JEG SKAL PIERCE ANSIKTET MITT

Bilder: Weheartit

Hva synes dere om bildene ovenfor? Jeg har fundert på om jeg skal ta en såkalt septum piercing. Jeg vet ikke hva det er som går av meg, men jeg craver en forandring utseendemessig. Jeg har jo skjønt at så fort jeg føler på dette, så skal jeg ikke gjør noe drastisk som en neseoperasjon eller rumpeforstørring (haha). Da er en piercing bedre – på alle mulige måter. 😉 Nå er jo spørsmålet om jeg skal våge å utføre det eller ikke? En slik piercing er jo så langt i fra min stil, så jeg er sjokkert over at jeg faktisk synes at det er fint. Dessuten er jeg jo så pingle når det kommer til piercinger og tatoveringer, og generelt alt som er smertefullt. Jeg piercet navlen da jeg var 19 år, og jeg skrek som et helvete. Det var en traumatisk opplevelse. Ørene mine er jo også piercet, men det fikset mamma da jeg kun var rundt 6 måneder gammel. Takk Gud for det, så slipper jeg å huske noe av seansen. Hehe! 

Jeg vet ikke, er dette et mental breakdown? Om det så er tilfelle, er det ikke verre enn å bare fjerne piercingen. Det ser bare så lokkende ut. Det hadde jo kunnet avskjerme meg fra min “sofistikerte” og “fine” look.

Hva synes dere? YAY eller NAY? 

124 kommentarer
    1. utentvil yay! tror du hadde kledd det veldig godt, og visst du angrer er det bare å ta den ut igjen.

    2. Syns du virkelig det er en drastisk forandring? Haha! Det er det absolutt ikke. Du vil nok mest sannsynlig ikke kle det med den stilen du har heller Isebell, ikke for å være frekk – bare ærlig. Hvis du takler smerte dårlig er ikke septum piercingen å ta, det gjør vooondt. Prøv å klyp deg selv der og kjenn 😅

    3. Jeg synes du heller burde ta å fylle opp piercinger i øret, det er jo ganske inn akkurat nå og veldig vakkert 🙂 En helix f.eks, eller en tragus er nydelig 💕

    4. Som du sier; ikke din stil i det hele tatt.. Haha. Hadde vært gøy om du gjorde det, men tror ikke det blir seende bra ut. Og føler alle her som kommer til å oppmuntre til det er haters som oppmuntrer så de kan ha noe å le av..

    5. Prøv å kjøp noen sånne som ikke faktisk krever hull i nesen, men som du bare plasserer der. Kan kjøpes på Gina tricot eller Glitter tror jeg?
      Se om du liker det og ta avgjørelsen derfra. Jeg stemmer yay! Veldig kult og du hadde nok kledd det 🙂

    6. Et tips: joda, det er “bare” å ta den ut om man ikke er fornøyd – men husk på at du får arr. Hilsen ei som tok ut ringen i leppa etter 2 måneder og som fikk et arr som aldri vil forsvinne 🙁

    7. Hvordan går det å ta på en så operert nese? Vet ikke hvordan det er med arrvev inni nesen? Og du har jo blitt veldig tett i nesen og nasal, kanskje ikke lurt å plage den mer?🙈 Ellers er det jo en veldig fin piercing og gjør det du føler deg finest med!<3 Lykke til!😘

    8. Neeeei. Det gjør så jævla vondt + så er det ikke noe fint. Du er perfekt sånn som du er akkurat nå ❤️

    9. Jaaa😻 synes absolutt du burde prøve det! Blir du ikke fornøyd er det bare å ta den ut igjen, så lett! Er noe helt annet med en operasjon eller tatovering, da det blir vanskeligere å gjøre noe med. Så jeg synes absolutt du burde teste det ut og gi det en sjangse! Tror også du hadde passet med det😍😍

    10. Kan anbefale deg å kjøpe en slik som ikke krever hull, så får du prøvd og se om du liker det. Og om du tar det, og ombestemmer deg vil heldigvis ikke arret være så veldig synlig,

    11. Jeg tror det er masse styr med det liksom det er infeksjoner og du må holde det rent hele tiden så det er vanskelig tror jeg

    12. Elsker slike piercinger, og har en sånn selv! Kan vell påstå at vi har ganske lik stil og igrunn😄 Jeg elsker min, og det er som du sier: om du ikke vil ha den der lenger, tar du den bare ut! Gi det en sjanse, jeg digger det vertfall☺️ Tror det blir sykt skjønt på deg❣️

    13. Tror nok kanskje ikke du passer det så veldig godt….men du kan jo prøve å se, og bare ta den ut hvis du ikke liker den

    14. Hvorfor ikke bare kjøpe en falsk? Er jo ikke helt din stil, synes du skal gå for vanlig nesepiercing isåfall.

    15. Som noen sa over her – kjøp deg heller en fake nesering og prøv først. Syntes sånne piercinger er fint men det matcher ikke med stilen din. Ingen ser at en fake ring ikke er ekte og da slipper du å angre eller gå gjennom smerter. Har hørt at nesering er veldig vondt!
      Tror heller du ville kledd en navlepiercing, eller helix, eller tragus. Mer din stil 🙂

    16. Et mentalt sammenbrudd er vel ikke helt riktig å sammenligne det med vel?
      MEN jeg syns du heller skal kjøpe deg en fake, prøve det – også ser du om det er noe du ønsker å ta senere 🙂 Heller ta noen nye hull i ørene eller piercing der.

    17. Sjeldent jeg kommenterer, men;
      Hvordan i alle dager kan du kalle det å ta navlepiercing en traumatisk opplevelse? Definisjon på noe traumatisk er når du ikke har kontroll over situasjonen og frykter for eget liv eller helse. Dette var da vel noe du valgte helt selv? Synes det er patetisk at du kaller det et traume. Og det er nedverdigende mot oss som faktisk har ekte traumer

    18. Nei nei nei! 😱 Du må ikke finne på å ødelegge det fine utseende ditt med en “ku-ring” i nesa. Du er fin som du er ☺️

    19. Yay, men for å si det sånn! Det er DIN kropp, ingen bestemmer over den. Du kan gjøre så mye på den hvis du vil
      Ingen har rett til å dømme deg, for meg er du et forbildet❤❤❤

    20. Ikke for å være frekk men NEI! synes det faktisk er drit stygt, men du kan jo prøve å kjøpe en fake en på eBay ellerno! Så slipper du å ta hull før du ser om det er fint

    21. Lol du ser allerede ut som en transe pga alle operasjonene, fillers osv og nå i tillegg DET?!😂😂 vær så snill gjør det!! Ville vært festlig å se på🙌🏼

    22. Jeg ville heller tatt en vanlig nesepiercing, bare en sånn liten kule på den ene siden. Det hadde blitt veldig kult på deg!

    23. Første gangen jeg kommenterer. Har begynt å like deg mer og mer i det siste, og dette hjelper på!!! Do it! Du kommer til å rocke det, ærlig. Du er så naturlig og det hadde passa sykt bra samtidig som du vil skille deg ut fra resten av bloggergjengen

    24. Gjør det!!🙏🏻😍 synes det er rå fint! Jeg tok det og jeg får såå mye mer attention av menn etter det😂 det gir et tøffere uttrykk!

    25. Nei nei nei, du hadde ikke kledd det i det hele tatt!!!
      Altså du kommer til å angre… hvis du har så lyst på forandring ta heller tattovering eller piercing i tungen eller navelen!

    26. Min kjære hadde ring i nesa i årevis selv om mange syntes hun var for gammel,men så fikk hun verk etter bihulebetennelse og da måtte ringen ut. Syntes det var stilig jeg da så hvorfor ikke 😉

    27. JAA!! Det hadde vært sykt kult, men om du er usikker har de fake og billige septum piercinger på h&m du kan kjøpe for å teste ut😃💥

    28. Dette kommer fra ei som har masse tattiser, hull og utvidninger i øret, og pirket opp hullet i tunga opp til 3 ganger..
      hvis du helt ærlig mener det å ta piercing i navelen var en traumatisk opplevelse, så anbefaler jeg deg på det sterkeste å holde deg langt unna tanken på septum piercing. Det er den vondeste fysiske smerten jeg har kjent på noen gang, og jeg endt opp med å ta den ut etter et par dager – for det å rense et betent hull på det område er absolutt ingen lek.
      Det finnes nok av steder på øret å pierce, og det er ikke halvparten så vondt. Selv om jeg personlig tror du ville opplevd nok en traumatisk hendelse bare av det… At du i det hele tatt tør å skrive slikt. Du som har gått under narkose og operasjoner x antall ganger, og bare narkose alene er kjempe skummelt. Jeg har operert en gang når jeg skulle fjerne mandlene og våknet opp under operasjon. Aldri i hele mitt jævla liv om jeg noen gang skulle lagt meg under narkose for slikt vas som å fikse på et allerede “perfekt” utseende.
      Bruk pengene dine på terapi, tror du hadde hatt godt av å snakket ut om de indre “demonene” som jobber mot deg. Du trenger noen som får deg til og forstå hvorfor du har misbrukt utseendet ditt slik som du har. Hva som er årsaken til at du aldri vil bli fornøyd med ditt indre deg.

    29. Vil du gjøre det så gjør det. Er ikke spesielt vondt å ta der og man får ingen synlige arr siden det er “inni” nesa 🙂 Eventuelt prøv med en fake om du er usikker!

    30. Yay! Det e ikkje så ont som man trur det e, så lenge du går til en piercer som virkelig kan jobben sin og veit ka han/ho gjør! 🙂 Eg hadde ikkje ont rett etterpå heller. Kun når eg kom borti piercingen med et uhell 😄

    31. Synes helt ærlig dette passer fint til “naturlige jenter”. Det er ofte pent på modeller og de med ungt annsikt med lite sminke. Du er mer “eldre babe” så jeg tror det hadde sett veldig annerledes ut på deg! hva med å kjøpe klipp on for å se?

    32. Nei bruk heller en falsk nese ring en i ny og ne…. du kommer til å gå lei. Snør og buser kommer til å henge fast i den 😂

    33. Nei nei nei – ikke gjør det — det blir stygge arr når du tar den ut igjen . Ikke ødelegg den lille søte nesa di – please.

    34. Gjør det! Jeg har septum piercing selv og jeg kler meg egentlig ganske klassisk, så jeg synes det går veldig godt sammen med enkle antrekk for å piffe det opp litt 🙂 Det gjør heller ikke spesielt vondt, det er bare litt ubehagelig og uvandt de første 3-4 dagene.

    35. Tenk på de stygge hullene som aldri går vekk viss du angrer… Jeg tok i navelen engang og angrer! For etter jeg fikk barn endret jo magen seg og jeg kunne ikke ha det lenger! Nå er det jo bare stygge hull der!!

    36. NEINEINEI! Du er overhodet ikke typen til det. Ville vært helt malplassert på deg. Og hvis du synes navlen var vondt.. åå herregud.. navlen er vel et av de minst vonde stedene å ta piercing.. Kler tøff rocka girls, ikke sånne blondier som deg. Ville vært tragisk.

    37. Jeg syns det er fint så lenge piercingen er feminin 🙂 Jeg har hatt haugevis av piercinger, men da jeg ble gravid tok jeg ut alle sammen. Syns jeg var hakket for voksen til sånt da, men nå angrer jeg nesten litt på at jeg tok ut navle- og tungepiercingene.

    38. Hvis du liker det, så hvorfor ikke 🙂 Kan jo i værste fall bare ta den ut!!
      Men en annen ting jeg definitivt tror du hadde kledd var pannelugg :-)))

    39. Hvorfor tar du opp dette når du vet med deg selv at du aldri kommer til å gjøre det uansett?
      Men for all del – dritkul piercing. Men da må du legge om stilen din, for det blir en liten krasj kan man si

    40. Dritfint :O Det hadde du passa til <3
      Har hatt det selv, det gror fort igjen om du angrer 🙂 Gull hadde vært perfekt til deg :* Elsker bloggen din

    41. Nei, værsåsnill! Du er så pen og piercingen vil bare trekke til seg all oppmerksomheten..
      Prøv i hvertfall en fake nesering først for å se om du kler det og liker det.

    42. Kim K kjørte på med en fake 👍🏻☺️Det er fint, og syns ikke man trenger å ha en spesiell stil for å kunne ha nesering.

    43. Ikke gjør det. Når du tar den bort så blir det hull i huden. Kjøp en falsk enpå glitter først å prøv å gå med det ? Mren hun på bildet hadde vært mye finere uten da 🙂 Litt ekkelt med slik i nesa der det kan være litt støv osv., ikke særlig pent. Du er fin som du er 🙂

    44. Du får kjøpt sånn fake-nesepiercing på gina tricot. Det bruker jeg fordi jeg ikke gidder p bruke tid og krefter på å rense osv osv… anbefaler det 😍

    45. Først av alt: NEI
      når det er sakt, hadde jeg sånn før selv, var veldig plagsomt å ha noe dinglende halvveis ut av nesa… MEN det gjorde absolutt ikke vondt, kjente det ikke engang.. å nei, for de som bryr seg om arr INNI nesa😂😂 jeg har ikke hull eller arr der, det grodde ganske fort igjen selv om jeg hadde den der en stund! Men syns ikke du skal gjøre det😬

    46. Yay yay yay !!!! Doooo IT ! Det verste som kan skje er at du ikke liker det, og då er det bare å ta den ut 😊 en venninne av meg tok det og sa at det ikke gjorde vondt. Men det kan jo være veldig forskjellig fra person til person ❤️

    47. Jeg er helt enig med de som sa at du burde prøve en falsk en først, fordi om du ikke liker det etterpå så kommer du til å angre deg, selv om du kan la den gro igjen betyr det bare at du har kastet bort masse penger og gått gjennom smerte som er utrolig vond i flere dager!! Så prøv en falsk og kjenn på følelsen av å bruke den. Liker du den, så er det vel bare å gjøre det men hvis ikke så burde du ikke❤️🌺😘
      Klem

    48. YAY! altså jeg tror dette hadde vært en veldig kul piercing på deg! og som du sier så kan du ta den ut om du ikke liker den. Jeg kjenner mange som sier den ikke er vond, og de bruker en slags vrengemetode for å skjule den. om du har en slik ring som ikke er hel kan du vri piercingen slik den ligger innover i nesen og ikke henger ut og synes når du ikke vil ha den. Da kan du jo ha piercingen og bare ta den ut når den ut om du får en ´´craving´´på å ha den igjen!
      Så noen sa noe om at du kommer til å få arr viss du tar den ut, men ærligtalt dette arret vil jo være inne i nesen så det kommer nok ikke til å merkes av noen med mindre de studerer neseborene dine? om du vrenger piercingen kan du jo også forhindre at du får arr:) hahahaa GO FOR IT!

    49. Nei nei nei… hadde selv en periode der jeg kjøpte sånne fra Bikbok, brukte de aldri. Prøv det først i alle fall, før du tar hull i nesen!!

    50. NAY, synes virkelig ikke det er noe fint på noen. Men hvis det er noe du virkelig vil, så hadde jeg tatt å kjøpt sånn «fake» som du bare fester uten å måtte ta hullet. (Som noen har nevnt over her). Og hvis du synes du kler det, så kan du jo ta det etter å ha prøvd det 🙂

    51. Hvorfor kan du ikke heller bare klippe håret ditt kortere istedet? Har aldri sett deg med korte hår. Du trenger ikke å klippe det kort, men kanskje 1/3 del?

    52. Du har jo ikke så sofistikert eller fin stil typ. Du har en lettkledd og vågal stil. Og klærne er fra nelly. Billige klær fra nelly. Så en slik ville passet deg perfekt. Men Kjør heller på med en fake😅

    53. Syntes en dobb på en side er veldig pent, men den derre fæle andre der ser ut som en buse som henger ut av nesen. No fense no square men du som er så pen bør absoluuttt ikke ta det:-)

    54. Så lenge du går til en som faktisk kan sette piercing ordentlig, en som har et godkjent studio, og at du klarer å slappe av og puste med magen mens du sitter i stolen, skal det nok gå veldig bra. Smerten blir nok verre hvis man holder igjen pusten av frykt. Vondt er det helt sikkert, men så er det jo over veldig raskt. Noen sier du vil kle det, andre ikke, men det vil jo tiden vise hvis du ender opp med å ta septum. Håper du gjør akkurat det du føler for!😊

    55. Synes piercing i nesen er kjempe kult! Jeg har tatt det selv, men på siden av nesen. Før jeg tok det gikk jeg 2 måneder med en fake (de ser veldig ekte ut) for å se om jeg faktisk følte meg komfortabel med det i alle slags settinger! Så det er anbefalt:)

    56. Do it! Vad gör ett litet ärr uppe i näsan om du ångrar dig? Jag har en själv, jag tyckte inte det gjorde ont alls (att pierca i brosket i öronen är 100 ggr värre, tex helix, tragus, conch ..) Har haft en del piercingar och septum är den jag haft minst problem med, den har aldrig krånglat på nåt sätt. Gå till en seriös bodypiercare bara! Det är DIN kropp och DITT liv 🙂

    57. Jeg selv synes ikke det er noe særlig fint, synes ofte det får fokuset vekk fra resten av det fine ansiktet piercingen sitter på.
      Helt ærlig tror jeg kanskje ikke at det hadde passet deg så bra, både utseendemessig og stilmessig, men om du er 100% sikker på at du vil, så må du jo bare drite i hva andre mener kjøre på!
      Pen er du uansett, og det er jo ikke noe du er stuck med for alltid 🙂

    58. YAY! Det er jævlig stilig😍 Og hvis du angrer kan du jo bare å ta den ut uten å få synlig arr😃

    59. Digger deg isabell, men må det sverre si at jeg syntes det er ganske styggt ifølge min smak🙈❤men bedre med septum enn percing rett i nesa som mann får “hull” merke av

    60. Hvis du virkelig vil ha en så gå for det! men du kan jo alltid kjøpe en fake og prøve d ut en stund først sånn at du er sikker i din sak. Men det er jo ikke så big deal om du angerer for du vil jo ikke kunne se et arr om du sku ta den ut igjen.

    61. Haha ja hadde vært morsomt om du hadde tatt det, og liksom prøvd ut noe nytt! Men det er liksom veeeldig store kontraster å ta en ring i nesa. Kanskje starte med en litt mildere ting som f.eks piercing på siden av nesen?

    62. Synes sånn piercing er SYKT kult, men for å kle det må man ha en stil som passer all the way through. Prøv heller å kjøp en fake først for å se om det kler deg (jeg gjorde det nylig og HAHAH ALDRI om jeg kunne hatt sånn piercing). Jeg og du har litt lik stil og all that, så er litt skeptisk om du kunne ha pulled it off, så NAAY inntil du har prøvd en fake og lagt ut bilde for oss til å se.

    63. Hadde jeg vært deg, ville jeg heller kjøpt en falsk septum ring før du tar selve piercingen. Da ser du lett om du kan trives med det/kler det. Og om ikke så slipper du unna ubehaget som kommer ved å ta septum ☺️

    64. Ja absolutt! Jeg hadde selv septum piercing i 2 år, tror du hadde kledd denne med glans! Og i verste fall kan man jo bare ta den ut igjen og arret syns ikke etterpå! 😍 ( det gjør heller ikke vondt å ta den, anbefaler på det sterkeste!)

    65. YAY! Jeg tok nettopp og angrer ikke ett sekund. Men du kan kjøpe “fake” først for å se om du liker det? Den var ikke vond å ta og heller ikke hatt noen problemer med vondt eller betennelse. Lett å rense. Om du har i en slik “hestesko” kan du vri den bak og opp i nesen om du vil skjule den en stund. LOVE IT

    66. Ei veninne som ble anbefalt å ikke ta en slik piercing i nesen pga nesevegg etter neseoperasjon. De gjennopprettet neseveggen når de opererer nesen, ville ikke våget å tukle med det…
      Men kjøp slike du ikke trenger hull for! På Gina Tricot og Glitter selger de slike :- )
      Du er utrolig vakker, så du kler nok det meste!

    67. Wow. Tørrlo litt når du katogoriserer deg selv som “sofistikert”. Du er Norges største harryblogger. Beklager, men det er desverre en ærlig mening.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg