Hvordan startet det?

let’s talk about beauty

Helt siden jeg var 15 år begynte lidenskapen min for sminke smått, men sikkert og vokse. Jeg syntes det var fascinerende å se hvilken forskjell litt concealer under øynene, litt pudder og litt mascara kunne gjøre. Jeg så jo mer pigg og fin ut på bare få minutter! Det var slik det startet. Mascara fra Maybeline, solpudderet fra H&M (haha, de fleste på min alder vet nok hvilket jeg mener!) og concealer fra IsaDora. Det var alt jeg hadde av sminke i starten.

Etterhvert fikk jeg øynene opp for Make Up-guruene på YouTube. Jeg oppdaget havet av “how to” videoer – alt fra øyenskyggelegging, tips og triks og hvilke produkter som var «the shit». Sminke begynte og oppta mer og mer av tiden min, og interessen ble stadig større. Jeg ble besatt. Jeg husker at mine favoritter på YouTube var Ciaoobelllaxo og CarliBybel. Det gøyeste er at de fortsatt har kanalene sine gående, og jeg følger dem fortsatt slavisk. I’m a fangirl!

Da jeg var 18 år søkte jeg på en stilling på parfymeriet Fredrik & Louisa, og heldig som jeg var fikk jeg jobben! Der lærte jeg så utrolig mye, både om sminke, hudpleie og duft. Jeg elsket det å hjelpe kunder med å finne en komplimerende øyenskygge eller den perfekte foundationen for nettopp den kundens hudtype. Jeg gledet meg til å dra på jobb, da var jeg i mitt ess! Det eneste minuset var vel det at med en gang lønnen tikket inn på konto, forsvant den like fort på Chanel og Dior produkter. Haha! 

Så, slik startet og utviklet min interesse seg for sminke. Det å kunne trikse og teste ut forskjellige looker er jo så gøy! Sminke er virkelig kunst! 🙂

20 kommentarer
    1. Vel, dette er ikke ment som ennå et spark nedover. Men du må nok vurdere å få litt hjelp med formuleringer og skriveteknikk. Det er slitsomt å lese det du skriver. Det skjærer i øynene og hjernen. Nå skal ikke jeg sitte på min høye hest, eller kaste stein i glasshus, alle kan bomme. Men det er jobben din. Starten av dette innlegget kunne 9-åringen min formulert bedre. Vurder et skrivekurs eller korrekturleser.

    2. Hvis du er fan av Carli Bybel (som jeg er hahah) ambefaler jeg deg virkelig å bestille øyenskyggepaletten hennes! Den er AMAZING! Og rundt jul kostet den bare 12$ (uten frakt) det er helt nydelige og pigmenterte farger! 😀

    3. Synes du har hatt så fine lepper den siste tiden. Lurer bare på hvor du fyller dem? Og om det er restylane? Og pris? Hehe;-)
      Også lurer jeg på hvor mye du har i dem akkurat nå?

    4. Så gøy!
      Syntes det er veldig fascinerende med folk som er flink til å sminke seg selv og andre. Selv bruker jeg kun maskara, og jeg er ikke noe flink med sminke!! 😂💁🏽

    5. Dette blir veldig random, og jeg vet ikke helt hvor det kommer fra. Har verken følgt bloggen din eller paradise. Men jeg føler veldig for å fortelle deg at du er vakker. Før og etter operasjon. Ta vare på deg selv og gjør gode ting mot gode folk 🙂 Ønsker deg alt vel!

    6. Du er veldig flink til å sminke deg, likte innlegget kjempe godt.
      Jeg har et spørsmål som handler om et innlegg du skrev for en stund siden.
      Jeg leste for en stund siden på bloggen din at du fikk vite at du skulle dra hjem fra PH, jeg lurer på hvorfor fikk du vite det?

    7. Morsommere*
      Ikke gøyere. Sorry for hakking men om jeg ser en grammatikk feil blir jeg gal😂😂❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg