Girls, slik barberer vi ansiktet!

. . .
OK, jenter. Hva synes dere om å barbere ansiktet? Som jente? Synes dere det er innafor? Eller synes dere det er feil? Carly Bybel i videoen under her er youtube-kjendis. Hun er sykt stor på Youtube, og jeg antar at mange av dere allerede vet hvem hun er og har sett på hennes videoer tidligere. Jeg kom over denne videoen for noen dager siden, og da ble jeg litt sjokkert. For hun barberer faktisk ansiktet sitt! Det skal antagelig gi noen goder – man får mer smooth sminke etter påføring og det motvirker rynker. Visste du det? Jeg gjorde ikke! Selv om jeg synes at hun er stunning, og at sminken hennes er flawless tror jeg ikke at jeg skal gjøre som henne på akkurat dette feltet. Hehe! Jeg er helt sikker på at det vil gi stubber og at det vil “stikke”. Hmm! Ganske kult av henne å dele dette, det skal sies! Spesielt da det er et ganske tabubelagt tema.
Hva synes du? 
31 kommentarer
    1. Haha whaaat! Tror jeg holder meg unna barbering jeg også gitt! 😉
      Dere var sykt like forresten! Spes. når du ikke har på sminke! 🙂

    2. Hva Gjør du? Vokser du ? Tenker siden du er fra et laND hvor gener også arv er med på uønsket hårvekst i aansikte

    3. Ja, har visst om dette ganske lenge og har gjort dette ganske lenge. Du får ikke “stubber”, dette er jo peach fuss, hårene er kjempetynne, det er jo ikke tykt skjegg som gutter har. Man legger så og si ikke merke til noe forskjell om du ikke har på sminke, men man merker at ting går smoothere om man har på sminke, ja. For da vil ikke sminken sette seg fast i disse hårene, dette ser ofte cakey ut.
      Synes det er genialt å fjerne dunhår/peach fuss, man gjør det jo ikke særlig ofte, det går fort å fjerne håret da det er så lite av det, og ansiktet blir generelt bedre!

    4. Altså greit jeg liker å se bra ut og sånn, men jeg tror vell egentlig det at jeg skal holde meg unna det her. Det er ikke helt min greie tror jeg nei, kan forstå at andre velger å gjøre det. Men ikke meg nei! Men synes det var spennende da, selv om jeg ikke vil gjøre det selv 🙂

    5. Jeg har litt mørke hår på overleppa, så dette pleier jeg å barbere bort. Har ikke fått grovere hår etter dette 😉

    6. NEI..nei,nei jenter!
      Man vil da ikke ende opp med terminal hår i hele ansiktet! (hår som er utviklet seg til mørke og stive hår)
      Jeg er utdannet og jobber som hudpleier, vær grei og ikke gjør dette med ansiktet deres. Hvis du plages med hår i ansiktet, kan voksing, epilasjon eller laser være en sunnere og bedre løsning.
      Voksing kan gjøres hjemme for en rimelig penge 🙂

    7. Barbering i ansiktet gir ikke stubber med mindre det allerede er stubber der. Du får ikke noe mer hår enn du hadde før du barberte deg fordi når håret stikker ut av huden så er det allerede dødt og derfor har det ingenting å si hva du gjør med det når det stikker ut av huden. SÅ det Carli Bybel gjør i videon kan alle fint gjøre uten noe problem, hvis en ønsker det.

    8. Det vokser veldig raskt tilbake og det er litt vondt noen ganger! Jeg bruker det sjeldent til bryna mine!

    9. Personlig kunne jeg aldri gjort det, da hår vokser ganske fort eller kommer fort tilbake og dette vil ta en del tid å få vekk igjen. Pluss det hadde vært mange “stikke stubber” som jeg syntes er irriterende 😪
      Aldri gjort det og kommer nok ikke til å gjøre det heller.
      Ha en fin dag 💗

    10. Du er faktisk den eneste jeg synes er fin med påfyll i leppene. Siden du hadde ganske smale lepper naturlig, ser du faktisk bedre ut med påfyll! Det er det ikke mange som gjør:)

    11. Jeg så denne for en stund siden, haha! Jeg synest det er helt greit – hvorfor ikke?! Det som får oss til å føle oss bra, er vel verdt å prøve? 😉 Meen virker litt skummelt mtp hvordan det vokser ut igjen haha 😛

    12. Har selv en venninne fra Iran hvor dette er veldig vanlig. Dvs de fjerner ansiktshåret med tråd. Jeg som etnisk norsk lot meg overtale til å prøve og er så fornøyd med å fjerne håret i ansiktet selv om det bare var små dun. Sminken sitter utrolig mye bedre og huden gløder mer. Har gjort det i ca 1,5 år nå og hårveksten i ansiktet er betraktelig redusert selv fra å være små dun. Min venninne har hatt en del hår i pannen, men da hun fjernet det fikk hun et mye mer “åpent” ansikt.
      Hilsen Filippa, 30år

    13. Dere som sier at man ikke burde barbere ansiktet fordi man da får stubber og mer hår i ansiktet: FEIL! Jeg har alltid hatt irriterende mye dun i ansiktet, noe som har gjort at sminken sitter dårlig. I tillegg gjør dunhårene det slik at sminken ser mer “unaturlig” ut! Jeg er interessert i sminke og derfor er det å barbere ansiktet verd det! Dessuten har jeg ikke opplevd å få verken stubber eller mer hår! Sminken setter seg mye finere! But then again er det ingen poeng i å gjøre det dersom man uansett ikke har mye hår i ansiktet!

    14. Jeg har veldig mye dunhår i ansiktet, eller jeg hadde det helt til jeg begynte å barbere det for lenge siden. Jeg har ikke fått noen stubber eller noe mørkere eller tykkere hår. Kjenner en del andre som har gjort det samme i flere år, og ingen har hatt noen problemer med stubber osv. Hvis du er en som mye dun i ansiktet og vil gjøre noe med det, så anbefaler jeg å barbere deg. Og til alle dere som dømmer folk fordi de gjør det, skjerp dere.

    15. Jeg har aldri tenkt over at man har hår i ansiktet engang. Kjenner ikke noe nå når jeg kjenner etter heller. Det er da alt mulig rart folk finner på.. Men om man har hår i ansiktet, why not

    16. Du er VIRKELIG fin med de lyse stripene! Aakuratt passe farge, lysere hadde blitt for lyst om du skjønner? De er superfine 🙂

    17. Jeg har naturlig glatt ut, absolutt ingen “aprikoshår”. Alle har forskjellige hudtyper. Men jeg sliter med litt uren hud, så det er fordeler og ulemper med alt!

    18. jeg så denne videoen for ca 3-4 mnd siden hos en venninne så ville jeg prøve det ut å nå gjør jeg det til vanlig, det funker kjempe bra å blir veldig fint når eg tar sminke på etterpå, ikke bruk vanlig barberhøvel men akkoratt den hun bruker på videoen, selger di på cubus og H&m! nai du får ikke stubber av det! jeg gjør det selv å er superfornøyd! jeg snakker av erfaring, ikke hør på alle andre, jeg anbefaler det hvis du vil fjerne ansiktshår. 🙂

    19. man har naturlig hår overalt, og hvis jenter skal begynne å shave litt lyst hår man ikke kan se engang…når ble det farlig med litt hår? helt greit for gutter å være naturlige, men ikke jenter tydeligvis

    20. Til alle som sier at dette er noe en ikke burde gjøre: U are wrong!! Dette er noe jeg gjør annen hver uke og jeg er såå fornøyd med resultatet. Å barbere ansiktet med en øyenbrynsskjærer gjør sminken min myye finere, i tillegg til at jeg kan “forme” ansiktet mitt. Jeg har blant annet fjernet alle unødvendige babyhår ved tinningen, og ansiktet blir såå mye mer flawless.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg