkjenne kun kommentarene mine som er for hennes fordel. Husk en ting: kritikk og drittsleng er ikke det samme. Lær deg at mennesker her i landet må få lov til og kritsere konstruktvt selvsagt, uten at du stenger kommentarer ute av den grunn.

    34. Lurer på hvordan reaksjonene hadde vært om det var Truls Svendsen eller Else Koss som hadde lagt ut en parodi..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg