GRAVIDITETSTESTEN VISER…

Så fort jeg er litt ekstra emosjonell eller har humørsvingninger foruten om når jeg har pms antar jeg med en gang at jeg er gravid. Dere som har følgt bloggen min over lengre tid vet allerede at jeg har en tendens til å kjøpe graviditetstester i hytt og pine fordi at jeg er så sykt redd for å bli gravid. Jeg har holdt på sånn i over fire år, og dere kan tro det er slitsomt og ikke minst er det bortkasta penger. Det verste er at jeg kan bli like paranoid om jeg så ikke har hatt sex på lenge, og til og med om jeg nettopp har hatt mensen. Hvem er så paranoide, helt ærlig? Selv om jeg VET og nesten har bevis på at jeg ikke bærer et barn i magen, må jeg likevel stresse til apoteket for å kjøpe enda en test.

Jeg tror at redselen min i bunn og grunn bunner i at jeg ikke har lyst til å få barn før om lenge. Tanken skremmer meg så enormt mye. Abort er virkelig det absolutt verste man kan gjennomgå, det vet jeg. Jeg prøvde å slappe av en periode i fjor og forsøkte å slutte å overtenke det hele tiden, og vi vet jo hvordan det endte. Det har ikke akkurat gjort det lettere for meg, etter det ble jeg tusen ganger verre på å hele tiden måtte sjekke meg til tross for at jeg ikke har sex liksom. For noen dager siden kjente jeg hvordan tårene presset på mens jeg satt i en bil og bare kjente et lykkerus gjennom kroppen. Jeg var ordentlig lykkelig innvendig. Man skal jo tro at det er en fin ting og noe man bli glad over, men jeg? Jeg ble helt stressa for at jeg kjente at jeg ble så emosjonell. Det er ikke normalt til meg å være, så dermed antok jeg at jeg var gravid på sekundet. Dagen etter tok jeg en test og den viste så klart negativt – jeg er ikke gravid.

Jeg må slappe av, altså. Det går seriøst til hodet på meg. Tenk om jeg får «karma» en dag for dette og jeg ikke kan bli gravid om jeg ønsker det senere i livet? Jeg tror jo så fælt på karma, vet dere. Jeg føler meg helt psycho som i det hele tatt deler dette med dere, men jeg har jo gjort det før også. Det jeg ikke har fortalt er hvor mye verre det har blitt.

68 kommentarer
    1. Vil anbefale deg å prøve langtidsvirkende prevensjon som spiral eller p-stav! De er sikrere enn tradisjonelle p-piller, og holder i flere år, så du kan kose deg uten å stresse for mye 🙂

    2. du har allerede drept noe som kun blitt et fullkomment liv. Får håpe du har tatt lærdom av det. Jeg er og har alltid vært sterkt imot abort. Uansett hva andre sier så har jeg min mening.

    3. Feel you sister! Haha litt sånn “har ikke hatt sex på 3mnd, MEN jeg kan jo plutselig merke symptomer nå og enkelte har jo mensen under graviditet”. Er slitsomt ass, men det hender jo at folk ikke merker noe før det har gått 5mnd og da har man ikke så mye valg lenger. Better safe than sorry:) Mindre penger i graviditetstest enn unge kan man si 😅

    4. Til abort motstander: så du mener at ett barn som foreksempel er sykt som man har fått testet gjennom morkakeprøve er forferdelig å fjerne, selv om det er kjempe sykt og kunne død etter fødsel??? Altså du må tenke over hva du skriver og hvordan du skriver. Det er faktisk stygt sagt mot oss som faktisk har gått igjennom nettopp det jeg skriver her…. tenkt deg litt om…. og la folk styre selv hva de vill…. hold den meningen for deg selv… det er ett sårt tema for noen av oss som leser…. det er helt greit at du er i mot det, men ikke skriv på den måten du skriver på…

    5. Til abort motstander,
      «Du har allerede drept noe som kunne ha blitt et fullkomment liv» , synes det er en ekkel måte å si det på.. Hun har valgt å tatt abort, noe som hun syntes var forferdelig å gjennomgå. Så ikke skriv sånne kommentarer, der du gir henne mere dårlig samvittighet! Jeg er også i mot abort, men å utale det på den måten du gjorde, er rett og slett kvalmt gjort.
      Lykke til på PH, Isabel 🙂 Heier på deg!

    6. Det er greit at du «abort motstander» er imot abort, men du sier jo din egen mening og det er greit, men du må huske på at Isabel har også sin egen mening. Så at du kommer å hater for at hun tar abort syntes jeg er rett og slett bullshit. Hun er ikke den eneste i verden som har tatt abort.

    7. Til abort motstander: En ting du må lære deg er å huske på å se to sider av en sak, gjerne tre. Husk også på at om man tar abort har man ikke «drept» noen, men avsluttet videre utvikling av noe som kalles et embryoe.
      Det at du personlig ikke vil foretrekke abort gjør ikke deg til et bedre menneske enn de som faktisk gjør det. Det finnes ALLTID gode grunner til hvorfor man setter seg selv gjennom et mentalt smerte helvette som det der. Meg selv inkludert. Jeg ble gravid med en voldelig ex kjæreste som hadde slått meg i to år, skulle jeg virkelig la dette barnet vokse opp med en slik pappa? Nei. Hva med de jentene som opplever feks voldtekt, eller de som blir gravid som 14 åring eller «bare» de som blir uønsket gravid slik som Isabel. Det gjør oss ikke til noe dårligere mennesker fordeom.
      Tenk deg om før du skriver ting.

    8. Jeg synes det er helt greit at du (abort motstander) har egne meninger og alt, men plis ikke si at kvinner som tar abort (Isabel) har drept. Det blir bare feil.

    9. Kvinner bestemmer selv over egen kropp, basta. Vi er mange som er livredde for og bli gravid. Men er enig i at man burde heller avstå fra sex så slipper man og være redd!!

    10. Altså, Isabel.. Jeg håper virkelig ikke du tar deg nær av kommentaren fra “Abort motstander”.. Noe så idiotisk som å tro at abort er å ta et liv, nei nei nei.. Det har ikke rukket å bli noe annet enn en liten celleklump, og det er så få som forstår det.

    11. Var det abort som er den ene operasjonen du ikke vil fortelle oss om, men som du egentlig har fortalt om, kun for å gjøre oss nyskjerrige?

    12. Ja du abortmotstander du tror kanskje du er feilfri forde du er i mot abortdrap som du så kvalmt sier. Men du prøver og gjøre Isabel lei seg, og da kan du jo faktisk tenke over at det er også stygt og prøve og få andre mennesker til og ikke føle seg bra. Forde de har en annen mening.

    13. Synes at du er en forferdelig person som ser etter lettjent klikk penger. Ved å skrive om hvor deilig det er for deg å høre at du ikke er gravid og hvor grovt du ber om å ikke få barn. Etter av å hørt at du drepte..ja drepte et liten søt uskyldig barn, som kunne ha blitt 1 år gammel i år.

    14. Hei♡ Du skal vite at du er ikke alene. Fra jeg var 15 år tok jeg test så å si hver mnd i frykt for å være gravid. Jeg gikk ikke på prevensjon, men hadde stabil syklus og kun sex på “sikre dager”. Å ta test ble en rutine for meg bare for å få ro i sjelen. Så plutslelig etter 7 år med : ta test, se den er negativ, kast testen og ikke tenke mer på det- testen var positiv! POSITIV. Hele livet mitt har jeg sagt at jeg aldri kommmer til å ta abort og jeg har vært skikkelig i mot det. Men der satt jeg, gravid med en fyr jeg bare hadde ligget med på fest og ikke kjente annet enn at han var i samme omgangskrets. Jeg ringte sykehuset å ordnet time til abort flere ganger, men møtte ikke opp fordi jeg var så redd.. Det endte med at jeg tok abort i uke 11+4 og det er det verste jeg har opplevd i hele mitt liv.. Jeg fortrengte hele hendelsen så lenge jeg kunne, men jeg ble stadig påminnet det om natten når tankene kom og jeg hadde mareritt om selve aborten.. 8 mnd senere ble jeg henvist til psykolog og ble satt på antidepressiva, angstmedisin og sovepiller. Jeg hadde utviklet en angst for å bli gravid. Nå er dette 2 år siden og jeg ble nettopp mamma til en nydelig jente. Jeg har fortsatt angst for å bli gravid og om jeg kjenner meg kvalm kommer tanken: faen, er jeg gravid? Nei vent, jeg har jo ikke hatt sex på nesten et år🙃 Tanken kommer forsatt og angsten er der, bare vit at du er ikke alene❤ Beklager langt innlegg, jeg ville bare dele min historie.
      Stor klem fra Camilla og lille A

    15. Bare lurer på hvordan det er med prevensjonsmidler på PH? Må man ha med eget, eller får man av produksjonen? Ligger det liksom kondomer på rommet, eller “satser” de fleste på angrepille? Og hva med testing for kjønnssykdommer? Hvis man er der en stund er det jo lurt å sjekke etterhvert:)

    16. Det er klart at mange opplever det å ta abort som veldig vanskelig og vondt, ja. Men du kan da ikke på ramme alvor mene, eller for den saks skyld vite, at abort er «virkelig det verste man kan gjennomgå»? Hjernesvulst eller abort – Isabel velger hjernesvulst, hehe.

    17. Kvalming du Shaz, kvalming ekkel prat du kommer med. Isabel har ikke drept noen som helst. Bare det å si drept’ er jo helt vanvittig. Ikke akkurat dannet og menneskelig. Ta deg sammen for F…

    18. Herregud til deg Shaz.. du kan da ikke være grei å ha i et rom når man skal diskutere… for du er oppriktig kvalm. Jeg er 50/50 når det kommer til abbort, og mener det er opp til hver og enkelt å ta den avgjørelsen bassert på sin livssitusjon. Om Isabell ikke er klar for å bli en mamma så er hun ikke det. Et barn fortjener og krever så mye mer enn å ha ei mor. Det krever stabil økonomi, stabilt liv og ikke minst ei klar mamma. Kan du ikke gi barnet ditt dette her, så bør man for all del vente med barn. Og når man vet med seg selv, at man ikke er klar, ja da blir man overlykkelig når testen viser negativ. Dette hadde enhver jente blitt da dagens barn krever sinnsykt mye ! Sikkert kjempe forferdelig å ta abbort, men sikkert mer forferdelig å få et barn, så mislykkes man. Det å ikke ønske å bli mamma der man er i livet, er helt GREIT!!!!

    19. Man kan bli slik i dagene før du skal ha eggløsning og rundt eggløsning. Så det kan være derfor du plutselig blir sensitiv..:) Jeg og var også slik når jeg var yngre, spesielt fra jeg var 16 og begynte og ha sex til jeg var rundt 20! Hadde samme kjæreste i 4-5 år. Men jeg kjøpte aldri tester, pinte meg heller gjennom flere dager helt til mensen kom.😝 En gang gikk jeg til legen og tok en test.. Tror faktisk ikke jeg visste at det gikk an og kjøpe graviditetstest på apoteket engang.😂 Og den gang solgte de ikke tester på butikken..;) Da det ble slutt med kjæresten og jeg ble sammen med en annen et år seinere, tenkte jeg aldri over det lenger:) Martine Lunde har skrevet et innlegg om dette hun også, Sp det er ikke bare du som har det på denne måten;) Hun har det helt likt, hun har tatt det opp flere ganger faktisk. Så du får inn og lese litt på bloggen hennes:)

    20. Men du? Altså, hvis noen er emosjonell er det vel du? Det fremstår her på bloggen som om du svinger fra fantastisk til elendig på ganske kort tid.

    21. Etter at det ble slutt med eksen min i 2015 ble menstruasjonen min, som alltid har vært regelmessig, plutselig veldig uregelmessig. Det kunne gå flere måneder mellom hver gang den kom, jeg var hormonell, kvalm om morgenen, satt og gråt av the vampire diaries på tv’en, og så videre, og så videre. Kan tro jeg kjøpte mange graviditetstester, ja. Gikk til og med til legen for å få tatt blodprøve som kan avsløre graviditet før testene, bare for å være heeeelt sikker. Var ikke gravid, da. Bare emosjonelt stresset, sa legen. Så forstår hvordan du har det 🙂
      Jeg anbefaler deg å begrense deg til 1 test per måned i så fall. Skulle testen en gang vise at du er gravid, er det jo ikke sånn at du må ta abort på sekundet. Da jeg ble gravid som attenåring tok jeg abort i syvende uke. I èn måned er det fire uker. Så… Begrens deg til 1 test pr måned, du 🙂
      Og til “abortmotstander” oppi her: forestill deg at jeg holder en baby i den ene hånden, og en befruktet eggcelle i den andre. En av dem kommer jeg til å kaste i søpla. Du bestemmer hvilken. Hva velger du? Jo, du velger selvfølgelig eggcellen. Fordi du vet nok innerst inne du også at et befruktet egg ikke er det samme som en levende, tenkende, følende baby. http://pigroll.com/img/abortion_not_a_difficult_concept.jpg

    22. Til idioten lenger opp her; Selv har jeg operert for hjernesvulst 2 ganger, og også gjennomgått abort. Disse tingene kan jo ikke sidestilles på noen måte. Abort treffer sjelen, og er et vondt valg å ta. Å operere hjernesvulst er en fantastisk ting, for det er noe som i beste fall forlenger livet. Folk er så blåst, at HJELP. Skal man sidestille ALLE vonde ting, er også hjernesvulst piece of cake. I forhold til å bli torturert og begravd levende, i hvertfall. Tenk, bare bittelitt om ikke annet. 🙂

    23. Jeg mener man skal ikke dømme 🙂 det kan være forskjellige grunner til du vil ta abort… man er ikke noe dårligere enn alle andre for det… abort… er et valg den personen må ta som er gravid..

    24. Anonym: det er vel kanskje ikke så unaturlig at jeg ikke klarer p blogge flere ganger i løpet av en dag med tanke på det som skjer i livet mitt akkurat nå. Det håper jeg at dere forstår <3 jeg prøver så godt jeg kan.

    25. Åh, det her er som å høre meg selv!!
      Jeg går rundt og blir dritparanoid hver eneste mnd, uke, i troa om at jeg har blitt gravid, haha. Pulserer det i en blodåre ved magen så tror jeg at det er en baby som sparker, blir jeg emosjonell så tror jeg at jeg er gravid, får jeg mensen tenker jeg at det er fake-mensen og jeg er gravid, får jeg ikke mensen tror jeg også at jeg er gravid, såå slitsomt 😂 Har begynt å forstå at jeg friker ut hver gang rundt tiden jeg skulle hatt mensen/er ekstra hormonell, så nå roer jeg meg med tanker som; jeg er ikke kvalm, har ikke lagt på meg osv. Håper du finner “kuren” din!

    26. Ya?ll dumb ass hell. Slutt å døm bare for en jævla abort! Hva ville dere gjort i en ung alder uten tanker om framtiden, har sex å blir gravid uønsket? Altså er ikke rart å ta abort.

    27. Jeg forstår deg så godt Isabel! Håper ikke du tar til deg de fæle kommentarene som enkelte skriver! Det er greit at noen er imot abort.. men det blir så feil å si at man har drept noen og at du er en fæl person for at du gjorde det! Enkelte skjønner rett og slett ikke..
      Du har tatt et valg og ja.. det valget kan det hende du sliter med en stund, men til slutt kommer alt til å bli bedre men det tar bare ofte litt tid..
      Jeg har selv tatt abort, det var av forskjellige grunner og i ettertid har jeg slitt en del.. det er veldig tungt. Jeg gråt masse og av og til gjør jeg det fortsatt.. Jeg tror også konstant at jeg er gravid! Tvert det kommer et lite gravid-symptom så får jeg helt angst og tror at jeg er gravid! Og i ettertid har jeg slitt og følt at kroppen min ikke er helt den samme. Jeg kjenner den ofte ikke igjen.. er det sånn med deg også? Det var utrolig tungt å ta abort, men jeg sier til meg selv at det valget var riktig der og da og man kan ikke gå å tenke på det for alltid! Man må bare gå videre! Sånn er livet! Og det at folk skriver så mye dritt er bare teit, det viser bare hvor hjerteløse og uforståelige enkelte er. Abort er utrolig tungt, uansett om det skjer med vilje eller ikke. Men håper at det går bra med deg <3 Og ikke bry deg om hva enkelte skriver

    28. Den paranoiaen der kommer antageligvis ikke hvis du ikke ligger rundt. Så mitt tips: bruk fast prevensjon og mindre sex! Og hvis paranoiaen faktisk er ubegrunnet, vil jeg råde til til å gå til en psykolog. Det der er ikke normalt, sunt, eller slik det skal være. Det er litt som om jeg hadde blitt redd for at jeg har abstinenser etter narkotika uten å noen gang ha tatt narkotika.. man MÅ ta dop for å få abstinenser for den aktuelle substansen. Akkurat som at man MÅ ha hatt sex for å bli gravid. Derfor er slike tanker urasjonelle, de plager deg tydeligvis, og har vært vedvart over lang tid. Not good, kom deg til psykolog og fiks opp i psyken din, så du ikke blir mer skrullete

    29. Hvor lite gjennomtenkte kan folk bli..? Så lenge man ikke fysisk går inn å fjerner den «celleklumpen» så vil det jo bli et liv, så selvfølgelig stopper man et liv? Abort i land hvor mødrene bor på gata og kanskje må selge både seg selv og narkotika for å overleve er jo en sak.. men Syns det er kvalmt at i et så rikt land som Norge at man bare gjør det fordi det ikke passer «livssituasjonen»»:)» Jeg ville heller blitt født å kanskje ikke ha alle de beste forutsetninger i livet men allikevel få muligheten, en sjanse på å bli født. I hvertfall i Norge hvor barn ikke havner på gata uansett. Det handler ikke om å bestemme over EGEN kropp, for det er ikke deres kropp, det er barnets kropp dere fjerner, syns ikke det er riktig og ta den avgjørelsen for noe som ikke enda kan ta det selv. ikke ha sex da om dere ikke gidder å ta ansvar for hva som kan skje

    30. Herregud, du er så jævlig dramatisk! Skjære deg!!!
      Ta P-piller eller andre ting!!! Og bruk komndom!!! For faen, ikke gidd å vær så dramatisk om å være så stresset for å bli gravid! Ta heller avort da vettu om det er så inn i helvete så forbanna stress !!!

    31. Til abortmotstander: Greit at du er imot abort og du sikkert mener at abort ikke skulle vært lov. Men hvordan tror du det hadde blitt om abort hadde blitt ulovlig? Hva skulle da skjedd med de jentene/damene som hadde tatt «ulovlig abort»? Alt som er ulovlig har en straff. Hva syns du straffen skulle vært? Det hadde også blitt et «black marked» for ulovlig abort og folk hadde tjent rått på det under bordet. Hva tenker du om det? Mange hadde også prøvd å kvitte seg med fosteret selv på egenhånd og mange kanskje omkommet selv i forsøket. Vi burde være glad vi lever i 2018 å faktisk har muligheten til å ta et valg. Vi kan også være glad for at abort blir utført på sykehus, av seriøse leger. Selvfølgelig burde ikke abort brukes som prevensjon. Det er mange som har blitt ufrivillig gravide på både p-piller, p-stav, p-sprøyte, p-ring osv.. noen blir også utsatt for incest, voldtekter osv.. så dere som er IMOT abort- tenk dere hvordan verden ville blitt om abort faktisk hadde blitt ulovlig!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg