SOSIALE MEDIER ØDELA FORHOLDET

Kan dere tenke dere hvor mye enklere det å være i et forhold hadde vært om sosiale medier ikke hadde vært en såpass stor del av livene våres? Jeg tror på det at sosiale medier er en del av grunnen til at flere forhold går til helvete. Selvfølgelig ikke kun derfor, men jeg tror absolutt at det spiller en liten rolle, enten vi er klar over det eller ei. Jeg tror ikke at det kun er slik for oss som er offentlige, men for absolutt alle. Jeg mener, hvor mange ganger har du ikke kranglet med din andre halvdel fordi at den ene har liket eller følgt en jente/gutt på Instagram? Det kommer selvfølgelig an på hvordan dere er i et forhold og hva dere anser som OK, men jeg liker for eksempel ikke at gutten jeg er sammen/holder på med liker masse jenters bilder. Jeg synes at det å vise interesse ovenfor andre jenter er feil om det er meg du vil ha. Noen synes at det er teit, mens andre er helt enige med meg.

Personlig mener jeg at Instagram og andre typer av sosiale medier er med på å svekke forhold. Eller.. Fremfor alt skaper det flere problemer, kanskje? Fler krangler, mer usikkerhet. Så fort jeg er interesserer meg for en gutt blir jeg faktisk skikkelig sjalu og usikker av meg. Han trenger ikke en gang å gjøre noe spesielt før jeg begynner å tvile på han. Det suger, og jeg kan love dere at sosiale medier ikke akkurat gjør det enklere.

Tenk hvor mye lettere det var før i tiden? Så lol, men så sant.

42 kommentarer
    1. Jeg er enig med det du sier, jeg liker heller ikke om han jeg holder på meder sammen med er svært aktiv med å like andre jenters bilder på instagramkommentere bildene deres… eller legger ut bilder av seg med andre jenterjenter poster bilder med dem osv. Det skal heller ikke mye til fra en snapinstagram bildeface post der det bare gjelder en like eller et glimt av en annen jente på snap for å ødelegge hele dagen min og føre til eventuelle krangler… kanskje det er jeg som er gal, men det er fint at du og forstår litt av det her!

    2. Ja, du ser jo på ditt eget forhold. Hadde du ikke brydd deg så mye om bloggen, så kanskje Pierre hadde blitt.

    3. Er faktisk veldig enig med deg! Det kommer sikkert mange kommentarer her nå at det bare er du som er usikker og at partneren må få lov å like andres bilder osv osv. Men helt ærlig da, HVORFOR skal en kjæreste ha behov for å like mange andre jenter sine bilder, eller alle bildene til én annen jente, når han har kjæreste? Hva vil han få ut av å like bildet til annen jente liksom? Det handler faktisk ikke alltid om at man er usikker f.eks, for det er faktisk bare ganske rart når han er sammen med én, men gir mange andre jenter oppmerksomhet ved å trykke “liker”. For liker er jo at man liker bildet. SÅ da liker gutten jo det han ser på de jentene han liker bildet til, kanskje ikke bokstavelig, men liker i den form at han trykker liker.
      Jeg og min kjæreste har faktisk hatt noen diskusjoner på dette. Vi har vært sammen siden før instagram tok helt “av”, og da hadde vi ikke slike usikkerheter som vi har nå.. syns det er så synd, for instagram er med på å skape “forhold” og usikkerhet som ikke burde vært der i utgangspunktet, for sosiale medier er ikke virkeligheten selvom man ofte kan tro det hvis man ser en annen jente tikke opp i innboksen til typen. Godt jeg ikke er den eneste som føler sosiale medier fucker opp så alt for mye når det kommer til forhold. For ikke å glemme den tiden man kunne se bestevenn liste på snapchat :`)

    4. Jeg er enig i det du sier! 🙂 Liker heller ikke at typen gir andre jenter oppmerksomhet, uansett hva det gjelder

    5. Helt enig. Det er mye fristelser på nett! Samtidig tenker jeg at hvis man «faller» for noe av disse – hvor ekte var ting i utgangspunktet?

    6. Hadde ikke godtatt det. Spørs jo selvsagt om det er til gode venninner som legger ut opplevelsesbilder osv. Men hadde blitt irritert om han drev å likte bilder av halvnakne damer i vulgære positurer, ja!

    7. Samboeren min får like de bildene han vil og jeg gjør det samme. blir noe annet om han skulle prate flørtende med noen, Men synes det er helt greit at han sender hjerte eller trutemunn, det er noe jeg selv gjør også uten å mene noe mer med det. synes også det er greit at han danser med andre jenter på byen, men hadde nok ikke likt om jenten ble for “ivrig” da hadde jeg nok sagt ifra, men han er flink å sette grenser. Jeg stoler 100% på han og han på meg. Tillit er det viktigste i forholdet. Han har ikke gitt meg noen grunn til å ikke stole på han. vi har vært sammen i 3,5 år og jeg er fortsatt like forelsket❤
      Hadde en eks som var utro mot meg med sin eks, det forholdet varte i 9 mnd… men jeg klarte aldri å stole på han da magefølelsen var dårlig. Og rett hadde jeg i det.
      Jeg og samboeren er 24 år

    8. Så befriende å lese at man selv ikke er gal💟 Så utrolig bra at du tar opp et sånt tema🌹 Kunne ikke blitt mer enig!

    9. Skjønner godt hva du mener her. Jeg data en fyr som så og si aldri likte mine bilder på instragram/facebook osv, uansett hvor bra de var. Men han var ivrig på å like andre jenter sine bilder, blant annet folk han hadde datet tidligere. Jeg hadde ikke tenkt så mye over det, eller blitt like irritert, om han lika mine bilder også. Om jeg tok det opp fikk jeg til svar at han var lite aktiv på Instagram. Gjaldt tydeligvis bare meg det men 😉

    10. Er enig i mye du skriver. Samtidig så ville det jo ikke vært et problem hvis partnerne stolte på hverandre og var ærlige mot hverandre. Jeg er trygg på mannen min og kunne ikke brydd meg mindre om han liker noen andres bilder. Lov å se, men ikke røre!
      Jeg tenker at sosiale medier (for å sette det litt på spissen) er med på å hjelpe å avsløre en uærlig partner. Klart det er mye fristelser på nett, men har man øyne for kun én så bryr man seg helt enkelt ikke om andre.

    11. Syns det burde ringe en bjelle hvis typen er for aktiv med å like alle andre kvinnfolks bilder 😬 Ikke kult
      ellers kan jenta også like alle andre gutters bilder siden kjæresten gjøre det

    12. Hei. Jeg må bare si at jeg er helt uenig med deg.
      Jeg er ei jente på 26 år som akkurat har giftet meg med min kjære. Hva han gjør på sosiale medier er noe jeg ikke blander meg i, og han gjør det samme meg deg. Om han kommenterer eller liker andre jenter på insta eller face bryr jeg meg ikke noe om. Men hvis han hadde begynt å hatt lang og dype samtaler med de så hadde det vært noe annet.

    13. Men det er jo helt opp til en selv..? Er jo bare å slutte?
      Verken jeg eller typen er så opptatt av sosiale medier, og det er jeg så sykt glad for!

    14. Du har helt rett! Og folk kan si hva de vil, men d er faktisk tatt studier som viser at sosiale medier ødelegger forhold. “Utri på internett” er et begrep som har blitt veldig vanlig dessverre.. flørting, liking osv og man har kontakt med mennesker man egentlig ikke kjenner. Folk skriver ofte upassende også til deg bare fordi dere har felles venner på Facebook eller de hilste på deg på en fest. Det er trist men sant, sosiale medier ødelegger virkelig forhold.

    15. Så det ødela hvilket forhold? Eller mener du generelt alle forhold? Såfall må du endre overskriften 🙂 for sånn jeg ser det virker det som du mener et spesielt forhold for din del, og ikke generelt. “Sosiale medier ødelegger forhold” kan være et eksempel

    16. Etter jeg fikk meg kjæreste som snart 4 år siden, valgte vi begge å slette Facebook, bare for å prøve en periode uten. (Ingen av oss hadde insta fra før). Plutselig gikk det 3,5 år uten og det har vært så befriende. Åpnet den igjen for litt siden, men vurderer sterkt og legge ned igjen. Ikke fordi det skapte store problemer i forholdet, men vi fokuserte mer på oss, jobb og hus, enn den “overfladiske” verden som bare handler om bilder og likes. 😉 Helt enig med deg. Godt å vite at jeg ikke er gal 🤣

    17. Det er nettopp dette som ødela forholdet jeg hadde nå nylig. Det er helt sinnsykt hvor mye Instagram, facebook og snapchat påvirker et forhold.
      Han likte stadig bilder av andre jenter på insta, og han følgte mange også. Jeg aksepterte det ikke og ba han slutte. Dette sa han seg enig i og sa at han ikke kommer til å gjøre det igjen. Selvfølgelig overtok fristelsen – han gjorde det igjen og igjen. Dette endte jo opp med at han pulte ei som han ble kjent med gjennom instagram mens vi var i ett forhold 🙂 Jeg gjorde det slutt med en gang jeg fikk vite det.
      Jeg mener ikke i den grunn at man bør fjerne seg fra sosiale medier (da jeg selv ikke hadde gjort det hvis jeg blir i et nytt forhold) – men jeg mener at man ikke skal rette oppmerksomheten sin på andre jenter, nettopp ved å like deres bilder. Å kommentere er jo mye verre, men å like bilder av andre jenter mener jeg også er ille. På den måten “gir” du din oppmerksomhet til de – og hvorfor skal de fortjene det? Når man elsker en person skal oppmerksomheten kun gå til den personen. Mine intensjoner ved å like bilder av andre gutter er å vise de at jeg synes at selve bilde var fint – noe som igjen betyr at jeg synes du var kjekk eller pen. Altså, selvfølgelig skal man få lovt til å synes at andre er fine eller kjekke når du er i et forhold, men det skal ikke nå fram til den bestemte personen når du er i et forhold med en annen.
      Det er utrolig mange forhold som blir ødelagt av dette, akkurat som du sier, og det er såå trist. Men det handler veldig mye om hvordan man er som person også. Ingen type gutter eller ingen type bilder ga meg noe form for fristelser da jeg var i et forhold – jeg brydde meg kun om han jeg var sammen med. Jeg mener da at man får kjennskap til hvordan personen faktisk er om gutten velger å like bilder til andre jenter når vi er sammen med dem – altså at han ikke er til å stole på eller ikke er seriøs i forholdet. Ved å like bilder av andre jenter så kan det være lett for han og starte en samtale med ei jente ut på byen også.

    18. E enig med dæ! Når æ ser han æ holder på med, liker andre jentas bilder på instragram, føle æ mæ ikke bra nok og han kunne ha valgt hu ovenfor mæ….
      Btw: æ så dæ i oslo når æ sku på Volbeat-konsert, pierre sto å tok bilder av dæ, bra at dere klare å ha vennskapelig forhold, med mindre derre e sammen igjen da😅

    19. Syns dere alle skylder på sosiale media, når det egentlig er kjæresten deres som ikke respekterer dere å holder på sånn. Har aldi hatt det problemet i mitt forhold. Vi respekterer hverandre. Vi er åpne om at andre folk er pene, men har ingen behov for å følge/like bilder av de, og har heller aldri trengt å prate hvor grensa går. OG vi stoler på hverandre.
      gutter er også fullt klar over h or grensa går, de bryr seg bare ikke nok om kjæresten om de holder på sånn.

    20. Helt enig! Typen skal få syntes at andre ser bra ut, men han trenger ikke gi oppmerksomhet til dem ved å like bildene deres. Hadde nylig en krangel med han om dette. Snakket ikke til han på mange timar fordi han mente jeg var unormalt opptatt av at han likte bilder til andre jenter. Ser nå at jeg ikke er det likevel:)

    21. utrolig deilig at det ikke bare er meg som misliker at typen liker bilder til andre jenter..
      når vi hadde vært sammen i 1mnd så jeg at han drev å fulgte masse deilige jenter på instagram, og da mener jeg jenter som la ut bilde av rumpa i gstreng osv. jeg bla bare helt paff og var stille i noen timer.. da han endelig spurte hva som var galt så sa jeg at jeg ikke likte det, og han sa “du vet du bare kan unfollow de hvis du ikke liker det, jeg bryr meg ikke”
      det gjorde meg selvfølgelig glad at han ikke bryr seg, men han burde kanskje skjønt selv at det ikke var greit.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg