HAN BER MEG OM Å DREPE MEG SELV

Gud for noen siste to døgn jeg har hatt. Det har mildt sagt stormet på her inne etter VGs artikkel. Jeg vet ikke helt hva jeg skal si, eller om jeg i det hele tatt skal orke å skrive dette innlegget. Skal jeg virkelig vise disse nett-trollene at de når ut til meg? Skal jeg la de få vite at jeg leser deres ekstremt ekle og hjerteløse kommentareer? Som oftest lar jeg være å gjøre det jeg gjør nå, av den enkle grunn at jeg hater å fremstille meg som et offer. For jeg er ikke et offer, og jeg misliker sterkt når folk skal ta på seg “offer-kappen”. Likevel må jeg si noen ord denne gangen, mest fordi at disse kommentarene kommer fra eldre som leser på VG og klikker seg videre til min blogg via artikkelen. Det synes lang vei at de kommentarene er skrevet av godt voksne mennesker, og det er nettopp derfor jeg har blitt såpass.. Ja, hva skal jeg si? Satt ut? Det har vært mye piss som jeg har måttet lese de siste dagene. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Bilde dra Dubai-turen min i oktober..

Det jeg tror mange ikke forstod var at jeg så klart ikke synes at disse forferdelige tingene som skjer i Dubai er greit, men min hensikt med innlegget var mest det at dersom man skal tenke på hva og hvordan hvert eneste land styres og fungerer så hadde vi ikke kunnet feriert et eneste sted, foruten om i Norge. For sannheten er at det skjer elendigheter over alt på denne jordkloden. Ta Kina for eksempel. Er det så mye bedre med tanke på dyremishandlingen og tekstilarbeiderne som jobber under svært dårlige kår? Hva med Thailand? Der kritiseres ingen for å besøke, men Gudene vet hvordan de menneskene har det. Point being: dersom man skal tenke over absolutt alt som skjer i absolutt alle land, så kan man faktisk ikke utforske nye steder. Det betyr ikke at jeg synes at det er GREIT det som skjer, for det gjør jeg så klart ikke! Men det er heller ikke DET jeg skriver fint om når jeg er på ferie der? Jeg har vært på ferie der to ganger, og jeg deler min opplevelse på min blogg og den har ikke vært noe annet enn fantastisk. Da prater jeg om stedet, nattklubbene, beachen, alle skyskraperne, de flotte bilene, shoppingen, den gode maten og alt det kule man kan oppleve. Det er det JEG har sett av Dubai.

Jeg vil bare legge ved en kommentar som viser hvilket nivå gårsdagens hets lå på i kommentarfeltet mitt på dette innlegget:

Jeg er tom for ord. Her kritiseres man for å dra til en destinasjon, samtidig som man prøver å være et bedre menneske ved å bee meg ta mitt eget liv. Jeg vet ikke hva jeg skal si for å være helt ærlig. Hva er det som skjer med anonyme mennesker på nett? Det tar mer og mer av, men det er en annen historie. Jeg er innforstått med at vi alle kan ha ulike meninger angående det at nordmenn velger å feriere der (selv om jeg synes det er ironisk, da jeg kan vedde 1000 kroner på at de samme personene reiser til Tyrkia på ferie der kvinnene ikke akkurat blir behandlet hakket bedre), men det å komme med så usaklige kommentarer og herk er helt bak mål. Konstruktiv kritikk setter jeg pris på, det samme med tilbakemeldinger på godt og vondt, men ikke slike kommentarer som det kryr over av i kommentarfeltet. Det er over 130 kommentarer, og nesten halvparten er tragisk oppgulp som ikke har noe som helst med saken å gjøre.

Til slutt vil jeg bare tillegge at jeg ikke har fått betalt en eneste krone for å dra til hverken Dubai eller noen andre destinasjoner. Jeg bestemmer helt selv hvor jeg vil reise, og Dubai har alltid vært en drømmedestinasjon for meg, i likhet med for mange andre.

69 kommentarer
    1. Heisann, har et spørsmål angående snapvideoen du har ute nå hvor du står i speilet i en rød kjole☺️ Hva heter sangen i bakgrunnen?

    2. Fyyyy søren. Viser hvor farlig internett kan være. Det er ikke Mangen som takler å få så mye alvorlig dritt etter seg, fyyy søren. Jeg er helt sjokkert. At du fortsatt står er beundringsverdig Isabel. Jeg tror det er det som provoserer disse nett trollene mest. De gjør alt for å knekke deg, til og med snakk om selvmord. Jeg er så sjokkert du aner det ikke, men du står fortsatt. Du er en sterk og modig kvinne. Hatten av til deg vennen. De forstår hva du mener for du har masse gode poeng å komme med, de bare vil ikke forstå. Stå på videre <3

    3. Syns dette viser at folk her i Norge og ikke er NOE bedre med tanke på behandling og likeverd av andre mennesker. Rett og slett kvalmt at folk er såpass hyklerske og dobbeltmoralske.
      La folk reise, utforske og leve slik de vil! Så lenge man ikke skader andre med det (noe man IKKE gjør ved å reise på FERIETUR)!
      Uansett, ønsker deg en god jul! Du er ei flott jente:)

    4. Jeg er uenig med deg i mye, men alvorlig talt. Trøst deg med at det sier mer om folk som skriver sånt, enn deg.
      Jeg er glad jeg ikke er i tyveårene i dag. Jeg kunne leve mitt unge voksenliv i fred, på godt og vondt, uten at ukjente folk rakket ned på meg. Jeg syns synd på deg og andre i din aldersgruppe som må «tåle» denne type hets. Dette må du anmelde!
      Og du? Du er en flott jente!

    5. Kan jeg spørre hvorfor du tror det er eldre mennesker som kommenterer? Man kan ikke alltid se på skrivemåten om de er 14 eller 46 liksom 🙂
      MEN uansett alder, det er helt sinnsykt at noen kan lire seg ut noe så stygt til et annet menneske man bare kjenner gjennom en pc skjerm.. Du fortjener ikke noe av det stygge som kom i går!

    6. Syns at de som kritiserer deg sliter med å se på seg selv, for de gjør akkurat det samme. Landet trenger ikke kun å være kvinneundertrykkende for at dere skal bry dere om hvem som reise dit! Andre saker slik som rasisme, barnearbeid, slaveri, skal ha masse å si det også. Landene som utfører slike ting har hver og en av dere vært i, uavhengig om dere vil eller ikke vil innrømme det. Hellas er ikke bare sol og varme, det er heller ikke Tyrkia, Egypt, USA! Det er masse vondt i hvert eneste land i verden som ikke har velferd i like stor grad som oss, og akkurat dette kan vi ikke gjøre noe med med mindre belfolkbingen i det landet står opp for seg selv. Det er landets egne lover og regler, vi fra utsiden har ingen mulighet til å endre det av å ikke reise til det stedet men vi kan kritisere det på andre måter. Så for alle dere som tror dere gjør det bedre for landet å ikke reise til det stedet, NEI! Dere gjør teknisk sett ikke det og det at dere gjør det bare for å få en god selvfølelse er helt greit, men ikke kritiser andre fordi de velger å være mer realistiske enn dere.
      Det at VG faktisk skriver om dette er jo enda mer tragisk enn de menneskene som faktisk kommenterer dritt til bloggerne. Nå lurer jeg virkelig på hvorfor saken ble rettet mot bloggerne og ikke det som faktisk skjer i det landet. I innlegget var hovedfokuset bloggerne om et slikt land, men du som syns at dette som skjer i det landet er helt forferdelig (noe jeg er enig i), nettopp DU kunne heller ha skrevet et innlegg detaljert om det som faktisk skjer der hvis dette var hensikten din. Prøvde du å få folk til å ikke reise til Dubai, da har du visst tatt feil fordi det eneste som skjedde nå var at DU fikk folk til å være enda mer dobbeltmoralske enn det de er og heller bruke energien sin på å kritisere bloggerne istedenfor å ta seg tid til å bidra til hjelp for noe mer fornuftig.

    7. Kjære Isabel! Jeg har egentlig ikke ord…
      Du fortjener ikke disse stygge ordene, prøv å ikke lese dem, da får du det bedre. Du fortjener virkelig ikke slike fæle kommentarer.
      Du tjener godt, da skal du leve godt!! Det er ikke et menneske som ikke hadde gjort det samme som deg eller brukt penger som deg.
      Kos deg masse syntes jeg, nyt livet og ha deg gøy! Du er en av de heldige få som har muligheten, da skal du kose deg når du har jobbet så hardt.
      Nyt livet og ta vare på deg selv <3

    8. Kommenterer egentlig aldri på blogger osv, men her klarer jeg ikke å dy meg. Som du sier, hva med alle landene hvor folk blir tatt av mafia, har vært ett par ganger i thailand og vet litt om mafia osv der, men det betyr ikke at jeg slutter å reise dit for det. Det finnes så mye dritt om i alle land som vi vet så lite om, men reiser folk dit? Ja! Legger de ut glade bilder som framstiller lande perfekt? Jaa absolutt. Folk må slutte å være så jævla fette trangsynt. Folk er så hårsåre nå til dags. Skal selv til dubai om noen måneder og gleder meg sjukt til det! YOU NEED TO FUCKING CHILL PEOPLE!!!!!!! Digger deg isabella

    9. Du blir ikke kritisert fordi du drar til Dubai, men fordi du glorifiserer landet og skriver om hvor fantastisk det er.

    10. kjære isabell. jeg bare elsker alle innleggene dine jeg leser alle sei alle youtobe videone dine å søstra din sin <3 jeg er enig i alt du sier å skriver og ganske fasinernde å se hvordan godt voks vokse oppfører seg. skal ikke dem hvere forbilder? jeg på 12 år har aldri i livet oppført meg sånn å ikke vennene mine helder. voksent babler i vei om nettvett og vordan man skal oppføre seg når man ikke kan det selv. det er dette samfunnet vi lever i. å er norge noe bedre? d er jo farsken meg ikke det når man skriver til et annet menneske at man skal ta live sitt det er prikken over f. men jeg er stor fan av deg å meningen dine . stor klem fra meg fortsett sån vidre ly❤️

    11. Du hopper jo glatt over alle de kommentarene som formulerer seg på en saklig måte? Hvorfor ikke svare på dem?
      Og når det gjelder påstanden din om at der kun er Norge som har fokus på grunnleggende menneskerettigheter, så er det veldig feil. Selv om Norge er blant de landene som har kommet lengst, så er det jo forskjell på å støtte Emiratene og å støtte f.eks Frankrike, England, USA, Spania, Nederland osv.
      Du legger det fram som om livet ikke er verdt å leve om man ikke kan reise til land som styres av ekstremister, og det er jo litt merkelig.
      I stedet for å fnyse av kritikken, og peke på at «alle andre gjør det», så kan du vel heller tenke over saken, ta til deg den kunnskapen du blir tilbudt. Hvis Kardashian hadde dratt på trofe-jakt av utrydningstruede dyr, ville du gjort det samme?

    12. Skjønner faktisk ikke hvorfor du ikke plukker ut de styggeste kommentarene og faktisk finner ut hvem disse personene er! Det burde få en konsekvens å slenge slike stygge kommentarer rundt, du fortjener ikke dette! <3

    13. Jeg skjønner hva du mener. Det er ikke riktig eller bra hvordan alt er i Dubai. Det er heller ikke riktig hvordan barnearbeidere i for eksempel Kina jobber seg til døde (bokstavlig talt) for å produsere klær vi kjøper på HM.
      Før man peker på folk og dømmer så hardt, blr man se på seg selv. For kjøper du klær i en eller annen butikk, uten å vite hva slags jævelskap man støtter, er man faktisk ikke så mye bedre selv.
      Jeg handler på HM, akkurat som de fleste andre. Jeg spiser kjøtt, selv om jeg ikke må det for å overleve. Og jeg har reist til Thailand, Tanzania, Singapore og flere land der grusomme ting skjer. Hadde det vært bedre å bli hjemme? Ikke støtte disse landene med turist-pengene mine? Kanskje. Men de turist-pengene er også med på å gi land en økonomisk vekst som kan gjøre at samfunnet blir modernisert og forholdene endres.

    14. Egt hvorfor bryr Norge seg om hva som skjer i andre land lol har de ikke noe bedre og skrive på vg😂

    15. Bare vær obs på at du ikke har lov til å poste IP adressen til folk. Ikke at de ikke fortjener det men det er ulovlig. Anmeld han/hun og fjern IP adressen fra bloggen 🙂 bare et tips!

    16. Du burde anmelde den stygge kommentaren, men bare vær klar over at det er strenge regler for å både lagre og utlevere informasjon tilknyttet IP-adresser. IP adressen til han som skrev denne kommentaren har du ikke sladdet på bilde. Ønsker deg en god jul. Og håper du stenger kommentarfeltet for en liten stun. 😊

    17. Dette viser bare at de menneskene som kommenterer er minst like forferdelige som hvordan Dubai er. Det er rett og slett ikke bare Dubai som har et slikt syn, og det er jo tydelig at de ikke hadde noe problemer med verken par av samme kjønn eller nakenhet. Slike ting opplever dere om dere er uheldige, men må si at det virker mye mer sannsynelig å oppleve det i Tyrkia for eksempel. Og der tar folk med seg barna sine. Men man opplever slikt i Norge også, det er ingen vei å komme seg bort fra vonde folk med dette tankemøsteret og du finner dem overalt.
      Her i Norge er det utroooolig mange gutter som doper ned jenter i ønske om å voldta de, eller de ser sikkert ikke på det som voldtekt selv fordi de er syke i hodet sitt. Men synes ofte at fedrene av gutter bør lære gutteungene sine at jenter er verdifulle og er sitt eget menneske, at de skal vise respekt og ikke gire opp sønnene deres ved å si at det finnes mye å “velge” mellom der ute som om man må pule fra seg før man kan finne ei dame som er “verdt det”.
      Og skal også love dere at når det kommer til homoseksuelle, så er det ikke dubai som er problemet, men de forferdelige folka som lever i hele verden, disse problemene finnes overalt. Vi lever i en verden med rasisme og mobbing, Dubai er ikke det eneste landet bare fordi VG har satt det landet i rampelyset. Nedtrykking, oppgulp og mobbing trenger du ikke å gå lenger enn til denne bloggen for å se, eller på hvilken som helst skole i Norge, tilogmed i domstolene eller hos legen kan du finne slike mennesker som undertrykker kvinner eller andre mennesker.
      Og Isabel, jeg håper virkelig ikke at når du får slike kommentarer ofte, at du faktisk til slutt begynner å vurdere å gjøre det som de forteller deg. Leser du nok hat, kan du til slutt begynne å tro på det. Håper du er okei❤️

    18. Nå har jeg aldri reist til Tyrkia og ville aldri dratt dit av mange forskjellige årsaker. Men vil si at Tyrkia er hakket bedre mot kvinner enn Emiratene. Etter loven er en kvinne fri i Tyrkia, og i praksis kan de(lokale kvinner) gå uten hijab, og gå i shorts og skjørt.
      Det er endel problemer i kulturen i Tyrkia, kvinner som går med shorts kan bli ropt etter(kalt hore), eller i sjeldne tilfeller klapset til. Dette blir ikke akseptert og menn kan bli arrestert hvis de finner ut hvem det er.
      Det er mye æresdrap, og voldtekter.
      Det er allikevel ikke dette jeg ikke vil reise til Tyrkia for, mye av dette er kulturelle og ikke oppfordret til av staten, eller lovverket.
      Derimot så støttet Tyrkia ISIS i begynnelsen, de sendte flyktninger på havet for å tjene penger og som politisk pressmiddel ovenfor EU. De brydde seg ikke mye om de som druknet for å si det sånn, det er noen av grunnene til at jeg ikke drar til Tyrkia.
      Jeg har vært i Thailand, det er et fattig og korrupt land. Men mye av grunnen til at folk lever som de gjør er fattigdom. Thailand invaderer ikke naboland, eller finansierer terror organisasjoner.

    19. Hadde du fått beina ned på jorden igjen! Å blitt den personen du var når du nettopp var med i pH hadde kommentarfeltet Sett bedre ut og du hadde fått respekt igjen! Før den tid kommer det til å fortsette med hat kommentarer!

    20. Er det mulig, synes det er leit og helt unødvendig at du får sånne meldinger. Takk for at du deler kommentaren med epost og ip adresse. Tror det er det eneste som hjelper, for de er nok såpass nysgjerrige at de er innom å leser bloggen din. Du har noe de ikke har og veldig feigt å prøve å bryte deg ned, du fortjener absolutt ikke det:)

    21. Et ord: fremmedfrykt. Så mange mennesker er så sykt redde for det de ikke vet. Spesielt hvis det er snakk om muslimske land. Synes det er tragisk. Jeg reiser til Tyrkia, det er trygt å oppholde seg der så lenge man ikke beveger seg på landegrensene der det er krig. Media elsker å hause opp alt. Sånn er det dessverre. Har en drøm om å reise til Dubai en gang også. Og reiseinformasjon henter jeg ikke ut i fra avisartikler for å si det sånn.. 🙈

    22. Ja kommentaren var drøy men er det lov til å legge ut ip adresse og e post.Hva med personvernet.Kanskje personen får store problemer etter dette.synes du burde slette det.

    23. Bloggen din har blitt så kjedelig i det siste! Den har tapt seg til de grader! Når du førstes oppdaterer kan du i det minste legge ut noe som leserne dine er opptatt av og bryr seg om.

    24. Jeg synes det er skammelig å se hvordan samfunnet har utviklet seg med å hetse andre. Hvorfor ikke kunne være glad på andres vegne fordi de får det til og kan tjene på å være en offentlig person?
      Bloggen din er den eneste jeg leser hver dag Isabell, da jeg mener at din sans for mote, reiser og alt du skriver om er sykt bra 🙂 Ikke bry deg om hva andre nett-troll og uvitende kjeller-runkere sier.
      Og til dere som kommenterer dritt – HVORFOR lese bloggen hvis dere blir provosert av det? Hva er poenget med å henge ut en annen person så sykelig? Er vi ikke alle like på innsiden? Vi er alle mennesker, istedet for å lage et dårlig samfunn, fullt av missunnelse og hat, kan vi vel heller bidra til et bedre samfunn hvor vi støtter hverandre.
      You go girl, Isabell
      Takk for meg

    25. Haha redder deg forstatt ikke den håpløse forklaringa igår. Forklarer hvorfor du er med på pærra og ikke med i vixen. Forskjell på folk

    26. 19:10 –
      Dette er HENNES blogg, hun legger ut det HUN liker og er opptatt av, så får det heller være opp til hver enkelt om de velger å følge denne bloggen eller ikke. Syntes innholdet er bra stort sett jeg! Leser bloggen hver eneste dag 🙂

    27. Støtter på ingen måte de truslene du har fått, men jeg reagerer litt på at du skriver at kvinner i Tyrkia har like lite rettigheter og blir behandlet like dårlig som i Dubai. Det er på ingen måte riktig. Dubai praktiserer i stor grad sharialover, som er noe av de mest grusomme styringsformene vi har, mens Tyrkia domineres av sunnimuslimer og er dermed langt ifra like “drøye” hva angår likestilling og toleranse. Det kan på ingen måte sammenliknes. La oss ikke glemme at det ikke er lenge siden en kvinne ble dømt for sex utenfor ekteskap fordi hun ble voldtatt i Dubai. Så ille er det. Ikke minst har kvinner i Tyrkia kunne deltatt i samfunnet og kjørt bil i lang tid. Det er fortsatt kontroversielt at en kvinne kjører bil eller deltar i samfunnsdebatten i Dubai

    28. Det er jo akkurat det VG-kronikken handler om. Du drar til et land som bryter så mange menneskerettigheter. Da reagerer folk med framstillinga av landet, selv om det er det DU opplever når du er på ferie.
      Kan sette det på spissen og vri det i en annen retning. Som om man skulle vært på ferie i Syria og pratet om hvor “fint” landet er. Det er forferdelige ting som skjer i Dubai hver eneste dag. Da er det vår oppgave og ta avstand fra det. Enten der er Thailand, Dubai, Kina eller Syria.
      Håper virkelig du anmelder svinet som kom med den kommentaren!! Noen trenger tydeligvis litt hjelp fra politiet for å forstå hvordan man skal oppføre seg….
      Hilsen Anette

    29. Du sier mye dumt du også. Vedkommende ble sikkert frustrert av det du skrev. Noe som er forståelig. Mente nok ikke bokstavelig at du skulle gjøre det. Såpass dum er du vel ikke?

    30. Jeg er ikke en person som bruker å kommentere blogginnlegg, men denne gangen klarte jeg ikke å dy meg. Kommentarene som Isabel har fått inn det siste døgnet er helt forferdelige og følelsesløse. Det at voksne mennesker kommenterer slike kommentarer sier vel litt om dem som person. Det er langt i fra rett og jeg forstår ikke hvordan den personen klarer å sove godt om natten.
      Isabel, igjennom bloggen din så synes jeg at du er en godhjertet person som vil det beste for absolutt alle sammen. Jeg vet det kan være vanskelig, men bare gi faen i det som alle andre mener om deg. For herregud for en sterk person du er som klarer å stå i stormen. Jeg vet personlig at jeg ALDRI ville ha tatt det like “lett” som deg, det sier vel litt om hvor sterk du er som person. Jeg ønsker deg en fantastisk jul og et godt nyttår<3

    31. Hei Isabel, jeg vil bare begynne med å si at du er ei fantastisk fin jente (hvertfall utseendemessig siden jeg ikke kjenner deg, men fra det jeg har lest er du fantastisk fin på innsiden også) både før og etter operasjoner. Jeg har egentlig ikke noe plan for hvordan denne kommentaren skal gå, men jeg har fulgt deg siden jeg så deg på PH og jeg blir inspirert/fascinert, hva enn du vil kalle det, over å se hvor mye du bryr deg. Du bryr deg så mye om søskene og vennene dine og jeg håper de setter like stor pris på deg som du gjør med dem. Du har sterke meninger og står opp for det du sier, and I admire that.
      Jeg er ikke sånn crazy ass stalker som tar snikbilder eller noe sånn, selv om det kan virke sånn på denne teksten (hehe lol jeg bor på vestlandet), men jeg syntes at du fortjener å høre at du gjør det bra! Det er inspirerende å se hvor hardt du står i stormen, alle kan slenge så mye dritt de vil mot deg, men du finner en måte å takle det på! Jeg sier ikke at du er immun, du har sikkert kvelder der du ikke orker mer (da håper jeg at du har gode venner som støtter deg), men du klarer likevel å “rise above”. Du er sterk! Håper vi møtes en gang helt causal ute på byen og at vi tar oss en prat kanskje? hehe okei nå virket jeg litt som en weirdo, men jeg mener at det hadde vært fint å møte deg en dag! Stay strong girl!
      Okei, merkelig kommentar, skulle skrevet en mal først!

    32. Norge er på en måte like Dubai, bare på nette. Vi mobber og trakasserer hverandre. Skriver stygge ting. Noen har en oppførsel til 0. Vi må begynne å respektere hverandre for den vi er og la andre gjør det de vil. Nesten alt her i verden koster penger, la hver av en bruke det på det de vil.

    33. Det er jo bare ikke ok å skrive sånt om andre. Håper du tar deg en velfortjent pause fra kommentarfeltet i julen!

    34. Norge ligger på topp på kvinnemishandling i europa så her bør man ikke bo , romania på topp av kriminalitet så aldri besøk Buchuresti, Fillippinene er kjent for gerilja og trafficking så aaaldri dra dit. Fluss av lommetyver i sør italia så stay away, Brasil og Sør Amerika har mange av verden farligste byer hvor det er tusenvis av drap hver dag. I Praha foregår det menneskesmugling og ekstremt mye prostitusjon så aldri besøk byen. Svalbard og Grønland ligger på topp i verden med selvmord pga mørketiden,Det er farlig på sørkysten i Spania da det har vært masse i tabloidene at rumenske mafiabander herjer og utnytter turister. Kunne bare fortsatt og fortsatt, men jeg driter i dette og reiser hvor jeg vil, inkl Dubai.

    35. Argumentasjonen din er så dårlig!! Hvis du vil at folk skal ta deg seriøst, oppfør deg deretter!!!!

    36. Usaklig og barnslig kommentar, og like barnslig av deg å ta det opp på bloggen. Herlighet.. voks opp.

    37. Man får som fortjent tenker jeg.. når man fremstår som man tror man eier hele verden,og at alt dreier seg om seg selv. Og heller ikke klarer å komme med et saklig svar, så kan man ikke forvente noe særlig annet. Kom deg ned på jorda, og ikke prøv å vær så mye. Du er bare en som var med i et program for noen år siden, ingen superkjendis!

    38. Jeg er helt enig med deg her! Alle bakdelene med undertrykkelse de mener er så galt i Dubai finnes sa i alle andre muslimske land også. Dubai har muslimsk styre. De er allikevell friere der enn muslimske land uten turisme, som folk velger å feriere i…
      Andre ferieland har et forferdelig styre og tankegangen som ikke passer inn i vår tankegang, forstår ikke hvorfor folk skal feriere der heller om Dubai er dårlig reisemål. Håper for gudskyld at alle som skriver hatmeldinger til deg holder seg i trygge Norge og i verstefall kun ferierer i skandinavia😊
      Jeg kjenner mange muslimer som lever og alltid har levd som oss i Norge. Hvor de kan gjøre mye som de vil og bestemmer like mye osv.
      De har en strengere lov med mindre ytringsfrihet enn oss og derfor ikke loven på sin side om de skulle bo med en stygg mann. Men mange har det fint allikevell. Selv skulle jeg ønsket at ytringsfrihet og likestilling ble på verdensbasis og trangsynte tanker om blant annet homofili og kvinner mange andre land har forsvant, men det vil ta tid og jeg tror eneste måte for å få dette mest mulig utlignet er av å reise/turisme. ❤️

    39. Du sier at reisen i tidligere innlegg var sponset, nå aier du at du ikke har brukt en krone? Hva i alle dager?

    40. Du er sterk, jeg håper virkelig du hever deg over noe så trist som et annet menneske kan si til et annet. Stakkars den personen, må ha edt helt forferdelig med seg selv!
      Du er nydelig, bella❤️

    41. Wtf? Er tyrker selv og kvinnene i Tyrkia blir behandlet MEGET bra. Du prater uten å vite noe seriøst

    42. Synes dette tar helt av, og det burde absolutt ikke gå ut over blogg-Norge og deg i så stor grad. Det er ikke noe galt i å reise til Dubai som turist, men det handler om at dere reklamerer for land som bryter med menneskerettighetene og som gjerne har syn på ulike ting som bryter med en etnisk nordmanns verdier. Som blogger burde man nok tenke ekstra over hva man reklamerer for. Men som sagt: alt for mye unødvendig hat. Folk oppfører seg som idioter.

    43. Jeg har aldri kommentert et innlegg her inne før, men føler jeg bare må gjøre det denne gangen. Du fortjener virkelig ikke alle de ekle tingene folk skriver om, og til deg Isabell.
      Morten er en journalist som KUN bruker kjente navn han kan kritisere om han skal publisere en sak. Han er heldig som har fått arbeide med Vegard for å prøve å bygge seg opp et navn. Reagerte veldig da jeg leste artikkelen hans, for det første fordi måten han skriver på er 100% “textbook”, hele teksten er pådratt og dårlig skrevet. For det andre for samme grunn som du nevnte, de fleste reisedestinasjoner vi nordmenn velger er til land med dårligere levekår enn vi har her i Norge. For det tredje og siste, fordi han igjen kun kritiserer kjente personer og skriver saker han vet han vil få mye oppmerksomhet for. Siste jeg husker er artikkelen har skrev om “jævla homo”, som også var en dårlig skrevet artikkel, den var også “textbook” og den handlet om en person som på den tiden var i rampelyset. Artikkelen var totalt unødvendig og respektløs mot alle homofile som ikke er kommet like langt i prosessen som Morten selv.
      Håper du klarer heve deg over det, for jeg synes hele greia er alt for patetisk og barnslig til å bruke energi på. Stilen hans er skitten, og ikke la hans forsøk på å få litt fame og oppmerksomhet rive deg ned. Han vet hvordan folk reagerer på slike innlegg, og bare tenk at ingen som har det bra med seg selv skrevet så fæle ting om og til deg. Rock on girl <3

    44. Det er straffbart å legge ut IP-adressen til andre, som vises på bilde du la ut av kommentaren i dette innlegget, selv om det er som fortjent.. Bare en liten påminnelse, ellers god jul! <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg