MÅLLØS

reklame for egen bok

Fy søren, jeg er lost for words. Jeg har prøvd å starte på dette innlegget alt for mange ganger nå, uten å klare å skrive så mye. Jeg er helt målløs over de fantastiske reaksjonene jeg har fått på at jeg gir ut bok. Dette er det jeg har jobbet på spreng med siden påsken. Det har vært en ekstremt tøff, men givende prossess. Det er noe med det der å begynne å grave i gamle sår, jeg kan ikke påstå at det har vært enkelt. Det har vært jævlig skummelt. Jeg visste ikke hvordan jeg kom til å takle alt ettersom at jeg vanligvis ikke tenker så mye på barndommen og oppveksten min. Det er min måte å leve med det på – jeg fortrenger. Til tross for at det har vært veldig tøft, har det definitivt vært verdt det. 

Jeg har allerede fått meldinger av barn og unge som i dag befinner seg i en lignende situasjon som det jeg selv gjorde da jeg var et barn. De takker meg for at jeg våger å dele min historie. Jeg klarte ikke holde tilbake på tårene i går når jeg leste disse meldingene. Det beviser bare nok en gang for meg selv at det jeg gjør er utrolig viktig. Så lenge min historie kan hjelpe ETT menneske, er jeg sjeleglad. Jeg vet at det ikke finnes mange slike bøker der ute, som handler om barn som er utsatt, barn som vokser opp i et iskaldt system, barn som blir plassert rundt som en badeball fra institusjoner, til beredskapshjem, til fosterhjem. Jeg vil fortelle min historie og med det håper jeg at jeg kan være et håp for et barn som sitter i et kaldt fosterhjem. Du kan få en lykkelig slutt. Alt ordner seg, jeg lover!

Det å holde bokprosjektet hemmelig i så mange måneder har vært så sjuuuukt vanskelig at dere aner ikke. Jeg har hatt lyst til å skrike det ut til hele verden helt siden April. Dette er det jeg har jobbet med de siste månedene. Jeg er så stolt over meg selv som faktisk våger, for helt ærlig talt har jeg alltid vært livredd for å fortelle min historie. Vennene mine vet knapt hva jeg har gått gjennom. Historien min er brutal og det er helt jævlig at et barn skal måtte oppleve og bli utsatt for alt det jeg har måttet gjennomgå. Men likevel sitter jeg her i dag. Jeg klarte meg, og fy faen så stolt jeg er over meg selv.

Gårsdagen var helt surrealistisk. At nyheten endelig kom ut var så sykt! Jeg hadde jo ventet på den dagen veldig lenge. Venner og familie har jo visst hva jeg har jobbet på spreng med og hva jeg har lagt all min tid og sjel i dette siste halvåret, men det å ikke kunne fortelle dere det har vært kjempe vanskelig. Dere betyr minst like mye for meg som familien og vennene mine, og jeg vil jo derfor dele alt med dere også. Endelig var tiden inne for det i går! 

Og dere… Vent til dere får se coveret. Jeg holdt på å svime av. Det ER så fint!!!! Jeg deler det her på bloggen i løpet av neste uke.

Tusen millioner takk for all kjærlighet dere har gitt meg det siste døgnet. Jeg er helt målløs. Aner ikke hvordan jeg skal få takket dere nok. Jeg er så glad og takknemlig for å ha en så fantastisk støttende og god heiagjeng som det dere er. Jeg er så forbanna heldig som har dere!!! <3 Tusen takk for alt. Virkelig.

Jeg vil også takke redaktøren min Kjersti som har vært en HELT fantastisk! Jeg er så takknemlig for alt både hun og forlaget mitt Egmont har gjort for meg. Uten dere hadde det ikke blitt noen bok. Alle har vært så engasjerte, i tillegg til å ha skikkelig stor tro på meg og historien min. Verdens beste team! 

Jeg er helt overveldet over å se hvor mange av dere som allerede har forhåndsbestilt boken min. Jeg trodde nesten ikke mine ører når jeg fikk høre tallene i går. Det er jo helt sinnsykt! For å vise min takknemlighet til dere har jeg bestemt meg for å signere ALLE bøker som blir forhåndsbestilt innen mandag. Det kommer til å ta meg et par dager, men det er det virkelig verdt. At dere støtter meg såpass mye, betyr noe helt enormt for meg. Håper dette kanskje kan vise det. 

FORHÅNDSBESTILL BOKEN MIN HER!

55 kommentarer
    1. Gleder meg enromt mye til å lese boken din! Har selv vært i sytstemen med barneværne siden jeg ble født -16 år, å det har heller ikke vært enkelt.. bestilte boken me engang jeg så innlegge ditt! Har lenge ventet på at du sku snakke litt om tiden før, å endelig skjedde det. Lykke til <3

    2. Gratulerer med bok😊.den skal kjøpes så fort jeg får anledning.stor varm klem til deg❤💐❤.

    3. Forhåndsbestilte den med en gang du la ut linken te hvor vi kunne bestille den, gleder meg masse te å lese den!🌸stå på, du er utrolig sterk!

    4. Som du sikkert har fått med deg, så skrives det mye rart om bloggerne på Jodel – så du holder deg sikkert unna. Men de siste dagene har du bare fått positive kommentarer om bokprosjektet ditt. Du har faktisk fått Jodel til å vise seg fra sin beste side. Det er ganske godt jobba spør du meg! (Litt random kommentar, men tenkte det kunne være hyggelig å høre) ☺️

    5. Når får man boken etter man har forhåndsbestilt? Gleder meg forresten veeeeeldig til å lese og selvom jeg ikke kjenner deg er jeg veldig «stolt» av deg! Du er amazing❤️

    6. Gratulerer med boken din og masse lykke til! Du er ei god og nydelig jente som har så mye å komme med. Det merks på de siste innleggene dine. Stå på videre. Heier på deg!

    7. Jeg er litt imot at ALLE bloggere skriver bok nå, men jeg skal ærlig innrømme at du er den eneste jeg syns har en grunn til å gi ut bok. Du har en unik opplevelse som mange burde få vite om, hvordan et barnevernsbarn har det. Alle opplever kjærlighetssorg en eller annen gang, men det du har opplevd er ikke noe alle kjenner seg igjen i. Så jeg er takknemlig for at du deler din historie og viser til andre i samme fryktelig situasjon at livet kan snu til det bedre<3 Takk for at du gjør dette!

    8. Er det en såkalt «ghostwriter» som har skrevet boken, og du bare har fortalt? Eller har du skrevet boken helt selv?

    9. Jeg håper og tror at boken din vil bli en bestselger, det er et så utrolig viktig budskap og det er så viktig at flere mennesker blir opplyst om dette temaet! Jeg håper at boken din kan gjøre en stor forskjell i systemet og ikke minst gi styrke til alle barna som har fått en ekstremt tøff start på livet.
      Må bare si til alle dere som har gjennomgått eller gjennomgår lignende ting akkuratt nå, dere er STERKE og dere skal komme dere gjennom det, det varer ikke evig og jeg håper av hele mitt hjerte at dere en dag blir trodd på, sett og hørt – ikke gi opp! ❤️

    10. Heii❤️ Kan du legge til link der vi kan se episoden fra i går? Prøvde å finne det på sumo, men finner ikke frem når du var med på nyhetene. Gratulere så masse❤️ Klem

    11. Åååå tuller du? Hurra! Forhåndsbestilte i går men var garantert ikke blant de 500 så nå ble jeg kjempeglad!

    12. Gratulerer igjen og dette fortjener du SÅ masse. Etter så mye pes som du får var dette en vidunderlig opptur for deg,med gode kommentarer og tilogmed jodel er positiv leste eg lengre her oppe -altså wow…sender gode klemmer til deg <3 <3

    13. Hei! Så flott at du skrive om dette. Det er et viktig tema <3 Kan du skrive litt i bloggen om hvordan dette har påvirket deg i voksenlivet? Feks. om det har påvirket deg noe med tanke på nære relasjoner/kjærester. Eller om du har noen posttraumatiske stressreaksjoner... Og hvordan er det for deg å være åpen om dette, med tanke på familien din? Syns de at det er greit at du forteller historien deres og er det noe dere prater om nå? Gleder meg til å lese boka di. Klem fra meg 🙂

    14. Stolt og glad på dine vegne over hva du har fått til! 🙂 Det alle ikke skjønner, er at alle mennesker har sin historie.. Det vi ser på sosiale medier fra influencers og bloggere er bare overflaten, det ligger så mye mer bak.
      Glad for at du velger å dele din historie, og jeg kan ikke vente med å bestille boken! Skal gjøre det med en gang jeg før lønn haha. Skulle gjerne hatt den signert men det viktigste er at jeg får lest den 🙂
      Jeg er en av de som har fulgt bloggen fra før du var med på Paradise. Utviklingen du har hatt er beundringsverdig! Men egentlig tror jeg den Isabelen har vært der hele tiden 🙂 Men det er først nå vi får se litt mer av hvem du faktisk er og det er så fint 🙂

    15. Jeg hadde egentlig planer om å ønske meg denne til jul, men jeg klarer jo ikke å vente så lenge, så jeg har som så mange andre forhåndsbestilt 😛
      Jeg vil bare legge til at jeg synes du gjorde en kjempegod profil på tv2 i går. Du svarte så godt for deg og jeg ble, som trofast leser, veldig stolt. Spesielt fordi kjæresten min satt i sofaen og så det sammen med meg. Han har aldri skjønt fascinasjonen min for deg, men i går utbrøt han; «fy**** så beundringsverdig å stå fram sånn». Da hoppet hjertet mitt over noen slag 😀
      Gratulerer så mye med årets mest vellykkede boklansering. Endelig en bok med substans!

    16. Gleder meg til å lese! Er selv bv pedagog og jobber på institusjon. Kommer denne som lydbok? Heier på deg, har fulgt med i mange år- men dette er første gang jeg kommenterer. Stå på videre kjære deg <3

    17. Gratulerer masse med bok! Så utrolig gøy, dette fortjener du virkelig! Stå på, gleder meg til å lese. Takk for at du velger å gjøre noe som er så vanskelig for deg, men som kan hjelpe så mange andre <3

    18. Det du har vært gjennom som barn går jo 80 % av invadere barna gjennom ikke bare
      Norge men også i sine hjemme land. Vå må være glad det finnes barne vern i Norge. ikke mange land har dette

    19. Jeg har lest bloggen din en tid nå, og liker den bedre nå enn for en tid tilbake, både du og bloggen har modnet mye!
      Jeg liker å klikke meg inn her, og lese om reiser, mote og deg og familien din. Du har utviklet deg fra en typisk jenteblogger til en mere moden og reflektert skribent. Jeg synes det er topp at du har kommet deg opp og fram ved å være deg selv, og jobbe hardt! Du beviser at det er mulig, for alle. Jeg liker at du nå viser en litt mere dypere versjon av deg selv, og det er tøft gjort av deg at du nå forteller din historie. Det er ikke lett å blottlegge seg selv på denne måten, men utrolig viktig at noen tør – viktig for alle de som sliter og har det vondt å se at livet kan bli bedre! Jeg har forhåndsbestilt boken din, og ser fram til å lese den 🙂

    20. Forhåndsbestilte nettopp boka di, og Gud som jeg gleder meg til å lese den!! Blir nok noen tårevåte øyeblikk der ja. Du er så god og sterk at jeg ikke en gang finner ord. Du burde være så uendelig stolt av deg selv.♥️

    21. Du Er ikke den første og siste som har hatt slik barndom. 80 % av utenlandske barn både i Norge og utlandet opplever dette. Vi er heldig i Norge som har barnevernet.

    22. https://www.nrk.no/kultur/helseorganisasjon-reagerer-pa-bloggerboker-1.14235776
      Hva synes du om dette? Personlig er jeg helt enig, det har blitt trendy å fortelle om den “vanskelige” tiden,og det er veldig synd at psykiske lidelser og plager blir glorifisert. Selv diagnostisering har også blitt veldig vanlig, føler at mange bloggere sykelig gjør helt vanlige reaskjoner og følelser. Gruer man seg til en matteprøve så har man angst liksom. Det er satt litt på spissen, men det er sant fordi det er helt normalt å grue seg og være redd før slike ting men må behøver ikke å ha en diagnose for det. Livet går opp og ned, sånn er det bare å være menneske og det må man bare takle utifra de forutsetningene og redskapene man har.

    23. anonym rett over her: jeg håper ikke du sendte den linken og mente Isabel. Hva hun har opplevd er noe veldig vanskelig og traumatisk for de aller aller fleste. At de andre bloggerne skriver om sin angst og depresjon daglig er noe helt annet, Isabel har aldri brukt sin barndom og denne opplevelsen for å lokke til seg lesere eller gjøre bloggen interessant. Dette er noe som må frem i lyset, at hva hun har opplevd faktisk er en reell hendelse og hva mange barn opplever. Men utenom det er jeg enig, at man kaster angst rundt seg som om det er like vanlig som å spise frokost er forkastelig, men igjen, Isabel har aldri gjort det. Hun forteller ikke om dette før nå, 3 år senere, og aldri brukt psykiske lidelser/traumene sine som lokkemat til bloggen.

    24. Du er den eneste bloggeren som har en bok jeg vil lese! Det er synd det er så mange bloggere som må skrive en bok om «vanskelig» tid i livet. Alle har vanskelige tider i livet og det er sånn det er å være menneske. Og du, Isabel er inspirerende sjel som har noe unikt og interessant som du utleverer! Igjen, du er så tøff <3

    25. Kjære Isabel. Jeg vet at kommentaren min sikkert havner mellom alle de andre positive kommentarene og at du kanskje ikke leser den, men jeg må bare si at jeg blir så rørt og stolt på dine vegne. Du har alltid virket så snill og godhjertet, og dette beviser at man aldri skal dømme noen for hva de velger å gjøre med livet/utseendet sitt. Blir så stolt over deg som kvinne og medmenneske. Du fortjener alt godt. Kos deg i helgen:)<3

    26. Før jeg bestiller ! Har du skrevet boka selv eller har du fortalt og noen andre skrevet ?
      Skjønner ikke hvordan du har hatt tid til å skrive en bok. Fint hvis du svarer !

    27. WOW!! Så innslaget nå og fikk en utrolig respekt for deg!! Det er som du sier der, at folk kanskje får en større forståelse for at du har tatt de valgene du har. Jeg er en av dem som helt klart gjør det, ikke misforstå, jeg har aldri hatt noe imot deg, da hadde jeg ikke klikket meg inn på bloggen din dag etter dag:) men du sa veldig mye med veldig få ord nå hvis du skjønner:) jeg heier på deg og gleder meg til å lese boken din❤️

    28. Dette temaet er SÅ viktig! Jeg er så utrolig stolt av deg, og at du åpner deg om en så grusom ting er helt fantastisk bra gjort. Som Sosionom-student, så bestiller jeg selvfølgelig boka. Den skal jeg dele med flere, og ikke minst spre budskapet om boka. Gleder meg til å lese! You go girl❤️

    29. Hvorfor gidder dere ? Skjønner det er for å tjene penger, men hva faen er det vits i å skrive bok for så tidlig?
      Mer ureflektert selvutlevering og totalt uinteressant babbel.
      Vent til dere er 30-40
      ihvertfall så dere får sett selvelsk/utseende elsk-eskepadene litt mer i perspektiv..

    30. Veldig modig av deg å skrive om fortiden din, tror det kan hjelpe mange 🙂 Blir spennende å lese boken! Hørte en på radioen snakke om den og var super negativ og sa masse drit noe jeg ble ganske skuffet over, hvorfor slenge negativitet over noe som dette? Heier på deg 🙂

    31. Til Silje over her: jeg mente ikke at Isabel ikke har hatt det vanskelig. Det var mer en generell obesversjon av trenden med bloggere som forteller om hvor tøft de har hatt det. Jeg tror hennes historie er unik i den grad at den kan gi os noen svar på hvorfor hun er som hun er og hvorfor hun har tatt de valgene hun har tatt. Isabel har heller aldri normalisert psykiske lidelser, hun snakker om vanskelige ting i fortiden uten å hele tiden måtte slenge ut med diagnoser og det er bra. Var ikke meningen å rette den linken mot verken Isabel eller boka hennes. Er vel mer generelt bloggkollekaer.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg