JEG SVARER PÅ KRITIKKEN

Etter at jeg delte Sidras YouTubekanal og fortalte dere at hun endelig hadde fått lov til å starte med YouTube, fikk jeg masse kritikk. Jeg forstår hvor dere kommer i fra, men det dere ikke vet er hvilken ordning vi har. Så klart kommer jeg aldri til å utsette lillesøsteren min for noe som er negativt, og jeg er selvfølgelig klar over at det kan medføre hat og stygge kommentarer på kanalen hennes. Derfor har jeg bestemt at det er jeg som har kontroll over kanalen hennes når det kommer til kommentarer og den delen. Hun skal så klart ikke sitte å lese eventuelle stygge og teite kommentarer som tikker inn av stakkarslige nett-troll. Det er noe jeg har tenkt mye på før vi lot henne få et ja til dette. Samtidig som at det kan medføre dumme kommentarer (som hun ikke kommer til å legge merke til på grunn av at det er jeg som har tilgang til kontoen), vil jeg ikke stå i veien for noe hun brenner for og noe hun drømmer om å få gjøre. Hun ser stadig vekk på YouTubers på sin egen alder, og hun synes det er super gøy! Hvorfor skal jeg da nekte henne? Jeg finner ikke et bra svar på det spørsmålet. Hun kommer til å lære vanvittig mye av å spille inn videoer, for å ikke snakke om hvilke erfaringer hun vil få allerede nå. Dessuten er hun en veldig kreativ og en utrolig morsom liten frøken, så jeg er bare glad for at hun ønsker å utfordre de sidene ved seg selv.

Så lenge dette er noe Sidra synes er gøy og noe hun vil gjøre, støtter jeg henne 100%. Det er tross alt lillesøsteren min som jeg er superduper glad i og som jeg kun vil se ha det gøy. Jeg hjelper henne med filming, klipping og hele YouTube-biten. Det er noe vi gjør sammen, og jeg lærer henne på veien. Igjen – så lenge det er noe hun virkelig ønsker å gjøre, synes jeg at det er min plikt som storesøster å hjelpe henne til å oppnå en drøm hun har, og så klart støtte henne på veien.

Jeg fikk høre at jeg er en dårlig storesøster som lar henne starte i så ung alder, og det er jeg veldig uenig i. Hun går tross alt i 7. klasse, så SÅÅÅ liten er hun ikke. Nå som jeg har forklart litt om hvilken ordning vi har, forstår dere kanskje litt bedre hvorfor hun fikk lov. 

Sjekk ut kanalen og videoene hennes her!

14 kommentarer
    1. Jeg er 26, og husker godt jeg var på msn groups og på Internett i 11-12 års alderen. Sidra er absolutt ikke for liten, folk asså! Hvor gammel var Justin Bieber da Usher oppdaget han på YouTube? Stå på Sidra, og så god du er Isabel som luker ut kommentarer fra folk med alvorlige fritidsproblemer som bruker tiden sin på å hate på barn på YouTube! At det går an!

    2. Jeg blir egentlig sjeldent imponert over deg på denne måten. Men det er nok kanskje fordi du snakker så lite om slike sider ved deg selv! Bare dette ene innlegget gjorde faktisk at jeg fikk et litt annet syn på deg. En som bryr deg og om stiller opp for de du er glad i. Får ofte følelsen av at du er ganske egosentrisk, men her kommer det frem en annen side som jeg liker veldig mye bedre!
      Jeg vet at du har mye å styre med selv, på alle plattformer, så ag du tar deg tid til å hjelpe hun på veien slik at hun kan få noen av de samme mulighetene som deg, er veldig bra! Og det virker ikke som et spontant, dårlig valg, du har tydeligvis tenkt ordentlig gjennom hvordan dette kan bli best mulig. Imponert!

    3. Du skriver at hun kommer til å lære vanvittig mye av å spille inn videoer. Kan du fortelle meg hva hun lærer av det?

    4. Måten folk klager over ting de ikke vet sannheten bak😆men synes det er drit bra at du ikke viser de styggeste kommentarene!! Det at du har kontroll på kanalen hennes synes jeg også er veldig fint av en søster å gjøre❤️

    5. Jeg lurte litt på hvordan småsøsknene dine reagerte på når du fortalte at du og Pierre ble over? De må jo ha hatt en slags tilknytning til han ettersom dere alle «ferierte» sammen, og at han ofte var i hverdagen deres? Hvordan fortalte du til dem at dere hadde slått opp, og hvordan tok de det?

    6. Synes det er så koselig og fint gjort av deg å stille opp for søstera di på den måten❤️ At du bryr deg så mye om hvordan du som er nær deg har det, oppmuntrer dem og støtter dem er så utrolig fint å se!

    7. Folk lægg sæ oppi alt før mye dæm ikje har nåkka me og gjøre… æ kjenne æ bli sint når andre ska lægge sæ opp i ting dæm ikje har nåkka me og gjøre… hoff.

    8. «Folk skal blande deg opp i alt»….
      Det er helt riktig, sraad driver en offentlig plattform med offentlig kommentarfelt og når hun ikke klarer å tenke lengre enn den (korte) nesetippen sin da blir det reaksjoner.
      Jeg håper hun kun får positive opplevelser ut av å holde på med YouTube. Men du må huske på at du drar dine lesere over i Sidras retning, og du har også mange kritiske lesere (lowlifers og tragiske mennesker, som du liker å kalle dem) som alle andre. Det er ikke det at du skal skjerme henne for alt negativt, hun har tross alt et liv utenom hun også. Mem det er der hun er utsatt, når du ikke er tilstede. Det er viktig å huske på hva slags røtter du legger før du sprer frøene.

    9. Kjempe viktig!! Hvor langt tid tar d ca å få pakke fra meshki? Vasker skikkelig da jeg trenger den til fredag neste uke

    10. Hey! Jeg var blant en av de som synes dette virket som en dårlig idé mtp stygge kommentarer, men nå backer jeg dere fult!!
      Godt du tar kontroll der!! Ungdommer skal ikke få oppleve stygge nettroll!!
      Flink storesøster♥️
      Hilsen en annen storesøster 😀

    11. Bare at du faktisk tar den voksne rollen for din lillesøster er jo helt fantastisk av deg! Hun er ikke datteren din så du har egentlig ikke ansvaret for henne, men du setter deg selv i den rollen og er en trygg og stabil og viktig person i hennes unge liv. Du er viktig, husk det. Klem fra meg

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg