Grattis, du er et jævla prakteksempel!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

God ettermiddag, fine! Dagen har vært veldig fin frem til nå, og det føles så godt! Jeg fikk til en gladnyhet angående sommeren, så nå er alt planlagt og klart. Jeg forteller dere mer om det senere 🙂 Resten av dagen skal jeg kose meg med Pierre, for i morgen reiser han til Sverige. Buhu! Jeg tar meg en tur til Stavanger til helgen og besøker Michelle, så det går fint. Men kommer til å savne mannen min masse. Kliss klass! 😉

Nå… Endelig skal dere få svar, hehe. Jeg får mange spørsmål angående andre bloggere som har ytret sine meninger angående dette med plastikk kirurgi, og for å være helt ærlig… Jeg klarer egentlig ikke bry meg noe særlig, og lar vær å lese. Jeg synes at det blir for aggressivt “angrep” mot meg, da de plutselig smeller ut sinte innlegg etter jeg la ut mitt. Synes bare det er litt ironisk at det kommer fra hun ene med silikon i puppene og restylane i leppene, og hun andre med botox. Og de begge to har delt og snakket høyt om det på sine blogger. Enough said. Og jeg er visstnok så jævlig gal, men det er ikke de selv når de har delt med seg om sine fikseringer. 

Alle skal få lov til å mene hva enn de vil, for som jeg sa; dette er et veldig tabubelagt tema og et tema som skaper mange reaksjoner. Man skal ikke kunne fikse på seg selv her i Norge, for da blir man stemplet som psykisk syk, eller så er man PR-kåt. Jeg tror jeg hadde passet bedre til å bo i USA, haha. Men men! Sånn er nå det, og jeg er åpen og ærlig rundt dette temaet. Kanskje du har noe i mot det, men da er det så enkelt som å bare ikke klikke seg inn her. Dette er mitt liv og mitt valg, og det deler jeg med meg. 

Jeg blir så glad av å lese kommentarene fra dere som er i samme båt og som synes at det er en fin ting av meg å fortelle om mine erfaringer. Det gjør det hele “verdt” det. For jeg vet at jeg ikke er alene, det får jeg bekreftet både på mailer fra dere og i kommentarene. Mange av dere er redde for å snakke om det med andre, nettopp fordi at man blir dømt. Jeg er den dere kan snu dere til hvertfall, det vet dere. For vi? Vi forstår hverandre. 

30 kommentarer
    1. Du er ikke PR kåt eller psykisk syk fordi du vil fikse på deg. Du er uvitende om konsekvensen av å skrive så mye om det. Hvorfor blogger du? For å formidle noe, du har et budskap med å i det hele tatt ha en blogg. Den makten er stor. Husk at de som leser er veldig mye yngre enn deg. Jeg undervurderer ikke leserne dine, men du må heller ikke undevrudere makten din. Hvis du skulle formidlet noe til alle de jentene som leser bloggen din, hva ville det vært? At de skal være happy med seg selv, at kroppen helt naturlig vil forandre seg gjennom livet, og at man med tiden aksepterer seg selv? Eller at quick fix er greit, at store pupper, rumpe og lepper er finest og at man bør ta plastiske operasjoner?
      Du kan ønske så mye du vil å ikke være forbilde, men mennesker som selv stikker seg ut i det offentlige rom de blir gjerne forbilder for noen. Selv Hitler var et forbilde for noen. Sophie Elise og Karpe diem er også noens forbilde, enten man vil eller ikke. Det er ikke valgfritt. Derfor må man, som en aktør i det offentlige rom, vekte sin ord. I utgangspunktet er et samfunn uten plastiske operasjoner best, fordi naturlig er det beste for alles helse. Men at noen tar silikon og fettsugning av ulike grunner er selvfølgelig greit. Man bør bare ikke være 22, pen og ikke ferdig utviklet før man gjør det, syns jeg.

    2. Bra skrivd! Men de handler ikke bare om nødvendigvis og bli dømt som du sier.
      Nå har jeg ikke lest så mange blogger der de legger ut om at alt dette og at det er feil og dømmende osv.. Bare et par. Og de få jeg har lest har ikke gått til angrep etter min mening.. Vertfall ikke enkeltangrep som eksempel deg.. Dette har lenge pågått i Norge og i andre land, folk vil alltid ha ulike meninger. Så de at du skriver om dette nå og folk skriver motstand er nok ikke bare rettet mot deg..
      Selvfølgelig skal folk få ta silikon og you nam it.. Men man skal heller ikke bli dømt av og ikke gjør de.. Jeg sier ikke at folk nødvendigvis blir de heller, men de går begge veier! De bloggene jeg har lest har heller snakket og skrivd om å vere fornøyd med seg selv uten og fikse på seg. At man er bra nok som man er og at de og fikse på seg blir ikke de sanne dei/ ekte.. Noe jeg er ening i og skjønner. selvfølgelig skjønner jeg dit og andres syn og de er feil viss man føler seg tråkket på av at man har fek silikon. Mange av de bloggen jeg har lest bruker kanskje litt sterke ord og setninger som beskriver dette, men tror de er får og få fram situasjonen og at man ikke trenger å gjøre desse inngrepene med seg selv. Tror ingen Vertfall mener de direkte til deg og jeg tror mange ikke har noe slemt i tankene når de skriver heller men vil støtte og stå ppp for de som ikke har de og som sliter meg seg selv, slik som du vil støtte de som har de.. Stå på, jeg digger deg og bloggen og jeg liker andre sine blogger med andre synspunkt.. Folk vil alltid ha ulike meninger og de er greit, man må bare lære og akseptere at folk er ulike og har ulike meninger! Og husk du er bra nok, om du velger og fikse på deg selv, du er forsatt bra nok og samme. Om du velger og ikke gjør de du er bra nok og perfekt som der! Husk de! La folk bestemme selv.. Det er lett og bli påvirket av andre, men husk til sist er ALT ditt valg! Takk! Stå på Isabel og andre både bloggere og andre!

    3. Veldig enig med deg. Man skal kunne være seg selv og gjøre det man vil uten å være redd for at samfunnet dømmer. Ytringsfriheten er viktig her i landet, og det gir deg 100% rett til å uttrykke dine egne meninger. Stå på!

    4. Eg skjønner hva du mener, men akkurat dette med rumpeforstørrelse er kanskje ikke så lurt å skrive om, i og med at du har såpass mange unge lesere som du har. Mener selvfølgelig at det går an å fikse på seg selv, det er opp til hver enkelt, MEN hvis man har SÅ lyst til å forandre på seg selv, burde man heller finne ut av informasjonen rundt operasjonen selv. Hvis man får all info på en blogg, blir steget mye kortere for å faktisk utføre operasjonen, hvis du skjønner? Syns du er helt nydelig som du er forresten, hadde virkelig ikke trengt noen operasjoner for å bli “finere.” 😊 Stå på!

    5. Jeg er veldig nøytral i denne saken – har absolutt ingenting i mot de som velger å fikse på seg selv (uansett grunn) og heller ikke de som misliker det. Jeg synes det bare er respektløst å slå ned på hverandre, hvorfor skal man bry seg om hva andre gjør liksom… Eneste er at jeg selv i utgangspunktet aldri ville funnet på å fikse på meg selv, men når jeg ser hvor enkelt det er føler jeg at jeg begynner å se alle småfeilene med (spesielt) ansiktet mitt. Det føles så klart kjipt, men jeg synes fremdeles alle skal få lov til å si hva de mener SÅ LENGE det ikke rakker ned på andre. Snakk heller om den generelle saken, mener nå jeg 🙂

    6. For det første så er det forskjell på å fikse på 1 eller 2 ting som det er en grunn for. Enn å fikse på seg opp til 5 og gjerne mer på under et år etter du ble “kjent”? Fatter du ikke at problemet et måten du FORMIDLER DET PÅÅÅÅ! regner med du har en aldersgruppe på unge jenter som bloggen din apellerer mot, da er det jo helt feil med denne slags innlegg og oppfordring. Ja du påstår du ikke oppfordrer men det er akkurt det du gjør som blogger. Er det ikke derfor du blogger kanskje? Skulle trodd du ville bruke stemmen din på bedre ting. Hva med nturlige jordnære innlegg. Alle virker så overfladiske og fake. Det merkes at du er nybegynner i vertfall. Prøv nå å ta i mot konstruktiv kritikk.

    7. Jeg skjønner egentlig at folk reagerer, du er jo så pen fra før av! Botox, fillers, restylane, silikon, neseoperasjon snart og rumpeforstørrelse snart. WÆ

    8. Jeg er 18 og vil selv operere nesa. Den har en bue/bulk og jeg syntes ikke det passer inn i ansiktet mitt og gjør meg veldig ukomfortabel med å feks ta bilder fra siden eller der det syntes. Har faktisk redigert nesa i Photoshop får å se hvordan den ville vært rett, og det forandra ansiktet mitt utrolig mye( Hehe, opptatt av det som jeg er). Ble så mye mer naturlig i forhold til resten av ansiktet mitt. Desverre har jeg ikke penger til å fikse det, men om jeg hadde hatt det hadde det vært fiksa med en gang!
      Så støtter deg i å fikse nesa di, om du ikke føler deg komfortabel eller ikke liker den. Din kropp, så ditt valg 🙂

    9. (…) du er forresten veldig fin. Fin før og fin nå. Personlig synes jeg ikke du hadde trengt å endre på noe, heller ikke nå, men hvem andre har noe å si på det enn deg? INGEN. Man bestemmer selv, og hvis man føler seg bedre ved å fikse på noe så burde det være greit 🙂 Innenfor rimelighetens grenser forsåvidt…

    10. Alle bloggere bryr seg for mye ja alle kommentere hva andre gjør fordi de har forskjellige meninger, å det er vanskelig å ikke bry seg.
      Syns ditt innlegg om det har masse rett men syns også de andre sitt har rett, men det er ikke noe feil me å endre litt på ting hvis man ikke er fornøyde, å ingen andre “bloggere” har noe med valget du selv tar fordi du vil. Å uansett hva man sier blir det feil…. Hvis man ikke er fornøyd fiks på det… Men dette blir feil for de som tror de ikke er perfekte hvis de ikke ordner det… Mye av det er så unødvendig du oppfordrer ikke noen til å ta operasjon du bare forteller at det ikke er noe galt hvis du vil gjøre det!
      Tror du bør skrive at det er ikke noe galt i å ville operere seg hvis man vil, å at man ikke skal bli dømt for det, alle vilj egentlig fikse litt på seg selv men noen ombestemmer seg eller slutter å tenke negativt om det
      Syns det er domt at å operer seg skal være en dårlig ting…

    11. Jeg syns helt ærlig du har en “goal rumpe” fra før, og at du absolutt ikke trenger det. MEN, jeg syns du skal få lov til å gjøre AKKURAT hva du selv vil med utseende ditt. Og at folk sier at du gjør det fordi du er usikker tror jeg absolutt ikke noe på. Du har en kjæreste som elsker deg mer enn noe annet, og som tom. sier at du er fin akkurat som det er. Og hvorfor jeg leser bloggen din og respekterer deg, er nettopp fordi du er så ærlig med leserne dine. Du kunne fint ha fikset på rumpen din, og sagt du hadde begynt å ta squats hver morgen. Men du opplyser unge jenter om at du har fikset på den, og alt det andre du har ordnet litt på, som faktisk bidrar til å senke presset. For man vet at du ikke er født perfekt, selv om du ser perfekt ut. Det er alt for mange bloggere som ikke deler hva de har gjort, og sletter kommentarer når lesere spørr om det osv. You go girl!!

    12. Eg skrive aldri kommentarer på noen bloggar eg lese!
      Men gu, som eg glede meg te å se resultate av brazilian butt lift! Har så lyst te å ta sjøl, å sko ønska eg hadde penger te det..
      Ønske deg lykke te å håpe du får dei resultatå du ønske, stå på! 😄🙌🏼

    13. Vi er frie mennesker,heldigvis og gjør som vi vil…så lenge det ikke skader noen…do it,om det er riktig for deg.Når skal folk slutte å kritisere hverandre,om man bruker den tiden på seg selv isteden blir verden et bedre sted.
      La oss hylle friheten!!

    14. for et styr dettte har blitt, uff. Stå på ditt, og gi F i hva andre sier. Dette er et stort tema nå men ikke for alltid, om 1 uke er det noe annet som snakkes om.
      Forresten hvor er det du skal på ferie?
      klemz

    15. Det er nå litt annerledes når man skal operere rumpa, fordi selv om det tar tid, og selv om man føler det ikke funker, så kan man faktisk trene rumpa større. Det kan man verken med pupper eller lepper, selv om det finnes push up bh-er og liplinere. Men jeg forstår deg godt! Gleder meg til å se resultatene etter operasjonen din 🙂

    16. Hva du gjør med kroppen din, får være din sak.. Men j kjenner jeg får frysninger av å lese om jenter helt ned i 12 års alderen ønsker og fikse på ting så tidlig! Er det virkelig sånn verden skal bli? Det er veldig mange der ute som syns du er kjempe pen som du er, men allikevel fikser du på ting du er missfornøyd med, og kanskje er det noen der ute som skulle død for å ha det du hadde før du la deg under kniven. Hvilken signaler gir det? Hvilken tanker trur du det gir unge jenter? Det jeg gledet meg til da jeg ble konfirmert var at jeg skulle få bruke litt av pengene til å kjøpe meg en iPod, ikke spare pengene så j kunne legge meg under kniven når j ble 18 år. Hva hadde du gjort, om jenter på 13 år hadde skrevet til deg at dem sleit med selvtilitten pgr av at dem ikke var fornøyd med det ene eller det andre? “Vær fornøyd med den du er” “du er bra nok som du er” nei, det kunne du ikke skrevet, for du har lagt deg under kniven selv, for ting du ikke har hvert fornøyd med! Skal si “legg deg under kniven, da ordnet alt seg” “ta en operasjon” “fiks på deg selv” for meg er ikke det et godt forbilde eller rollemodell i det hele tatt. Jeg skjønner så innmari godt at alle mammaer og pappaer der ute bekymrer seg når dems 12 år gammel datter ønsker og operer seg, fordi dem ikke trur dem er fornøyd med seg selv og gleder seg til og bli 18.. Om du vil legge deg under kniven, så værsegod, men syns du bør se bekymringene til andre i denne saken også. Hvis lillesøsteren din hadde sagt hun ikke var fornøyd med seg selv, kan du aldri si til henne “vær fornøyd med deg selv, du er pen akuratt som du er” nettopp fordi du har fikset på ting..

    17. åå, er så enig med deg og så bra sagt skjønne deg 🙂 synes det er så trist å lese innlegg og video av de som rakker ned på de som vil/skal ellr har plastikk operasjon, mange av de som vil ta det sliter jo med dårlig selvbilde og jeg føler at de som rakker ned på oss som vil det ikke skjønner hvordan vi har det. jeg sliter med dårlig selvtillitt og selvbilde og har bestemt meg for lenge siden at jeg skal operere meg, og det er så sårende å lese innlegg og få høre dritt og bloggvideo om at vi er så dumme og grusom som vil det. Du er et stort forbilde og er så godt å lese bloggen din og at noen faktisk skjønner<3
      Klem fra SaraElise<3

    18. Sorry as, dette er ikke for å være frekk men å ta silikon er noe du selv har gjort og du hadde gigantiske pupper og alle vet de var bra, men andre hadde nesten ikke pupper. Du har tatt restylane når du hadde store lepper fra før? Og nå skal du ta rumpeløft? jeg har selv bare trent rumpe i 4 uker med mye pauser pga skader og rumpa mi ser så mye bedre ut allerede. så beklager men du kan ikke ha gjort mye rett visst du har trent som bare det uten at noe har skjedd. Skjønner ikke at det går ant at du vil operere alt med deg så tidlig, tenk på hvordan du vil se ut senere i livet. Om 20 år kommer det antagelivis ikke til å være verdt det.

    19. Synes du skal få gjøre akkurat hva du vil jeg, du er fin både med og uten opperasjoner! Det er ditt valg, og ikke hør på de andre. Du er rå Isabell!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg