KARMA IS A BITCH

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Tror dere på karma? Det gjør jeg. Skikkelig også. Ikke bare når det gjelder andre, men når det gjelder meg selv og. Jeg elsker å se karma utspille seg. Det høres kanskje litt brutalt ut, men ærlig talt. Ingen kan påstå at det å se noen som virkelig fortjener å få tilbake, ikke er gøy? Isåfall lyver du. Haha. Grunnen til at jeg tror så sterkt på det er fordi at jeg har fått det bevist gang på gang. Personer som har vært fæle mot meg har virkelig fått gjennomgå i etterkant. Enten så har livet deres mildt sagt gått til helvete, eller så har for eksempel alle andre rundt dem også innsett hvor grusomt det menneske er. La oss ta et eksempel. En person på Rhodos var fryktelig fæl mot meg, og jeg kuttet kontakten. I går ringte en venninne fra Sverige meg og fortalte blant annet at denne personen ble skjelt ut av sjefen fremfor absolutt alle da han også endelig hadde fått nok av personens spydige og arrogante oppførsel. Skjønner dere tegninga? Det gjør faktisk godt i meg at folk forstod til slutt, og at andre enn meg også fikk nok. Det høres kanskje litt bittert ut fra min side, men herlighet.. Når noen er fæle mot deg og sprer løgner, er det deilig å vitne til at karmaen utspiller seg. Bitter eller ei! 😚

Jeg og venninnene mine bruker ofte å prate om karma faktisk. Det er sykt interessant. Jeg har også fått karma for saker jeg har gjort. Det har jeg definitivt. Og vet dere? Noen ganger fortjener man rett og slett å få en knyttneve i fleisen av Mr. Karma. Kanskje man lærer av sine feil til neste gang. Jeg vet hvert fall at jeg har lært av flere av mine feil ved at jeg har fått svi for det jeg har gjort. 

Religion og slik er ikke noe jeg tror på, men karma derimot. Oh yes!

22 kommentarer
    1. Yes, karma is a bitch!!
      Synes det er fryktelig hvordan mennesker snakker til og om hverandre. Du som blogger går vel gjennom det mye mer og jeg kan ikke tenke meg hvor tøft det må være!
      Modig av deg å være så sterk å fortsette med det du elsker. En klapp på skulderen og klem fra meg 🙂

    2. At slemme folk får folk i mot seg, får igjen og får noe negativt tilbake er jo ikke karma, men reaksjoner. Da snakker vi i såfall om en samfunnsskapt karma.
      Altså- slår du meg, og jeg slår deg tilbake, snakker vi jo ikke om karma. Men om reaksjon.
      Den viktigste grunnen til at folk fortsetter å tro på karma (som ikke er det grann mer rasjonelt enn å tro på Gud), er at man legger ekstra godt merke til de negative tingene som skjer med folk de selv mener fortjener det. Sannsynligvis har det jo skjedd masse fine ting med den personen du ikke tar med i kalkulasjonen på jakt etter bevis for karma.

    3. Trodde på karma før mn etterhvert som jeg har blitt eldre så tror jeg mye henger sammen md at man som ung befinner seg i mye drama, er det ikke drama så skapes det. At noen får “igjen” på grunnlag av dårlig oppførsel ser jeg på i dag som en naturlig konsekvens ( folk liker jo ikke slemme mennesker) karma eller ikke karma- d triste er vell at noen slipper unna m dårlig oppførsel også. Har personen nok autoritet, penger og makt så kan man nå langt.

    4. Spennende! Hvordan foregår karma, da? Hva styrer karma? Hva bestemmer om noen får en pay back eller ikke?

    5. Akkurat samme tankegang som jeg har. Gjør man noe slemt, får man det slengt i trynet tilbake. Love your blog babe <3 Keep up the good work girl ❤️

    6. Hei! Om du kan lage en sminkevideo som du har lovet lenge nå? Du er så flink til å sminke deg ! Så plis gi oss litt inspo! 🙁

    7. Skjønner hva du mener, og der er alltid fint når rettferdigheten seirer. Litt feil å bruke ordet karma på den måten, bare. Litt respektløst ovenfor de som virkelig tror på karma, og som har dette som en viktig del av sin religion. Håper du kan vurdere å bruke et annet ord, eller evt. sette deg inn i hva karma egentlig er i fremtiden.
      Dette er ikke ment slemt, for du er absolutt ikke alene om å bruke begrepet helt feil. Karma er jo noe som påvirker hvordan man blir gjenfødt, og hvordan det neste livet blir. Så når du sier at du tror på karma, så blir det litt som å si at grunnen til at du har hatt f.eks en vanskelig oppvekst, er at du har gjort dårlige handlinger i tidligere liv. Det påvirker altså ikke dette livet, men neste.
      Det du snakker om er jo noe helt annet. Kan jo nesten ligne litt på f.eks Newtons tredje lov?

    8. synes ingen mennesker kler å være hevngjerrige. Jeg tror svært få mennesker er slemme, men heller at de gjør dårlige valg. Jeg pleier heller å tenke at de gjorde dårlige valg og at jeg velger å gå videre å ønske de alt godt og at de vil utvikle seg og gjøre bedre valg senere i livet. Det vil spare deg for mye negativ energi tror jeg. Alle er forskjellige, men bare et tips som har hjulpet meg og min måte å tenke på!

    9. Anbefaler deg å lese litt om karma, eventuelt snakke om hva karma betyr for _deg_, for dette er dessverre ganske misvisende.

    10. Jeg tror ikke på karma.. for etter alle som har gjort meg vondt, har de bare fått et fantastisk liv etterpå! Mens jeg fortsatt sitter i grøfta 🙁 venter fortsatt og håper karma en gang slår til.

    11. Hei Isabel! <3 Dette er ang. at du ville donere bort noen av klærne dine. Jeg går på BI og er med i et utvalg som heter Studentaksjonen. Vi samarbeider med Røde Kors og årets formål er "Utdanning i Kambodsja". Vi skal ha en thrift shop/klessalg den 11.okt og lurte derfor på om du ville være med å støtte dette? Vi hadde satt pris på noen klesplagg/sko av deg, det hadde vært utrolig gøy:-) Ta gjerne kontakt om du er interessert!
      Hilsen Andrea <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg