OPPDATERING PÅ VEIEN SOM MER MILJØBEVISST

annonse ⎪ annonselenker Nelly

JEANS HER ⎪ BODY HER ⎪ SOLBRILLER HER ⎪ VESKE HER

Nå har jeg benyttet meg av kollektivt i over en uke, dere! Det føles faktisk skikkelig bra. Det er så godt å føle at man gir opp noe egoistisk for å bidra til forbedringer når det kommer til miljøet. Som jeg alltid har sagt: alle kan gjøre litt. Tenk så stor forskjell det hadde utgjort om vi alle hadde endret på EN ting i hverdagen? Det krever jo helt ærlig ikke noe særlig mye av oss. Jeg må også bare få sagt hvor glad jeg ble av å se hvor glade DERE ble når jeg delte “nyheten” om at jeg nå skulle kutte ut alt av taxi og heller ta kollektivt. Det å ta bussen, trikken og t-banen har alltid vært noe jeg ikke har hatt lyst til. Sjukt teit egentlig. Jeg har bare fått for meg at det er mye enklere å ta taxi fra a-å, og at kollektivt bare er stress. Der tok jeg grundig feil! Kollektiv transport er jo så utrolig enkelt å benytte seg av. Jeg ble tipset om å laste ned den sorte Ruter-appen, for der kan man nemlig skrive inn adressen du skal til, og så får du hele ruten som viser hvordan du kommer deg dit. Det er super duper enkelt! 

Jeg må jo bare fortelle dere om en veldig pinlig hendelse som skjedde forrige uke. Det var første dagen på veien til å bli mer miljøbevisst. Jeg skulle på et møte i Nydalen, og jeg skulle da altså ta t-banen dit. Jeg fikk all informasjon om hvilken bane jeg skulle ta, hvilken retning, hva den het og hvilket stopp jeg skulle gå av og på. Med andre ord, skal det veldig mye til å drite seg ut ettersom at jeg tilsynelatende hadde fått det inn med t-skje. 

Vel… Jeg satte meg på banen, og der ble jeg sittende i kanskje 20 minutter.. Jeg hørte aldri “Nydalen”. Plutselig var jeg på stoppet Kaldtvedt (om jeg ikke tar helt feil nå, men det var noe i den duren). Jeg fikk en rar følelse om at jeg hadde havnet veldig feil. Jeg ringer til hun jeg skulle i møte med, og da fikk jeg beskjed om at jeg var oppe i gokk, i helt feil retning……….. Er det mulig. Jeg blir jo veldig oppgitt over meg selv når jeg presterer å drite meg så hardt ut. Det var ikke noe annet å gjøre enn å hoppe av, løpe over på andre siden og ta neste t-bane tilbake. Jeg rakk ikke møtet og måtte heller flytte det til dagen etter. Typisk det, spesielt siden det var første dagen. Jeg ga meg ikke for det, og tok kollektivt resten av dagen, og frem til dagen i dag – 1 uke senere! Jeg lærer etterhvert, jeg må bare komme inn i det først. Jeg føler at det går veldig mye bedre allerede da! Det gjelder å holde huet kaldt og ikke bli frustrert.

Yes da! Så langt går mitt lille prosjekt veldig bra, selv om jeg har møtt på noen humper på veien her og der. Det er ikke så ille med kollektivt som jeg trodde! Enkelt, kjapt og oversiktlig (om man bare tar banen i riktig retning i hvert fall, haha).

23 kommentarer
    1. Hahah jeg må også planlegge og vite ALT! suger på kollektivt da jeg vanlig sykler/går over alt. Men er jo ikke verdens undergang å gå på feil trikk/buss da det alltid går en ny andre veien 🙂 syns du er flink som holdt ut selv om det gikk galt!

    2. Jeg sliter med angst, og hater å sitte på banen, bussen derimot har jeg ikke noe problem med. Jeg syns det er veldig avslappende å bare sitte å se ut av vinduet, føler at jeg tenker klarere da faktisk. Min måte å være mer miljøbevisst på er å være veganer. Supert at du har begynt med kollektivtransport!

    3. Heeerregud.. At du er stolt av å ta kollektivt er det mest patetiske jeg har lest på lenge. Det er omtrent like vanlig som å klare å knyte skolissene sine selv

    4. Jeg vet ikke helt om jeg skal like deg eller ikke… Jeg klikker meg stadig inn på bloggen din da, av en eller annen merkelig grunn 🤔 Synes du er en artig jente og har mange fine innlegg… Men det blir litt mye outfitbilder, man trenger bare ett! Og synes kanskje det blir litt mye matrialistiske innlegg til tider… Skjønner at dette skaper klikk og penger, men tror nok de aller fleste ønsker litt mer dagligdagse innlegg og litt mer om Isabell som person… Gi oss litt mer humor? Gi litt mer av deg selv? Litt mer «down to earth» innlegg 😉 Vi vet du har mye penger, vi vet du shopper mye, vi vet om alle operasjonene dine, vi vet at du føler deg mobbet, tja… Vi vet det meste… Gi oss noe nytt av deg selv Isabell 😉

    5. Haha, sånt er dessverre fort gjort! Forloveden min som har tatt kollektivt alltid roter seg fremdeles bort i blant – en stor slager er å ta banen feil retning.
      Kjempebra at du gjør noe for miljøet!
      Har du planlagt noen videre steg for å være miljøvennlig?

    6. Flott at du tar kollektivtransport, men kanskje du skal begynne å bli litt mer miljøbevist på andre ting også? De X-antall flyturene du tar slipper ut SINNSYKT mange tonn med CO2. Samt alle klærne du shopper/får er jo nytt alt sammen, om du hadde tenkt litt lenger så hadde du kanskje begynt å kjøpe mer second hand eller bruke samme antrekk mer enn 2 ganger…

    7. Hvis du ønsker å bli mer miljøbevisst børr du kanskje vurdere å roe an ned på shoppingen, er ikke mye som er så forurensende som klær, både fra butikk og nett! Vet at du får mye sponset men trenger du virkelig 100 ulike høye hæler?

    8. Ikke for å være pirkete, men hvis du virkelig ønsker å gjøre noe for miljøet burde du kanskje ikke handle 5kg klær i måneden. Det at du setter deg på en t-bane istedenfor å ta taxi hjelper ikke så mye, den taxien kjører rundt uansett. Det som forurenser er produksjon og frakt av klær. For å imponere bloggleserne dine og være et godt forbilde vil jeg anbefale å heller kjøpe brukt eller slutte å kjøpe så unødvendig mye klær:) ikke misforstå, bare et tips

    9. Jeg vil også bli mer miljøbevisst. Tror mange ikke tenker over hvordan det faktisk vil gå med jordkloden vår om vi ikke alle tar noen grep. Tenk så enkelt det egentlig er å gjøre små grep i hverdagen, som vil utgjøre en stor forskjell hvis mange blir med!
      Personlig så bidrar jeg ved å ikke ha bil (ta kollektivt), kildesortere og være flink til å aldri kaste søppel i naturen. Ser jeg søppel ute hender det jeg slenger det opp i en søppelkasse hvis det er mulig, men det kan jeg bli flinkere til å alltid gjøre.
      Noe som irriterer meg grønn er mennesker som lar hundeposer med bæsj i ligge ute i naturen, istedenfor å gjøre den lille tjenesten det er å kaste det i en søppelbøtte. Veldig lite hyggelig og dessverre mange som gjør det! Ikke er de fleste hundeposer nedbrytbare heller, så da er det nesten bedre å bare la bæsjen ligge som den er. Som hundeeier tar jeg alltid opp og kaster i søppelbøtte, og jeg skjønner meg ikke på mennesker som ikke gjør det.

    10. Så flink du er!
      Kan du ikke skaffe en ny rabattkode på nelly snart? Vårgarderoben må oppdateres 😀

    11. Hei!!
      Har skrevet til deg før.. håret ditt er så sinnsykt fint!! Skjønner at mood har gjort mye, men kan du vær så snill å dele produkter du bruker? Skal innom byen i morgen, og har sånn håper du skulle svare på spørsmålet mitt sist! Så prøver igjen før jeg drar😊❤
      Merke sjampo? Noen kurer? Leave in?
      Stor klem

    12. Kan jeg spørre om noe? Vet du vil legge hele denne mobbesaken bak deg nå. Men hva tror du er grunnen til at akkurat du er target og ikke andre store bloggere? Både fra andre kjendiser, men også folk i kommentarfeltet. Har du noen gang tenk om det faktisk er en grunn, at kanskje du burde gå inn i deg selv? Eller hva tenker du?
      Jeg står nøytral og tar ingen sider, bare vil gjerne høre hva du tenker om akkurat det 🙂

    13. For noe tull de over her skriver.. Selvfølgelig hjelper det å ta kollektivt i stedet for taxi. Det er et stort steg for en som tar mye taxi. Synes du er flink jeg!

    14. Hei! Supert at du velger kollektivt! Et tips for å bli godt kjent med kollektivsystemet er å gjøre forskjellige avtaler med folk i hele Oslo. Da blir du veldig godt kjent med byen. Eller prøvd Appen To good To go? Når du skal hente mat via appen, blir du også mer kjent med Oslo. Hvis du ønsker det Isabell, kan jeg skrive et gjesteinnlegg som du evt kan poste på bloggen din om enkle råd for å bli litt mer miljøvennlig for leserne. Kjempebra at du setter fokus på miljø, Isabell!

    15. Haha ler 🙂 ja de første ukene kan være litt forvirende med alle tbanelinjene. Men du skal se det er svimlende lett når du først forstår det:) hahaha kaldtvet? Blanding mellom kalbakken og rødtvet? 😉 hahaha! Håper å treffe på deg i det kolektive. Skal spørre om bilde da:)

    16. Det må nok ha vært Rødtvet, fordi jeg så deg ta tbanen fra Rødtvet. Du er kjempe pen in real life 😀 <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg