DEN VERSTE PERIODEN I LIVET MITT

inneholder annonselenker

Faen som jeg hater vinteren. De av dere som kjenner meg og/eller har følgt meg en stund vet at insekter og småkryp er det absolutt verste jeg vet. På ekte. Det er virkelig det som får meg til å grøsse innvendig. Jeg grøsser til og med bare av å skrive om det til dere nå.. Fy faen så ekkelt det er. Så fort gradestokken begynner å dale mot kuldegrader, får jeg panikk. Da blir jeg nemlig påminnet om panikken jeg skal stå ut med de neste månedene, nemlig at de svære, ekle edderkoppene søker ly og flytter inn hos meg. Jeg tuller ikke, uansett hvor jeg har bodd, har jeg ALLTID vært uheldig med edderkopper på vinterstid. På sommeren? Null problem, da ser jeg sjeldent en eneste en. På vinteren? BOOOOM!

(annonselenker) FAUX FUR JAKKE HER

· Ps. Ved bruk av rabattkoden «JACKET20» får du 20% på alle jakker HER ·

Skal jeg fortelle dere det verste? For to dager siden lå jeg og sov da jeg plutselig merket at det var noe som krøp på meg. Jeg våkner veldig lett, nemlig. I halvsøvne konkluderer jeg med at det så klart må være håret mitt som kiler meg (how the fuck), men jeg forstår kjapt at det ikke er tilfelle når det er noe som oppriktig BEVEGER seg over skulderen min. Jeg flyr til helvete opp av senga, og hva tror dere jeg får øye på? Et fuckings kryp!!! Et stort, svart, ekkelt kryp! Jeg fikk fullstendig panikk og var seriøst på grensen til å begynne å hylgråte. De av dere som har fobi mot insekter forstår reaksjonen min. Dere andre tenker nok at jeg er barnslig og teit, men det er helt OK. Det er faktisk en stor redsel hos meg som jeg ikke klarer å dempe.

Det kjipe er at jeg i utgangspunktet er avhengig av å sove med vinduet åpent slik at det blir kjølig temperatur i rommet, men det skal jeg love dere at er slutt på nå. Så langt i år har jeg tenkt at det er greit i og med at leiligheten er i fjerde etasje, altså langt i fra bakken, og at det derfor er mye mindre sjanse for at kryp skal kunne klatre inn. Vel, den gang ei. Aldri mer. Jeg vil heller svette ihjel resten av mitt liv enn å risikere å få enda et kryp krypende over meg mens jeg sover. Fy faen, jeg HATER de! Vinteren er virkelig de verste periodene i livet mitt.

25 kommentarer
    1. Kan få kjøpt netting til vinduet som skal hindre at småkryp komme inn, så du kan fortsatt ha vinduet åpent opp natten. Absolutt å anbefales:)

    2. I feel you! Det ser kanskje ikke så fresht ut, men anbefaler å kjøpe sånn netting du kan feste rundt vinduet. Da kan du fremdeles ha det åpent ut at innsiktene kryper inn. Det kan kjøpes på typ Clas Ohlson, Jula og slike butikker mener jeg å huske 🙂

    3. Hei! Jeg lurer på siden du nettopp var på Bali, hvordan var været der? Jeg skal reise ned dit nå om 10 dager, men har lest at det er regntid der nå.Elsker bloggen din<3

    4. Jeg frydet meg senest i dag over at det er så digg å slippe småkryp nå som det er vinter. Ser ikke noe til de på denne tiden. På sommeren derimot er de jo overalt, henger til og med sånne små larver i luften fra treet til garasjetaket i hagen, som man kan risikere å gå seg rett inn i – det er mye verre enn en stakkarslig edderkopp som søker varme i kroken bak senga.
      Men for all del, i feel u. Skrekken er småkryp som går på deg når du ligger forsvarsløst og sover, ja..

    5. Hater å vinteren Godt du har en varm jakka 😊 son du kledde du er rett å slett nydelig 😍😍💖💖

    6. Know the feeling! Det finnes ulike sprayer du kan kjøpe mot insekter. Jeg tror jeg kjøpte på Biltema eller Jula (skal ikke si fet helt sikkert at det var en av de). Jeg åpner vinduet og sprayer rundt samt i døråpninger. Det er ikke evigvarende så det må gjøres på nytt etter en stund, men det har ihvertfall hjulpet på her! Vil anbefale deg å sjekke det ut. Kanskje Plantasjen eller andre hagebutikker har? Evt. Clas ohlson feks.

    7. hvis du ofte opplever småkryp i huset burde du kontakte de som “fjerner dem” haha veldi usikker hva de heter de folkene men har hjulpet oss før, de rengjør over alt. Ellers er det jo sprayer og sånt du kan kjøpe i butikken, spray veldig mye i vinduskanter, nerri døra, hjørnene i veggene (så et kryp på vei ut av veggen til mamma) de kommer seg ut av de minste hull

    8. Hva med å ordlegge seg uten å banne så mye? Hvis dette yrket skal sammenliknes med andre yrker tenk på etikk. Ingen står og banner i jobben for å få frem et poeng…

    9. Hadde vært finere med tynnere eyeliner strek
      Er like før det går over hele øyelokket
      Da kan du heller bruke mørk øyenskygge hvis du vil være veldig svart

    10. Pliis ta fighten mot iclinic/dorianbeauty på insta. Ikke la dem bruke dine bilder på egen vinning og la deg være “ufrivillig” reklame for dem. Fortell om din opplevelse, slik at flere ikke opplever det samme som deg fr denne useriøse klinikken. Du har en hel hær med deg som kan støtte deg. Be oss om å støtte deg i kommentarfeltet så drukner vi dem. Badass bella 👊

    11. Anonym: de har blokkert meg, men rapporter det gjerne!! Jeg ba dem ta det bort og henviste til innlegget der jeg skrev om mine forferdelige opplevelser, men de ble slettet og jeg blokkert. Rapporter, rapporter <3

    12. Hater å vinteren😧 godt du har på deg ei Så varm jakke😊 synes du kledde den 😊❤ å du er bare så utrolig nydelig 😍💖
      Ikke la de syke å svake folka knekke deg 😊 stå på støtter deg 😊 liker å elsker bloggen din😊❤

    13. Jeg har rapportert dorianbeauty på insta…. herreguud at det går ann….. men plis ta opp kampen mot dem! Er helt enig med 14.49 bombarderer dem 100%

    14. Gå på typ plantasjen og kjøp en sånn spray mot maur/innsekter. Jeg hadde masse problemer med edderkopper (HYL) på rommet. Men nå sprayer jeg utsiden av vinduet og innsiden hver 8. uke og jeg har ikke opplevd noen edderkopper eller andre dyr etter dette. Elsker det haha!
      ps: spray før du skal ut av rommet for det lukter litt sterk i starten

    15. Fra en eddeekopphater til en annen. Har prøvd mye rart. Men det eneste!!! som har funket er en spray fra Felleskjøpet, mot edderkopper og andre insekter. Du bare sprayer den på innsiden rundt i vindus karmene,dørkarmer,kriker og kroker. Så vil ikke edderkoppene komme inn fordi de hater lukten. Holder kjempe lenge! Funker også om du plutselig må spraye en edderkopp.. da dør den! Beste kjøpet jeg noen gang har gjort👌🏽👌🏽👌🏽

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg