NÅR JEG SÅ GJERNE VIL FORTELLE, MEN IKKE HELT TØRR

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jeg tar ofte meg selv i å ikke blogge om noe personlig så fort jeg vet at det kan virke negativt. Så fort livet ikke smiler og jeg er nedfor, velger jeg istedenfor å poste innlegg om klær eller noe annet materialistisk. Jeg irriterer meg veldig over at jeg er blitt sånn, for det var jeg ikke før. Jeg mener, jeg vet at jeg fortsatt blogger innimellom hvor jeg forteller dere om mindre positive ting som skjer i livet mitt, men det skjer sjeldnere og sjeldnere. Jeg vil jo så gjerne alltid være åpen med dere, og ikke minst være komfortabel med å kunne fortelle dere om alt – selv om det er tøft eller vondt. Livet mitt er langt i fra picture perfect, det skal dere virkelig vite. 

Nå for tiden har jeg faktisk flere tunge dager enn hva jeg har gode. Jeg har mine mistanker om hvorfor. Jeg har hatt en sykt innholdsrik sommer hvor jeg ikke var alene et eneste sekund, jeg festet og fant på masse gøy med vennene mine døgnet rundt. Så plutselig var flybilletten hjem booket, og eventyret over. Det var merkelig å plutselig ikke ha x-antall mennesker rundt meg til alle døgnets tider. Det var merkelig å ikke feste hele tiden (vet at det høres sykt teit ut). Det var merkelig å plutselig ha tid til å la tankene spinne, de tankene som jeg hadde stengt ute hele sommeren. Nå har jeg ikke lengre noe valg. Jeg kan ikke rømme fra virkeligheten for alltid. Det er forøvrig en helt annen historie..

Selv om jeg har mange tunge dager for tiden, er jeg fullt klar over at jeg egentlig ikke har noen grunn til å være så nedfor. Jeg har en fantastisk familie, fine venner, en jobb jeg elsker og en frihet de aller fleste drømmer om. Jeg prøver hele tiden å påminne meg selv om at «it’s just a bad day, not a bad life». Klisé som faen, men også ekstremt sant.

23 kommentarer
    1. det er lov til å føle seg nedfor, har en helt jævlig periode selv. Og jeg har all grunn til å være glad, utenom denne ene tingen som trekker meg så langt ned at jeg bare gråter.

    2. Ja savner hvordan du blogget før. Nå skal alt være pertfekt for at du skal blogge, er det ikke perfekt kan du ikke dele på bloggen kjipt 🙁 Men det er vel du som må velge å stå opp for deg selv eller drive å leke offer på bloggen for da blir det mindre hat nei uff

    3. Jeg har ett lite spørsmål som kanskje kan bli med på en Spørsmålsrunde (HVIS DU VIL). Trenger ikke godkjenne her siden den er vel ikke helt relevant… :p
      men spørsmålet mitt er om du noengang hadde svart på spørsmål angående de operasjonene du allerede har delt hvis noen feks hadde sendt en Mail eller personlig melding om spørsmål man hadde lurt på hvis man var nysgjerrig og tenkte på en lignende Selv? Eller er dette noe du absolutt ikke hadde gjort i frykt for at det hadde vært tull fra den sin side og “brukt det mot deg” på en måte… vet ikke helt om jeg klarte å formulere dette riktig – men prøvde haha… Bare drit i denne hvis du ikke skjønte den ❤
      Stå på, du er en flink blogger! Ditt valg om du vil ha bloggen mindre personlig – men jeg vil tro du vinner mer på det om du hadde delt mer(?) , men igjen du må huske å sette deg selv foran bloggen 🙂 alltid.

    4. Skjønner at du ikke helt tør å blogge om dårlige dager. Men jeg tror faktisk det ville hjulpet leserne til å forstå deg bedre når småting (som den reisedagen som gikk helt galt) går innpå deg. Har man det tungt så skal det lite til for at det plutselig blir for mye. Hvis man fremstiller alt som rosenrødt har folk lite forståelse.

    5. Men du må også huske på at det er lov å ha det kjipt selv om du i utgangspunktet har alt du måtte ønske deg. Det kan være mye som er grunnen til at du har det vondt. Mye som ligger under overflaten for eksempel og det kan det være lurt å ta tak i 🙂

    6. Svar tilbake: Det tror jeg du gjør rett i, og det vil kanskje gjøre ting lettere for deg! Men husk at du ikke skylder leserne noe som helst, så ikke del ting du ikke føler deg komfortabel med å dele.

    7. Det er ikke en dårlig dag heller, det er noen dårlige fem minutter som man melker resten av dagen. Prøv å styr tanknene over på noe mer positivt 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg