hits

JEG ER LIVREDD⎟ N SKJER DET

annonse ⎟ lenker nelly

NIKE SPORTS-BH HER ⎟ NIKE SHORTS HER

Jeg har tenkt p ta tak i treningen igjen en god stund n, uten faktisk gjre noe mer med det. Nr jeg vknet i dag, bestemte jeg meg for hoppe rett i treningstyet og dra ut p en lpetur. Det var det frste jeg gjorde i dag, og herregud s glad jeg er for det! Jeg hadde glemt hvor forfriskende og deilig det er svette skikkelig! Solen skinte, himmelen var bl, jeg hadde favoritt spillelista p rene, vannflaske i hnden. Man kan ikke be om noe mer. Dette var en helt perfekt start p sndagen! Jeg skal virkelig sette i gang p ordentlig n. Ikke fordi jeg vil endre noe spesielt ved kroppen min, men mest fordi jeg vil tenke litt mer p helsen min. Jobben min bestr av sitte fremfor mac-en stort sett hele tiden, s det blir med andre ord ikke veldig mye bevegelse p meg. Alle har godt av trene!

Her lp jeg i dag!

Jeg har jo alltid vrt utrolig glad i trening. Jeg spilte fotball i 8-9 r, gikk idrettslinja p VGS og jeg trente serist to ganger daglig p Elixia. Trening var livet mitt fr. Men s slet jeg veldig med anoreksi p den tiden, og da trente jeg mest fordi jeg ville enda mer ned i vekt. Alt jeg tenkte var tall. I dag eier jeg ingen badevekt her hjemme (det har jeg for s vidt ikke gjort p flere r), og jeg tenker ikke lengre p hvor mange kilo jeg veier. Spiseforstyrrelsen som jeg slet med i mange r er hovedgrunnen til at jeg er redd for starte skikkelig med trening igjen og grunnen til hvorfor jeg sluttet helt.

Jeg er livredd for at jeg skal falle tilbake i et usunt mnster, og det er det siste jeg vil. Det er nok den absolutt jvligste perioden i livet mitt. Jeg tror nok at jeg likevel kommer til klare meg helt fint, s lenge jeg er klar over hva jeg ikke burde gjre. Det er dumt at det skal st i veien for at jeg skal bli i bedre form. 

Vi fr se, men jeg er innstilt p starte trene igjen, bare at jeg tar det helt med ro. Jeg skal ikke la det bli altoppslukende, slik som det har en tendens til bli for meg.

21 kommentarer

Last ned appen Nike Training, her kan du lage ditt eget program. Jeg trener styrke, da jeg ikke vil g ned i vekt. Du kan ogs trene hjemme. Det er helt genialt, og jeg ser gode resultater!

Trening hjalp meg ut av anoreksien for 7 r siden :) dog styrketrening! Da lping (i starten av behandlinga) var mer triggende enn befriende. Anbefaler styrke hvis du er litt redd for tilbakefall! Da kan du forme kroppen som du vil og beste av alt: du blir stram :D ren lping blir du bare dvask i kroppen av

det klarer du helt fint! Du er god

Enig, det er utrolig deilig ha trent! S bra se at du tar tak i treningen igjen❤️

Det er grunnen til at jeg ikke kan trene heller... ;((

U go girl!

Du er jo vandrende lik hva skal bli neste 20 kilo i kroppsvekt? Du trenger spise !!

Du fr sikkert sixpack med en gang 😛

Vet om flere som har komt seg ut av spiseforstyrrelse gjennom styrketrening. Ville ikke anbefalt deg trene veldig mye kondisjonstrening, men en slags blanding mellom muskeltrening og kondisjon. Gjerne bare kondisjon for varme opp fr du begynner en styrke-kt.

Hei! Prvde sende en DM p insta, men regner med du fr ganske mange av de, s da spr jeg her. Fr man toll hvis man bestiller p Zara Home?:)

Hei, Isabel! M si jeg blir litt oppgitt over kommentarene du fr over, som tar s lite hensyn til hvor du kommer fra. Jeg synes du viser stor selvinnsikt som innrmmer at siden du tvangstrente da du var anorektisk, s er du redd litt redd for ta opp igjen treningen for du er redd for bli hektet igjen. Trening er i utgangspunktet en bra ting, men blir den for omfattende og altoppslukende og bryter deg ned mer enn den bygger deg opp, er den ikke helsebringende lenger. Noen her sier at du br satse p styrketrening foran kondisjonstrening fordi det er lettere bli hektet av lping og med styrketrening s kan du forme kroppen som du vil, f sixpack osv. Synes det er korttenkte rd du fr her. Her rder dere en eks-anorektiker til trene snn og snn for f den perfekte kroppen, nr det hun vil er komme i gang igjen med treningen av helsemessige rsaker og fordi hun savner gleden hun fikk av trene da hun var yngre. Fitnessindustrien er i kraftig vekst i Norge om dagen og med den flger en overopptatthet av utseende, diett og trening og mange ender opp med spiseforstyrrelser som ortoreksi og anoreksi. trene timesvis i treningsstudio med vekter hver dag og klikke i vinkel om du gr glipp av n treningskt, ikke kunne ta et kakestykke i tantebarnet ditt sin bursdag fordi du gr p fitness-diett, er like sykt som lpe og lpe og spise restriktvt, selv om du kanskje ikke er undervektig. All trening innebrer en fare for bli hektet. En god startplan for en nybegynner kan vre trene f.eks. annenhver dag: 2 dager med helkroppsstyrke (1t) og 1 dag med intervalltrening (30 min). De andre dagene br du likevel ha fokus p f inn litt hverdagsaktivitet f.eks. en sndagstur i Marka med en venninne, sykle/g til jobben, yoga, en rolig joggetur. Kanskje det kunne vrt lurt f en PT til sette opp et fornuftig program til deg med bakgrunn i din forhistorie og det nivet du er p n formmessig. Lykke til 😘. P.S. Som blogger str en i en srbar situasjon og en m vre litt hardhudet for ikke ta innover seg alle srende eller korttenkte kommentarer, og det er ikke s lett alltid, s jeg hper du har venner og familie rundt deg som du kan sttte deg nr det stormer som verst ❤️.

Instastory: hvem bruker navnet ditt for klikk???? #nysgjerrig

Bare et sprsml helt ut av sammenheng; sjekket du ikke opp litt grundigere hvor det var trygt operere seg, fr du gjorde det? Hva var det som fikk deg til dra til akkurat den klinikken i Istanbul? Den har vel ikke ftt alle drlige tilbakemeldinger etter du opererte deg?

Hei Isabel 😊

Jeg har bestilt meg time til hrfjerning med laser om 2 uker, men s ble jeg plutselig usikker p om man ikke kan barbere som vanlig fr timen, eller har det ingen ting si?

Sikkert kjekt ha masse penger, men nr du fler deg som dritt, virker ulykkelig, blir latterliggjort av ukjente og uten plan om utvikle verdensbildet utenfor bobla di, da tenker jeg Shit! S nice vre meg😅Livet ditt er s slitsomt

Ronja lisette

Ronja lisette

S kult at du prver! Har ogs vrt redd for begynne trene igjen etter jeg hadde spiseforstyrrelse. Ingen badevekt her og det skal det heller aldri bli.

Bestemte meg for trene for helsen sin del, ikke utseende. S har jeg agoraforbi og panikkangst, s blir frste gang p treningsstudio p 1 r ( da gikk jeg halv 5 for da var ingen der ) fr det hadde jeg aldri vrt p treningssenter 😳

Masse lykke til 😄💕

Jeg deltar😍

Endelig leser jeg om noe ang trening jeg kan kjenne meg igjen i!! Jeg var anorektiker i 12 r fr jeg greide komme meg ut. Men fyf s lett det kan vre havne i samme syklus igjen om noe blir overdrevent. Selv trener jeg ikke lengre fordi jeg automatisk tenker at jeg m slankes osv.. Fr heldigvis per n hjelp av ernringsfysiolog som skal hjelpe meg med mat og drikke inntak, slik at jeg endelig fr kontroll p det igjen -, s kanskje treningen blir det neste. Takk for at du er rlig! Og skriver om ting som er relevant ❤️👍🏻

bra du trener, du er jo s feit. (bra forbildet)

Kan du fortelle mer om spiseforstyrrelsene dine? Hadde vrt interessant vite!

Skriv en ny kommentar