JEG HÅPTE JEG SLAPP Å FORKLARE DETTE

Jeg må snart forstå at absolutt alt jeg sier blir tatt ekstremt bokstavelig og seriøst, uansett hva. Jeg har fått så mange meldinger og kommentarer der folk reagerer på Instastoryen min (se den på @isabelsraad). Dere som har sett den vet nok allerede hva jeg prater om, men jeg skal forklare til dere som ikke følger meg. I går kveld filmet jeg da altså godteriskuffen min som er fylt med masse godt. Alt fra Dumle, til Aftereight, til Nutella, til popcorn.. Listen er lang. På denne storyen presterte jeg å skrive “I’m fat” som tekst. Jeg trodde oppriktig at folk forstod sarkasmen, eller i hvert fall at jeg siktet til godteriet. Jeg mener så klart ikke at jeg er feit, og jeg mente selvfølgelig ikke å prate om vekt overhodet. Jeg, om noen, vet hvordan det er å ha et vanskelig forhold til egen kropp og mat, så det var absolutt ikke meningen. Jeg syntes bare at skuffen min var gøy, med tanke på hvor mye godteri og diverse som lå oppi der, og derav kom teksten. 

Jeg håpet at jeg slapp å måtte forklare det, ettersom jeg trodde at folk skjønte greia med storyen men tydeligvis ikke. Jeg vil ikke at det skal virke som at jeg synes at den kroppen som jeg har er feit overhodet, for det synes jeg naturligvis ikke. Det var godteriet jeg siktet til, ikke meg selv. Med det sagt, skal jeg være mer forsiktig i fremtiden når det kommer til sånne ting. Det ser jeg at jeg må, da såpass mange tok det helt feil. 

Jeg måtte bare komme innom for å lette litt på hjertet. I dag har jeg hatt en dag fylt med behandling, hentet pakke, rydding og vasking av leiligheten i tillegg til at jeg har tilbrakt kvalitetstid med Golnaz. Resten av kvelden skal gå til serier og litt hjemmespa. Jeg elsker å kose meg med ansiktsmaske og hårkur. Jeg tror ikke jeg kjenner noen som elsker å dulle så mye med seg selv som det jeg gjør, haha. Viktig å være fresh!

Og forresten! Jeg har nettopp hatt en unboxing haul på pakkene jeg hentet i dag. Alt er interiør! Hvis du vil se hva jeg kjøpte, kan du ta en titt på min instastory: isabelsraad, heter jeg. <3

41 kommentarer
    1. Anonym: Sjalu på søskenbarnet mitt, faktisk. Haha, den er greeeei! Usikker på hvem av de du sikter til da alle er nydelige og naturlige 🙂 Ikke alle som bor i Oslo, da.

    2. Alle skjønner sarkasmen. Fakta er dessverre bare at noen vanskelige mennesker i denne verden jobber fulltid med å kverulere med andre. Den enkleste måten å kverulere med andre er å fyre direkte inn selvfølelsen din. Det er nettopp dette som er blitt gjort i dette tilfellet.

    3. Du er dårlig forbilde som påvirker dine lesere til å leve på sånt usunt kosthold som du gjør. Få deg selvrespekt, ærligtalt

    4. Haha, folk ass! Jeg tok den kommentaren med en gang, men kanskje fordi jeg har fulgt deg lenge og “kjenner” deg på ein mådææ😘 God helg, Isabel 😘

    5. Tenker egentlig at du absolutt ikke burde skrive det, nettopp fordi du vet hvordan det er å ha et komplisert forhold til mat. Når man et midt oppi all forvirringen med forbilder og sunn/usunn mat – tror jeg dessverre at dette kan være vanskelig for flere… Bare fordi du har vært i situasjonen selv tidligere, betyr ikke at du nødvendigvis kan sette deg inn i situasjonen/forståelsen til andre. Skjønner uansett din side av historien, og at dette var et helt uskyldig bilde og kommentar! Men, just sayin? 😄

    6. Reagerte ikke på det i det hele tatt.. jeg fokuserte heller på det gode i det, såå kommer jeg over dette «twix pålegget» eller hva nå en det var..? Hvor kjøpte du det? Har aldri sett sånne i matbutikker? Og var det godt?😊☺️

    7. Du som sier hun er dårlig forbilde… HVORFOR er hun liksom det? Fordi hun spiser hva hun vil? Betyr det at små drittunger skal løpe gjøre alt en offentlig person sier, gjør, spiser, kler seg osv osv? Herregud, det er vel heller de små ungene som er UNGE og ikke har gode forbilder i sine foreldre som er feilen OM DET ER NOEN FEIL.. Kunne ikke brydd meg mindre eller mer men hallo! Isabell, hvem som velger å ha deg til forbilde får ta alt det positive fra deg.. alle går dårlige sider, men det får være måte på hva drittslenging du skal oppleve

    8. Du burde si hva du vil, uten at folk blir fornærmet av det. De som liker deg følger deg, de som ikke liker deg er bare å slutte å lese. Folk må nå skjønne at de har en hjerne å tenke med. Jeg blir faktisk frustrert…

    9. Hahahhahahahah!!! Så tilfeldigvis dette innlegget og i det jeg så det tenkte jeg: «Hahhahahahha dette kommer aldri til og gå bra i lille Norge» 😂😂😂

    10. Mente dilnaz😍😍 flere påpekte om hun hadde egen blogg og at hun var penest
      Men du svarte ikke:(
      Lurte bare fordi du er så flink til å ta deg av resten av familien ♡

    11. Du Æ så sykt pen ! Å du kan få gjør akuratt Ka du vil med din egen kropp 😍 trur meir dei så hate Æ sjalu på deg

    12. Bruker du både BareMinerals foundation pudder og Laura Mercier setting powder? Og evt hva bruker du først? Har begge selv så lurer på om de kan kombineres <3

    13. Hva syns du om at Kim så takk når søstrene sa hun var så tynn og så anorektisk ut? Må være kjipt å høre når du er så fan og tidligere slitt med anoreksi selv..

    14. Hei, bare lurte på hvor du kjøper buksene dine? Har ganske korte bein selv og er tilogmed lavere enn deg! (No hate) likte hvertfall den sorte med hull i som du hadde på med den blonde-singleten

    15. Jeg faktisk ler nå. Først blir du dårlig forbilde til alle andre fordi du har gjort operasjoner og liksom påvirker andre med kropps press men nå er du dårlig forbilde fordi at du påvirker andre med dårlig kosthold. Hallo dere blir aldri fornøyde med hva Isabell gjør. Det er faktisk morsomt, ta dere sammen folkens og slutt å klag om henne❤️

    16. Jeg er så forbanna lei av at folk skal ta alt så seriøst hele tiden. Jeg så ikke den storyn, men uansett så ville jeg ikke reagert på det. Du er en oppegående og flott jente, så selvfølgelig vet du at du ikke er feit. Jeg kan selv finne på å klage på magen min av og til når den er større enn jeg liker det, men det er min sak. Spis hva du vil, du har jo kontroll på deg selv. Og du påvirker ingen lesere til å få et usunt kosthold, det er det latterligste jeg noen gang har hørt.
      Du er drit kul, love Hannah.

    17. Så snappen din om uteliggeren. Er vi virkelig kommet til det punktet her i verden at vi må dele hver eneste gode gjerning på sosiale medier. Er det ikke bedre at du hjelper andre for å få en god følelse selv, ikke for at folk du ikke kjenner på nettet skal se hvor snill du er? Jeg mener det er bra du bidrar, men gjør det fordi det føles bra å hjelpe. Ikke for cred på sosiale medier. Ikke utnytt mennesker som har trukket et litt kortere strå her i livet for å bedre rykte ditt.

    18. Så fint gjort av deg på Snapchat, bruker ofte å gjøre det samme når jeg har muligheten til det, jeg tenker på personen som sitter der, uansett hvem det går til må h*n sitte der dag inn og ut og det er så synd på dem

    19. Jeg skjønner det, men det gjør dessverre ikke min 11 år gamle niese som forguder deg som du forguder Kim Kardashian.

    20. Du bruker alltid ordet haul feil. Haul (verb, to haul) betyr å handle, å ta med hjem fra butikken. Altså, du har vært i en nettbutikk og gjort en haul og nå har du laget en unboxing video.

    21. Håper du kan un-blokkere meg instagram, da jeg er en skikkelig stor fan av deg..😢😭🙁 jeg har fulgt med på deg helt siden du startet, og jeg ble virkelig knust da jeg ble blokkert:( mulig jeg skrev noe litt kritiserende, men unnskyld, jeg mente det virkelig ikke. Jeg elsker deg som menneske❤️ Så nå følger jeg kun med på bloggen og snapchat, nå som det er det eneste jeg kan. 💔😢 du er så inspirerende, it breaks my heart that I can?t follow you anymore💔 i truly love you❤️

    22. Bare et spørsmål helt ut av sammenheng; sjekket du ikke opp litt grundigere hvor det var trygt å operere seg, før du gjorde det? Hva var det som fikk deg til å dra til akkurat den klinikken i Istanbul? Den har vel ikke fått alle dårlige tilbakemeldinger etter du opererte deg?

    23. Mennesker skremmer meg 😓 at de har så lite å bry livet sitt med, at de må kommentere hver miste ting? Huff.
      Jeg og kjæresten sier også vi er feite når vi skal kose oss med masse god mat og godteri. 😂
      Kjipt at så mange er født uten humor.😴
      Du er fin😘

    24. Du er så utrolig god Isabel💕💕 jeg så akkurat den ene instastoryem hvor du forklarer dette med tigging. Du snakker så utrolig godt for deg. Jeg begynte og grine. Jeg tror også selv at jeg har sett denne dama her før💕 du fortjener bare det Beste❤️ Jeg elsker deg himmelhøyt💕 PS. Familien din er goals( jeg elsker moren din) hahha,

    25. Jeg har inntrykk av at du har hatt noen slike episoder, hvor du har blitt overrasket av at folk oppfatter ting du sier i innleggene dine på en annen måte enn det som var ment..(?)
      Dette er langt vanligere innen skriftlig kommunikasjon enn de fleste aner, men som det virkelig burde vært en generell/allmenn bevissthet på.. Greia er nemmelig at mottakeren kun har ordene som ytres å forholde seg til når det kommuniseres skriftlig. Dette innebærer at en faktisk mister TO elementer når det kommer til å formidle det en ønsker; Kroppsspråk & stemmebruk/stemmeleie!
      Dette er faktorer en som oftest ikke tenker særlig over, men som i aller høyeste grad bidrar til at mottakeren skal oppfatte det kom kommuniseres slik det er ment.
      Bare tenk deg at du hadde overlevert denne ironiske greia det her er snakk om muntlig.. Du hadde trolig gjort om stemmen, himlet med øynene, og spedd på med en liten latter på toppen, ikke sant?.. Her fikk imidlertid ikke mottakerne noen av disse elementene. – De fikk KUN ordene, og siden du er et menneske med de svakheter som følger arten, vil du også gå ut i fra/ta for gitt at folk leser disse ordene slik de fremstår i din bevissthet (hvor tilleggselementene ubevisst er tatt med i betraktningen). – Det er det derimot langt fra sikkert at de gjør!..
      Et godt råd for å øke bevisstheten på dette, og derav ungå slike misforståelser, er å finne frem til ytringer som er misoppfattet, og etter beste evne lese den teksten som er skrevet som en ‘tredjeperson’ [en ukjent mottaker]. Om du ikke skulle klare å ‘fjerne deg helt fra deg selv’ i første forsøk, vil det iallefall ikke ta lang tid før a-ha opplevelsene kommer, og du forstår hvordan ting har blitt oppfattet sånn eller slik av leserne 😉

    26. Har du vurdert selvmord? Hatt selvmordstanker? Med tanke på du er den mest hatede bloggeren i Norge? Pluss at vi alle ser hvor syk du er i hodet ditt at du sliter ekstremt psykisk ……..,,,.

    27. Omg Marianne, så ufyselig du oppfører deg. Jeg vil heller si det er noe galt med deg som virkelig har denne trangen til å skrive slikt. Jeg leste nettopp boken “En sånn jente” av Monica Flatabø. Det er en dokumentar om voldtekt i Norge. Ta heller å bruk energien på å bry deg om noe sånt i stedet for å prøve å ødelegge dagen før Isabell. Jeg bare forstår meg ikke på denne trangen for å skrive UNØDVENDIG dritt til andre. Det er fult lov til å mene hva enn man vil, men slik du skriver det, er bare tragisk. JEG syns synd på DEG. Jeg er veldig glad for at jeg har hodet på rett plass og heller vil andre glede i livet, enn å bryte dem ned.
      Love again, Hannah

    28. Må si jeg lo godt når jeg så den videoen! 🤣 Synd den ødela dagen din, for den gjorde min dag fantastisk mye bedre! ❤️
      Jeg er absolutt ikke av den «tynne, pene»-kroppen, men å le av den skuffen gjør selv jeg! 🤣 Håper du ble i litt bedre humør av å lese første del av denne kommentaren! 💕
      Jeg må bare si at jeg hater å kommentere på sosiale medier, men jeg får sjokk over mennesker. Kunne blant annet tenkt meg IP-adressa til «Marianne» litt lengre opp i kommentarfeltet! Det finnes faktisk grenser for hva man skriver. Skulle gjerne likt å spørre hva som feiler et menneske som skriver sånne ting. Hvis det er den kommende foreldre-generasjonen skal jeg revurdere å få barn! Det er en skam å se at folk ber andre ta selvmord! Eller lufter tanken om at de burde gjøre det!
      Selvfølgelig er det lov å være uenige, men man må faktisk skille mellom sak og person. Når skal folk forstå at barneoppdragelse er på sin plass selv i et kommentarfelt?

    29. Offff folk er så hårsår nå til dags. Tåler ingen verdens ting og tar alt så personlig. Og uansett, hadde nu du følt deg feit så hva da? Alle føler seg forskjellig liksom, hva er så big deal med det. Og jeg syns det er bra at du viser all det godteriet. Det er kanskje ikke så veldig sunt men syns det er sykt mye fokus på sunnhet og folk spiser ikke godteri og potetgull og bla bla. Hallo vi lever 1 gang i denne verden. Hva med å drite litt i sunnheten en gang i blant liksom.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg