MINE NYTTÅRSFORSETTER

2018

Nyttår. Tenk at 2017 straks er over. Det er knapt 11 dager igjen av året. Jeg stresser ihjel. Ikke bare på grunn av at året straks er over, men også det at det betyr at jeg reiser til Mexico for å spille inn Paradise Hotel 2018 fem dager etter nyttår. HERREGUUUD. Det har hele tiden vært så fjernt og så langt borte, men nå er søren meg tiden inne. Uansett, nå snakker jeg meg bort. Dette skal ikke handle om PH, men om mine nyttårsforsetter. I grunn synes jeg at nyttårsforsetter er litt klisjé, men også litt hyggelig og ikke minst motiverende. Jeg husker ikke hva mine forsetter var i fjor, og jeg kunne heller ikke finne et innlegg om det på bloggen. Så jeg antar at jeg ikke delte de i 2017, men jeg tenker å dele de for 2018 med dere nå.

MINE NYTTÅRSFORSETTER

🍾 Drikke mer vann. Noe så enkelt som det, faktisk. Jeg er udugelig på å få i meg nok væske, og det merkes på både kroppen min og ikke minst huden. Eller, huden min er forsåvidt fin, men den er alltid knusk tørr. Mer vann – ja takk. Det burde jeg klare å gjennomføre!

✨ Jobbe enda hardere enn hva jeg har gjort i år. Jeg skal jobbe målbevisst og oppnå mine mål og drømmer.

🍾 Apropos mål og drømmer… Jeg har hatt en drøm som jeg vil gjøre til virkelighet, og det har jeg hatt lyst til i to-tre år. På grunn av at det kommer til å koste meg mye, har jeg måttet avvente med det da jeg vil investere i hus først. Så fort det er i boks, som kommer til å bli ganske kjapt, setter jeg i gang med dette prosjektet. Jeg håper at det skjer i 2018, men jeg skal uansett påbegynne det om ikke annet. Dream big, baby!

✨ Kjøpe meg et hus/leilighet. Aller helst vil jeg ha et hus, og ikke leilighet. Et stort, moderne og funky hus med masse store glass vinduer. AH! 

🍾 Bli mamma til en liten mørkebrun Pomeranian. Nå er det på tide, altså. Jeg har hatt så lyst på en nusselig bebis i to år nå, og så fort hus er i boks skal jeg skaffe meg en liten vovve også. 💕 💕 💕

✨ Reise masse. Og spesielt en reise til Maldivene skal skje. Det er jo virkelig drømmen!

🍾 Bruke masse tid på venner og familie. Å pleie de genuine og gode relasjonene jeg har i livet. Det er så viktig, det. 

✨ Få meg to fadderbarn til. Det skal jeg gjøre asap.

🍾 Shoppe mindre og spare mer. Trenger jeg å utdype denne? Haha! Shopaholiker to the bone.

___________

Det var det! Del gjerne dine forsett med meg i kommentarfeltet ❥ Jeg tenker å skrive et eget innlegg om saker jeg har lært i 2017 og hvordan året egentlig har vært. Høres det interessant ut?

40 kommentarer
    1. Anne: Jeg har familien min som bor rett i nærheten, som alltid kan være hundepass og som kommer til å være rundt hunden like mye som meg. Det er allerede nøye gjennomtenkt. Skal så klart ikke reise de første månedene etter at jeg har skaffet med den.

    2. Dette høres bra ut! Blir så gøy med hus og se hvordan du vil gjøre det med interiør og se stilen din😀😀😀

    3. Sminke videoooo når kommer den egentlig 🙁 eller ett innlegg hvordan du sminker deg step by step og hvordan produkter du bruker 🙂 lykke til med nyttårsforsetter <3

    4. Enig med første kommentaren her. Ansvarsløst og egoistisk å skaffe deg hund om du attpåtil skal reise mye! Hvorfor ha hund om den skal være masse hos familien? Å HA HUND er ikke av og til hver tredje uke, det er på hel tid. Det er ett dyr, ikke en accessorie. Ville kanskje tenkt igjennom det der en gang til før du skaffer deg noe som blir en kasteball.

    5. Fikk selv valp for ca 2 mnd siden, og det er noe av det beste jeg har gjort! Men husk å vær godt forberedt og sett deg inn i hva som kreves for å skaffe seg en hund. En hund lever i mange år og man må nesten vurdere om det er noe som passer inn i planene dine.
      Det er veldig krevende å få valp og de første månedene går med på kun å gi den det den trenger for å bli en stabil og trygg hund.
      Man bør være klar for at søvn kan bli noe du må nedprioritere i noen uker etter valpen er i hus. Mange valper gråter på natten fordi de savner sine søsken, og om de ikke gjør det, så gjør de fra seg både her og der, dette også på dagen. Derfor om du raskt vil få en stueren hund bør du gå ut med hunden ca. 1 gang i timen (nødvendigvis ikke så ofte på natten, men kanskje 1-2 ganger om natten). Så vil jeg anbefale deg å melde deg på valpekurs slik at man lærer hvordan en hund skal roes ned, hvordan den skal hilse på hunder og andre mennesker, hvordan den skal gå pent i bånd osvosv. Man må være forberedt på å vie mye av sin oppmerksomhet til valpen, selvom de sover en stor del av dagen. Vær også obs på at de biter i alt, både fingre, klær, sko så man må passe på dem hele tiden og være nøye med å rydde ting vekk hele tiden. Det tar også tid før de kan være noe alene og dermed må du kunne være med den 24/7, slik at de ikke får seperasjonsangst. i tillegg må man sette av psykisk trening hver eneste dag, som: sitt, bli, ligg, på plass, osvosv og like viktig er fysisk mosjon.
      Det kan godt være at du vet hvor mye ansvar som følger med å skaffe seg en valp, men mange er ikke forberedt på hvor krevende det faktisk er, og det er veldig synd når de enten ender opp med en helt ødelagt og gæren hund pga mangel på psykisk og fysisk stimuli. Eller at de selger den videre, som er en veldig stor påkjenning for en valp da de knytter seg veldig til deg fra den dagen du henter den hos oppdretter. Ville bare tipse deg litt!

    6. Anonym: Hvordan produkter jeg bruker kan jeg i hvert fall få til kjapt!! <3 Usikker på om jeg får tid til sminkevideo før jeg reiser til Mexico, men jeg skal prøve så godt jeg kan. Vet at jeg har lovet det lenge nå. Klem <3

    7. Ida: Jeg har hatt hund i 6 år, Ida. Jeg vet hva det innebærer. Disse reisene jeg prater om varer ikke i 2 måneder om gangen, så klart. Det er snakk om 2-ukers reiser innimellom, og det går helt fint. Så sykt nazi er det faktisk ikke! Det er til og med familien min som kommer til å passe på den, som dessuten kommer til å være rundt hunden like mye som meg.

    8. Anonym: Takk for alle gode tips <3 Jeg har hatt hund i 6 år tidligere, så jeg vet absolutt hva det å ha en hund innebærer. Gleder meg så sykt mye til å skaffe meg en igjen! <3

    9. Fy faen stakkars hund som skal ha deg som mor. Mattilsynet bør bli informert på hvor uansvarlig du er som skal reise og ha en hund. Hund er ikke en accesories din dumme pinne!! Det er som et barn og man må være der for hunden hele tiden. Ikke reise fra dem. Tror du de ikke har følelser. Æsj jeg er så syk kvalm av hele deg. Håper bloggen din tar slutt snart. Er så dritt lei av å se en hore som deg skal ha suksess. Hvilken talent har du? Du har vært med på paradise hotell pg så skal du tjene så sykt mye pga det pga en jævla blogg. Norge er helt skrudd i hodet som betaler syke menneske deg. Alle ser at du lider av psykiske problemer og operert deg topp til tå pluss veier 40 kilo. Håper bloggen din går til helvete og vi skal sørge for at du med ditt elendige dårlige innflytelse skal bli satt stopper for. Du har ikke gitt noe penger eller en eneste krone til veledighet eller donert bort penger til organisjoner heller etter så mye inntekt du har eller hjelpet noen i Norge. Men du skriver på bloggen din du blir brukt. Bare fordi en jente fikk en drikke av bordet ditt ute på byen. Sier veldig veldig veldig mye hvor tragisk kvalm ufyselig selfish menneske du er!!!

    10. Har lest bloggen her så og si siden dag en men aldri kommentert nå! Klart itj å la vær no da æ så den styggeste kommentaren du skreiv Jonas 😟 vettu æ blir helt målløs æ av å se kor stygg folk kan vær.. kommenter å skriv ei hore til nånn er for mæ helt sjukt,æ Finn ikke ord engang! Æ er no en av den typen som synes drit slenging bak ryggen på nånn å generelt til nånn å på nett er latterlig å på den bloggen her har det komme en del styggheter nå som æ ikke helt forstår.. man treng ikke å lik all sammen å vær enig i alt men da kan man la vær å følg vedkommende på sosiale media å,så enkelt er det!

    11. Jeg håper du også setter deg inn i hvilke sykdommer som er vanlig på en Pomeranian. De skal patella sjekkes blant annet, og kjøp ifra en oppdretter som følger Norsk Kennel Klubbs kriterier for avl. Se heller etter oppdrettere i NKK sitt register og ikke på FINN. Sjekk stamtavlen i forhold til sykdom NØYE og velg oppdretter som setter lynne og helse først. Lykke til med hund 🙂

    12. Så utrolig frekke noen av dere her er….. Tror deres nyttårsforsett er å bli flinkere til å skrive pent om folk!!
      La nå Isabel skaffe seg en hund da.. Ser ikke problemet!
      Kommer til å bli så koselig, Isabel 😀

    13. Elsker at Jonas skriver at han hater å se deg ha suksess og håper bloggen din tar slutt snart, når han bruker tiden sin på å klikke seg inn her, lese og kommentere, og være med på å betale lønna di og bidra til suksessen din 😂😂 tragikomisk at det finnes sånne mennesker som deg… lykke til med dine nyttårsforsetter Isabel <3

    14. Må selv bli flinkere på å drikke vann.👍🏻👍🏻 Stusser bare over at du vil få deg hund og reise mye. Kanskje heller vente noen år til du har reist deg litt ferdig og livet ditt er litt mer stabilt. Skjønner veldig godt at du har lyst på altså, men kanskje for hunden sin del burde du la være?

    15. Bare sjalu jenter kan skrive sånt. Søk hjelp! Du må være meget syk!! Hvem vet hva hun donerer? Vær så snill og Vipps til NOAH! De har mistet statsstøtten per 2018. Alle monner drar Isabell. Jeg tror Vippser er 17140. Sjekk det ut!

    16. Enig med deg 19.12 kl. 16:43 🙂 Fint at det nevnes at du har hatt hund før noen ganger Isabell, men det var mitt litt kjepphøye utgansgspunkt også. Men, det er noe helt annet å eie sin egen, som bare du har ansvar for. Jeg også har familie min kan være hos, men du kommer til å kjenne samvittigheten av å dra fra den (ofte/lenge), i tillegg får du en annen hund tilbake i noen dager om det skjer hyppig.

    17. Jeg må si meg enig.Tror ikke det passer å ha hund i ditt liv.Når det eneste som er viktig er reiser og sminke ,utseendet.En hund er ett levende vesen som må tas vare på.Turer hver dag.

    18. Nå skal ikke jeg skryte på meg å være noe dyrepsykolog, men jeg tror den hunden vil få det veldig fint! Syns Isabell virker veldig samvittighetsfull mot de hun er glad i, så den hunden vil nok være skikkelig heldig:) og selvom hun reiser mer enn gjennomsnittet, så vil hun jo også kunne være mer sammen med hunden i hverdagen med den jobben hun har, enn hva folk i vanlige jobber har mulighet til😊

    19. MEN HERREGUD DA FOLKENS! hun forstår jo at i starten skal man være hjemme å oppdra denne hunden, men har dere aldri dratt på ferie til Syden? Tok dere med hunden da Eller? Isåfall er det mer uansvarlig mtp sykdommer den kan drasse med seg hjem.. dere må liksom bare pirke og finne alt av småtterier å ta isabel på.
      Jeg tror du kommer til å bli en kjempe fin “mor” til den lille hunden 🙂 men skal komme med et tips jeg også: ikke vær så fast bestemt på en pomeranian bare fordi den er liten og søt, les deg opp på mange raser og hva som passer DIN livsstil og det du er kapabel til å gi en hund 🙂

    20. Leser det at du sier du har hat hund i 6år før. Jeg regner med at det er en familie hund. Og du vet vel at hunder som regel blir mer en 6år? De kan leve til de blir 10-18 år, spesielt pommeranian kan bli opp til 20år. Og jeg syns det er egoistisk av deg å gå til anskaffelse av hund, når du først og fremst er utenom reiser ca 1 gang i mnd+at som sagt over her har du jo selv skrevet at du skal/vil flytte til Dubai.
      Og hvis det er sånn at familien din kommer til å ha hunden like mye som deg, kunne du jo heler kjøpt en hund til familien din, som du kan passe på innimellom. Det virker for meg som at det kjøpet av hund er lite gjennomtenkt fra din side. Har man lyst og råd, så er det jo ikke noe problem å kjøpe det. Men det er et levende vesen det er snakk om.
      Det er ikke et tilbehør som du skal ha i veska for show off.
      Håper du tenker litt mer igjennom det med anskaffelse av hund. Nå er det jo flere andre bloggere som har skaffet seg dyr i hytt og pine, som til slutt gir bort dyret, nettopp fordi de reiser mye- og de er mindre bereist enn deg, så ja lykke til.

    21. Har ikke kommentert blogg før nå, men tenkte jeg bare ville si ifra. Neste år vil du jobbe mer, realisere en stor drøm, kjøpe hus, reise masse, pleie relasjoner mer OG få en hund? Hva er det du bruker så enormt med tid på nå, som du skal kutte ut slik at du får frigjort all denne tiden?
      Og når du sier at familien din bare kan ta hunden din for deg, er det litt imot det du sier om at du vet hva det innebærer å ha en hund. Hunder er flokkdyr, og flokken bør være så stabil som mulig. Dette for hundens trygghet og velvære. Det samme med rutiner og gjøremål.
      Jeg anbefaler å ha en hund på fór i noen år før du kjøper din egen som gjerne lever i 10-15 år. Gjennom blindeforbundet og ulike kenneler kan man ordne slike fóravtaler 🙂

    22. Inspirerende innlegg!! Favorittbloggeren min, haha<3 Lurte forresten på hvor i Norge du tenker å kjøpe et hjem? Er det liksom i Rogaland, Oslo eller et annet sted på Østlandet?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg