Det er en grunn for at jeg er over deg på topplista

Jeg leste nylig et innlegg på en blogg som fikk meg til å bli mektig irritert. Det stod så fint at enkelte av oss som har tatt oss opp på topplisten ødelegger den. Og svartmaler bransjen. Unnskyld meg?! Jeg blir så provosert. Jeg vet ikke helt sikkert hvem denne personen sikter til, men det ble blant annet tatt opp hvor tåpelig det er å skrive om abort. Så vi kan vel alle plusse sammen 1+1. Istedenfor å rakke ned på det å skrive om abort, hvorfor ikke hylle det at noen snakker åpent om noe som er så tabubelagt? Hun mener også at disse bloggerne lyver i hytt og pine. La meg stille et spørsmål. Hvordan i all verden kan du sitte der bak skjermen din å klandre noen for å lyve? Når du mest sannsynlig ikke engang kjenner denne bloggeren? Du blir jo like tåpelig som disse nett-trollene som både du og jeg opplever på daglig basis. Du synker rimelig lavt når du skriver at enkelte “oppfører seg som en galning rømt rett fra psykriatisk-avdeling for å skaffe seg lesere”. 

Hun skriver også at ingen med en slik blogg skal kunne leve av den i lengden, for hvem annonsør vil reklamere på en ‘sånn’ blogg? Jo, det skal jeg fortelle deg. Det er mange! For hva er egentlig hensikten med en annonse?Annonsører vil nå ut til flest mulig folk, og på hvilken blogg gjør de det? På en med 14.000 lesere daglig eller en med 30.000? You tell me. Dessuten er jeg et eksempel på at det går helt fint an. Jeg har levd av min blogg i flere måneder, faktisk snart et år. Og det har ført meg til drømmen om å bli Side2blogger. 

Det blir tatt opp at blogg Norge har blitt et sirkus hvor alt handler om overdrevne overskrifter. Men hey! Det er vel en grunn for at disse bloggerne som kommer med spennende overskrifter får flere klikk enn deg? Kanskje folk er lei av å lese om trening og hva du har spist til middag hver eneste dag? Kanskje de vil ha noe litt mer spennende? Det vil hvertfall jeg når jeg klikker meg inn på en blogg. Jeg synes ikke det er spennende å lese om fargen på smoothien din i dag. Jeg vil lese innlegg hvor bloggeren åpner seg opp, og da feks forteller om aborten hun gjennomgikk. For for en fantastisk ting å gjøre, å åpne seg opp på på den måten. Jeg synes at spesielt Mammatilmichelle får mye dritt for disse overskriftene hennes. Men funker det, funker hennes overskrifter? Som faen. Se på hennes statistikk, og se på din.

Det lyser bitterhet av hele det innlegget. Jeg skjønner at det kan føles kjipt at noen andre kommer seg opp og frem, og du må jobbe enda hardere for din plass. Men å rakke ned på andre på den måten som blir gjort, er aldeles tåpelig. Du virker bare bitter. Hva med å heller jobbe hardere med din egen blogg, og se på det som en fin ting at bloggtoppen blir endret? Det burde jo være motivasjon nok i seg selv. Hva med å heller backe hverandre opp, istedenfor å hate? For Guds skyld, det er jo plass til oss alle! La oss senke disse spisse albuene.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Lever man av bloggen vil man selvsagt også nå ut til flest mulig, uansett hva slags blogg man skriver. Noen er bare mer åpne og mer spennende enn andre – uansett overskrift. Hverken jeg eller Anna svartmaler blogg-Norge, vi gjør den bare mer spennende. Synes jeg. Vi tilfører litt annet enn hvor mange km som ble løpt på mølla kl 06 på morgenen. Takk for meg!

68 kommentarer
    1. Jeg er helt enig. Vil heller lese spennende innlegg enn å se enda et bilde fra den perfekte frokosten på senga. Men jeg synes overskrifter som lyver er unødvendig. Der overskriften forteller noe, og innlegget forteller noe annet.. Det er bare teit.

    2. Misunnelig. Det er det eneste ordet som passer til dette innlegget. Folk er misunnelig på deg. For at du er du. Det er rart, teit og barnslig faktisk. Det er ditt liv, ingen andre en deg seg selv bestemmer over dette. Folk skriver overskrifter for å få flere lesere, så klart. Likevel har jeg aldri oppdaget at du har noen dramatisk overskrifter, eller at du skriver en dramatisk overskrift også handler ikke innlegget om det en gang. Den gangen du skrev om det i Thailand, da la du til og med linker til hvor vi kunne lese om dette, bare for at dine egne lesere ikke stoler på deg. Det skulle du egentlig ikke å trenge. Å blogge er en stor jobb, og sist men ikke minst vanskelig. Skjønner faktisk ikke hvordan andre kan skrive noe slikt. Bloggere fortjener å tjene på sitt arbeid. Og om du som leser blogger og sier “Det får penger for ingenting” start din egen å se. Det er ikke enkelt. Isabel, du er nydelig, søt og snill. Stå på, du fortjener alt du får om ikke mer. Du fortjener alt bra, så jeg unner deg alt godt. Elsk på deg

    3. Tror det abortinnlegget hun snakket om ikke var rettet til deg, men en annen blogger som har kjøp bilde shot hver dag i et par uker der bildet er et abortert fostet og hun skriver om en abort hun tok i fjerde måned. Jeg syntes det også var ganske drøyt, da jeg ikke velger selv å se det bilde men blir tvunget til det siden det ligger på bloggshout. Nå er jeg ikke blogger selv, men jeg skjønner problemstillingen , mange unge jenter drømmer om å bli toppbloggere, og alle vet jo at sex i overskriften gir mange klikk,… Så i drømmen om å bli toppbloggere blir det konkurranse om å lage de drøyeste og dummestef overskriftene for å klatre oppover….nettet fanger og dette kan dukke opp under Googlesøk i mange år fremover. Jeg blir ikke provosert jeg, jeg synes det bare er trist at det har blittnsånn. PS. Jeg liker bloggen din 🙂

    4. Stine: Hei Stine. Ja, jeg vet at det med abort ikke er rettet mot meg, men jeg synes fortsatt at det er lavmål å kritisere det. Takk for at du liker min blogg <3 klem!

    5. Fikk ikke skrevet ferdig, men det er altså slik at jeg synes ikke bloggen din faller inn i den kategorien med dumme og sexfikserte klikkoverskrifter, :)men ser det stadig dukker opp nye bloggere på topplisten fordi de har skrevet et provoserende innlegg…. Og de forsvinner fra listen like fort med en gang folk har tilfredsstilt nysgjerrigheten sin.

    6. Jeg vet ikke helt hva jeg syns om deg det er litt delte meninger. Du skriver noe bra, noe teit. Men er sååå enig i innlegget ditt nå!!! Jeg er så jævla lei av sånne fitness blogger og sånne kvalme ting yuck. Vil heller lese en variert og åpen blogg!!!
      Lei av fitnessbloggere, elsker sånne som deg
      Og sophie elise. Anna har for drøye overskrifter så ekke fan der – men etter dette innlegget liker jeg deg litt bedre! Stå på 😀
      Alle som lurer, her er hu hu snakker om;
      http://kristinaandersen.blogg.no/1453368054_sirkus_bloggnorge.html#comment

    7. Jeg trykker meg mye heller inne på din blogg en den bloggeren du omtaler i innlegget ditt!
      liker bloggen din akkurat på grunn av at du er så jordnær og ærlig, du legger ingen ting i mellom.
      Kjempefin blogg og stå på videre, noen kommer lengre enn andre i bloggverden og det er det tydelig at en viss blogger kjenner på👌🏽

    8. Det som er greia da er at de som har en overskrift som ikke samsvarer med innholdet i teksten mister troverdigheten sin hos leserne, kontra de som faktisk snakker sant i overskriftene. Du er et godt eksempel på det. Jeg leser bloggen din, men det er noe annet å lese en blogg fordi man er nysgjerrig, og lese en blogg fordi man liker personen bak bloggen. Du faller i førstnevnte. Ta det gjerne som konstruktiv kritikk 🙂

    9. Den/de du kritiserer, har klart å bygge opp en bedrift på egenhånd, uten å være med i et reality program som handler om festing i Mexico. Den/de du kritiserer har jobbet beinhardt, og har kommet opp og frem, og gjort så DU kan leve av bloggen din i dag. Lurer på hvor stor bloggen din hadde vært, om du ikke hadde hatt et trekant-drama offentlig i se&hør, pga deltagelsen din i PH? Hele dette innlegget blir latterlig.

    10. Merkelig å skrive i et innlegg for noen dager siden at du “virkelig har sansen” for denne bloggeren det er snakk om da! Da likte du tydeligvis å lese om smoothies og trening for et par dager siden, men ikke nå lenger, nå som du får litt kritikk? Det var saklig kritikk, og det synes jeg man som blogger jammen meg må tåle:)

    11. Katrine: Ja, veldig synd. Jeg likte hennes blogg faktisk, men jeg synes ikke at det er den mest spennende bloggen på lista. Å skrive at vi oppfører oss som “gærninger som akkurat har rømt psyken” mener du er saklig kritikk? Det synes ikke jeg.

    12. Nei, akkurat den setningen var kanskje litt drøy. Men på en annen måte forstår jeg poenget hennes. Jeg følger deg på snap, og når du legger ut bilde av et blogginnlegg og deretter klusser over teksten, synes jeg det blir litt… ja litt som et desperat forsøk på å få så mange lesere som mulig. Synes bare det blir så feil å skaffe seg lesere på den måten! Jeg klikker meg inn på bloggen din uansett om du kommer med en “teaser” på hvor du skal reise osv. Så jeg mener bare at man ikke trenger å skrike sånn etter klikk, personlig tror de fleste kommer til å klikke seg inn på bloggen din likevel:)

    13. bare så du vet det så er det tilbud på de lipglossene fra clarins du bruker på kicks, greit å hamstre inn litt da, hihi, mente å ha lest at du bruker disse! klem

    14. Elsker bloggen din Isabell, og er helt enig!💕
      Katrine: hva gjør det om hun skriver på feks snap at nytt innlegg er ute? Så er leserne oppdatert med bloggen hennes!😊

    15. Mammatilmichelle eller anna rasmussen skriver overskrifter som ikke har sammenheng med handlingen i blogginnlegget, er vel det som er provoserende. Hun gjør alt for å få klikk, og selvfølgelig skjønner jeg det! Men finnes andre måter å få det på.
      Jeg elsker å lese bloggen din, selvom du har provoserende titler som du sier, så har det hvertfall en sammemheng med blogginnlegget du skriver! Du er en veldig flink blogger og jeg digger deg!

    16. altså, det er jo bedre å komme på topplisten på ærlig vis. istedenfor å lage misvisende overskrifter som ikke stemmer med innholdet i innlegget engang? det kun for å trekke lesere, altså det går en grense for hvor desperat etter likes og popularitet en kan bli. Det fins viktigere ting her i livet:)

    17. Anonym: Ja, jeg mener at hun er super dyktig! Hun har blogget i flere år og vet hvordan hun gjør. For all del! Men jeg synes ikke at det er en fin ting å kritisere andre for å drive bloggen sin annerledes enn hva hun velger å gjøre. Kan vi ikke få skrive hva vi vil, alle sammen?:-) Hun kan få lov til å skrive om Skyr og trening og jeg kan få lov til å skrive om mine meninger. Det er det jeg mener! 🙂

    18. Nå henger du jo hennes innlegg og hennes blogg, hun har slitt med vekt og skrevet om slanking og kropspress i mange år og trening er en stor del av hennes blogg og alltid fungert. Litt andre formuleringer hadde gjort dette innlegget sterkere,åpenlys kritisering av andre ikke er riktig veit å gå. Men hun begynte. Bare husk på at du vinner mye på å ikke syke til samme nivå 🙂 stå på!

    19. er litt lei av å lese om at du og..ikke bare du, men flere bloggerer kaller folk for haters bare fordi de kritiserer. det er jo som regel noe i kritikken…de gjør det jo ikke fordi de hater, men fordi de leser ting som er kjekt, men også ting som irriterer….og en person med offentlig blogg må tåle kritikk!!!selv også de som ikke har iq nok til å formulerer seg sakelig eller konstruktivt syns jeg ikke du burde slenge dritt tilbake til om du vil ha respekt da.. du skriver jo selv at folk må få skrive hva de vil, så la hun bloggeren få skrive hva hun vil også da-hun har meninger om andre bloggere, la hun få lov å kritisere vel, så kan du være uenig vist du vil.. prøv å tål litt mer kritikk!!du er ikke perfekt!heller ingen andre!!vist du skal forsvare ALL kritikk så tror jo du at du er feilfri, og det er jo bare andre folk sine meninger uansett…ikke en fasit…

    20. Liker bloggen din veldig godt! Det med overskriften trekke til deg lesere og det e jo det som e meningen å få mest mulig lesere:-) forstår godt hvorfor du blir provosert! Stå på, heier på deg!!

    21. altså, hva gjør journalister for å få deg til å lese artiklene dems? Skriver provoserende og spennende overskrifter som får folk til å lese! Hvorfor er det ok mens det skal ikke være ok å gjøre det på en blogg? hele greia er den samme, man vil ha lesere fordi det er det jobben din består av. Som om du er selger, du må kanskje markedsføre med overskrifter og reklame som er blikk fang og provoserende så folk får øynene opp og tenker ¨wow¨ hva er det der, stopper og leser. Og i det sekundet du skroller nedover facebook, ser en link til isabell sin blogg og stopper og leser hva det står, så har hun vunnet. Dette er jobben sin, alle har forskjellige jobber, men om du sammenlikner det med en som jobber som selger eller journalist så er det ok med overskrifter, blikkfang og provoserende tekster? Det er også 100% ytringsfrihet i Norge, som gjør at Isabell kan skrive akkurat hva hun vil på sin blogg. Det er også 100% lov å snakke dritt om en annen blogger, men da får man ta konsekvensene av det, noen har bein i nesa og gjør dette (Isabell) eller andre som bare ignorerer det og later som ingen ting. Jeg syns at man kan få skrive hva man vil, men om noen reagerer på det, så skal de også få skrive hva de vil. Og å komme på topplisten på blogg.no er ikke så veldig vanskelig, men å holde seg der er vanskelig! Stå på Isabell, jeg har vært fan av deg siden PH!!!!

    22. Veldig bra skrevet 🙂 Ærlig og ryddig sagt 🙂 Er ingen veldig aktiv blogger men har hjemmeside der jeg deler det jeg driver med, for de som lever av det må man skape debatter og lage noe ut av bloggen, og skriver man om hva man spiste til frokost eller middag, går jeg garantert ikke inn og leser, liker deres blogger da dere er ærlige og srkriver litt om alt ,og er bare å fortsette med det 🙂

    23. Word! Innlegget til Kristina andersen er dessuten kraftig inspirert (ikke uvanlig at den dama lar seg “inspirere” av andre) Ida Wulff og Trine Grung. Sirkus-bloggnorge er jo tatt direkte ut av munnen på Trine Grung.
      Nei, du har helt rett – det er virkelig mye mer spennende å lese innlegg hvor bloggeren åpner seg litt mer. Leste KA før men den er jo dørgende kjedelig. Dessuten er hun copy-queen x 10.
      Men ang Anna er jeg enig i at de vildsomme overskriftene hun bruker som clicl-baita er utrolig irriterende. Men i ditt tilfelle, med dine deøye overskrifter, samsvarer faktisk innholdet – ergo; du beholder troverdigheten! 🙂

    24. Dette innlegget er faktisk helt tåpelig, har sitter du og henger ut andre om hvordan enkelte ønsker å blogge. Noen har moteblogg, mammablogg og sunn livsstil og helse som Kristina! Man må da søren få blogget som man vil? Kristina som ei sa over har slitt med vekt og dårlig selvtillit, og hun har delt og deler fremdeles reisen med oss på bloggen! Hun er jo på toppen for mange grunner og ikke pga. fargen på smoothien hennes. Bloggen er basert på hennes liv, som vil si mye trening og kosthold. Din blogg er basert på masse Pierre og mote etter min mening, men det er greit. Jeg kritiserer deg ikke fordi du blogger mye om Pierre fordi jeg synes du skal få lov til å skrive om hva du vil. Men er du en DYKTIG kritiserer du ikke folk på denne måten du er nå fordi som du sier, du ønsker at dete skal backe hverandre opp..latterlig nok gjør du det ikke selv Isabel.
      Mammatilmichelle har overskrifter som ikke passer innleggene i det hele tatt og det er sykt provoserende fordi det viser jo på flere mils at hun er oppmerksomhetssyk og etter klikk. Helt ærlig er hun en elendig blogger som kun klager på ting, i de aller fleste innleggene er det minst 1 ting hun klager på. Det jeg vedder på er at hun får klikk fordi hun lurer folk til å klikke seg innom de falske overskriftene og ikke fordi hun er en dyktig blogger.

    25. Syns Kristina får sagt det godt jeg, men skjønner ikke hvorfor du føler deg truffet? Du er en ærlig, god blogger og overskriftene er ikke dratt ut av sammenhengen. Anna derimot begynner og bli for voldsom. Det er en jente jeg har sett opp til og beundret før, men nå er hun for desperat rett og slett. Såklart skriver hun syke overskrifter siden hun tjener på dette, men er vel begrenset på hvor lenge leserne går fem på også. Og det er synd at det handler mer om sex og kropp enn noe annet nå. Tror ikke kristina er bitter for at dere ligger over henne, hun bare skriver det alle tenker om de bloggerne som faktisk drar ting ut av proposjoner, men i mine øyne er ikke du en av disse for da har jeg ikke tatt meg tid til å lese bloggen din heller:)

    26. syns ikke du skal føle deg truffet haha, overskriftene dine er egt ikke så provoserende, og du har en flott blogg! sjekker innom hver dag 🙂 tror ikke innlegget var ment mot deg, så å føle deg truffet bør du absolutt ikke gjøre!

    27. Det morsomme er at statistikken til Kristina Andersen selv skøyt i været fordi hun skrev om hvordan det var å være kjæresten til en gutt som satt i fengsel, så…. hun brukte jo akkurat samme metode selv, og det var slik hun ble kjent blogger 😂

    28. Den dama eier jo ikke egen personlighet, hermer etter andre som det smeller.. Alt fra klær/stil, til mat, til måten å skrive på. Kopierer uttrykk fra Kardashiansøstrene, og skrivemåten til Lene Orvik: “Gleder vi oss? Jaaaa!” men det er kun Lene Orvik det er søtt på. I tillegg KOPIERTE hun jo stilen til nettenestea en gang, med posering og alt! Føler hun plukker opp alt fra alle, uten å ha funnet seg selv, og så skal hun gjøre en stor greie og til stadighet poengtere at hun ER SÅ UTROLIG SNILL. Og det blir så feil når hun har gått så hardt inn for å få det stempelet. Skal alltid understreke at hun unner andre suksess og slikt, men det ser åpenbart ikke slik ut her hvor hun har kritisert deg? Kanskje hun unner andre suksess.. helt til det går utover hennes egen? Haha

    29. Haha, er såå enig med innlegget til Kristina! Er så lite gøy å lese blogger som må skrive drøye overskrifter/innlegg for at de skal få nok lesere…
      Go Kristina👊🏻

    30. Jeg vil tro at en god del som leser bloggen din leser den for underholding, nettopp på grunn av den personen du ser ut til å være. Jeg er i alle fall en av de, og vet av flere. Jeg klikker meg inn på bloggen din nettopp av den samme grunn folk kjører saktere forbi en trafikkulykke. Man vil egentlig ikke se, men man blir så nysgjerrig og facsinert.

    31. Det finnes noe her i verden som heter konstruktiv kritikk. Som blogger, og hvertfall når man er så langt oppe på listene er dette noe man i utgangspunktet bare må tåle. Jeg har fulgt bloggen din en liten stund, men føler at hver gang noen skrive konstruktiv kritikk som kan være rettet mot deg, er du der med en gang å freser tilbake, prøver å forsvare deg og lager en liten “bloggkrig”. Er dette riktig måte å gjøre det på?
      Ja, det er 100% ytringsfrihet her i Norge, og alle kan skrive hva de vil. På en måte er jeg enig med Kristina, jeg savner den bloggverdenen var før, da det ikke var så mye sirkus, sexsnakk og overskifter som trakk mest mulig lesere. Jeg er også litt enig med deg om at det er ikke alltid greit å skrive slike ting om dine “kollegaer”.
      Men så tenker jeg også, hun har jobbet for dette, så utrolig hardt, og lenge. Jeg veit ikke hvor mange dager det tok for bloggen din å komme på topplisten, men tolig hadde du ikke vært her i dag hvis det ikke var for PH. Du er heldig som har fått et “free pass” til å bare segle inn på topplisten gjennom å ha vært med på tv. Og for oss som har jobbet lenge og mye for dette er det ikke så gøy.
      Det jeg prøver å si er at du trenger ikke lage krig på bloggen hver gang noen skriver noe konstruktiv kritikk til deg. Det er en del av jobben å ta i mot det, og kanskje også av og til lære av det? Det skal selvfølgelig være lov å forsvare seg, men kanskje gjøre det på en litt voksen måte i stede for å frese tilbake bestanding?

    32. Vi lesere vet jo godt at dere tjener penger på klikk. Og klikk kommer av spennende overskrifter. Men forskjellen på en blogger som deg og en blogger som henne, er at når jeg leser en overskrift fra deg blir jeg selvfølgelig nysgjerrig (som var målet ditt, ofcourse) og klikker meg inn. Men det siste året har jeg allikevel til gode å ikke tenke at herregud, er det mulig å bli mer desperat etter klikk? Er leseranntall virkelig alt? Jeg leser både din og hennes blogg regelmessig, og for deg spiller det ingen trille om jeg liker deg jeg leser eller ikke. Og det er helt greit. Kristinas blogg er ikke så “spennede” som din. Men hun er så mye mer unndt alle klikk og positive tilbakemeldinger hun får. Den er ekte, og ikke på noen måte provoserende sånn som din. Så det er jo opp til dere bloggere, er lesertall eller leserne selv viktigst?

    33. Jeg liker ærligheten i bloggen din, jeg er også leser av Anna Rasmussen sin blogg til tider. Jeg er forsåvidt også enig i at en del av kommentarene til Kristina var noe over stokk og Stein, men jeg har reagert på at det ofte blir brukt overskrifter som ikke henger på greip med hva innlegget handler om. Jeg skjønner veldig godt at dere gjør det for klikk, og det er jo derfor man må ha spennende overskrifter – men det
      Må være grenser, fordi det er ikke alle innlegg jeg har behov for og lese av alle bloggere, men når det står en overskrift som fenger og det egentlig ikke gir svar for seg i det hele tatt på innlegget så skjønner jeg irritasjonen til Kristina og lesere. Utenom det stå på, du har forbedret deg veldig de siste mnd når det gjelds skrivingen på bloggen 🙂

    34. Jeg synes det er på tide at noen tørr å ta et oppgjør med det som skjer i bloggverdenen for tiden. Folk er villige til å selge sjelen sin om det betyr at de kan tjene litt ekstra på bloggen. Kristina er en av de få bloggerne som alltid har framtredt ordentlig og hverdagslig, og likevel ligger høyt oppe på listene. Hadde hun mistet totalt respekten for seg selv og også skrevet om en eller annen syk historie som inneholdt sex, dop eller noe annet kontroversielt, så skal du se at hun hadde feid forbi deg på blogglistene på under ett minutt. Jeg er ingen fast leser av bloggen hennes, men den kan da umulig være kjedelig når den ligger på topp 5 over Norges mest leste blogger hver eneste dag? At man unnlater å skrive om ting som man burde holde privat selv om man vet at det genererer klikk gjør en ikke automatisk til kjedelig. Det viser at man eier et snev av selvrespekt, og det er det dessverre ikke mange toppbloggere som gjør i dag.

    35. Liker ikke kommentere negative ting til folk. Men du er helt borte fra virkeligheten. Både du og mammatilmichelle LURER folk med overskriftene deres: har syke overskrifter for å få folk til å klikke seg inn, men når du leser innlegget står det som oftest overhodet ikke opp til forventningene. Og jo mindre lesere, jo mer syke ting dukker opp. “Les om første gang jeg og Pierre hadde sex”, altså HALLO?

    36. Eneste grunnen til at folk leser bloggen til Isabell, er fordi hun er pen! Folk liker å se på pene folk, thats it!

    37. Haha, med denne overskriften beviser du jo nettopp Kristinas poeng; Du er bare opptatt av antall klikk og lesere. Kristina snakker jo om kvaliteten på bloggen, mens du igjen referer til “at du er høyere oppe på listen” enn henne. Så her må jeg si meg enig med Kristina, men om du ikke bryr deg om hvordan du fremstår for andre og bare bryr deg om klikk/lesere(aka penger/fame), står du fritt til det. Men det er vel ikke den beste måten å holde seg på listen på 😉

    38. Altså…. hvis man skal løfte hverandre opp som du prøver og si at man heller bør gjøre, som en avslutning på innlegget ditt. Så burde du kanskje ikke lage et helt innlegg om hate rettet mot en person? Dobbeltmoral. Enten ikke gi det oppmerksomhet som du har gjort nå, eller si: da mener du det, alle er forskjellige!!

    39. Kan du plis skrive mer om wish??
      Er så veldig redd for at det er farlig og toll og med mva. Kan du plis bare forklare litt lett om det? Hadde hjulpet veldig❤️❤️

    40. Jeg tror ikke hun skrev innlegget i misunnelse, men mer i fornuft. Fordi det ER mange overskrifter som er så til utrolig overdrevent og provoserende, men dette gjelder ikke bare bloggartikler men også avisartikler for eks. Også tror jeg heller hun mener det at folk faktisk tar seg betalt av å skrive om hendelser som ikke har skjedd, og det er jo ganske drøyt gjort. Det er ingen vei til suksess, ved å gå rundt å dikte opp historier, da kan man vel heller bare bli forfatter da? Hun er i mot skittende måter å drive blogg på, som disse eksemplene. Og jeg er ganske enig, siden det var jo ikke slik før? Og jeg tror at det er bedre å sitte igjen med en god følelse av og skrive noe som er sant og heller få 1000 mindre klikk, enn å skrive noe som er oppdiktet og få 1000 mer. Uærlige mennesker kommer ikke langt, tror nå jeg. Og dette mer abort skriver hun jo fordi det er folk der ute som har sunket litt på blogg statestikken og som må komme opp med noe som er interessant og derfor velger et slikt tema som er litt tabu, men som man vet vil få klikk. Ikke at abort er dumt i seg selv, men at i senere tid kan man bli “flau” over å ha brukt historien sin på en slik måte. Hun skriver om bloggere som er desperate og oppmerksomhetssyke, ikke at hun selv snakker dritt om andre for at hun selv skal føle seg bedre, kan jeg aldri tenke meg. Men det hun beskriver er akkurat sånn bloggene har blitt. Ja man kan sitte å si at “thats life”, “det er sånn det funker”, NEI det er ikke sånn det skal funke. Ingen vil tro på disse skittende historiene fordi til slutt vil alle skjønne at det er bullshit. Slik egoister som dette gjør meg ganske så kvalm, når alt en tenker på er penger, penger og atter penger. Greit at man skal leve, men skal vel leve i god samvittighet også?

    41. Hvis du mener at det hun gjør med å skrive det innlegget er feil, og at det er feil å skrive sånn om andre. Hvorfor gjør du det selv da?

    42. Etter alt som skjedde med Martine etter PH, hadde jeg null respekt for deg. Skjønner ikke hvorfor?! Liker deg bare mer og mer for hver dag dom går. Den dag i dag ser jeg opp til deg! Stå på!

    43. helt enig!
      jeg liker bloggen din fordi du blogger om andre ting enn mat og trening
      du er mer personlig, men det er det vi digger

    44. Hvis det plager deg at Kristina skriver sånne ting, får du skrive et innlegg til henne, men det var ikke deg hun skrev til, det var Anna Rasmussen som skriver om sex-tabber og andre unødvendige ting. Anna er et lite barn og ødelegger blogg-verdenen.
      Jeg leser ikke bloggen din fast, men den virker grei og nøytral, uten så mye inntrykk, lite provoserende. Boersett fra nå, når du snakker om ting du ikke har peiling på.
      Kristina Andersen er sprudlende og søt, jeg liker den bloggen og har lest den i flere år, kontra deg som ikke har vært i gamet særlig lenge. Vis litt respekt og hold deg saklig, ellers blir bloggen din en: “Se så perfekt jeg er, og det er ikke du”, for da mister du lesere. Og det er en grunn til at Sophie Elise er over deg; fordi hun er ekte. Tenk litt på det.
      Jeg forstår Kristina, det er mange latterlige bloggere, f.eks. N1nja eller hva søren hun heter. Alt er ikke et angrep på deg. Skjerp deg.

    45. Og når jeg i tillegg leser gjennom alle kommentarene: de fleste holder med Kristina Andersen.
      Hun tør å ta et oppgjør, du har vært med i Paradise Hotel. Gratulerer.

    46. God morgen 🙂
      Begynte å lese bloggen din i dag og så langt synes jeg den er bra:).
      Der er mange bloggere rundt omkring i landet vårt og det er blitt populært
      å blogge. Der vil alltid være noen som kritiserer, de eksisterer overalt.
      Nå er det nå sånn, at du har din blogg og skriver om det du selv ønsker å dele
      med dine lesere, hvilket er bra da det setter et personlig preg over det hele, så fortsett
      med det 🙂
      Må få si du har et flott hår, virker sunt:)
      Lykke til videre, skal fortsette å lese bloggen din, med ønske om en fin dag til deg 🙂

    47. Også er det forskjell på å være lest av 14.000 fordi man holder seg ærlig uten å skape noe falskt drama rundt seg selv, og det å få 100.000 klikk en dag som er dårlig pr for seg selv og som man kommer til å angre på om 2 år.

    48. De sure kommentarene deres får hun penger for å dere gir hun penger når dere skriver dritt . Husk det a haters 👏🏻

    49. glemmer alltid å trykke meg inn på blogger, så at du srkiver spennende overskrifter og legger ut på instagram osv syns jeg er bra, trykker alltid inn da. Overskrifter må jo alltid være en liten overdrivelse. Jeg syntes du er flink til å blogge Isabell<3 Keep on going

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg