JEG ER LIVREDD – DET SPØKER

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jeg er ikke et overtroisk menneske overhodet. Så langt i fra. Men etter døgnet jeg tilbrakte på det forrige hotellet jeg bodde på tidligere i uken, har jeg skiftet helt mening. Jeg har begynt å pusse over dette med ånder sånn helt plutselig. La meg fortelle.. Da jeg tok heisen opp til 5 etasje og gikk ut i gangen, merket jeg hvordan kroppen typ ble fylt med en… merkelig energi. Jeg vet ikke, det er så vanskelig å forklare med ord. Det eneste jeg kan si er at det var noe rart som slo meg på sekundet. Jeg sjekket inn på rommet jeg hadde fått, og prøvde å finne meg tilrette. Det skjedde aldri. Jeg fant aldri roen. Det er merkelig til meg å være, spesielt nå i disse tider. Jeg dro frem mac-en og jobbet et par timer før det var leggetid. Jeg gruet meg til å skru av lyset. Det skjer heller aldri. Det var så rart alt.. For disse følelsene som plutselig dukket opp i meg var så ugjenkjennelige. Det er ikke meg å være redd sånn uten grunn. Det er ikke meg å føle på sånne weird vibes. Det har som sagt aldri skjedd meg tidligere. Når jeg omsider la meg i sengen, slukket alt av lys og la ned telefonen, klarte jeg ikke å slappe av. Jeg lå anspent og var bare.. redd. For hva? Det kan du godt undre deg over. Det gjør jeg også. Alt jeg kan si er at jeg følte ekstreme energier på det rommet, eller.. det hotellet, rettere sagt. Usch, det var skummelt altså! Jeg klarte aldri å sovne den natten. Dagen etter sjekket jeg ut fort som fy og byttet hotell, så nå bor jeg på Radisson. Her har jeg bodd tidligere, og her vet jeg at jeg ikke får selskap av ånder eller hva det nå enn var. Puh.. Har noen av dere opplevd noe lignende? Dette ga kanskje absolutt ingen mening for dere, jeg merker at det er vanskelig å forklare hvordan denne opplevelsen var. Den var rar. Men for første gang i løpet av mine 23 år på denne planeten har jeg begynt å tro på at det finnes noe annet enn oss. Jeg vet ikke, det er skummelt som faen. Håper ikke dere tror jeg har blitt helt gal nå. Heh!

Jeg vil ikke navngi hotellet det skjedde på, jeg føler meg litt fæl om jeg skal gi de så “dårlig” omtale. Servicen og alt annet på hotellet var upåklagelig, så jeg føler ikke at det er helt fair. Men en ting er i hvert fall sikkert: dit våger jeg ikke å overnatte igjen. Fortell meg gjerne om dere har noen lignende opplevelser. Har dere opplevd noe åndelig? Jeg synes det er sykt spennende, samtidig som jeg blir vettskremt. Haha!

29 kommentarer
    1. Det er så sykt ekkelt! Vet akkuratt hva du snakker om 🙁 Skulle ønske jeg kunne vite hva som foråsaker sånne følelser

    2. Hadde en opplevelse på videregående som jeg aldri har glemt.jeg har tro på at det finnes mer mellom himmel og jord enn vi kan forklare.en av lærerene på videregående ble ordfører.jeg hadde nesten aldri sett mannen.en stund ute i den nye jobben tar han selvmord.bare en liten notis i avisa husker jeg.så gikk det noen uker, også en morgen kjørte vi siste meterne før bussen stoppet.plutselig ser jeg læreren gå blandt elevene på fortauet.nakkehårene reiser seg i nakken.ungene så nesten ut til å registrere han og.jeg snur meg og ser engang til,ser bare ryggen på han og borte er det.den opplevelsen skulle jeg gjerne hatt en forklaring på.

    3. Er helt sykt, skjedde meg noe senest i stad! Jeg lå på soverommet også hørte jeg at noen gikk i gangen med sko, det var så tydelig lyd at jeg trodde faren min hadde kommet hjem, men nei. Jeg gikk og sjekket og skoene stod pent oppstilt…skikkelig ekkel følelse!

    4. Det samme skjedde meg! På hotell caledonien i Kristiansand. Der var det mange som døde for mange år siden. Fikk rom i den delen av hotellet. Våknet opp på natten at det luktet røyk og var vanskelig å puste! Da vi stod opp googlet vi historien, å da hadde de død av en brann her…

    5. Når jeg først begynte på innlegget ditt så var jeg så sikker på at det var radisson blu du siktet til. Grunnen til det er at jeg har oppe d noe helt freaky der på et hotell rom. Jeg overnattet der med mannen min en gang i sommer og fra jeg gikk ut av heisen til business class, så kjente jeg umiddelbart en helt merkelig uro og frysninger samt kvalme når jeg sjekket inn på rommet. Tenkte jeg kanskje var sliten? Mannen dro for å svømme og jeg ble igjen på rommet for å pakke litt ut og slappe av. Fra det øyeblikket jeg satt meg ned i den brune skinnstolen så ble jeg så lei meg. Følte for å gråte og var rett og slett nedstemt. Følte hele tiden iakttatt og måtte hele tiden se mot gangen der badet er. Var urolig og kald og bestemte meg for å dra ned i lobby fordi jeg rett og slett ikke turde å være der alene. Sa ingenting til mannen min om dette. På kvelden var vi på rommet igjen og jeg kjente Åssen den ekle følelsen kom krypende og jeg var ekstremt rastløs og urolig. Vi la oss og mannen sovnet først. Der lå jeg klin våken i senga frem til kl 04 om morgenen og klarte endelig å sove litt. Helt til da jeg bråvåkner med puls i tusen og svett
      Og gråter. Mannen våkner han å og spør om jeg hadde mareritt. Det første jeg ber han om er om han kan se om klokka er 05:20 Han sjekker mobilen og jepp d stemmer. Kl er 05:20. Han så litt rart på meg og sa hva er greia? Hvrofor spurte du om det?
      Jeg kjenner jeg blir fysisk kvalm og må gå for å kaste opp. I den drømmen jeg hadde så drømte jeg om en kvinne. Jeg var på en måte henne i drømmen for jeg følte og kjente det som skjedde henne. Hun skrek, den følelsen hun hadde i drømmen var enorm frykt som om hun visste at nå dør hun. I tillegg viste denne damen meg rundt om i rommet og pekte på div gjenstander. Den redselen jeg våknet med var helt uvirkelig for meg for jeg følte virkelig på en sterk dødsangst. Jeg gråt litt etterpå når jeg våkner fordi den drømmen hadde gått sånn innpå meg fordi jeg følte jeg ikke kunne redde denne kvinnen. Jeg tror egentlig ikke på sånt og jeg er fortsatt sånn « jeg MÅ ha innbilt meg det» når jeg tenker tilbake men så vet jeg jo innerst inne at, nei jeg var virkeig livredd og ukomfortabel… Aner ikke om det er «noe» der for det har jeg aldri spurt de ansatte om eller om det er noe som har skjedd der.
      Men ellers så er Radisson upåklagelig og servicen er helt fantastisk!

    6. Freaky nok.
      Les over innlegget ditt er du snill. Det er rare formuleringer og noe litt pussig med måten du bygger opp setninger på. Hvordan pusser du over en mening? Bruker du pussepapir eller?

    7. Ett av hotellene midt i oslo var en gang med i åndenes makt, vet ikke om du har sett det? Der ble riktignok alt «fjernet». Nå vet ikke jeg om du var på det hotelle, men hvem vet? Kanskje det henger igjen eller har kommet tilbake

    8. Jeg har tilbragt nokså mye utendørs døgnet rund og det er nokså mange ganger man kan føle seg iaktatt. Det pirrer veldig, men blir dårlig nattesøvn av det. Du skal ikke se bort fra at hotellet hadde fått økt besøk om du hadde fortal hvilket det var da. Vi dras jo mot det ukjente. Ha en fin kveld.

    9. Var en ung jente som tok selvmord på et av rommene på radisson. Utrolig trist og forferdelig, så en kommenter her oppe om en dame som opplevde noe der.. kanskje det var henne? Hvem vet. Søk det opp på google. Trist 🙁

    10. Så rart! Jeg finner ikke noe om det på Google lenger, men jeg vet at det var en jente som tok selvmord på radisson. På et av badene der, men tror de har prøvd å skjule det så godt som mulig i media. Skal se om jeg finner informasjon på det igjen!

    11. Nei, for en fryktelig opplevelse! Jeg har ikke merket noe åndelig, utenom den 6.november. Det var da 1 år siden min bestemor, samt venninne døde. Jeg hadde laget en liten minnestund hjemme hos meg, for dem. Tente to lys, og mimret over minner jeg hadde med dem. Plutselig følte jeg at det ble varmere i rommet, nesten som noen slo på ovnen. Men vi har ingen ovn i stua, bare peis, men den var det ikke fyr i. Utrolig rart. Det kunne jo ikke vært lysene, de avgir jo ikke så mye varme.
      I tillegg var jeg utrolig sikker på at jeg så noe hvitt som bevegde seg i «gjenskinnet» av tv-en som var avslått. Må bare påpeke at jeg satt å jobbet med en oppgave, og var dypt fokusert med den. Men jeg hadde tent to lys og lagd en liten minnestund på sjenken i andre siden av rommet, hvor tv-en står rett ved siden av. Jeg satt i profil mot tv-en, og synes jeg så noe bevege seg foran tv-en. Da så jeg opp, men det var jo ingentin der, men da ble jeg faktisk litt redd. For jeg var så,sikker på at jeg så noe i «sidesynet».
      Det verste var at jeg tenkte at det var venninnen min som gikk igjen.. Hun valgte å avslutte livet sitt 6.11.2016, og jeg fikk en utrolig ekkel følelse at hun kanskje ikke hadde «slått seg til ro» med å være død..
      Jeg høres vell gal ut jeg også, nå? Haha.. men det er det eneste jeg har merket noen gang! Og det var så creepy, for det var jo 1år siden venninna og bestemor gikk bort..
      Mystisk.

    12. Da jeg bodde hjemme hadde jeg ofte den følelsen, spesielt på soverommet mitt. Jeg trodde bare jeg var paranoid og redd for mørket. Men etter at jeg flyttet ut har jeg aldri følt på den følelsen igjen, og jeg kan gå rundt i leiligheten i mørket uten problem. Veldig rart egentlig..

    13. Flyttet ikke du hjem til moren din for å spare penger? Er det ikke litt dumt å bruke penger på hotell da? Bare lurer altså, ikke kritikk!

    14. Har ikke prøvd det, men på min siste ferie hørte jeg lyder fra gangen ikke moren min hørte.. kun sen kveld og natt.

    15. Jeg har selv opplevd veldig mye.. da jeg var 10/11 år, så satt jeg i kjelleren og hørte et ekstremt høyt brak fra vaskerommet. Da jeg skulle se hva det kom at, så oppdaget jeg at vaskemaskinen hadde blitt skjøvet til midten av rommet. Jeg var vel og merke alene hjemme, og maskinen var heller ikke på den dagen. Nå i nyere tid opplever jeg veldig mye. Lyset «flimrer» ved samme tid hver kveld, det smeller i dører etter jeg lukker dem, jeg blir tatt på når jeg skal sove og vi hører skritt rundt sengen og i gangen utenfor soverommet. Hjelper ikke å tenke at det har dødd noen i stua her heller 🙂

    16. Tror ikke generelt på spøkelser og at vi går igjen på jorden etter, men jeg tror/vet at demoner og ånder fins, fordi dette har jeg vært mye borti og har opplevd ting. Et liv etter døden fins, men jeg tror ikke vi blir til spøkelser, men demoner er ikke noe man skal tulle med for det er farlig. Det du kan gjøre når du føler disse tingene på hotellrom osv, er bare å tenke at du har liv og det har ikke de. De er bare ånder, og har ikke noe makt over deg, det får i hvertfall meg til å slappe av.. (dette er da det jeg tror på)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg