HVORFOR BLIR DERE SÅ PROVOSERT?

Er det en ting jeg ikke forstår meg på, så må det være det faktum at folk generelt lar seg provosere noe eeekstremt så fort det handler om penger. Det skal virkelig ikke mye til før folk klikker helt med en gang ordet “penger” blir nevnt. Jeg synes ikke at økonomi og penger er så ekstremt privat, noe dere faste lesere vet godt. Jeg har aldri lagt skjul på hvor mye jeg tjener, ei heller hvor mye penger jeg bruker på diverse. Kjøper jeg meg en Chanel-veske, ja da deler jeg summen også. Hvorfor? Fordi at 1. jeg vet at jeg kommer til å få spørsmålet stilt flere ganger i kommentarfeltet, 2. fordi at jeg ikke ser problemet med det. Jeg mener, penger er penger. Skjønner virkelig ikke hva som er så triggende. Jeg kommer ikke fra en rik familie jeg heller skal dere vite, og det er ikke mange årene siden jeg både studerte vernepleie OG hadde to deltidsjobber samtidig for å få endene til å møtes. Jeg flyttet ut fra fosterhjemmet og ut for meg selv da jeg var 17 år, og siden den gang har jeg stått på egne ben. Jeg har ikke alltid hatt den økonomiske friheten som jeg har i dag, og derfor er det kanskje litt stas for meg å kunne kjøpe julegaver for 45.000 kroner til familie og venner. Jeg er stolt over meg selv som har jobbet så hardt for å komme dit jeg er i dag, slik at jeg har mulighet til å gjøre dette for de jeg er glad i.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Grunnen til at jeg tar det opp nå er fordi at jeg fikk ganske mye kritikk på innlegget jeg skrev i går der jeg fortalte om julehandelen. Folk må seriøst slappe av! Hvorfor blir man så forbanna sinna over at andre har penger? Jeg ble søren meg ikke det den gangen jeg levde på 6.000 kroner i måneden etter at leien og regningene mine var betalt. Kom igjen folkens! 

115 kommentarer
    1. Folk driter i pengene dine. Det er poenget. Du nevner det minst 4-5 ganger i uken, vi driter i det. Er ikke flatterende, og hvertfall ikke interessant.

    2. Enig med komentaren at folk ikke synes det er så interessant. Det kaaan være en grunn hvorfor du ikke er nominert til Vixen engang. Du skriver nesten bare om penger og det er ikke motiverende i seg selv.

    3. Poenget er at det du bruker ord på helt feil måte. Du sier at du har jobbet hardt, men det er absolutt ikke noe hard jobbing bak og lage en blogg etter at man har blitt kjent blant folk gjennom PH. Å jobbe hardt for og komme dit du er nå er bare en helt feil betydning. Folk som jobber hardt er de som bygger seg oppover innen ulike jobber. Sofie N sa selv at hun meldte seg på PH for og kunne få den til og nå mange lesere. Det er akkurat det samme med din blogg. Uten PH hadde du ikke hatt den. En blogg krever ingen kunnskap. Akkurat som en nevnte, så er det ingen bloggere som synes noe særlig om deg og du blir ikke invitert på noen som helst felles møter med dem. Hvis du begynner å forså ting og ta til deg kritikk, så får du kanskje flere positive leser, og ikke bare små kids på barneskolen som ser opp til deg.

    4. Jeg liker deg og syntes selvsagt du er generøs som bruker 45.000 kr av egen lomme på julegaver til de du er glad i, men samtidig skjønner jeg faktisk at enkelte reagerer litt.
      Tror mange som leser bloggen din kanskje føler seg litt dårlige når du ved gjentatte anledninger skal snakke om penger, hvor mye du tjener og hvor mye du bruker osv. Et fåtall av oss har sånne summer med penger å bruke som det du har. Jeg vet ikke, men man blir kanskje litt sånn ”må jeg også bruke store summer med penger for å gjøre andre glad?”
      Syntes egentlig ikke man trenger å bruke titusener på å gjøre andre glad, noe du også vet, men ikke alle som leser bloggen er like klar over det.
      Ja, syntes at du kan være LITT mer privat om penger, du vet det er et sårt tema for mange. Selvsagt skal man kunne skryte litt, men alt med måte 🙂
      God Jul! 🙂

    5. Du tar feil, jeg blir overhodet ikke provosert over at du HAR penger. Det er vi mange som har. Jeg skjønner at du kommer fra fattige kår, og jeg unner deg å lykkes økonomisk. Det jeg reagerer på er at du er så sjukt opptatt av spenn og av materielle verdier, og at du åpenbart har et stort behov for å flashe. Og det er så uinteressant og bad taste!

    6. Dette er ingen kritikk. Jeg forstår godt at du vil kjøpe gaver til de du er glad i, men kanskje folk reagerer på den enorme summen, da det finnes folk som ikke har råd til mat, og fryser ute på jul. Det er et enormt samfunnsskille, som så klart skaper frustrasjon og fortvilelse.

    7. Jeg forstår ikke hvorfor folk blir så frekke eller begynner å grave i alt mulig når det er snakk om penger. Da jeg kjøpte meg leilighet som 19-åring tørte jeg ikke å si det til noen, rett og slett på grunn av at folk kan komme med ekle kommentarer. Jeg klarte kun og fortelle det til kompisene mine, for helt ærlig så er det nesten kun jenter som lager oppstyr eller lager gossip rundt noe positivt som andre jenter oppnår. Jeg fortalte det selvfølgelig til venninnene mine til slutt, men har enda ikke tørt å lagt ut noen bilder av den eller interiør, haha.
      Det er helt tragisk at det er sånn, man skal ikke måtte sjemmes over ting man oppnår i livet.

    8. Hadde jeg hatt 6 tusen kr og leve for etter alt var betalt hver mnd hadde jeg hatt det veldig bra ? Det er overhode ingenting å klage over engang.. har du egentlig begrep på penger ? Jeg er skremt!!

    9. Skal se at dere andre klarer å oppnå like høy inntekt som Isabel 😂 REN MISUNNELSE kalles dette.
      Jeg har også dårlig økonomi, men selv om man ikke har det alle andre har så går det faktisk ann å unne andre det, og jeg unner virkelig en så jordnær og omtenksom jente å få kose seg med pengene som hun virkelig har jobbet for, og fortjener.
      Jeg blir så provosert av sånne nett TROLL i kommentarfeltet som bruker store deler av tiden sin på å trykke andre ned i dritten. Eier dere ikke skam (eller omsorg for den del)?! Get a life 🙄

    10. Folk må få seg et liv og slutte å ha en mening om absolutt alt. Hvem bryr seg om hva andre bruker på julegaver…

    11. Desverre så er verden utrolig skeivfordelt og urettferdig når det kommer til penger. Men så er det en gang sånn at det er slik det er. Folk med mer penger,bruker mer penger fordi de har mulighet til det. Andre må prioritere å bruke mindre. I år måtte jeg prioritere å bruke mindre siden jeg venter barn i mars,noe som betyr at det er viktigere å bruke mer penger på det babyen trenger. Det betyr ikke at jeg synes det er synd på familie og venner,for de som jeg bryr meg om får alle litt,som er det viktigste for meg. Andre år kan jeg bruke mer penger. Nå er ikke jul ensbetydig med dyre gaver for meg,men det er fordi jeg ikke har mulighet til å svi av mye penger. Men de som har mulighet til det,skal for min del bare bruke så mye de vil. Skjønner godt at folk lar seg provosere at noen tjener helt latterlige summer på mindre viktig arbeid,men det er slik media verden fungerer. Og så er man jo i ett av verdens største jantelov land også. Nei,Isabelle,bruk pengene på det du vil 🙂

    12. Siden du kjenner til følelsen av å ikke ha så mye penger til overs, så kan du jo kanskje huske at det har trigget deg også. Du sier jo at du lever drømmelivet, så du har vell drømt om å ha så mye penger at du kjøpe alt du vil ha. Du bør absolutt kunne forstå at folk blir trigget av å lese at du kjøper julegaver for 45000kr. Og det er vell akuratt derfor du skriver om det også, du liker jo å trigge.

    13. At du gidde!
      Det virke som om du bryr deg mer om ka folk seie.
      Så drid i då å ikke bry deg.
      Sånt er det alle er forskjellige å har lovt til å sei deg de mener.
      Akuratt som du deler hvor mye Chanel vesken din kostet eller hvor mye du har brukt på julegaver.
      Ja, du har kansje masse penger å vifte med!
      Den dagen du ikke har det lenger så kan du se og forstå folk som blir provosert.
      Det hadde du og blitt hadde du ikke hat like mye som alle andre.
      Der er folk som har mer enn deg, men de trenger ikke utlyse det til hele Norge😂🙌🏽

    14. Men jeg tviler på at du gikk å snakka om hvor mye du tjente før bloggen? Eller skrev det på sosiale medier? Så hvorfor må du gjøre det nå når du tjener såpass mye, og ikke før du hadde mye penger?

    15. Drit i kritikken og skriv det du ønsker å skrive om. Du deler jo alt om deg selv nesten så hvorfor ikke dele den økonomiske biten også – sjalusi igjen vet du 😒

    16. Jeg blir ikke provosert utover at jeg synes det er harry å snakke om penger, og at det litt mye fokus på det på bloggen din.. Jeg synes bare hele greia de er så flashy, du går i billige drittklær fra nelly og shein og når du skal kjøpe deg noe dyrt av design så må det være med en svær Gucci-logo på beltet eller den mest igjennkjennbare Chanel-veska slik at det synes at du er nyrik fra mils avstand. Ville skjønt design-kjøpene om du var genuint interessert i mote, design og kvalitet, men det virker som om alt blir gjort med det motivet å imponere og vise andre?

    17. Når jeg leser i kommentarfeltene på denne bloggen, er jeg sykt glad jeg ikke har venner som mange av nettrollene her. Hvem ønsker å omgås jenter/gutter, kvinner og menn som oppfører seg som rassh*l bak pc skjermen slik mange av dere gjør på denne bloggen. Dere er rett og slett usmakelige og ekstremt lite sjarmerende.
      Sitte for seg selv å lire av seg den ene drittkommentaren etter den andre, for så å gå ut i sammfunnet med hevet hodet og klar for dagens gjøremål, med de beste tanker om dere selv. Hvor gode mennesker dere er liksom. Beklager, men det er dere ikke!
      I tillegg ser det ut til at en haug av dere som legger igjen møkka deres her ikke evner å tenke selv. Gir Isabel skylden for både det ene og det andre. Skru på hjernen deres og innse at dere er enkeltindivider. Dere kan satse selv i livet, jobbe mot drømmene deres, i stedet for å legge igjen deres grønne sjalusi her inne.
      God jul til Isabel!

    18. Pga det virke ut som du tror du er skam rik
      Er bare 1 mill bloggere får ikke 50-100 mill
      Høres ut som du er like rik som kjendiser

    19. Jeg reagerer fordi det er provoserende. Moren min har hatt kreft 2 ganger og lever på trygd, fordi cellegift ødelegger ikke bare dårlige celler, men også friske. Jeg gir hun mye og hjelper hun mye fordi det er det som er det rette og det gir meg en glede, akk som du får glede av å gi julegaver for 45 K. Dette kan du åpenbart ingenting for, og mennesker skal da få bruke pengene sine på akk det de vil og hvor mye de vil. Poenget er jeg er DRITT LEI av at alt er penger penger penger penger, lønn lønn lønn, bla bla bla, jeg driter i det. Jeg leser bloggen din fordi jeg er interessert i DEG som person. Blogg om klær og alt du kjøper, men drit nå i å melde hvor mye du har brukt og om du fikk 200 K eller 400 K i lønn denne mnd. Jeg er så lei og klikker meg ikke inn hit for å lese om spenna dine hver gang. Det definerer ikke deg som person. Men det som begynner å definere deg som person er at alt som er i hodet ditt, det er pengene.

    20. Du er så jævla tragisk som hele tiden må snakke om penger. Det viser bare at du kommer fra en veldig fattig oppvekst. Det er ingen andre bloggere enn deg som må skryte av alt og som har så mye glede av shopping som en fattiglus som deg. Du må virkelig søke profesjonell hjelp for dine psykiske lidelser Isabell Raad.

    21. Buhuuu stakkars deg. Leker du offer nå Isabell. Etter å gni på trynet til alle at du shopper og hvor mye penger du bruker??? Du kommenterer sikkert de oppmuntrende kommentarer dine selv på bloggen din. Håper bloggen din tar slutt.

    22. Bitch Please! Du trenger ikke å dele alt om penger offentlig. Du har jo fikset hele deg. Synes ikke du er noe pen. Du leker noe du egentlig ikke er. Vi bryr oss ikke hva du har,
      Du oppfører deg som en fjortis. Hvor mye penger du har?
      Har du gitt det til god formål? Nei. Du bruker bare på trynet ditt – eller på rumpa di. Leiligheten du bor i eier du ikke. Du har ikke investert noe. Du dame, voks opp. Jeg lever 1000 ganger bedre enn deg. Du virker ikke lykkelig i livet ditt. Sex, penger og utsende er ikke ALT… Du vil forstå når du lenger ikke har noe… Ta deg en utdannelse! Alle står på sine egne bein har en struggle i livet sitt – og ja man trenger ikke å skryte…

    23. Stå på, du! Du jobber faktisk for pengene (i motsetning til hva mange tror), og at du vil bruke noen av dem på dine nærmeste er bare hyggelig og raust. Og når du skriver om det får du seff trafikk, så hvis folk misliker så innmari at du gjør det bra og forteller om det, da kan de drite i å lese bloggen din. PS! Den beste hevn er å lykkes! 😉

    24. Hun skrev sikkert ikke om det før nei, for som hun akkurat skrev så tjente hun like lite som et studiestipend i mnd. Ikke mange innkjøpene og julegavene man får kjøpt da. Hun skriver om det nå for hun er stolt over å endelig kunne gjøre det vi alle skulle ønske vi kunne gjøre.
      Og ja, det er andre som tjener mer. Men er det ikke skryt da syns dere når de legger ut bilder av sine fete båter, biler, hus, flotte ferier osv??
      Når feks Petter Stordalen legger ut bilde på Instagram av sin nye porche, som vi alle vet er svindyr, er ikke det like mye skryt?
      Sånn tenker jeg hvertfall. Ønsker deg og dine en nydelig jul, Isabel❤️

    25. Eller når Olav Thon ga en million til maange i familien sin. Det var et stoort pengebeløp, og det ble lagt ut.
      Husker ikke at jeg hørte noe klaging på det! Det var bare skikkelig sjenerøst.. Men at Isabel Raad bruker 45.000 på julegaver til familien sin, DET er krise og mangel på respekt for de som har lite penger..
      Alle vet at det er stor økonomisk forskjell her i verden. Er det kjipt for oss som bare har 1000 KR å handle julegaver for? Ja! Men er det noe vi skal la gå utover andre? Nei!
      Dobbeltmoral og sjalusi lenge leve.
      I 2015 var fattigdomsgrensen i Norge på 216 000kr i året pr voksen. Det vil si 18 000 i mnd det.
      Så vil si meg enig i at 6000 å handle mat for og leve for i et av verdens dyreste land er ganske lite.

    26. 6000 er mer enn nok for en person å leve på etter å ha betalt alt av regninger og husleie😅 greit at du har penger, men hva kjøper du egentlig i julegaver som har en verdi på 45000kr tilsammen? Her hadde jeg klart meg med 10000, men har ikke det en gang. Jeg hadde 4000 etter betalte regninger som jeg skal bruke på julegaver og mat!

    27. Jeg har 1000kr etter leie og regninger. Som fleste studenter har. Sykt at du tror det er fattig, få føttene tilbake på jorden. Og slutt med de pengeinnleggene. Du liker ikke at folk skal snakke om pengene dine men du legger jo frem til det selv. Kan ikke du bare slutte å blogge om penger så får du det som du vil? Lote provosering og kun rosa skyer

    28. Er du inslekt ned wanda og
      Veetha? Du ligner sykt på de tvillingene i ansikte bare at du har mer spiss Sid ansiktform men de har oval.

    29. Er nok fordi du skryter så jævlig mye om det. Blir du ikke lei av det? Økonomi er en privat sak. Er bare du som er så keen på oppmerksom i guess…. lol

    30. Ikveld var det juleaksjonen! Kanskje du kunne brukt litt av all de pengene du driver å prater om at du har hele tiden på å bli fadder? Bruke de på noen som VIRKELIG trenger det! Ikke bare på vesker til flere tusen og dyre gaver til noen som sikkert ikke trenger så dyre gaver. Et tips! Og er du fadder ifra før! Så skader det vel ikke å bli det til flere ettersom du har så mye penger! Bloggen din er så syykt overfladisk!

    31. Det som provoserer er ikke inntekten din, men at du kjøper deg til lykke. Og at du tror lykke kun kommer av mye penger.

    32. Ærlig talt. Skjerp dere! Hun jobber for pengene på lik linje med dere andre. Skrive innlegg, gå på møter, og ikke minst tåle dritt fra dere. Sistnevnte er en heltidsjobb i seg selv. Hvis dere har lyst på like «lettjente» penger, som dere så fint kaller det; begynn å blogg selv da vel. Så får dere se.
      Og ja, jeg er enig i at 6k er mye penger etter at husleie og andre regninger er betalt. Men hun hadde TO deltidsjobber for å få inn de pengene. Jeg selv har ikke jobb og lever på 1500 kroner etter huslån og regninger er betalt. Men det er nå min egen feil at jeg ikke har fått ræven i gir når det gjelder søknadsprosessen. Så til dere som bare sitter å klager, syter og slenger dritt for å få andre til å føle seg dårlig: Få ræven av sofaen og fiks ditt eget liv. Om du har alt på stell; få den en ny hobby så slipper du gå inn her å bli «provosert».
      Jeg synes du står på og er kjempeflink! Du jobber for pengene på lik linje med andre, det er bare at det er vanskelig å forstå for noen mennesker da blogging er en ukonvensjonell jobb og svært få klarer å leve av det. Nyt det, og fortsett med å være den herlige skapningen du er:)

    33. Hei Isabel<3 eg har aldri publiser en komentar på din blogg men, jeg blir veldig oppgitt når jeg leser at mennesker blir provosert over summen du bruker på julegaver til dine nærmeste. Og at de bryr seg om pengeforbruker ditt og tror du skryter... disse pengene som kommer inn på din konto er veldfortjenr! Så plis ikke ta disse teite komentarene til deg! Du er et fantastisk mennske ❤️ Håper du får en fin jul! Stor klem fra en trofast leser! 🙂

    34. For en LYKKE å se at du ikke er nominert til en dritt i år heller – på årets vixen. Fremdeles ingen 🙂

    35. Hvorfor skriver du i dette innlegget at du har brukt 45.000,00kr på julegaver, når du har svart i kommentarfeltet på innlegget under at det var 43.000,00kr? Hmm.

    36. Fordi helt ærlig så er det ikke så jævlig interessant og lese hvor mye verken du eller andre bruker på julegaver. Det er vel det det handler om egentlig, lite interessant.

    37. Bloggere som jobber hardt har kommet dit de er fordi de har en plan for bloggen sin. Du er livsstil blogger som sikkert mener bloggen din handler om livet ditt, mote og make up. Ingen av disse blir vist her utenom penger. Folk har bedt deg om å lage sminke video eller innlegg, eller innkjøp og du lover alltid men du skriver heller om pengebruken og det er ingen som bryr seg om. Så sier du vi er sjalu og misunnelig? Føler med veldig mange som skriver her og jeg er slett ikke misunnelig. Du er ganske kjedelig nå som du skriver om så mye uinteressant tull, det er du ikke er noe i blogg Norge er nok sant. Folk prøver faktisk, du bare driter deg ut og lar det dytte deg fremover så lenge det går. Du burde virkelig ta til deg noen av de «stygge» kommentarene og tenke over de. For mange av dem er ikke hat, folk bare formulerer seg på den måten fordi de blir irritert over at du er så barn i huet. Seriøst, åpne opp øynene for din skyld.

    38. Siden du har så himla mye penger da, kan du ikke donere bort til de som faktisk ikke har så mye? Enn å bruke, noe jeg mener en drøy sum, på julegaver til de som kanskje allerede har nok?

    39. KJÆRE ISABEL
      Du kunne jo feks skrevet av “nå var julehandelen ferdig”. Uten å nevne at du sprengte budsjettet? Dersom folk skulle spør i kommentarfeltet “Hvor mye brukte du?” Kunne du svart “det er en privatsak”. Men du er opptatt av å skrive summen på disse tingene, pga det gir klikk. Det forstår jeg. Men tror du det kan være en bedre strategi å skrive interresante innlegg, meninger, for å få klikk? Det varer nok bedre i lengden med tanke på lesere? God jul:)

    40. 6000 kr ETTER leie og regninger? Er det det du viser til når du snakker om hvor trangt du hadde det økonomisk??
      Da skal ikke dette ha vært så traumatisk at det skal ha noen effekt på hvordan du dealer med penger nå altså. HELT normalt!
      (Og de fleste studenter lever på 7000-8000 FØR leie og regninger, uten at det har noen slik traumatiserende effekt som du mener det hadde på deg).

    41. Jeg er 45 år og leser bloggen av og til pga min datter. La hun bruke Nelly klær, og kjøpe dyre vesker etc. Dere skriver at det er bare barn som leservnloggen… er dere det? Slutt å les bloggen om dere er så uenige. Takk Gud for at min datter ikke kommenterer hverken pos/neg. Start en blogg selv! Se om dere klarer det! Det er jo en grunn for at det går så bra med hennes blogg, ikke mye annonser heller. Hvor mye sjalusi og vonde ting dere har i dere!! Fy!! Vi har også mer enn nok penger, flasher det ikke. Men tenk om det var dere??hun gjør tydelig noe bra denne jenta som enda ligger så høyt på lista. Håper nissen er slem med dere haters i år.

    42. Her er du og jeg veldig ulike. Jeg manglet aldri så mye som ei krone da jeg vokste opp (nei, vi var ikke ‘rike’, men heller en standard middelklassefamilie). Den delen kom først da jeg flyttet ut fra fosterhjemmet som 19åring. Da jeg ikke hadde noen venner, og heller ikke fikk meg noen jobb, tok det ikke lang tid før jeg ble en såkalt ‘naver’. Man tjener ikke noe særlig med penger på dèt. Jeg hadde 3000 kr å overleve på i måneden, som da skulle rekke til både mat, dusjartikler, vaskepulver, reiseutgifter (buss) og diverse regninger. Ekstra stas var det jo om noe gikk i stykker. Om jeg måtte ha nytt kjøleskap eller sofa, for eksempel. Da måtte jeg velge vettu. Mat, eller sofa? Det har blitt voldsomt mye makaroni opp igjennom, for å si det på den måten..
      Jeg har aldri vært en slik person som blir misunnelig og sur over andres pengebruk. Likevel kan jeg forstå at andre kanskje blir det. For jo, når du sitter der og må velge mellom om du skal spise ordentlig eller om du skal ha nytt kjøleskap, når du sitter der og vet at du neppe får råd til verken førerkort, bil, hus, se verden – eller hva enn du måtte ønske, ER det kanskje litt provoserende å se andre punge ut 40-50k for EN enkelt veske, eller kjøpe seg klær for tusenvis av kroner, som kanskje bare blir brukt èn gang.
      Jeg vet ikke. folk må begynne å konsentrere seg mer om seg selv enn å sitte og være sure på andre hele tiden. Det hjelper ingenting 😉

    43. 6000 kr å bruke på kun seg selv etter regninger er betalt, mener du er lite? ble kvalm når jeg leste det

    44. 6000kr er lite ? Wow…. vi er en familie på 3, to voksne og 1 barn… etter at SLT av regninger er betalt har vi som regel igjen Max 5000kr.. er vi heldige 6000kr(da skal vi være veldig heldige) disse pengene skal være nok til mat til alle, klær som trengs, div ting som kanskje går i stykker osv osv..: så syns det er teit av deg å vinkle det til at 6000kr etter regninger er lite.. for andre er dette sånn det er hver mnd hele året.

    45. Koss du meine at du he jobba hardt for å komma der du e idag? Kan du laga et innlegg om d. Eg ser kje heile siå di så eg tåre kje å sei noge ennå, men leste den lange kommentaren Line skreiv, d va jo bra skreve men e d virkeligt alt du he jort? He du jobbd så jævlig hardt for den bloggen din? Du va på paradise, så jor alt for deg så og sei. Men d e sånn eg ser d, elle nei – du tjene jo faen 200 fokkings tusen i månen ish, så hæ? Eg fatte ingenting. MEN SÅNN btw så e eg faste leser for du legge ud interessange ting.

    46. Det du har gjort er å melde deg på Paradise Hotel, også laget en blogg som fikk mange unge lesere som har ført til at du tjener godt. Så mye mer enn det har du ikke gjort.
      Penger er ekstremt privat, bortsett fra deg som skryter og lager urealistiske forventinger til de ungene leserne dine om hvor mye en viss sum penger faktisk er.

    47. Ikke kom å si at økonomi og penger er privat for deg er du snill, du nevner det Xantall ganger! D r ikke big deal å eie en Chanel veske! Og alle som kjenner til Chanel og Gucci osv vet også prisen på de.. men det er tydelig at du er «nyrik» og med det også harry ala «rikingen» og har et sterkt behov for å si noe om hvor mye de koster, hva du tjener og hvor mye du handler for!! Ett ord HA R R Y!!

    48. Kommentaren som sier at blogging ikke er en hard jobb, lag din egen blogg å se om du kommer på Isabel sitt nivå:-) Denne dama her, Isabel, hun deler livet sitt 110% med oss å det er det ingen som kan nekte for. Hun er her hele tiden å svarer på spørsmålene vi har å er ett så herlig å ærlig menneske.
      + dere som sitter å kommenterer utseende å livet hennes? Og som gidder å kommentere dritt, vi alle vet at dere nettroll kommer til å lese hennes neste innlegg. Dere er bare sjalue, dere skulle ønsket dere hadde livet til Isabel og blir sure å bitre fordi dere ikke har det. Dama her har jobba knallhardt, hun setter seg mål og når de. Hun fortjener nesten alt hun for, alt unntatt dritten deres!

    49. Det er så jævla enkelt som at la være å les bloggen om noe er provoserende. Istedet for å gå å iritere seg hver dag så la heller være. Klarer man ikke det så gi blaffen i å kritisere i hvertfall:)
      Hadde jeg tjent som isabel så hadde jeg gjort akkurat som henne , på lik linje som veldig mange andre som ikke tørr å innrømme dette😄 vi har forskjellige holdninger og syn på ting, og vi er vel såppas voksne her inne alle sammen at vi klarer vel å respektere hverandre istedet for å rakke ned på hverandre. God jul ♥️ Noen burde ønske seg nettvett av julenissen i år::::)))

    50. DU sier penger og økonomi er så ekstremt privat, men HVORFOR skriver du da flere ganger om hvor mye “svimlende summer” du bruker til ditt og datt hvis du mener det er så privat? Du legger jo virkelig ikke skjul på det, så du får akkurat tilbake den responsen du legger opp til å få! Ta deg sammen Isabel og voks opp!!

    51. Jeg vil bare opplyse deg om at folk som skriver negative ting ikke nødvendigvis er bitre mennesker som ikke har det godt med seg selv, eller sjalu og misunnelig på deg. Jeg har det utmerket, har en fantastisk familie og mange gode venner, ingen økonomiske bekymringer, og jeg syns likevel at du framstår som lite reflektert, provoserende og veldig overfladisk. Grunnen til at jeg i det hele tatt har et slags behov for å skrive dette, er fordi jeg tror måten du fremstiller deg selv på bloggen er direkte skadelig for mange unge jenter og gutter. Også litt underholdene for oss andre som gjennomskuer det hele😁

    52. Ser ikke helt poenget i å lese bloggen hennes hvis dere er så jævlig sur, bitter og bare skal kommentere dritt? Hvis hun er så fæl, stygg, og overfladisk er det vel bare å ikke trykke seg inn her da, så slipper dere å hisse dere opp over det. Men det er tydelig at enkelte føler seg bedre selv av å trykke andre ned i søla. Synd at dere føler det er nødvendig å slenge med leppa til noen dere ikke kjenner på Internett bare for å være stygg. Trist at dere ikke blir noe penere av å kalle henne stygg, eller smartere av å kalle henne dum. Dere er hvertfall jævlig stygg på innsiden som har samvittighet til å tråkke på noen andre på den måten.

    53. Ville nå egentlig ikke sagt at 6000kr i mnd etter alt er betalt til eget forbruk er noe særlig lite, min mor hadde omtrent 4000kr til oss 4 unger disponibelt i mnd da vi var mindreåring. Var ikke synd i deg

    54. Helt ærlig Isabell, folk blir ikke provosert av pengene dine, de blir provosert av DEG, og synes at du er overfladisk

    55. Du har vel ved flere anledninger skrevet på bloggen om at du syns det er ”respektløst” at folk spør deg: Hvor mye tjener du?
      Tror du begynner å gå tom for ideer frøken, kanskje ta deg en pause for real istedefor å motsi deg selv hele tiden.

    56. Skjønner at dette kan provosere mange. Skjønner også at Isabel vil være ærlig med hva hun bruker av penger. Det er lov å ha forskjellige meninger, og det er ingen fasit på hva som er rett eller galt.
      MEN å kommentere ting som «du er fortsatt ingenting» blir rett og slett helt feil. Dette her er rett og slett mobbing. Ingen fortjener å bli utsatt for slik drittprat. Er du uenig med Isabel så peller du deg enten laaaaangt vekk fra bloggen eller så legger du igjen en saklig kommentar. Det du derimot IKKE skal gjøre er å anta ting som feks det at Isabel ikke sender penger til veldedighet. Det er det ingen bortsett fra Isabel som veit en dritt om.

    57. Omg.. Dette er jo håpløst, i min vennegjeng snakker vi åpent om hvor mye vi handler julegaver for å er det noen som ikke tåler det eller ikke vilnevne sitt, så neivell det er den personen sitt valg. Penger er ikke en uting å snakke om lengre. I gjengen avtaler vi også max grense på hvor mye kr. pakkene skal koste slik at vi tar hensyn til hverandre. At Isabel handler julegaver til venner og familie for et beløp vi andre kunne ønsket å hatt i månede er jo helt super for henne. Det bryr ikke meg noe ting. Ja, kan bli mye «flashing» av penger fra Isabel, men ærlig talt. Gjør det deg noe? Liker du det ikke så slutt å les bloggen. Alle handler julegaver for det jævla beløpet de selv vil, who are you to care about that! Er hennes penger, la hun bruke det på det hun vil.
      Isabel, håper vennene dine og familien blir glad for gavene du har kjøpt til dem. Jeg hadde nok handlet for like mye til mine venner og familie hadde jeg hatt den lønningen du har. ☺️✌🏼 Du er generøs og snill mot din familie, er bare domt at folk har så «tunnelsyn» at de ikke ser at du gjør dette for å glede dine nære og kjære, men heller tror du gjør det for å dra det opp i ansiktet at du hat penger.

    58. Skjønner godt at folk faktisk reagerer å blir irriterte over at du tjener så mye … jeg jobber bokstavelig talt rævva av meg. Aldri fri å har ikke halvparten av hva du tjener i mnd … du sier at blogg er en jobb. Å det er det nok men at dere tjener mer enn folk som redder liv her i verden er helt sykt … men igjen, det er det ikke du som bestemmer .. så det burde klart ikke gå utover deg. Men at du skriver at penger ikke er så viktig å i tillegg skriver at når du ikke hadde bloggen så jobbet du rævva av deg også. Du skriver jo egentlig at penger er viktig … jo fordi du må ha penger til å leve !

    59. Omg hadde jeg hatt 6000kr å lever for etter leien osv var betalt hadde jeg vært overlykkelig men det har jeg ikke. Så tror ikke du vet hva det er å ha dårlig råd. Prøv å gå i mine sko i en dag så skal du vite hva dårlig råd er. Grunnen til at folk blir provosert av dette er for de du hele tiden skal påpeke at du har penger we get it.

    60. Fordi du har hatt ganske provoserende innlegg oppover tiden, 2 ganger hvor du slenger me 500 og 1000 lapper rundt deg. Det e kje normalt! Du får det Du legge ut😃

    61. Dette kommentarfeltet er noe av det verste jeg har lest. Håper du leser de gode kommentarene oppi dette og at det klarer å veie opp mot de som slenger dritt bak anonymitet. Det er ikke rettferdiggjort å slenge dritt fordi andre har det vanskeligere enn det du har, at ikke alle har like mye penger eller lever et like godt liv som du har. Alle kommer seg opp og fram i livet på forskjellige måter, og du HAR jobbet hardt! All kudos til deg, og jeg unner deg og familien din alle verdens julegaver. Håper du får en fin jul med familien 🙂

    62. Kunne ikke vært en ide og donere litt penger til fattige barn da? Når du kan bruke så mye penger på julegaver til familien din som ikke trenger ting til en så stor sum engang.

    63. Sjalusi heter det, hvem skulle ikke ønske at dem kunne gi hva som helst til sine barn etc? Jeg har selv vert lotto millionær og gått fra millionær til minus millionær, mistet alt jeg eide og havnet på gjeldsordning. Men er det noe jeg uner folk så er det og ha en sterk og god økonomi. Godt og se at ikke alle trenger lide. Stå på du, super blogg 😉

    64. Vi blir provosert fordi alt du snakker om på denne bloggen er alkohol og hvor UNIK du er fordi du har masse penger som du sløser vekk på sillikon i rævva og gud vet hvor, sammen med X antall merkeklær og unødvendig jålete bullshit. Bortskjemte jævel

    65. Hei Isabel,eg e så stor fan av deg❤️
      Folk e så Fette rar,skjønne ikke Kordan de klare å skrive hate te deg,de må ha et Fette lite liv.😕de e bare sykt sjalu på deg!! Du e best,ikke bry deg om de rare folkan.you Go girl 💕💕

    66. 6000kr igjen etter at husleie osv var betalt? Det er jo ganske bra, skjønner ikke hvorfor du fremstiller det som ille?
      Og til dere som sier at folk kommenterer pengene fordi de er sjalu – skjønner dere ingenting? Folk kommenterer negativt på innlegger som angår store summer med penger fordi det virker som at Isabel vil vise frem hva hun har og tjener, og det får mange til å føle seg mindre verdige, FORDI hun fremstår som noen som er kun interessert i materialistiske ting og gnir inn i andre sine tryner at hun har penger. Vet også at mange er nysgjerrige på hva en blogger tjener, og er jo ikke ille at en blogger skriver en gang hva lønnen omtrent ligger på. Men det å gni inn at man har svidd av 50000 her og 50000 der kan man spare seg for. Det handler rett og slett ikke om sjalusi, men at andre får den følelsen av at å kanskje bruke 1000kr på julegaver ikke er godt nok.

    67. Det er så mange som lever på mindre enn 6k i måneden etter at ALT av regninger og leie er betalt. Det er faktisk ikke så ille. Men selvfølgelig med din livsstil må man kanskje ha mer, men det handler vel om prioriteringer

    68. 6k sa du? Prøv å lev på 4800kr i måneden så skal du kjapt få se at de 6k ikke var så værst alikevel 😉 jeg lever på 4800kr i månenden å har kun råd til mat og telefon regning på under 200kr
      #nohate just sayin!

    69. Når man flytter for seg selv fra et fosterhjem i alder av 17 år vil man uansett være under bv omsorg fram til fylt 18 og deretter dersom man ønsker etter vern fram til 21… dvs barnevern dekker utgifter….

    70. Herregud hvor mange løker det finnes her. Har dere ikke noe bedre å drive på med? Trodde man skulle få litt vett i skallen når man vokste opp. Født sånn eller blitt sånn?

    71. Nå skal jeg være dønn ærlig (selv om jeg sikkert er litt sent ute).Blir jeg provosert av disse innleggene som handler generelt om store summer penger? Ja. Ønsker jeg at jeg hadde disse summene selv? Selvfølgelig. Hadde jeg vært så mye flinkere med forvalte en så stor sum? Det er det absolutt ingen som vet. Men ingenting gir med den ide’n at jeg skal la misunnelse (forøvrig liten) gå utover Isabell er bare latterlig.Hadde hensikten deres vært å endre pengefordelingen i verden så hadde virkelig ikke startpunktet vært på denne bloggen eller plattformen i det hele tatt.
      Og ja, jeg ble veldig provosert i går når jeg leste innlegget om summen på julegaver. Provosert fordi jeg ikke er der selv (men er på god vei, tar bare litt lenger tid å oppnå min drøm). Så det jeg ganske enkelt gjorde var å klikke meg ut av bloggen, drive med noe annet, og vips så var all irritasjon borte og jeg trente ikke slenge dritt til Isabell for å få ut irritasjonen min.
      Og ei. 6000 etter alt annet er betalt er kanskje ikke lite, men kanskje lite i forhold til den livsstilen Isabell ønsket seg. Og det må være opp til hver enkelt person hva de synes er lite og for lite. Leste også at Isabell skrev her at hun er fadder til 2, og mener å huske at jeg leste for en stund siden at hun donerte et vist beløp hver måned til veldedighet (som samtlige maser om at hun burde gjøre hver bidige gang sjansen byr seg). Så hva mye mer skal man egentlig gjøre for andre før man kan nyte pengene av sitt arbeid selv? Det må da være lov det også? Og dere mener hun skal tenke litt på andre og er det virkelig så galt bruke så mye penger på sin egen familie? Hun har brukt nesten 50K på familien sin som hun åpenbart elsker høyt. Det er ingen mennesker som betyr mer for meg en min egen familie, og skulle jeg brukt store summer på noen i jula (om jeg hadde hatt råd), så hadde min familie vært på en soleklar plass nr 1!Bruker hun det på seg selv, får hun kritikk, bruker hun på familien sin får hun kritikk, men når hun har nevnt veldedige formål så blir det ikke hørt, men mast om senere.
      Jaja. God Jul Isabell, jeg håper virkelig du får en fin jul til tross all kritikk. Gleder meg til å se deg på tv skjermen igjen neste år! 🙂

    72. Denne går til de som velger å kritisere usaklig:
      Hvordan hadde du likt å bli kritisert for det du gjør og jobber med? Enten du lever et dårligere eller bedre liv en Isabel så vær voksen nok til å kommentere positivt. Har du ikke noe positivt eller konstruktiv å komme med kan du like greit svelge det og holde det for deg selv.
      Misunnelse kommer ofte fra svake personer som er bitter og som frykter for å satse selv, men som misunner de som prøver og lykkes. Det virker som disse personene får løst i sine problemer ved å øse ut med kritikk på andre. Føler de kanskje at de tar et oppgjør med seg selv? De har tydeligvis store egoistiske behov og ingen selvinnsikt eller refleksjoner.
      Støtt alle som prøver, alle som får det til og som viser takknemlighet i ulike former, som for eksempel å hjelpe andre.

    73. Det er provoserende fordi du får oss som ikke har så god råd til julegaver (og i hverdagen) til å virke som dårlige personer.
      Fremstilles som om jeg er et dårlig menneske vis jeg ikke kan SLØSE penger på familien min. (Fordi det er INGEN som behøver så dyre pakker.) Vis noen i familien min hadde kjøpt meg en latterlig Gucci sokk til 3000kr, så hadde jeg følt meg ydmyket fordi mine egne gaver ikke har like stor verdi.

    74. Du er heldig som kan bruke så mye penger på de som betyr noe for deg! Har du donert noe til andre som kunne trengt det i julen?

    75. Tror uansett hvordan man vinkler det, og også under juletider så er ordet “penger” et veldig følsomt ord. Jeg skjønner at du ikke mener å irritere andre, og være sånn “jeg er bedre enn deg”, og jeg skjønner at man gjerne vil dele noe man er stolt av. Hadde sikkert gjort det samme om jeg hadde masse penger. Jeg vet ikke, men jeg unner de som kan bruke så mye penger, og selvfølgelig håper en dag at jeg har god økonomi 🙂 sånn er det!

    76. Anonym: men herregud! I hvilken forstand får du dette til å handle om at andre skal føle seg dårlig på grunn av hva JEG kjøper til MIN familie? Folk er så hårsåre, det er helt ekstremt!

    77. Kan folk slutte. Hadde dere hatt penger til det, hadde dere også brukt 45k på julegaver. Isabel jobber for dette. Hun leker ikke. For å få mye penger må man jobbe for det. Kanskje folk bør fokusere litt mer på sin egen karriere, enn å rakke ned på folk som faktisk har jobbet for å oppnå drømmen sin.
      Isabel, all respekt og ære til deg. Stå på, og god jul❤️

    78. Grunnen til at folk blir provosert, inkludert meg selv, er den ekstreme skrytingen din. Du har jobba for pengene dine, tjener mye, og har derfor mer å bruke på ting. Og det er helt greit, hadde jeg hatt den inntekten du har hadde jeg sikkert vært like dum som deg og brukt pengene mine på klær, reiser osv isteden for investeringer. Poenget til folk er vel hvorfor du absolutt må skryte så sykt av både inntektene og kostnadene dine? “Jeg har kjøpt julegaver til familien min. Det gleder meg å kunne gi fine ting til de jeg er glad i” var alt du hadde trengt å skrevet. Ser ikke helt poenget med å skrive om summer hele tiden, om noen i kommentarfeltet spør så får du heller svare de der. Hvorfor den trangen til å skryte så mye? Er jo åpenbart at du ønsker å gjøre folk misunnelige og provoserte. Tror faktisk det er få mennesker som irriterer meg like mye som deg.

    79. Dere alle er sure på Isabell, pga hun får penger “uten hardt arbeid” og bruker flere tusen kroner på tingene hun liker og kjøper dyre gaver til familien? HAHAHHAHAH ler meg ihjel. Forstår dere ikke at det er bare helt teit? Det er flere måter å komme seg opp i livet,med å jobbe hardt som ikke trenger å være slike jobber som advokat for å få et høy sum av penger. Dere som mener at blogging er ikke en jobb og de pengene hun får på grunn av bloggingen sin er drøy høye… så hvorfor starter dere ikke selv med det? Jeg ser flere personer her som misunner på Isabell pga pengene hun får, og hvor lite de får selv, ja da er det bare å starte selv med blogging istedenfor å synes synd på seg selv.
      Tydeligvis så funker ikke hjernen til noen her som den skal, så la meg hjelpe dere.
      1. DET ER HENNES LIV
      2. DET ER HENNES PENGER
      3. HUN HAR JOBBET FOR DE PENGENE, JA YOUTUBER-ER OG BLOGGERE FÅR PENGER, DET ER IKKE SÅNN AT NOEN PERSONEE FÅR PENGER FRA LØSE LUFTA.
      4. HUN HAR GJENNOMGÅTT MYE I BARNDOMMEN SIN, DET ER IKKE SÅNN AT HUN BLE FØDT MED PENGER I HÅNDA.
      5. DERE BESTEMMER IKKE FOR HENNE, HVA HUN MÅ GJØRE ELLER IKKE Å GJØRE, HVIS DERE IKKE LIKER AT HUN SNAKKER OM PENGER OG SLIKT, SÅ HVORFOR BLIR DERE HER IGJEN PÅ BLOGGEN? DET ER FLERE TUSEN PERSONER SOM HAR BLOGG, DERE KAN LIKE GJERNE GÅ Å FØLGE MED EN DERE LIKER, ENN Å BLI SUR FOR HVER GANG ISABELL LEGGER UT ET INNLEGG.
      6. HUN GÅR PÅ MØTER, OG REISER MYE FOR IDEER TIL BLOGGEN SIN, OG VI SER AT HUN BRUKER EN GOD DEL AV FERIEN SIN PÅ Å SKRIVE INNLEGG-ER.

    80. Å buhu, 6000kr i mnd etter all betaling er slettes ikke lite. Herregud, jeg er student og lever med 400kr i mnd. Så hold kjeft

    81. Jeg skjønner ikke hva folk mener?!? Har du lyst til og kjøpe julegaver til familie og venner VÆR SÅ GOD!!! Jeg er 13 og bruker mine egne penger på julegaver. Det er gøy og kjøpe litt «finere» ting. Men jeg vet ikke hvordan det er og ha «lite» penger siden jeg kommer
      fra en rett over standar familie hvis det gir noe menig. Unnskyld denne komentarrn er bare rar, jeg er trøtt, jeg mente dette ikke på hate hvis det virker sånn, elsker deg, god jul

    82. Hi,
      WTF is wrong with you haters, either say something good, or keep it your fucking self, Cause you hide behind a laptop somewhere does not mean you can say hurtful words to someone you don’t know.
      If you truly don’t like her ideas, then close, unfollow, unread and move on with your meaningless life.
      Regards
      Brian kndeneh
      – no need to be anonymous if you’re right
      Drop your real name if you have the … see if words hurt you back.

    83. Herlighet folkens, skjerpings! Hadde jeg hatt 45.000kr å bruke på julegaver til familien min så hadde jeg for faen gjort det.
      Det er ingen hemmelighet at Isabel tjener godf, men det er HENNES penger, så la hun bruke deg på hva faen hun vil.
      Helt sykt at folk kan slenge ut SÅ mye hat pga misunnelse.
      Tenk dere om før dere slenger dritt nett troll. Dere kommer ingen vei i livet av å sitte bak en skjerm å sutre for at livet til en blogger er bedre enn ditt.
      Heldige søsken som har så fantasisk søster som deg Isabel 🙂
      God jul!

    84. Liker hvordan enkelte her syns du skal bruke mindre penger fordi at ikke alle i verden har mye penger. Mange sliter med penger, men det betyr ikke at du skal bruke mindre,

    85. Kan dere ikke bare la jenta bruke så mye penger hun selv vil uten at dere skal være så j*vla irriterende ? Herre min altså! Om dere faktisk skal være så negative så bare slutt å les bloggen hennes?
      Det vil ikke si at Isabell skal bruke mindre penger pga noen snørrunger sitter bak skjermen sin og slenger dritt om pengebruket. Blir helt oppgitt. Pass på deres egene saker folkens!

    86. Spør du meg så gir ingenting av dette mening… Det er normalt å sitte seg en grense på hvor mye man skal kjøpe for, om det så er 45 000 eller 2000! Så syntes ikke noen har rett til å kritisere Isabel på den måten. Hadde dere andre som er sjalu hatt pengene selv, så hadde dere gjort akkurat det samme. Syntes det er veldig gavmildt å kjøpe fine julegaver til sin familie❤️
      Folk må slutte å være så «tøffe» bak anonymitet og stå frem om de vil si sin mening! Ja, det er et fritt lang og man skal kunne si hva man mener, men da burde man virkelig være tøff nok til å stå frem som seg selv spør du meg!!
      God Jul Isabel❤️

    87. Skjønner veldig godt du er stolt over å ha komt deg fra kansje 15 000 i mnd til 200 000, å at du bruker de å lever en annen livsstil da, helt normalt, hadde jeg å gjort MEN uansett fortid med lite penger til masse nå, å bruke så mye i julegaver er direkte avskylig!!! Ikke bare får du meg som leser til å føle meg bedriten men min lille lønn å «i forhold til dinejulegaver» er de jeg har kjøpt bare drit, å ikkje bare de, men tenker på familien din å vennene dine som kansje ikke har så masse penger som deg å har kansje råden til å kjøpe deg ett sokkepar bare, hvordan tror du at de føler når de får en gave verdi 5000 å din 100 kr, ja jeg vet er tanken som teller, men hallo jeg er serr flau hver julaften med mamma når hun opner gave fra meg som inneholder rødvin til knappe 100 kr (som hun alltid blir overlykkelig for BTW :p)så får jeg ting som vertfall koster 1000 å over de???? Vi lærer barnavåre at de er tanken som teller, å de som har mye penger som voksne også tenker de, men for min del, får ej sokker til jul så blir jeg kjempe gla, super gave!!! Men får jeg iPhone å ga vedkommende sokker da blir jeg flau!!! At du ikke klarer å se derre er for meg totalt ubegripelig!!! Skjønner du er gla i familien å vennene dine å vil gji dem hele verden men altså, de virker for meg at du søker oppmerksomhet til de grader, å at du deler summen på alle gavene litt oppmerksomhetssyk? Å bare så de er sakk hadde jeg hatt din intekt, Aldrig i livet brukt så mye på gaver uansett, er ikke gnier, er fornuftig!

    88. Hallo folkens!? Kanskje hun tjener mer penger enn mange andre, men hun har brukt mye penger på familie og venner. Hvordan kan det provosere dere? Tenker dere ikke over at hun er utrolig snill og ett flott menneske som faktisk bruker så mye penger på folk hun er glad i? Skjerp dere! Hun bruker jo trossalt mye penger på andre og ikke seg selv. Det er jo bare snilt gjort av henne, det er ingenting dumt med det. Jeg blir provosert av dere som har så lite liv at dere gidder å ta dere tid til å skrive stygge kommentarer til hun.

    89. Men hallo da folkens! Penger, hvor mye man tjener og hva man vil bruke de på er da opp til hver enkelt! Hva gir dere rett til å blande seg inn og slenge dritt om hvordan Isabell prioriterer og bruke penger? Penger er faktisk ikke like privat å snakke om for alle..
      Blir litt provosert av kommentarene hær da det faktisk er valgfritt å klikke inn på en blogg å lese inlegg:)
      You go Isabell! Enjoy pengene du har jobbet for

    90. Syntes det er så undødvendig at folk skal kommentere hvor mye du bruker på julegaver? Om det plager deg, så la vær å lese videre? Hadde Isabel kjøpt en julegaver til 1000kr, så hadde dere alle reagert igjen – bare motsatt. Dere hadde kommet med kommentarer som «du tjener så mye, men gir så lite.», «ego» osv… folk kan bare ikke la være å hate. Hun bestemmer selv hva hun bruker penger på. Det at hun bruker det på andre skjønner jeg ikke hva er galt. Jeg vil gjerne se hva du kjøpte! Gir meg tips til hva jeg kan glede andre med. Syntes det også er interessant! De som ikke liker det – ingen tvinger dere til å se på.

    91. Hvordan dere som kommentere så forferdelig stygt sover om natten skjønner jeg virkelig ikke. Neste gang dere føler for å kommentere slik; si det høyt til enten deg selv i speilet eller en venn/slektning som er tilstede.. hadde du følt det var ok å få denne kommentaren? Uansett hvor provosert man blir er dette stygg mobbing og virkelig ikke innafor.
      Og til alle dere som mener hun ikke jobber eller fortjener pengene; start en blogg selv, se hvor langt du kommer! Koman..fortell oss alle nå hvor ENKELT dette er.
      Mister helt troen på menneskeheten når man ser hvor stygge folk er i kommentarfeltet! Du er faen meg sterk som orker å fortsette jobben etter alle de fæle kommentarene.. stå på videre, le hele veien til banken over folks sjalusi og bitterhet fordi det er du og ikke de som har lykkes❤️

    92. æ skjønne ik koffer folk treng å bry sæ med ka du jobbe med el bruke DINE penga på.. æ e sjøl ufør i en alder av 38😣 så d sir sæ sjøl at æ har ik akkurat mye å rutte med .. men d gir mæ ik rettigheta te å skulle mend noe om ka du ska bruke dine penga på. og flere uttale sæ om at blogging ik e jobb, nu har æ aldri blogga men kan tenke mæ at d kreve en go del å tenke ut og skrive blogginnlegg etter blogginnlegg?? og d må nu fint kunne sammenlignes med en jobb der du sitt på pc hele dagen?? nei kos dæ og styr livet ditt som du vil😊 og forresten go jul te dæ og dine😉

    93. ÅÅ FY! Syns så utrolig synd på deg som må lese gjennom alle de fæle kommentarene her! DRIT I DEM! Syns det er direkte provoserende å se alle som skriver dritt til deg! Keep your head up! Ser hvor mye jobb du legger i bloggen! Heier på deeeeg! God jul!!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg