UKENS SPØRSMÅL

reklame for egen bok

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Hvor høy er du?

– Jeg får stadig høre av nye mennesker som jeg treffer at de ikke trodde at jeg var så lav som det jeg er. Jeg er ikke noe høyere enn 160 cm… Buhu. Man vil alltid være det man ikke er, da. Er man høy, vil man være lav. Er man lav, vil man være høy. Jeg tenker positivt ved å vite at jeg kan gå i de høyeste hælene jeg vil, uten å risikere å bli høyere enn en en eventuell fremtidig kjæreste. Hehe!

Når kommer boken ut i butikk?

– Den kommer ut i butikk i midten av November. Jeg kommer tilbake til selve lanseringsdatoen. <3 Åh, jeg gleder meg så mye til dere får lese den. Eller, jeg grugleder meg. Det er kjempe skummelt at så mange skal få vite noe så sårbart om meg, men samtidig er det så givende å vite at min historie kan hjelpe mange andre som kjenner seg igjen.

Heter du egentlig Shirog?

– Jeg ble født med navnet Shirog, ja. Jeg byttet dagen jeg fylte 18 år. Alt det skriver jeg om i boken. Både om grunnen til hvorfor det var så viktig for meg, samt hele den prosessen. Jeg får fortsatt frysninger av å høre navnet Shirog.

Jeg så deg en dag, men jeg turte ikke komme bort. Liker du at vi kommer bort til deg?

– Åååå, lov meg å gjøre det neste gang! Jeg ELSKER å treffe dere. ❤️

Snakker du om din far i den boka du skrev?

– Ja.

Hvor mye koster boken din?

– Den koster 379 kroner. Du kan forhåndsbestille den her! Alle som forhåndsbestiller i dag (før mandag) får boken signert. 

Hva er ditt neste mål? Digger deg!

– Tusen takk, skjønne! Mitt neste mål er å starte et AS nummer to. Jeg er på god vei! Jeg har så mange drømmer som jeg jobber på spreng med å gjøre til realitet. Denne boken har blant annet fått meg til å få enda større tro på meg selv, og få meg til å virkelig innse at jeg kan få til akkurat det jeg ville ønske. Jeg tror at denne høsten og året 2019 kommer til å bli en helt ny verden for meg. Jeg er så klar!

Ville du vært med på Farmen Kjendis eller Skal Vi Danse?

– Ja takk, begge deler! Hehe. Jeg tror Farmen hadde vært veldig utfordrende for meg, men jeg liker å utfordre meg selv. Det samme gjelder Skal Vi Danse. Det ser jo kjempe gøy ut!

Røyker eller snuser du?

– Nei, det gjør jeg absolutt ikke. Begge deler er super duper teit og helt tullete!

Hvor kan man se klippet av deg på Nyhetskanalen?

– Det kan du se HER! Gud, jeg var SÅ nervøs før jeg gikk inn i studio. Heldigvis gikk det kjempe fint så fort kameraene rullet. Nervene roet seg temmelig fort. Det var jo tross alt første gangen jeg var på livesending, ever. 😬

Savner du noen gang Stavanger?

– Egentlig ikke. Jeg har så mange vonde minner knyttet til hjembyen min, trist nok. Jeg synes så klart at det er hyggelig å komme på besøk for å treffe vennene mine der en gang i blant, men jeg hadde aldri kunnet flytte tilbake dit.

Skal du feire jul i Norge i år?

– Ja, det er planen. Jeg elsker å feire i Norge. Man får ikke samme julestemning og følelse når man feirer utenlands.

Hvordan har du det nå?

– Takk som spør, fine! Jeg har det veldig bra. Jeg merker dog at det har skjedd mye den siste uken og det har ført til at jeg har blitt litt sliten mentalt. Derfor tok jeg det helt med ro denne helgen, jeg trakk meg litt tilbake og fikk litt kontroll på huet igjen. Det er jo mye stort som skjer nå, og jeg kan ikke akkurat legge skjul på at det er ekstremt skummelt å dele hele min historie med hele Norge. Det skremmer meg, men jeg er som sagt veldig glad for at jeg skrev den boken. Det er virkelig verdt alt strev, for jeg vet at boken min er utrolig viktig. Nå har jeg i hvert fall ny energi etter en usedvanlig rolig helg! I morgen er det full fres igjen. Jeg er klar!

Hva er det som motiverer deg i livet? Altså, hva er det som gjør at du ønsker å stå opp om morgenen å fullføre, uavhengig av hva det er?

– Helt ærlig? Det som motiverer meg mest av alt her i livet er småsøsknene mine. Jeg vil gjøre de stolt <3 Og jeg vil bygge noe som kan gi de en veldig god fremtid!

____

Jeg vet at mange av dere lurer på mye angående boken. Still gjerne de spørsmålene i kommentarfeltet under her, så skal jeg svare på bok-relaterte spørsmål i et eget innlegg! 

80 kommentarer
    1. Hva syns du om timingen å komme ut med bok på? Med tanke på at både anniken jørgensen og sophie elise lanserer bøker nå samtidig

    2. Jeg ser veldig fram til å lese boken. Det som gir meg mest er sterke bøker, og bøker fra virkeligheten, om andres liv. Leser bare det. Du har hatt det altfor tøft kjære deg.. Jeg tenker hvordan kunne den stakkars moren din få dine små søsken med samme mann etter så mange år med lidelser.. ble hun tvunget, mishandlet til det. Får vi vite dette i boken.. om din far har prøvd å kontakte deg, eller har han ikke lov.. har så mange spørsmål..

    3. Kom faren din i fengsel, isåfall hvor lenge måtte han sone? Hvor ofte skrev du på boken din, hadde du sånn for eksempel at du skrev en time hver dag?

    4. Du het Shirog i 18 år? Shit. Er så rart å tenke på siden navnet blir en så stor del av identiteten våres. Hvordan var det i starten når du bytta? Reagerer du fortsatt hvis noen sier Shirog eller den personer helt borte? Herregud nå ble jeg nysgjerrig på boka

    5. Hvordan kom du i kontakt med egmont? Var dem som kontakte deg, eller omvendt?
      Har de fulgt med på bloggen din, siden du tidligere har nevnt at du vil skrive bok om barndommen din?

    6. Gleder meg sykt til å få boken din i posten 😍 syke frysninger når jeg så deg på god morgen Norge!

    7. Hei, bestilte boken nå selvom jeg egentlig burde vente til lønningsdag til uken, men ville så gjerne ha den signert! Gleder meg til lese ved peisen med en kopp kakao og et varmt pledd, beste som finnes!

    8. Du sier at du ønsker at du ble satt i fosterhjem den dagen du ble født? Behandlet ikke familien deg bra? Du har jo et så godt forhold til dem idag?

    9. Shirog er jo et fint navn 🙂
      Rasisme og fremmedhatet burde vært død og begravet ved det faktum at det ikke er et menneske på planeten som kan bestemme selv hvor det blir født.
      Isabel Shirog.. pent 🙂

    10. satt meg ned å leste på bloggen din å ble plutselig veldig overveldet. Kjente tårene kom på spreng. Nesten rart å si det å klarer ikke helt å forklare men nå har jeg følgt deg siden din første gang på paradise så har vært med på din reise hele veien. Nå kommer du med en bok om livet ditt å det var der tårene kom. Har jo ikke lest den enda men den er bestilt men kan tenke meg det er en sterk historie å jeg er utrolig stolt over at du er så sterk som du er! ❤️ Nå skal ikke jeg sammenligne men kommer selv fra fra noe som har forandret meg som person den dag i dag da jeg var i et brutalt voldelig forhold å mistet et barn så jeg kan på en måte sette meg inn i din situasjon selvom det ikke er helt det samme om du forstår meg ❤️ Du er en vakker sjel Isabel å du har all grunn til å være stolt av deg selv,virkelig! Jeg kommer til å fortsette å følge med på deg å heie på deg hele veien så ønsker jeg deg masse lykke til vidre ❤️ Sender deg en god å varm klem ❤️

    11. Du over 2030.
      Hvor kommer rasisme og fremmedhat inn i bildet? Har aldri hørt Isabel klage på det, og jeg tror ingen ser på henne som såkalt utlending? Hun snakker perfekt norsk og ser ikke annerledes ut enn andre. Bortsett fra mye sminke og sol som jo er selvvalgt 😊

    12. Du er fantastisk, Isabel. Jeg gleder meg til å motta boken din. Du er utrolig sterk og det at du er så åpen er veldig bra.
      Sender deg mange varme klemmer

    13. Hvorfor valgte du å kalle bloggen din for sraad med tanke på at du byttet navn til Isabel? Står S’en for Shirog?

    14. Sara: Duuu!! <3 Tusen takk for fine ord, Sara. Så lei meg for å lese det du har gått gjennom.. Fy søren, kan ikke forestille meg hvor vondt det er. Du er sterk!!! Så stolt over å ha deg som leser. Stå på, uansett hva livet måtte by på. Seriøst, vi alle opplever noe vondt fra tid til annen, men jeg tror at det viktigste er at vi klarer å reise oss opp igjen. Sender deg varme klemmer. <3

    15. Kjære Isabel!
      Jeg vil bare si beklager for at jeg har dømt deg tideligere❤️ Det er så utrolig lett og tro at alle bloggere er like og at de ikke er noe bra forbilde osv. Jeg har aldri skrevet noe stygt til deg eller om deg, men jeg har tenkt mitt noen ganger fordi jeg blant annet har sett på Mads Hansen og det han har lagt ut. Jeg har fått en helt ny respekt for deg etter å faktisk ha lest flere innlegg som jeg syns er så bra skrevet og jeg beundrer deg virkelig som person og forbilde.
      Stå på videre, jeg heier på deg❤️

    16. Hvor kommer navnet Raad fra? Ble du adoptert?
      Ps så synes jeg du er veldig inspirerende. Jeg har vist hvem du er etter PH men skal ærlig innrømme at jeg aldri fulgte opp noen av deltagerne etter det verken på sosiale medier eller via blogg, ikke noe personlig , men jeg leste bare aldri blogger generelt, men for litt under 1 år siden så begynte jeg å lese litt på bloggen din og du er et perfekt eksempel på en som bare går fremover uansett hvor vanskelig eller tøft det blir. Det at du ble undervurdert og hadde folk som fortalte deg at du aldri kom til å bli noe stort og at du klarte å motbevise de får hvertfall meg til å ville gjøre det enda bedre på skolen og livet generelt og være den beste versjonen av meg selv. Som en utenlandsk jente som går på vgs var det beroligende for meg å vite at en jente som deg som også har hatt det tøft hjemme endte opp så suksessfull som du er. <333

    17. Du skriver at du ikke har fortalt om dette før.. Gjelder dette kun på bloggen eller også til venner? isåfall hvordan sier du det for å ikke få dem til å bli satt ut? Har hatt problemer med rus i hjemmet selv, og vår far er ikke her lenger i dag. Men dette er det ingen av vennene mine som vet, da jeg er redd for å bli dømt eller at noen ser annerledes på meg pga det. Skjønner ikke hvordan du klarer å gå ut med det. Veldig sterkt!

    18. Når begynte du og skrive boken? Og hvordan kan du ha hatt tid til og skrive en bok, og samtidig reise mye rundg osv?

    19. det er så hyggelig å se at du vil gjøre så mye for småsøsknene dine ♥♥ storesøstra mi vil så vidt dele litt pepsi max med meg, hahaha!

    20. Litt merkelig spm. Men puster du med nesen? Når du snakker så er det nesten så man hører at du ikke kan puste med nesen? Du høres litt tett ut.. ikke mistforstå meg. Ingen hat eller mobbing eller noe som helst på noen måte. Ganske teit spm. Men ja..

    21. Hvorfor går de bare ann å betale med faktura? 🙂 jeg kunne ikke betale med kort, bare faktura siden det var den eneste muligheten 🙂

    22. Hva syntes foreldrene dine om at du skiftet til navnet Isabel, når du egentlig heter Shirog? Er jo på en måte en gave fra foreldrene dine, navnet ditt, er jo dem som har valgt deg.

    23. kommer garantert til å lese den. Uansett om jeg ikke får kjøpt den nå, vil jeg kjøpe den en annen gang eller i allefall låne den. Er så fint å se at du klarer å åpne deg etter så lang tid. Håper du kommer enda lengre, lengst! Du er fantastisk.

    24. Føler du deg som shirog egentlig? Å at Isabel er bare en person du ville være men inners inne så er du forsatt shirog?

    25. hvilken målgruppe passer boken din for?
      og så ville jeg bare si at du er en helt fantastisk person, du er så sterk og tøff <3

    26. Hei Isabel, må bare si du er en vakker sjel, du er tøff og sterk som klarer å komme med bok om din barndom osv. Din bok er bestilt:D
      Jeg har selv blitt mobbet av lærere og elever på den barne og ungdomsskolen jeg gikk på, jeg hadde en far som ikke brydde seg om meg, men heldigvis har jeg hatt en mor som har vært der 100% for meg……. jeg måtte også flytte fra hjemplassen min, og har pr i dag verdens beste venn og mann….
      Ett godt råd
      Ikke la noen tråkke på deg eller bryte deg ned ….. gå med høyt hevet hode og tenk på at ingen skal få knekke meg 😀
      Stå på videre, for du er den du er, tøff,modig og sterk ❤
      Mange klemmer sendes din vei 😍

    27. Jeg bestilte boken din i dag❤️😍 Gleder meg noe sykt til å lese den😱 Håper og tror den er kjempebra😍 Er det sånn at jeg vil få den signert siden jeg bestilte ca klokken 22:30 Søndag 7. Oktober?

    28. Skrev du boken selv? 🙂 eller hadde du noen som skrev den for deg mens du fortalte? Kanskje blanding? Uansett er det dine tanker og fortelling, så det spiller jo ingen rolle! Jeg bare lurer ❤

    29. Litt kjedelig at igår når jeg trykket på linken du sa vi kunne forhåndsbestille boken så kom det opp serie.no, men nå kommer det opp ark.no
      Så håper ikke det gjør noe for oss som bestillte fra serie.no istedenfor ark 🙂

    30. Har bestilt boka før helga, får alle den signert eller bare de som bestille den i dag?
      Glær mæ sånn te og lese den 😍

    31. Hvilke vurderinger tok du rundt det å skrive boken selv, kontra å fortelle historien til en annen som skriver selve boken, som du har gjort? Vurderte du å skrive alt selv?
      Gleder meg skikkelig masse til å lese boken din Isabel, og blir rørt over at det kommer så masse positive tilbakemeldinger selv på jodel ❤️❤️❤️

    32. Vet du skrev at man må bestille før mandag for å få den signert.. men jeg bestilte den nettopp, kan jeg fortsatt få den signert? 👼🏽😣❤️

    33. Moren din og søsknene dine, jeg trodde det var biologisk familie? Eller er det de som ble ditt fosterhjem og har vært det siden? 🙂

    34. Snakker du ut om den operasjonen du ikke har nevnt enda i boken?
      Forresten så synes jeg det er tøft av deg å utgi bok. Har ikke lest bloggen din tidligere, men virker som du har blitt mye mer voksen og reflektert i det siste. Du virker som en utrolig sterk jente og jeg tror flere folk vil få en større forståelse og respekt for deg etter boken kommer ut. Det at du tør å dele kan gjøre at flere tør å snakke ut om vanskelige ting. Jeg tror du gjør noe veldig riktig med å dele også de vanskelige sidene ved livet ditt. Stå på!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg