ET VELDIG SÅRT INNLEGG FOR MEG Å POSTE

Jeg føler meg veldig “hjemme” her i LA. Det er få som snur seg to ganger for å ihjel stirre på rumpen min fordi den er operert. Det er ingen som slenger en “du er full av plastikk”-kommentar etter meg i det de går forbi. Jeg opplever ikke at jeg ser annerledes ut her, i forhold til mange jenter. Dette høres kanskje veldig teit ut for deg som leser dette, men det er utrolig deilig å føle at man ikke er så “unormal” eller “rar”. For faktum er at jeg ofte føler meg veldig utilpass hjemme i Norge, spesielt nå for tiden. Hele dette oppstyret om inngrep og fillers har jo tatt helt av og vi som har endret på utseendet blir veldig latterliggjort og hånet om dagen. Jeg er jo helt enig i at vi burde legge mindre fokus på plastisk kirurgi for å skjerme andre og ikke påvirke, men samtidig er jo verden blitt slik at det har blitt veldig vanlig å gjøre noe med utseendet, enten ved hjelp av operasjon eller fillers. Man kan mene hva man vil om den utviklingen, men ingen kan nekte for at det blir mer og mer normalt. 

Det føles så rart å ikke bli dømt for hvordan jeg ser ut for en gang skyld. Det er lenge siden jeg har følt meg såpass “normal” som det jeg gjør i LA. Jeg passer nok mye mer inn her nede enn det jeg gjør i Norge med tanke på hvordan jeg velger å leve livet mitt, men også på grunn av hvordan jeg er og hvilke valg jeg har tatt. Her bryr man seg i mye større grad om seg selv og sitt, og lar alle andre bry seg om deres eget liv. Man kan nok si mye rart om Los Angeles, men jeg trives ekstremt godt her. Jeg får kjenne på en ro inne i meg som jeg ikke har kjent på flere år. Jeg blir nesten litt tårevåt mens jeg skriver dette, men jeg tror ikke at dere forstår hvor godt det føles å kjenne seg akseptert på en måte? 

Jeg skulle ønske at jeg var såpass selvsikker at jeg aldri hadde følt et så stort behov for å utsette meg for hverken inngrep eller fillers, men det har ikke vært enkelt i mitt tilfelle. Jeg har alltid hatt et veldig anstrengt forhold til meg selv, og da spesielt min kropp. Selv tror jeg helt ærlig at den tiden der jeg slet med alvorlige spiseforstyrrelser, gikk over til en ny “sykdom” der jeg istedenfor å sulte meg ihjel, begynte å operere. Det er veldig tøft for meg å skrive dette til dere, for det er veldig sårt. Likevel er dette realiteten min, og uansett hva grunnen til mine drastiske endringer er, føles det ubeskrivelig godt å være et sted der jeg ikke blir dømt for hvordan jeg ser ut. Kommer du på en kjendis i USA som ikke har utført et eneste inngrep eller tatt fillers? Det er svært få. Det er så klart trist, men det får meg til å føle meg mye mer “normal” enn det jeg har gjort på veldig lenge.

115 kommentarer
    1. På en eller annen måte forstår jeg deg faktisk. I Norge er skjønnhetsstandaren naturlig skjønnhet, og når man ikke er naturlig pen er det lett å føle at alle glor på deg. Men det er faktisk ingen som tvinger deg til å verken være med folk du ikke vil, gråte og stesse over smålige mennesker hele tiden eller til å bo i et land hvor du føler deg utenomjordisk når du går nedover gaten. Du har bare ett liv å leve, så hvorfor ikke ta sjansen og flytte til LA? Har aldri sett deg så glad før som på de vloggene du har postet i det siste. Du ser så genuint lykkelig ut, så for meg virker flytting helt kurrant! Et nytt kapittel og en ny start etter alt som har skjedd det siste året? Uansett hvor eller når du velger å slå deg til rette i livet, håper jeg du gjør det på dine egne premisser og ikke for alle andres. Livet er for kort til å bare leve halvveis. Og du fortjener virkelig alt det gode livet har å by på❤❤

    2. Kjære Isabell. Æ må bare si at æ trur æ skjønne dæ. D tære på et menneske å gå rundt i frykt for angrep hele tia😢 æ håpe virkelig at du kan få oppleve å være “normal” her hjemme oxo. Håpe du ser sjøl at du e ei flott jenta . Og æ vil påstå at ingen at mobberen e vel perfekt, men e vel lettere å peike på feil hos andre enn sæ sjøl. Æ har sjøl vært erta hele livet for at æ va for tynn, nu e æ bikka 30 og blir beskyldt for å være gravid hele tia😣 har endelig lagt på mæ (men på feil plass)😣

    3. Har bodd i USA, ikke i LA riktignok men jeg forstår hva du mener. Det finnes mange som velger å operere seg, men det finnes også mange som er naturlige. Og folk klarer faktisk å respektere hverandre, at folk har ulike livsstil. I Norge derimot. Folk klarer ikke respektere at noen velger å leve annerledes enn deg.
      Hvis du har lyst og fikse på utseende, dra på dyre ferier og bruke masse penger skal du få lov til det. Hvis du vil ha et rolig familievennlig A4 liv skal du få lov til det. Og hvis du har lyst til å bo helt alene på vidda med bare masse reinsdyr rundt deg skal du få lov til det FORDI FOLK ER FORSKJELLIG! I Norge må liksom folk leve innenfor normalen og med engang du velger å stikke deg ut eller tre ut av den A4 normen får du jammen meg høre det.
      Og med tanke på den kroppsdebatten, er det ikke bedre å lære barna sine å bli litt mer motstandsdyktige i stedet for å skjerme dem fra alt kjipt i verden. Det kommer alltid til å være noen som skriver om operasjoner og som poster bilder av kroppen sin på nettet. Jeg går forbi 30 reklameplakater bare på vei til bussen, alle er kjempetynne solbrune supermodeller. Men jeg blir ikke påvirket, fordi jeg vet det ikke er ekte. Man velger faktisk om man vil ta del i dette presset, fordi det er ingen hverken bloggere eller reklamer som tvinger deg til å fikse på utseende.
      Ble lang kommentar, ville bare få frem et poeng. Noen ganger blir jeg nesten flau over å være nordmann, folk blir så jævlig opphengt i andres liv at det blir vanskelig å bli lykkelig selv. Fortsett å lev det livet som gjør deg lykkelig Isabell❤💪🏻

    4. Wow, virkelig et bra innlegg syntes jeg! Jeg selv syntes det er dumt at kosmetiske operasjoner skal bli sett så ned på idag når det er 2018, og syntes det selv er bedre at om det er noe man ikke liker eller har lyst til å forandre at man faktisk har muligheten til det! At folk skal ha så mye hat til dette å forrandre utseende, tenker de egentlig på hva som også forandrer det når dem sier «man skal være naturlig». Regulering forandrer utseende, hårfarging forandrer utseende, sminke forandrer utseende, osv.. Det er så mye som forandrer utseende, men det jeg er mest irritert over er at i Norge er det bloggere som får skylden! Jeg skal selv operere men det er mitt valg som jeg har tatt helt selv, ikke noe jeg har blitt påvirket av. Stå på Isabel, du er en utrolig smart og en sterk kvinne❤️

    5. Ikke relevant spørsmål til innlegget, men: har dere tenkt dere til KKW beauty sin pop up shop i LA? 😍 tenk om Kim er der Isabel!!

    6. Pleier folk å si du er full av plastikk på gata her i Norge??? Jeg trodde folk bare tøffa seg her i kommentarfeltet jeg. Nei uff, skjønner du trives bedre i LA da 🙁

    7. Herregud. Bare fordi du har vært der på ferie betyr det ikke at du vet hvordan det faktisk er å bo der. Mange steder føles bedre, når du bare er der på ferie og ikke er en del av samfunnet. Grow up

    8. Veldig trist at det har blitt heksejakt på deg og andre ‘influencere’ i Norge som har fikset på utseendet sitt. Den evige debatten om at kropp er kropp og alle skal få se ut som de vil, alle er like fine, gjelder tydeligvis ikke for alle likevel.
      Jeg syns du er sterk som klarer å komme deg gjennom hver dag selv om folk er helt idiot og slem mot deg.
      Jeg ser veldig opp til deg, og det at du har gjort litt forskjellig ting med utseendet betyr ikke at jeg kommer til å gjøre det fordi du “påvirker” meg. Din kropp, ditt valg. Min kropp, mitt valg.
      Stå på Isabel! Haters gonna hate. Du ser uansett amazing ut!!

    9. Ikje ver så dramatiske nå du. Du har missforstått ordet mobbing. Kristin ønsker en konstruktiv debatt. Hun ønsker bare å være en motvekt. Prøv å se d litt fra ett annet perspektiv. Du kan ikke drive me d du gjør uten at Kristin og andre prøver å være motvekt.

    10. ❤️❤️❤️ Det gjorde meg godt å lese at du føler deg tilpass nede i LA! Jeg vet så godt selv hvordan det er å føle seg «rar» eller «unormal» her i Norge, selvom jeg selv ikke har utført noen operasjoner. Men Norge har alltid hatt en slags «kultur» om å se ned på/dømme folk som ikke tar de «rette» valgene eller ser ?slik og slik ut?, om du skjønner hva jeg mener.
      Kos deg masse videre i LA med jentene, og nyyyt tilverelsene. Det fortjener du!

    11. Det er ikke bare hvordan vi ser ut på utsiden som teller, men hva som bor inni oss også❤️ Du har en utrolig fin personlighet og har masse omsorg- ikke glem det! Du har kanskje fikset litt på utseende ditt, men ikke la det definere deg. Hvis hvem du er fra innsiden ut❤️ Heier på deg!

    12. ❤️ Du er nydelig, både med og uten plastiske operasjoner! Det er en skam at folk prøver å ødelegge for deg. You go girl, don?t let them break you ❤️

    13. Nå må du slutte med denne sytingen…. begynner å bli noe for dumt… du er en offentlig profil og har gått ut med inngrepene dine og da vil folk ha meninger rundt det. Det er ikke normalt at Ola normann opererer seg! Ikke enda Heldigvis! Det vil derfor skape reaksjoner! Gå rakrygget i de valgene du tar men slutt med denne sutringen

    14. Irriterer meg litt at du skriver at «det blir jo mer og mer normalt». NEI, det blir ikke det. Det er slike som du som opererer seg SOM normaliserer det, desverre..

    15. Sterke Isabel!!!
      Stå på og nyt denne ferien, det fortjener du så virkelig. Du er nydeliig, ikke la noen få deg til å tro noe annet❤️

    16. Stort av deg å sette ord på dine følelser! Dessverre er det ofte sånn at en rett å slett ikke passer inn i enkelte byer (fordi man blir uglesett) og en kan føle seg mer annonym i større eller helt andre byer enn hvor en bor. Nok en gang, stort av deg å skrive dette innlegget!! veldig fint å se en slik side va deg også! 🙂 ønsker deg alt godt!

    17. Ååå blir så trist av å lese dette , du fortjener ikkje å ha det sånn , du er perfekt sånn som du er !❤️ Har lyst å ta liv fillers men redd hva andre synes… men uansett u go gurl❤️

    18. Veldig fint skrevet!! Jeg synes det er skremmende hvordan dette med mobbing av de som har utført plastiskkirurgi har utviklet seg, og håper det tar slutt! Du er ein veldig fin og ein sterk jente❤️

    19. Du er nydelig. Har sett deg en gang IRL og ble slått av hvor vakker du er virkeligheten. Ta godt vare på deg selv, klem

    20. Er fere som ikke har tatt det også av kjendiser . Men også veldig mange som har gjort det. Flere som har gjort det enn ikke å ha gjort det sikkert. Men dette er jo blitt ganske vanelig så folk blir nok mer innefårstått med det i Norge ettevært også 😁 opp til vær å enkel hva fem velger gjøre med sin kropp. Folk som slenger med leppa ang det er bare teite null bry seg om . .

    21. Nei operasjoner er ikke normalt…7 milliarder mennesker på jorden og kanskje 2-5 millioner har en form for botox-plastisk kirurgi

    22. Det aller viktigste er å være fornøyd med segselv og være glad i segselv -selvom og på tross av. Inngrepene dine har du gjort, noen kan kanskje endres, andre ikkje -uansett kan man neppe bli som før og da er neste steg å bare akseptere og være glad i degselv som du er <3

    23. Hei! Jeg håper du tar deg tid til å svare på spørsmålet mitt. Dette er noe jeg lurer fælt på.
      I flere innlegg her på bloggen din har du uttrykt misnøye over hvordan rompa di ser ut, i tillegg til at du syns det er ubehagelig at folk stirrer på rumpa di og stadig vekk kommenterer den. Du har også fortalt at du ikke vil gå i bikini på stranda her i Norge ettersom alle har sin mening om den. Jeg skjønner at det må være kjipt og trist at alle hele tiden skal kommentere kroppen din. Spesielt når du forteller at selvtilliten din ikke er helt på topp. Ta alt dette i betraktning, hvorfor legger du da stadig vekk ut bilder på Instagram av kroppen og rumpa di? Tror du ikke at folk vil slutte å være så slemme og frekke hvis du slutter å provosere? Jeg sier ikke at du ikke skal få vise frem kroppen din, uansett operert eller ikke, du har rett til å vise frem det du vil. Men jeg forstår ikke hvorfor du syns det helt greit å daglig legge ut bilder av kroppen din på Instagram men ikke gå på stranden? Det gir liksom ikke helt mening. Føler du motsier seg selv i disse innleggene som handler om hvor usikker du er når du fortsetter å legge ut lettkledde bilder.
      Håper du kan svare på denne kommentaren. Jeg regner med at jeg ikke er den eneste som lurer på dette 🙂

    24. Alle burde føle at de hører til. Synes det er leit hvordan det har blitt i Norge, at man plutselig kan si hva man vil om folk bare fordi de har operert. Jeg synes flere folk burde se ting fra ditt perspektiv, og jeg håper du finner deg til rette en plass hvor ingen bryr seg om slike ting❤️

    25. Jeg skulle ønske du kunne operere hjernen din! Kanskje det blir mer og mer vanlig og? Du ser ut som en ødelagt Michael Jackson, bare at du er mørkere enn han noen gang har vært!

    26. Jeg syntes det er trist å høre at du føler det slik, men jeg har stor forståelse for hva du refererer til.. Jeg bodde selv i USA i 4 år og de var uten tvil de 4 beste årene i mitt liv! Jeg ser på meg selv som et veldig “anti-jantelov menneske” og har i grunn vært det i hele mitt liv.. kanskje også litt “anti-norsk” kan man si også.. selv om nordmenn kan være fantstiske mennesker på mange måter, så har vi også tendens til å være ekstremt stygge og ekle med hverandre – jeg lurer egentlig på hva som er grunnen til det? Hvorfor folk har det behovet? Det er vel kultur betinget og vi blir veldig styrt av janteloven på mange måter, dessverre :/ Men jeg heier på deg! Nyt USA og LA for all det er verdt, fortsett å blogge slik som du jobb, og nyt livet til det ytterste. Veldig mange mennesker går gjennom livet og angrer på ting de ikke gjorde, du er ikke en av disse menneskene, og det er det viktigste! Jeg heier på deg! 🙂

    27. Jeg forstår deg 100%!
      Flytt ned Isabel, viss det får deg til å føle deg bra og akseptert, hvorfor ikke?
      Livet handler om å oppleve, reise og leve sitt liv til det fulleste og
      ikke se seg tilbake!

    28. Men du tar jo så nasty bilder av deg selv til bloggen. Undres om det kan være derfor du blir hengt ut. Itilegg har du skrevet så mye om op på din blogg. Det er dine valg og det er konsekvensen av det.
      Ro deg ned litt og kle deg litt mer classy. Så kanskje det forsvinner

    29. Norge er full av self righteous små drittsekker som tror deres mening er den eneste som teller. Og man skal jo ikke gjøre for mye ut av seg selv før det blir “skandale”. Så jo bare kommentaren du fikk om kjolen fra PLT, der en lurte hvordan du kunne kle deg “såå vulgært” foran moren til Pierre. Det var en HELT normal kjole!
      Derfor er det vanskelig å bo her. Du blir stirret i senk bare du bruker høye hæler, og folk hvisker bak ryggen din “hvem tror hun at hun er?”. Nordmenn har det altfor bra, når hverdagen er fylt med å tenke på og kritisere og le av folk som gjør andre ting enn dem selv. Det finnes til og med egne forum på nett der de sitter og diskuterer f.eks bloggere. Bare den ENE tråden jeg fant om fotballfrue hadde nesten 400 sider med kommentarer og 99,9% av dem var nasty. Helt sykt. Skjønner ikke at det er så vanskelig å bare la folk leve sitt eget liv, ikke minst gå og lev DITT EGET liv – ikke sitt inne og kritiser alle andre.
      Så ja, skjønner godt at du føler deg mer hjemme der borte. Folk er ikke så dømmende som her.

    30. Herregud vennen, du er nydelig uansett hva, du har ditt liv og gjør hva du vil, så lenge du er fornøyd er deg som teller. Drit i hva andre sier, de er bare sjalue for at du er bedre en dem! ❤️

    31. Du er så mye mer sympatisk og klok når du viser denne siden av deg. Reflektert og fin jente er du! Legg vekk denne forsvars-bella

    32. Kjære deg vakre, jeg har også tatt implantater i bakdelen. Har tatt det her i Norge på en klinikk jeg jobber som Kosmetisk Sykepleier. Jeg er veldig fornøyd, det burde du også være. Resultatet ditt er veldig bra Bella. Det samme sier Kirurgen her. Har ikke sett så bra resultat på andre enn deg og pasientene her. U go girl!😘

    33. Hei Isabell
      Jeg pleier aldri å legge igjen kommentarer i kommentarfeltet, men denne gangen er jeg nødt. Jeg vil bare si hvor utrolig dyktig du er i hva du gjør og alt du legger ned i ditt arbeid. Hver gang jeg klikker meg innpå bloggen din så har du postet noe nytt, mens andre bloggere ikke er i nærheten av det du leverer og presterer SÅ OFTE! Tusen takk for alt du deler. Du er fantastisk, både utvendig og innvendig.

    34. Hvorfor bryr du deg om hva andre mener om deg i Norge? Om noen glor på deg, så kanskje de synes at du ser bra ut? Usikre mennesker rakker ned på andre, kaller deg plastikk fordi du ser bra ut. Fordi de ikke kan være like pen som deg, så da rettferdiggjør de overfor seg selv at “hun er plastikk”, så det telles ikke at hun er pen. NEI, det er ikke bra med for mye fokus på operasjoner osv. Slutt å snakk om det, og bare vær den du vil være.
      Isabell, du ser veldig bra ut!!!!! DU SER BRA UT! Bare drit i andre folk, og slutt å snakk om de forbanna operasjonene!! Det er ikke verdt det. Du ser ut som du gjør, og du har tatt de operasjonene, and life goes on!! Du skal ikke endre på noe, Princess 🙂

    35. Du har jo så og si skapt hele den praten rundt deg helt selv. Du som hele tiden tar det opp, du som ikke bare godkjenner og svarer på hate, men også promoterer det på Snapchat og Instagram. Se hva jeg svarer, provoserende svar, fuck haters. Kommentarfeltet ditt ser ut som det gjør fordi du tillater det og gir respons, bruker energi på det. Ja du ser ikke så «normal» ut som kanskje lille Norge skulle ønske, men hvem bryr seg? Mange som ikke hadde tenkt tanken men du utfordrer så jææævlig til å legge merke til det og snakke høyt om det.. ikke minst diskutere det her, du er sikkert klar over hvordan diskusjoner provoserer? Slutt å heng deg oppi det som en kassett på repeat, du er mer enn bare kroppen. Du har mange muligheter og kan lett snu fokuset på noe annet, for du er ikke bare en rompe 🙂 lykke til med livet, kos deg i LA med jentene ☀️

    36. Ærlig og fint innlegg
      Da er det beste å flytte dit man kan få ro i sjela
      Man må være egoistisk på den fronten selv om det betyr at man mister litt både kontakt med venner og familie. For alt i alt er vi vår egen bestevenn:) hilsen ei som har gått selvhjelperkurs.
      Hva tenker du om hvis du får en datter og hun vil operere seg? For å bli lik mammaen sin. Lurer bare på hvilke synspunkter du har ang det. Har ei venninne som står i den situasjonen nå og syntes det er både sårt og vanskelig

    37. Hei! Kan du legge mer ut hvor du kjøper ting? Elsker stilen din, så er alltid nysgjerrig på hvor du kjøper klærne dine:)

    38. Du er virkelig dum, du skjønner her til lands er det normale mennesker, mens i USA er det enten feite folk eller opererte dokker som deg. . Du er ikke til å kjenne igjen, takk 😂

    39. Nordmenn blander seg alt for mye inn i andres liv… Noe som er heeeelt patetisk, pass på dere selv og la andre være i fred.. er det noen som sliter med dårlig selvtillit og selvbilde så er det en annens feil fordi en er vakker og ikke det andre.

    40. Syns lite synd på deg, siden du selv har valgt å se ut som du gjør! Ingen har vel tvunget deg til å se ut som en ihjelsminka og ihjeloperert plastikkdukke? Du hadde vunnet mer av “folket” hvis du bare hadde tenkt biiiitelitte granne på hva du spytter ut av dobbeltmoral. Du har jo faan ikke skjønt hva debatten eller hva “Sommerkroppen” handler om engang 🙄 Flytt til plastikklandet LA du, så får du ro, og vi normale her hjemme får fred fra deg!
      Have a good day now 😊

    41. Kan jeg spørre hvorfor du valgte å operere rumpa 2 ganger? Den var jo kjempe fin og mer naturlig etter første runde. Det viktigste er at du er fornøyd selvsagt, men var du ikke fornøyd med et naturlig resultat? Ingen hat, bare lurt veldig på det og håper du svarer 🙂

    42. Poenget er jo nettopp det å stoppe denne utviklingen slik at operasjoner og fillers ikke lenger blir mer og mer normalt. For det er ikke normalt, og jeg håper av hele mitt hjerte at det aldri blir det.

    43. Anonym: du er veldig ignorant om du ikke klarer å innrømme at det blir mer og mer normalt, i 2018. Uavhengig av at bloggere skriver om det eller ei. At det blir mer og mer normalt er ren fakta.

    44. Ja men still, du burde ikke tatt rumpe operasjonen. Kunne ønske du bare kunne innrømt at du og gjør feil. Skjønner bare ikke hvorfor du hele tiden skal gå rundt grøten og skape din egen realitet. Savner litt refleksjon over egne valg her, spesielt når resultatet ikke er perfekt.

    45. Man vil jo naturlig nok ikke skille seg like mye ut i en by som har flere innbyggere enn hele Norge til sammen.. Samtidig som ingen der kjenner deg igjen(som sikkert en del gjør i Oslo). Så burde kanskje vært i LA i en litt lengre periode før du fremstiller det som «drømmebyen» på det feltet der. Men!! Skjønner hva du mener! Og det er absolutt leit at du skal oppleve sånn oppførsel i Oslo/Norge. Ekle mennesker blir man vist aldri kvitt..

    46. Bra skrevet !!!!
      Ja – hvorfor ikke flytte til LA – det hadde sikkert vært en perfekt by for P og deg 😍
      Bitte lille Oslo og janteloven vet du – pffff 😪

    47. Slike inngrep har blitt «normalt» og populært fordi DU og andre influrencere normaliserer det for unge som følger dere.. utrolig trist at du ikke innser det selv

    48. Det er måten du har lagt dette frem om dine operasjoner som folk reagerer på. Å det virker som om at du lever i en verden hvor alle må gå å fortelle deg hvor fin du er. Finnes mange andre Norske jenter kjente og ukjente som fikser på utsende sitt. De sitter ikke å sutrer etterpå om det. Du ville ha oppmerksomhet det fikk du. Kan ikke sitte her i det underlige å klage etterpå pga folk har sin mening om deg. Det er måten du er på og oppfører deg som
      Gjør at folk syntes du er latterlig.

    49. Kan du ha Get ready med jentene? Litt glam og chat. Sånt er litt moro, så får du litt variasjon på videoene 😍

    50. Er enig med flere andre her som sier at du kan til dette selv. Det er dumt at du opplever latterliggjøring. MEN du har selv valgt å fortelle hele Norge at du opererer deg, du tjener penger på blogginnlegg om rumpa di, den ser unaturlig ut, og så klager du? Du må tåle at folk har en mening om deg.

    51. Veldig modigt og tøft av deg å skrive dette innlegget. Du er en ung vakker kvinne, la aldri noen ta det fra deg; enten med eller uten fillers 😉 Synd at verden er blitt slik den er. Folk blir dømt uansett hva en gjør. Alltid noen der ute som har noe å si om alt. Stå på. Du lever bare en gang. Gjør det som gjør akkurat DEG lykkelig, og drit i alle andre 😉 Klem <33

    52. Jeg må inrømme jeg ikke skjønner helt hvor du vil med dette innlegget.
      Tittelen din har nå blitt endrer fra blogger til influencer, påvirker.
      Du har mange hundretusen følgere på flere plattformer som følger med på deg og hva du gjør.
      Dette har du selv valgt, du kan trekke deg tilbake når tid som helst.
      Feks at du annonserer så mye for Nelly kan ha innvirkning på mange følgere.
      For du er pen, og pen er blitt en veldig viktig egenskap, dette blir bare viktigere og viktigere.
      Så om du ser lekker ut i den nye kjolen fra Nelly og jente 17 ikke mener hun vil se fin ut i kjolen er det jo veldig enkelt å tenke at hun bare kan operere. Isabel har jo gjort det.
      Siden du skriver at du er usikker kjenner du deg sikkert igjen, og det er mange usikre jenter og gutter der ute, i alle aldre.
      Det har nok blitt mye vanligere å operere seg nå enn da jeg var tenåring, dette skremmer meg, veldig.
      Dette har skjedd pga netopp alle de usikre menneskene som har gjort dette, og da spesielt kjendiser.
      Så de som gjør dette og publiserer/går ut med dette er nettopp en del av problemet.
      De bidrar da til at dette blir mer vanlig og at flere synes det er greit å gjøre det.
      Du er for tiden i LA, et sted jeg ser på som et mekka for nettopp å dømme folk for hvordan de ser ut.
      Forskjellen er at standaren for hva som er pent er annerledes enn i Norge, enn så lenge.
      Jeg regner med at denne kommentaren ikke blir godkjent, men håper du faktisk leser den før du sletter den.

    53. Du skriver at folk ikke bryr seg like mye om andres liv som her i Norge, men på den andre siden; hadde ikke det norske folk brydd seg om andres liv, så kunne jo ikke du ha levd av å blogge 🤷🏼‍♀️ Det er dessverre negative sider ved alt det positive også

    54. Jeg må inrømme jeg ikke skjønner helt hvor du vil med dette innlegget.
      Tittelen din har nå blitt endrer fra blogger til influencer, påvirker.
      Du har mange hundretusen følgere på flere plattformer som følger med på deg og hva du gjør.
      Dette har du selv valgt, du kan trekke deg tilbake når tid som helst.
      Feks at du annonserer så mye for Nelly kan ha innvirkning på mange følgere.
      For du er pen, og pen er blitt en veldig viktig egenskap, dette blir bare viktigere og viktigere.
      Så om du ser lekker ut i den nye kjolen fra Nelly og jente 17 ikke mener hun vil se fin ut i kjolen er det jo veldig enkelt å tenke at hun bare kan operere. Isabel har jo gjort det.
      Siden du skriver at du er usikker kjenner du deg sikkert igjen, og det er mange usikre jenter og gutter der ute, i alle aldre.
      Det har nok blitt mye vanligere å operere seg nå enn da jeg var tenåring, dette skremmer meg, veldig.
      Dette har skjedd pga netopp alle de usikre menneskene som har gjort dette, og da spesielt kjendiser.
      Så de som gjør dette og publiserer/går ut med dette er nettopp en del av problemet.
      De bidrar da til at dette blir mer vanlig og at flere synes det er greit å gjøre det.
      Du er for tiden i LA, et sted jeg ser på som et mekka for nettopp å dømme folk for hvordan de ser ut.
      Forskjellen er at standaren for hva som er pent er annerledes enn i Norge, enn så lenge.
      Jeg regner med at denne kommentaren ikke blir godkjent, men håper du faktisk leser den før du sletter den.

    55. Jeg er faktisk veldig enig med deg! Så fort en offentlig person gjør noe med utseende får den beskyldinger av at vedkommende er horer, dumme og dårlig forbilde for unge jenter. Jeez. Nå blir det nesten: «Tar du fillers er du ei hore uten noe å si i samfunnet og du er en dårlig person»

    56. Unnskyld meg, men du er jo faen ikke normal? Syns det er bra at du sånnsett føler deg litt utilpass for små jenter nå trenger å få hvite at det er på et treningssenter man får fin kropp. Ikke under en opprasjon.

    57. Til Helene Lyche unnskyld meg men du er faen meg ikke normal?? Og kanskje lære deg å stave før du begynner å kommentere. Stakkars!

    58. Ja men hvis alle opererte drar ned til LA, så blir det til slutt for vanlig og alle uoppererte i LA blir sett ned på. Og hele meningen med livet er jo å formere seg men det er jo ikke så lett når alle finner deg så sinsykt uatraktiv. Så da har du tre valg, operere, flytte eller leve et forjæwli liv. Så noen opererer seg å blir attraktive igjen. Noen flytter til norge! (Landet som nå er plastikkfritt fordi vi har sluttet og bruke plastemalasje og plastposer og alle de opererte flyttet til LA. Og de som blir igjen lever et forjæwli liv og blir spytta på hver dag, helt til de en dag blir kasta ut av LA. OGSÅ blir det verdenskrig fordi LAerne og NORGErne hater hverandre og til slutt så dør alle sammen. Hva var vitsen med å operere seg da?? NETOPP! dere må tenke framover….

    59. Flytt for helvete ut av Norge da din jævla stygge plastikk ræv araber hore!!!! Slutt å lek så jævla offer hele tiden da du selv har gjort så mye operasjoner helt bevist din jævla pr kåte anorexi ludder hore!!! Ingen liker deg!!!! Falske hore!!!

    60. «Jeg er jo helt enig i at vi burde legge mindre fokus på plastisk kirurgi for å skjerme andre og ikke påvirke, men samtidig er jo verden blitt slik at det har blitt veldig vanlig å gjøre noe med utseendet, enten ved hjelp av operasjon eller fillers. Man kan mene hva man vil om den utviklingen, men ingen kan nekte for at det blir mer og mer normalt.»
      Er du særiøs? Det blir mer og mer normalt fordi sånne som deg normaliserer plastisk kirurgi og påvirker unge mennesker. Flere og flere er usikre på seg selv fordi store influencere fremmer et utseende preget av plastisk kirurgi. Dette er ikke et personangrep mot deg, men konstruktiv kritikk fordi du bagatelliserer plastisk kirurgi i ditt blogginnlegg.

    61. 1. Plastisk kirurgi ER normalt og blir bare mer og mer normalt
      Isabel har rett!
      Har sett deg på gata og syns du er helt nydelig. Du er virkelig vakker, og folk som slenger dritt er enten sjalu eller har det vondt med seg selv.
      Stå på <3. Vær så snill og ikke la folk knekke deg, selv om det er tøft.

    62. Kjære Isabel,
      Dette er første gang jeg kommenterer på en blogg, men kjenner at jeg blir litt provosert av innleggene dine.
      At du har operert deg, det er ditt valg, og det er ikke riktig at du skal få masse hate og stygge kommentarer fordi du har gjort det.
      Men det jeg tror provoserer mange, er at du fraskriver deg ansvaret du har som influencer. Du sier at ingen har noe med hva du gjør med kroppen din, men i det øyeblikket du skriver om det på bloggen, så er det mange tusen som leser om det. Og mange av dine lesere er unge, usikre jenter, som ikke klarer å leve opp til det «perfekte» imaget. Unge jenter som ikke føler seg fine nok, tynne nok eller bra nok. Som kjenner på et enormt utseende- og kroppspress hver eneste dag. Som sliter med psykisk helse på grunn av et helt uoppnåelig kroppsideal.
      Og her har du faktisk et ansvar, Isabel. Som Norges største blogger og influencer, har du en enorm påvirkningskraft. Og det er derfor mange blir provosert når du skriver og sier at du må få gjøre som du vil uten at noen skal bry seg. Og selvfølgelig skal du gjøre som du vil, men kanskje du ikke skal fortelle om alt du gjør på bloggen, fordi du påvirker andre med valgene dine.
      Du har en plattform der du kan nå ut til ekstremt mange, og kan du ikke heller bruke denne plattformen til å fronte alle de gode verdiene som du også står for?

    63. Det er ikke normalt sånn egentlig. Blandt kjendiser etc. er det mer og mer normalt ja og det er de vi hører om i sosiale medier (som normaliserer det), men blant folk flest er det ikke normalt!:-) Det er bare normalt i den «kjendis bobla»..

    64. Jeg kjenner jeg blir så opprørt av å lese kommentarer om at du må skjerpe deg og slutte med ditt og datt, og ikke minst om opperasjonene dine. Jeg forstår ikke hvorfor dette så og si bare skal gjelde deg, når det er 1000 andre mennesker i verden som har gjort det samme og kanskje til og med mer. Det virker nesten som om uthenging av Isabel Raad har blitt en ny trend her i Norge. Skal man argumentere mot plastisk opperasjon kan man faktisk ta det på et generelt nivå og ikke henge ut enkeltperson, det er da dette blir mobbing og rett og slett stygt. Du er jo blogger og med dette følger selvfølgelig et ansvar, men jeg nekter å tro at du alene vil ha en såå stor påvirkningskraft på unge. Slik jeg har forstått det har du bare fortalt din historie angående opperasjonene dine, noe du helt fritt kan gjøre på DIN blogg. Du har ikke “promotert det”, tvert i mot forteller du nå at det ikke har gjort deg noe lykkeligere, men dette gidder ikke folk å høre på fordi du allerede er Norges “punchingbag”. Dette syns jeg er merkelig. Alstå hvordan gjør det saken noe bedre å sparke de som allerede ligger nede? Hvorfor ikke heller fokusere på en mer forebyggende fremgansmåte mot operasjoner.
      Syns det er trist du har havnet i dette sølet, men jeg ønsker deg alt vel og håper du overvinner dette. Når det går så langt at man ikke føler seg “hjemme” i landet sitt, da har det faktisk gått for langt. Vær sterk og ikke mist troen på deg selv! Det har i hvertfall ikke jeg <3 heier på deg!

    65. Det blir litt for trist å si at man ikke kommer på noen Hollywood kjendiser som ikke har fikset på utseende. Her er en liste over noen bad ass damer som dønn rocker utseende de fikk av sine foreldre og naturlig aldring: Emma Watson, Beyoncé, Halle Barry, Charlize Theron, Eva Longoria, Drew Barrymore, Heidi Klum, Julia Roberts, Kate Winsle, Kate Moss, Tina Fay, Meryl Streep, Liv Tyler
      Peace out

    66. Hvor mye kostet flybilleten din til LA? Og hvor penger har du brukt hitil der? Du er så utrolig vakker 😩

    67. Nå må serriøst alle i fuckings Norge gå i seg selv. hvem faen bryr seg om naboen eller venninda har botox i panna. Omg blir så sliten av denne debatten. Om du ikke vil at kidsa dine skal pynte litt her og der bør du som forelder ta ansvar. Isabell er faen ikke mora til barna dine. Omg. La folk få gjøre som de vil. Er møkklei nordmenn og alle fucka meninger de har om alt og ingenting. Serriøst det er såå mye viktigere ting å bry seg om. Og til referanse, jo, kosmetiske inngrep er mer normalisert. Dette begynte ikke for 2 år siden. Forskjellen fra nå og for 10 år siden er sosiale medier. Det virker bare ut som om det har eksplodert nå pga overnevte. Serriøst fuck alle med noe negativt å si, de kan ta janteloven og de fucka holdningene sine en annen plass. Stå på isabelle, gjør hva faen du vil, når du vil og hvordan du vil. Og til alle dere andre sjalu, frekke og obviously usikre folk, fuck you<3

    68. Det beste for deg både fysisk og psykisk, hadde vært å ta steget ut av rampelyset. Hovedproblemet ditt, kjære Isabel, er at du bryr deg for mye om pengene og statusen du har opparbeidet deg til å kunne ta et slikt valg. Jeg har fulgt deg i noen år, og jeg synes du virker som en fantastisk person, som i bunn og grunn vil alle godt. Jeg håper du en gang kan legge penger og blogg til side, og ta mer hensyn til deg selv og ikke minst alle unge jenter du er et stort forbilde for. Selvom du føler du står opp mot det du oppfatter som mobbing, står du i realiteten med dem som ønsker og fremme og normalisere plastisk kirurgi som en måte å føle seg vel på. Kritikken du og andre offentlige personer får, er på ingen måte rettet mot dere som individer, men mot det dere har valgt å fronte og eksponere unge usikre for. Jeg ønsker deg alt godt.

    69. Kjenner jeg blir provosert å lei meg! Jeg får vondt langt inn i hjerteroten. At folk kan spy ut så mye dritt. Har du ingenting positivt å komme med så hold kjeft! De fleste av oss har utfordringer, og litt å stri med, og det former oss som person. Vi kan f.eks handle urasjonellt når vi står midt oppi en livskrise, eller en mindre krise. Ingen vet hvordan et menneske har det innerst inne, uten å ha gått i deres sko. Fassaden stemmer sjelden med virkeligheten. Vi bør absolutt bli flinkere å heie på hverandre, istedetfor å trykke hverandre ned. Vi trenger ikke være enige med alt og alle, men å akseptere at vi er forskjellige er en god begynnelse!
      Å påstå at du legger opp til det selv, blir som å si at en dame som er på byen og som har på seg skjørt, legger opp til å bli voldtatt selv??? For det er det faktisk noen som mener…
      Hadde alle passet på seg selv istedet for å bry seg om og rakke ned på hva andre mennesker gjør og sier, hadde verden vært et Mye bedre sted å leve. Vi er alle forskjellige, og godt er det. Det hadde blitt en grå og trist hverdag hvis vi alle skulle likt og ment det samme.
      AMEN!!!
      (Dette er en generell kommentar til alle nettroll som florerer på nettet i mange forum og kommentarfelt rundt forbi)

    70. Maryam: Jeg håper så inderlig at kommentaren din her er kødd. Du slenger dritt uten mening, og mobber rett å slett.
      Siden du først skal slenge så mye dritt til en person som ikke en gang fortjener det, kan du like så godt være tøff nok til å komme ut med fult navn også.
      Jeg håper nesten at foreldrene dine ser det her, så de kan se hva for ett nettroll du er.
      Jeg skammer meg over alle som slenger dritt. Ja, Isabel er en offentlig person med mye påvirkning, ho er en rollemodell for mange – men det er viktig å ta i betraktning at det er faktisk ikke Isabel som påvirker til operasjoner her. Det ligger i oss selv og våres eget selvbilde! Det må JOBBES med, og har man ennå store komplekser og vil fikse, ja da gjør du det – men også vær klar over konsekvensene det gir.
      Jeg er ikke operert, har ikke planer om det heller, men Isabel har aldri påvirket meg og mine usikkerheter. Utifra bloggen virker henne så forbanna herlig, ho er dyktig i jobben sin, og ikke minst – henne er ett menneske. Slik som du, og slik som jeg.
      Heia deg, Isabel 💕 Fordelen for deg er at alle disse som kommenterer dritt gjør deg større som blogger! Keep up the good work babe!

    71. Vis det er det beste for deg, flytt til LA!! Er så gøy å se deg glad å føle deg mer normal, noe du burde følt i norge også, men oss nordmenn er så spydige 🤔🤔 stå på

    72. Skjønner ikke hvorfor folk skal pirke på hver minste lille ting, som om alt de selv gjør alltid blir gjort perfekt. Skjønner ikke at enkelte personer velger å ta seg tid til å finne noe å kritisere ved innleggene på denne bloggen når det er ganske tydelig at det er Isabels blogg. Det er da HENNES tanker/meninger. Hvem er du til å si at det hun mener eller tenker er feil?? Man kan være selvfølgelig være uenig, men å påstå at det en selv mener er det riktige til en hver tid er bare patetisk.
      “Mange steder føles bedre, når du bare er der på ferie og ikke er en del av samfunnet.” Okei? Kanskje det for noen føles bedre å kun være på ferie et sted, og at de ikke trives like godt når de flytter dit. MEN, hva med mennesker som flytter og faktisk trives ENDA bedre enn da de kun var der på ferie. Se f.eks Rebecca i kommentarfeltet – hun bodde i USA. Beste 4 årene i livet hennes.
      “Dette innlegget gjør meg direkte kvalm.” Hvorfor velger du å trykke deg inn på ISABELS blogg, hvor hun deler SINE tanker med SINE lesere, for å legge igjen en kommentar i HENNES kommentarfelt om deg selv? Tror de fleste driter i hva som gjør deg kvalm. Men, om det virkelig er så viktig for deg å dele – lag din egen blogg da vell.
      “Du har jo så og si skapt hele den praten rundt deg helt selv. ” Hvilken normal person ønsker å sette seg selv i en posisjon hvor man blir ledd av og slengt kommentarer etter hver dag? De aller fleste ville nok sagt at det er ukomfortabelt å omgi seg rundt en jentegjeng som baksnakker deg. Se for deg at denne jentegjengen ekspanderer seg til halve Norges befolkning, og ikke bare 13/14 år gamle jenter. Denne “jentegjengen” inkluderer godt voksne mennesker som til vanlig mener at mobbing i skolen må ta slutt, men som likevel tar seg tid til å legge igjen en kommentar i hytt og pine om hvordan Isabel ser ut. Ja, Isabel har kanskje valgt å blogge om inngrepene sine? Men, tror du virkelig at hun hadde sluppet unna om hun ikke hadde gjort det? Slapp Sophie Elise unna den tiden hun gikk uten å bekrefte ryktene? Nei. Det ble til og med laget instragram-kontoer som disset Sophie Elise for å ikke ha innrømmet “rumpe-ryktene”. Isabel har til og med valgt å holde den siste operasjonen hemmelig, men får hun spørsmål om hva operasjonen var hele tiden? Ja. Så med andre ord blir dere “blogg-kritikere” aldri fornøyde. Hvis en innrømmer inngrep (som ikke har noe med deg å gjøre), så har man bedt om å rollen som “punching-bag”. Om man ikke innrømmer inngrep, da er man en falsk løgner….. Noen mennesker er vell umulige å tilfredstille ser det ut som.
      “Fuckings dritt du ser ut som en spøkelse.” Siden du er i gang med å dele din mening, så kan vell jeg også dele min? Jeg leser bloggen til Isabel fast og jeg synes hun ser råfin ut på bildene. Jeg har til og med møtt på Isabel i virkeligheten, og jeg synes hun ser like råfin ut i virkeligheten :).
      Do you, Isabel! Do you. Bare husk at: You can be the ripest, juiciest peach in the world, and there’s still going to be somebody who hates peaches.
      Tror jeg hadde valgt godhjerta mennesker som deg (med såkalt “plastikkræv” som de sier lol) fremfor visse mennesker i kommentarfeltet. Krysser fingre for at karma will hit those bitches back, og at deres framtidige barn fyller 18 og skaffer seg en “plastikkræv” selv <333 :*

    73. Vi lever i en fæl verden. At voksne mennesker kan sitte på nettet for å kun trykke en annen person ned, det er sykt. Jeg har aldri vært noe fan av deg, men du er VAKKER. Og tydeligvis har du gjort noe riktig siden du er en av norges mest kjente bloggere. Som en her oppe sa, keep doing you and 🖕the haters!!!! <3 Kos deg i LA!

    74. Hei,
      Jeg ville bare legge igjen en kommentar til deg Idag etter å ha ramlet over et innlegg på instagramen til Mads Hansen. Ville bare si at jeg synes du er flott! Jeg vil også si at jeg synes det er stygt at Mads bygger karriere på å bryte ned andre. Han sier han prøver å få fram et poeng. HELT greit, men vi har skjønt det for lenge siden. Det som skjer nå handler ikke om å sette lys på en viktig sak. Det er rett og slett trakassering. Jeg vet ikke hva som sjokkerer meg mest, det at han oppfører seg slik eller at folk i kommentarfeltet synes det er helt greit. Vi har mye å lære om nettvett og hvordan vi behandler hverandre.
      Håper du koser deg i LA, og nyter ferien 🙂
      Stor klem!

    75. Æ førstår dæ.. norge e blitt en forfærdelig hat by.. alt går på og være stygg og vond.. 😢 så du bør tænke på og fløtte dit ættersom kor godt du har det dær ❤ det vil bli mye bedre ang hælsa de ❤ den e viktig og ta vare på !

    76. Men kjære Isabel.. ikke si at det er veldig vanlig, for det er det ikke. At det blir mer vanlig ja, men ikke VELDIG.

    77. Jeg er veldig anderledes enn deg, men vi er mennesker. Jeg kjenner med veldig godt igjen i det du skriver, selv om jeg har opplevd det på et helt annet område. Jeg var alltid den rare. Helt til jeg kom inn i et miljø der alle var som meg. De likte de samme samtaleemnene, de samme tingene, og dømte meg aldri for mine interesser men ville at jeg skulle fortelle mer om dem.
      Det er forferdelig trist at du blir utsatt for den ekstreme mobbingen du gjør. Jeg vet ikke hva som gjør at folk tror de har rett til å dømme andres kropp eller valg. Jeg regner med at mye kommer fra sjalusi, og at de rett og slett er uintelligente mennesker.
      Jeg er tjukk, veier 121,3kg og klarer fremdeles å ikke la det gjøre meg til en mobber. Jeg trenger ikke rakke ned på andre for å føle meg bedre. Jeg føler meg uansett bra, og det har du all rett til å gjøre om deg selv også. Jeg syns du er utrolig vakker, men jeg forstår hvorfor du valgte å operere deg.
      For meg så hjalp det ikke hvor slank jeg var. Jeg følte meg bestandig som en feil dritt uansett hva jeg gjorde. På den tiden var jeg topptrent og kretsmester i skiskyting. Men jeg klarte å endre tankegang med å fortelle meg selv små løgner, som at jeg var dritfin og så smæshing ut. Til slutt begynte jeg å tro på det. Så nå, uansett om kroppen min ikke er som jeg vil den skal være, er jeg evig glad i den og digger den. Jeg håper virkelig du får føle det, og det unner jeg også alle andre.
      (Toneh9 @instagram)

    78. Hei! Du som har så mye penger og tydelig ikke er fornøyd med rumpen din, kan du ikke bare rette opp slik at den ser noelunde normal ut?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg