INNLEGGENE JEG ANGRER MEST PÅ

Jeg har blogget i et par år nå, og dermed har jeg postet veldig mye her inne. Meninger, tanker, valg jeg har tatt, kjærestekrangler, intriger, operasjoner..

Det er mye jeg angrer på, spesielt den perioden der jeg delte så mye om de drastiske endringene jeg gjennomførte på utseendet mitt. For å være helt ærlig får jeg vondt i magen av å tenke på det. Jeg vet at det er lett å være etterpåklok, tro meg. Jeg vet at jeg selv ikke var klar over hvilken påvirkningskraft jeg faktisk hadde på den tiden. Jeg trodde oppriktig ikke at noen brydde seg om hva lille jeg gjorde. Hadde jeg kunnet gå tilbake i tid, hadde jeg aldri postet de innleggene som omhandlet plastisk kirurgi. Det er helt forferdelig å tenke på i dag, at jeg muligens har vært en dårlig påvirkning på enkelte som har lest her inne. Det er vanskelig for meg å prate om akkurat dette, for selv vet jeg jo hvorfor jeg gjorde som jeg gjorde. Jeg var syk. Det forteller jeg for første gang om i boken min også, og jeg er ganske redd for at folk skal få lese akkurat om dette, for det er fortsatt veldig ferskt og nytt i forhold til mye av andre som er skrevet i boken. 

Det er ikke bare bare, dette med å dele alt på en offentlig blogg.

Det er kjipt, for man må jo alltid stå for det man har postet men samtidig endrer man seg jo etterhvert som tiden går. Man blir modnere, voksnere. Det har jeg blitt. Hadde jeg gått tilbake 2 år i tid hadde jeg aldri i min villeste fantasi trykket på publiser-knappen på mange av innleggene jeg postet på den tiden. Ei heller hadde jeg lagt meg under kniven. Men igjen – det var meg den gang, uansett hvor uheldig det til tider var.

Jeg er ganske sikker på at vi alle har sagt og ment ting som for oss i dag er vondt/flaut/trist å tenke på? Det som suger i mitt tilfelle er at jeg ikke kan slippe unna, for alt er tross alt postet for hele verden å se. Jeg er glad for at jeg har endret syn på veldig mange ting den dag i dag. Det hadde jo vært krise om ikke, for jo eldre man blir, jo mer slår fornuften inn. Jeg skulle gjerne ønsket den slo inn litt før, bare.

Jeg står for alt jeg har postet i løpet av årene jeg har blogget, men jeg kan ikke akkurat si at jeg helt er enig med den 21 år gamle Isabel. Mye har forandret seg siden den gang. 

Så får vi se da, om jeg skriver et lignende innlegg når enda to år er gått. Da kan det være at jeg blir like flau over meninger og innlegg jeg poster som 24-åring også. Hvem vet! Jeg satser på at det ikke er tilfelle, for jeg føler at jeg er på rett spor nå. 

Jeg har lenge hatt aldersnoia, men vet dere? Jeg begynner å like det å bli eldre. Det trodde jeg aldri at jeg skulle si. 

22 kommentarer
    1. Syntes det er så bra at du tar opp temaer som dette, som viser at vi mennesker kan gjøre ting vi angrer på for ingen er perfekte og alle kan gå på en smell i blant. Bare at du får en større konsekvens fordi du er en offentlig person er nok veldig tøft. Jeg syntes det er tøft og råkult at du tørr å åpne deg opp om egne tanker om innlegg som bla handler om plastisk kirurgi, you go girl!! Gledes til å lese boka di💛

    2. Kjempe modig innlegg å publisere. Det sier jo bare så mye om hvordan du har følt deg opp igjennnom, og fortsatt føler deg. Du har jo vært deg selv, og tilbake da så var jo det meningene dine. Det er fint å se at du gjør det så bra om dagen! Vi lesere bryr oss jo virkelig om din lykke og at du skal lykkes i livet ditt🧡

    3. Det er ingenting som heter modnere og voksnere. Det heter mer moden og mer voksen 🙂
      Ved 25-årsalderen er hjernen ferdig utviklet.

    4. Det er rart at du var «syk» da og er frisk i dag, tror du ikke at det var fordi du endret på utseende at du ble frisk?? Jeg tror du fortsatt hadde vært såkalt syk, om du fortsatt var misfornøyd med utseende..? Jeg er misfornøyd med nesen min selv og føler meg til tider syk for jeg bruker så mye tid til å tenke på utseende og speile meg. Har til tider bare lyst å kappe den av, kunne lett lagt meg under kniven om jeg hadde penger. Men er det at vi er syke eller er det rett og slett bare sterk misnøye som faktisk kan fikses med kirurgi? Du hadde vel operert deg igjen om du kunne velge på nytt?

    5. Sykt kult at du skriver om dette, i og med at bloggere har fått kritikk for å fronte operasjoner! Syntes det er bra å se at folk kan endre mening etter å ha reflektert rundt tema, uavhengig av om det handler om operasjoner eller ei. Stå på🙌🏽

    6. Husker du var helt ekstrem i “start perioden” din, der du hadde syke overskrifter, også ang operasjoner. Hadde du slitt med å få lesertall den dag idag hadde du fortsatt hatt syke overskrifter, og du hadde og ikke lagt skjul på operasjoner du evt hadde tatt nå. Fordi du ville hatt lesertallet opp. Bare en tanke jeg har hatt helt siden du ble kjent etter PH. Jeg er fast leser og ser forandringene fra nå og da. Du har sikkert vokst mye, men at du var så åpen om operasjoner var nok kun for lesertallet sin del, værtfall en stor del.
      Gelder meg til jeg får lest boken din forresten! <3

    7. “Jeg begynner å like det å bli eldre”.
      Hjelpe meg, du er jo så ung enda. Vent med å si du bli eldre til etter du runder 30 hvertfall <3
      Gleder meg til å lese boken din.

    8. Hei! Som sterk influencer håper jeg du kan ta deg tid til å starte en debatt om et viktig tema nå som julen nærmer seg.
      En bekjent har lagt ut denne annonsen på FINN : https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=133609625
      Til nå har hun fått 3 brukte blyanter i posten og blitt vippset 3 kroner.
      Det er flere av disse annonsene der ute. Hvor er givergleden vi liker å skryte på oss? Hvor er gjenbrukssamfunnet? Vi som lever med nok av det meste og mere til, tar vi oss tid til å ta inn over oss det faktum at mange barnefamilier må krype og be om hermetikk til jul?
      Oppfordrer alle av oss til å ta en titt i skap og skuffer, ta med barna og forklar hvordan andre lever der ute, og vis de gleden av å gi!

    9. Våknet til en helt vanlig da,ikke helt vanlig da jeg har fri fra jobb,deilig følelse.
      Planen var å vaske hele leiligheten,handle inn alt på ukesmenyen,men hva skjer? 10.30 tikker det inn en melding at jeg har fått en pakke fra Ark i posten.Springer ut og der er boka di endelig her.
      Glemmer alt av dusjing,legger meg på sofaen under pleddet og åpner boka.
      Godt i gang så ringer tlf,det orker jeg ikke forholde meg til så jeg setter på lydløs.
      Nå blir jeg “kjent” med deg.
      Klokka 13.15 er jeg ferdig,ja jeg har alltid lest raskt,men denne gange la jeg ikke fra meg boka,ble så alt for engasjert.
      Jeg ble fly forbanna på familien din,jeg gråt da jeg leste hva du opplevde,ble glad på dine vegne hos fosterforeldre,så fortvila igjen…en berg og dalbane av følelser.
      Mest av alt,så glad for åssen du har stått på,klart deg,tross for alt du har vært igjennom.Du har all grunn til å være stolt.Husk det!
      Hilsen ei godt voksen dame på over 40år.

    10. Helt ærlig så fikk jeg MER respekt for deg da du faktisk var åpen om inngrepene. Er så utrolig vanlig å operese seg og late som man har trent seg til det, noe som er enda verre for unge jenters selvbilde. Bedre at man vet at det er operert. “Trenings”jenter som poster bilder dag ut og dag inn av de opererte megarumpene gjør at jenter tror det er noe feil med dem som ikke får det til med trening eller bare ikke er i likheten i det hele tatt, og gutter blir vant til at det er sånn vi “skal” se ut.. bedre at alle vet det er operert asså. Respekt til deg der heller. Helt ærlig.. synd du angrer men jeg synes du har gjort det beste du kunne der. Skulle du ellers ha løyet som andre kjente bloggere i lang tid? Det er ihvertfall feil. Er operert her og der selv og skal ha BBL så fort jeg får spart opp. Og jeg kommer til å være ærlig.

    11. Beste innlegget du noen gang har skrevet! Ikke nødvendigvis kun fordi budskapet var fint. Men det føltes veldig genuint! Du så fantastisk ut før operasjoner og du ser fantastisk ut nå, så prøv å ikke tenk for mye på akkurat dette. Det virker som du er på et helt annet stadiet i livet nå. Jeg syntes det er en fantastisk ting når unge mennesker tenker voksent! Det viktigste er at du forstår noe av den kritikken du har fått. Latterlig mye av kritikken har vært unødvendig og direkte slem, men det er en annen sak.
      Blir stolt av å se utviklingen din! Virker som en helt annen Isabel enn hun som var med i siste sesongen av PH.
      Fortsett sånn som du gjør, ta vare på deg selv, og del det du ønsker.
      Stå på Isabel, du er rå!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg