ÅRET SOM HAR GÅTT ⎟ JAN – JUNI

Tiden er inne for et tilbakeblikk på året som har gått. Fy søren så mye som har skjedd dette året… Jeg har reist utrolig mange steder, jeg har deltatt på Paradise for andre gang, jeg har gått inn i et forhold og gått gjennom et brudd… Jeg har gitt ut bok. Jeg har tenkt å skrive et eget innlegg, detaljert og langt innlegg om personlige saker som har skjedd og hvordan alt egentlig har vært. Nå tar vi for oss alle opplevelsene, reisene og minnene! I første omgang tar vi for oss første halvår, altså januar til mars. Del to kommer, fra juli-desember.

JANUAR

Januarmåned tilbrakte jeg i Mexico, på innspilling til jubileumssesongen av PH. Jeg ble spurt av produksjonen om jeg ville delta som en av “legendene”, noe jeg ville. Jeg hadde det veldig gøy på innspilling, men jeg merket fort at det langt i fra var det samme som min første sesong. Jeg er takknemlig for at jeg hadde Mathias der med meg i hvert fall. Jeg husker at vi pratet om hvor sykt det var at vi fikk lov til å gjøre dette en andre gang sammen. Det er ganske fint å tenke på. <3 Jeg er superglad for at jeg deltok i år, for der møtte jeg to av mine nærmeste venninner i dag. Behøver jeg å si at det er Ine og Newa? Hehe.

Vi sparte ikke på noe når det kom til utkledning i hvert fall… Kremt.

FEBRUAR 

(Jeg husker hvor fornøyd jeg var med dette bildet haha…)

I slutten av februar kom jeg endelig hjem. Jeg hadde savnet friheten, telefonen min, venner og familie noe enormt. Jeg minnes at jeg til og med savnet kulden, etter nesten to måneder i Mexico.

… Men, i kjent Isabel-stil ble jeg fort rastløs og cravet å komme meg bort igjen. Spontant fant jeg en leilighet i Marbella som jeg reiste ned for å dra på visning på, og vipps så fikk jeg den. En uke senere pakket jeg med meg et par kofferter og var klar for en flytt til Marbs på ubestemt tid.

I Marbella stortrivdes jeg. Dette var en periode hvor jeg følte meg ganske “lost”, egentlig. Jeg visste ikke helt hva jeg ville med generelt alt og det meste føltes bare veldig ustabilt.

Jeg tok min aller første tatovering!

MARS

Når mars kom, flydde jeg hjem til Oslo for å gjøre litt TV. Det var godt å komme hjem å se familie og venner etter nok en måned borte fra dem. Nå som jeg skriver dette innlegget legger jeg merke til hvor mye jeg var borte fra de jeg var glad i i starten av 2018. Først Mexico i nærmere to måneder, så Marbella i en måned.. Og det stoppet ikke der…

… fordi etter knapt en uke hjemme i Oslo, sa jeg opp leiligheten i Marbella og booket enveis flybilletter til Thailand.

First stop: Bangkok.

Jeg husker jeg hadde skikkelig høye forventninger til byen, men den skuffet faktisk.. Overraskende nok. Jeg har vært i Thailand tre ganger, men aldri i Bangkok. Jeg lærte meg at Thailand er nice når det kommer til det tropiske, og ikke bylivet. Men jeg er glad for at jeg reiste dit likevel, så har man liksom opplevd det også.

Etter Bangkok hoppet jeg på neste fly til Phuket! Åh, mitt kjære Phuket. <3

Der fikk jeg møtt ville aper for aller første gang. De har meg så utrolig mye kjærlighet at det finnes ikke ord. De stjal oppriktig hjertet mitt. Jeg leide båt og sjåfør sikkert 8 ganger i løpet av oppholdet mitt, for å kjøre ut til de øyene der de ville apene bodde. Det var så fint å se de i sitt naturlige habitat, kunne observere de og gi de mat (frukt). Det var så kult at de faktisk turte å hoppe oppi båten til meg, men hva gjør man vel ikke når et menneske står å frister med litt mango… Hehe! Apene er favorittminnet mitt fra Thailand.

Seeee! <3

Jeg ble ikke bare i Phuket. Det ble øyhopping! Fra Phuket dro jeg både til Phi Phi Island, Koh Lanta (elsker), Koh Tao (tror jeg) og Koh Lipe.

Her har turisten akkurat ankommet resorten på Koh Lanta. Her stortrives jeg!

Jeg mener, se så fint!?

Her sa noen mest sannsynlig “nei” til meg… 😂

APRIL

April måned kom, og da øyhoppet vi videre til Koh Lipe som skulle være Thailands “Maldivene”. Deeet skjønner jeg ikke helt hvor folk har fått fra, for det så virkelig ikke ut som Maldivene haha. Men men!

5. April hadde jeg bursdag. Det er den verste bursdagen jeg noensinne har hatt. Jeg ble hånet og latterliggjort av en “influencer” med over 200.000 følgere, på min egen bursdag.  Det var det jeg våknet til. Skal vi være politisk korrekte var det vel på grunn av operasjonene mine som det så fint ble forsvart med, men det hjelper lite når det er slik jeg ser ut i dag. Huff, jeg vil ikke tenke tilbake på den dagen. Det var helt forferdelig og det gjør vondt å se tilbake på 24-årsdagen min. La oss prate om noe annet..

Det ble enda mer båtturer og enda fler ape-besøk.

Snorkling ble det også! Jeg er egentlig livredd for djupt hav, men det gikk fint ettersom at det var krystallklart hav. Jeg holdt ikke ut lenge da, det skal sies.

Omsider ble øyhopping nokså slitsomt, så da reiste jeg tilbake til Phuket hvor jeg booket oss inn på en enorm suite med blant annet egen pool/jacuzzi på terrassen. Her kan dere tro jeg trivdes!

Gud, jeg merker nå hvor mye som skjedde i April! I starten av April, etter å ha tilbrakt 5-6 uker  i Thailand, vendte jeg snuten hjem til Oslo igjen. Da hadde jeg nemlig mye i vente. Jeg husker at jeg egentlig skulle reise videre til Bali, det var det som var planen, men på grunn av all hets og negativitet som jeg ble utsatt for på nett, lengtet jeg hjem til de jeg er glad i. Jeg behøvde all støtte og kjærlighet jeg bare kunne få akkurat da..

Bikini ble byttet ut med langbukser..

JEG BEGYNTE PÅ BOKEN!!! 

Jeg tror ikke jeg har fortalt dere dette før, men det hele startet med et annet forlag enn Egmont tok kontakt med meg og viste interesse for å høre om jeg ville gi ut bok med dem. Jeg var i flere møter med de, men da jeg fikk et bedre tilbud av Egmont, signerte jeg med de. Det er jeg evig takknemlig for i dag, for herregud for et fantastisk team jeg har hatt i ryggen gjennom hele denne nokså tunge, følelsesladde, nervepirrende, skumle og fantastiske reisen.

I kjent Isabel-stil, haha..

WIHOOO – JEG FLYTTET INN I VERDENS FINESTE LEILIGHET!!!

Jeg husker fortsatt hvor glad jeg var når jeg fikk beskjed om at den var min. Lykkerus til tusen! Er enda trist for at den har blitt solgt og jeg flyttet ut… 🙁

I slutten av måneden fikk jeg vite at søsteren min hadde det litt tøft, så da booket jeg flybilletter samme kveld og overrasket henne i Tromsø. Reaksjonen hennes da hun så med bankene på døren var priceless. Hun hyperventilerte, gråt og lo på en og samme gang. Åh, det var et fint øyeblikk. <3

Tromsø er veldig fint, da!

MAI

Jeg feiret så klart 17. mai. Denne dagen var egentlig ræva for min del, da det var mye drama i kjærlighetslivet mitt. Usch, jeg gråt mer enn jeg var glad, noe som er ekstremt synd på en så gøy dag. Heldigvis klarte jentene å få meg til å glemme det utover kvelden. <3

Det toppet seg virkelig når Rebecka overrasket meg med å dukke opp på klubben. Vi hadde så mye å prate om, og det var så utrolig godt å se henne igjen! Denne kvelden fikk jeg også hilse på hennes kjæreste, og herregud så fine de er sammen. Skikkelig goals!

Jeg unnet meg et par boots fra Louis Vuitton som jeg hadde siklet etter lenge.

Solen tittet frem og temperaturen tok seg opp, så da ble det naturligvis både is og…

… masse soling og bading på Bygdøy!

Selv om sommeren hadde meldt sin ankomst, stoppet ikke det meg fra å fylle opp godteskuffen til randen. Sommerkroppen kunne gå å ta seg en bolle, som vanlig. 😎

Jeg dro til Cannes i forbindelse med Nelly.com!

Flotte Julia. <3

… Der bodde jeg på verdens fineste hotell!

Nelly slo på stortromma og hadde leid et helt eget fly til alle oss heldige som var invitert på denne turen. Fy søren så gøy det var, til tross for at denne frøkna fikk i seg liiiiitt (mye) for mye alko….

I mai fikk jeg dilla på denne tøymykneren som dufter kokos. Den obsessionen har ikke forsvunnet, bare for å understreke det. Jeg stinker kokos, alltid. 😇

Jeg hadde mange fine dager på brygga sammen med jentene. Vi drakk drinker, spiste god mat, solte oss, oppdaterte hverandre på livene våres og nøt at sommeren endelig var her. Åh, jeg savner de dagene. Jeg hadde det så utrolig koselig!

Dette bildet var jeg veeeldig fornøyd med. 💁🏽 Jeg tror jeg takket Ine 15 ganger for å ha klart å “capture the best pic ever”. Hahaha!

Ikke bare fikk jeg dilla på tøymykneren, men også Powershaken fra Joe & The Juice. Og nei, ingen av delene er reklame. Hehe!

Jeg avsluttet mai-måned med å ta en graviditetstest, da jeg var hysterisk redd for å ha blitt gravid ettersom at jeg ikke hadde fått tante rød på besøk i tide. Heldigvis var det falsk alarm.

JUNI 

Juni startet med en heidundanes Paradise Hotel-finalefest.

Videre stod feiring av verdens beste Golnaz på planen! <3

Til min store glede ble det en dag på havet med gode venner. Denne dagen var super koselig!

Jeg inviterte familien hjem til meg på x-antall familiemiddager!

Vi leide en svær villa i Chania og reiste dit for å feire min daværende “svigermors” bursdag.

Chania er nydelig, men det som dro ned på min trivsel var å se alle de stakkars løskattene som var tynne som en pinne. Det knuste hjertet mitt. Derfor dro vi til en butikk, hamstret inn tre svære bæreposer med så mye katt og hundemat som vi bare klarte, for og så kjøre rundt i gatene og mate de. Dette gjør jeg alltid når jeg er på ferie, og det oppfordrer jeg alle dere til å gjøre også. <3

Den ene dagen ble det roadtrip. Se så nydelig det var her, dere!! Kunne neppe tro mine egne øyner når vi ankom dette stedet. Så utrolig vakkert!

Så klart måtte det bli tidenes photshoot…

Ikke bare et sted…

… så klart et sted til. Heeeh!

  

_______

Da var del en overstått! Del to kommer. <3 

j

8 kommentarer
    1. Hei Isabel!

      Jeg ville bare legge igjen en kommentar til deg.
      Jeg er ei jente på 28 år som aldri har fullført en bok i hele mitt liv. Har siden barneskolen slitt med konsentrasjonsvansker, så jeg har aldri fått til å fullføre en hel bok.
      Jeg har vært så nysgjerrig på boken og historien din, at jeg ønsket meg den til jul. Var så heldig å få den i gave av min beste venninne<3 Jeg har gått og gleda meg til å starte på boken din. Idag var første dag jeg hadde tid og mulighet.
      Jeg begynte i 17-tiden idag, hadde sikkert en 3-4 timers pause, og nå kl 01.30 har jeg rett å slett lest den helt ferdig!
      Historien din grep meg skikkelig, og jeg er veldig lei meg for alt du har gjennomgått (jeg vet du ikke vil ha sympati), men jeg er så utrolig imponert over alt du har fått til i livet! Jeg vet ikke hvor mange ganger i løpet av boken at jeg tenkte "hvordan i all verden overlevde du her??". Jeg tror ikke jeg hadde taklet alt du har vært gjennom.
      Det jeg vil få frem er at du er ei utrolig sterk kvinne, som mot alle odds har blitt helt enormt suksessfull! Jeg beundrer deg, og bøyer meg i støvet over alt du har fått til❤ Stå på Isabel, du er rå!
      What dosen't kill you makes you stronger❤

    2. Wow så mye fantastisk du har opplevd! Dette innlegget her var så motiverende. Ingen tvil om at det er lønnsomt å stå på og jobbe hardt! Flinke Isabel <3

    3. Hvor er smykket du har på deg på flere av bildene fra, blant annet Thailand-bildene? Har prøvd å få svar flere ganger tidligere, synes det er så fint! Ser ut som et Marc jacobssmykke, men finner bare fargerike coins når jeg søker på nettet. Hadde blitt så takknemlig for svar!

    4. Det første bildet under “april”, hvor er den hvite du har over bikinien fra? “cardigan” eller hva det er?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg