DET BLE IKKE SOM FORVENTET

annonse ⎟ lenker nelly

Blogging kl 01 på natta, er det innafor? Haha. Arbeidstidene som blogger kan både være nattevakt og dagvakt! Det blir litt sent ettersom jeg har vært på farten i hele dag, og de to timene jeg har vært hjemme i kveld har gått til å klippe en YouTube video. Jeg titter likevel innom nå, til tross for at mange av dere sikkert allerede har gått i seng.. Dagen i dag har i hvert fall vært veldig koselig, for å ikke snakke om produktiv. Seriøst, det har vært full fart fra jeg stod opp til nå. Ikke at jeg klager, for disse dagene behøver jeg mye å distrahere meg selv med. Det har jeg virkelig fått til i dag, for å si det mildt. Alt på to do-listen + enda litt mer er sjekket av! 

Etter at jeg var ferdig med å løpe ærender i byen, satte jeg meg ned å nøt en deilig Oreo-shake. Men hallo, det er døds uvant å måtte tenke på at jeg helt plutselig må være obs på om jeg drikker/spiser noe med melk i? Nå vet jo ikke jeg om det er laktose jeg reagerer på eller om det er melkeproteiner (er det riktig?), men det kommer jeg til å få vite når jeg drar på neste legetime. Jeg kom faktisk ikke på at jeg må være forsiktig før jeg slukte i meg denne shaken, som definitivt inneholder melkeprodukter. Det gikk bra da, jeg har ikke merket noe? Kan det også variere? Jeg blir veldig forvirret av dette merker jeg. Den legetimen ser jeg frem i mot, slik at jeg får litt mer info.

Slik så jeg ut i dag! 

KJOLE HER ⎟ VESKE HER ⎟ SNEAKERS HER ⎟ SOLBRILLER HER (kun 99,- kroner!) 

Når kvelden kom dro jeg og familien på kino. Vi så Mamma Mia 2, og for å være helt ærlig (upopulær mening): den sugde. Vi dro faktisk hjem 50 minutter ut i filmen. Den var absolutt ikke slik som jeg hadde forventet. Jeg vet ikke hva greia helt er, for jeg var skikkelig fan av 1-en, men denne syntes vi alle var super dårlig. For mye sang og.. Ja, jeg forstod ikke en gang hvem hun jenta på skoleavslutningen var før 30 minutter ut i filmen. Haha.. Skyscraper som jeg så tidligere i uken var tusen ganger bedre. Veldig skuffende, men smaken er vel som baken. Kanskje det var vi som hadde for høye forventninger? I don’t know.

Nå skal jeg avslutte kvelden med en lang dusj og sovne til en serie. God natt fininger! 💕

22 kommentarer
    1. Jeg og mamma har begge laktoseintoleranse. For oss går det veldig fint, heldigvis finnes det veldig mye laktosefritt. Melken uten laktose er mye bedre også synes jeg. Jeg reagerer litt mindre enn mamma, og kan spise bitte litt uten å reagere. Jeg drikker iblandt milkshake uten å reagere noe stort. Det varierer litt faktisk, av og til reagerer jeg, av og til ikke. spørs også på mengden<3 Mamma kan nesten ikke spise noe med laktose uten å reagere, men jeg tåler litt før det gjør noe. Det varierer fra person til person. Det finnes også tabletter som heter laktase(?) som jeg og mamma tar før vi spiser noe vi vet inneholder melk eller laktose. For meg reagerer jeg ikke noe på det da, da går det helt fint og problemfritt å drikke en milkshake eller spise masse fløteis;) takk gud, haha!!! lykke til<3

    2. Er litt laktoseinntolerant selv. Fant det ut ved at jeg ble så meeega kvalm etter noen glass melk (elsket det før). Skjønte ikke hvorfor i starten og jeg testet meg hos legen men prøvene viste ingenting. I dag drikker jeg laktosefri melk. Og det går bra med meg selvom jeg foreksempel spiser en kake som det er krem på, eller noe annet med laktose. Blir bare dårlig når det er ren vanlig tine melk (i mengder).

    3. Varierer veldig på meg hva jeg reagerer på å ikke. Kan ikke drikke melk, spise softis eller lignede uten å få kjempe vondt mens andre ting reagerer jeg ikke på i det hele tatt.

    4. Altså hvis du dro 50 min ut i filmen så kal du faktisk ikke si at filmen var dårlig. Jeg har sett den, elsket den, og du må bare gi det en sjanse. Noe du ikke gjorde. Du forsto ikke hvem hun var? De sa navnet hennes, følg med liksom. Prøv å se den på nytt du, for den var dritt bra!

    5. Smaken er som baken…. fylt med implantat, hehe! Bare en dum kødd altså! Digger deg Isabel❤️❤️❤️

    6. Jeg syns Mamma Mia 2 var skuffende i starten jeg og, men den ble bare bedre og bedre og jeg elsket den! Jeg gråt til og med under filmen. Seriøst, du burde gitt den en sjanse og ikke dømme den når du bare har sett halve, det blir for dumt.

    7. Jeg er vel laktoseintolerant. Aldri testet meg, fordi jeg vet hva jeg reagerer på siden mange i familien gjør det da de er fra Asia. Asiatere reagerer ofte på laktose. Det er faktisk ganske vanlig. Men med meg handler det helt enkelt om mengden. Jeg kan spise is og kose meg med en sjokomelk eller vanlig melk, men gjerne bare litt om gangen.

    8. Det er et dårlig argument å si at det var for mange sanger i «Mamma Mia 2», det er lissom en musical🙄

    9. Du kan ikke dømme Mamma Mia 2 bare fordi du så halve filmen? Hva slags tull er det du prater om, gå fra en film etter å bare se halve. Sløsing av penger

    10. Hei!! Har sett at du har kjøpt 2 par louis viton sko, men ser aldri at du bruker de i outfits? Hvorfor ikke egentlig? 😀 digger deg foresten!

    11. Heisann. Du er utrolig heldig som holder kroppen så bra, ser stadigvekk at du koser deg med usunn mat uten å legge på deg. 😫

    12. Heldigvis fins det mange veganske produkter du kan spise istedenfor kumelksprodukter! Masse is, melk, yogurt og digg, anbefaler deg å skjekke det ut 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg